✅آیا این اغتشاشات کور تمام میشود؟
🔻اغتشاشات کور و تجمعات جزیره ای روزهای گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده است که شاید اغتشاشات اخیر قرار است دنبالهدار باشد!
🔻برخی حتی این سوال را مطرح می کنند که چرا بر خلاف فضای عمومی ایجاد شده پس از 9 دی یا پس از آبان 98 اما این بار همچنان شاهد اغتشاشات کور هستیم و چرا قضیه تمام نمی شود؟
🔻این سوالات در کنار حوادث اخیر در زاهدان و... اگر با "تحلیل صحیح" و نگاه قابل اثبات مورد نظاره قرار گیرند؛ نتایج جالبی به دست می آید.
1⃣قبل از هرچیز باید اشاره و تأکید کرد که حوادث اخیر هرگز نه با حضور مفهومی به نام "مردم" صورت یافتند و نه موضوعیتی به نام "اعتراض" داشتند.در واقع ما با مفهوم "اغتشاش" مواجه بوده ایم.
🔹زیرا حوادث اخیر اولا پر از خشونت بود، ثانیا مطالبه خاصی نداشت، ثالثا مورد تشویق ویژه شبکه های تروریستی خارجی قرار گرفت و رابعا از حیث میزان و تعداد و فراگیری نیز هرگز در یک سطح عمومی دیده نشد.
2⃣اکنون میتوان در سطحی واقعیتر به رخدادها نگریست و سوال اصلی را در حیطه قابل لمس تری دنبال کرد...
🔹در بحث ادامه یافتن اغتشاشات جزیره ای و حرکات کور همچنین باید به این تجربه تلخ اما مهم نیز عنایت داشت که پس از حادثه کوی دانشگاه در سال 78؛ تا چند سال شاهد تجمعات کور در حوالی تیرماه بودیم.
🔹و این مسئله دیگر برای نیروهای امنیتی و شهروندان نیز عادی شده بود که همه ساله باید در حوالی تیرماه منتظر چند اغتشاش در چند نقطه از برخی کلانشهرها باشند.
🔹غائله ای که البته به مدد گذشت سالیان، عیان شدن بی فرجامی اغتشاش علیه نظام اسلامی و بی تفاوتی مردم نسبت به حرکات اراذل و اوباش بالاخره پایان یافت و به تاریخ پیوست.
🔹اغتشاشات هفته های اخیر که حتی پس از تجمع امت رسولا... در تهران و چند شهر دیگر؛ همچنان ادامه یافته اند نیز شامل قواعد پیش گفته است.
🔹تجمعات و شعارهای کور عده ای از اراذل و اوباش و چند فریب خورده که حالا دیگر همه مردم فهمیده اند در انتهای آن هیچ خبری غیر از ناامنی و کساد شدن بازار و فتنه انگیزی نیست.
3⃣لذا می توان صریحا به سوال اصلی این متن پاسخ داد که این حوادث و رخدادهای کور نیز به مدد تدبیر حاکمیت و بصیرت مردم تمام خواهد شد و عصای موسی(ع) در مقابل کید ساحران پیروز خواهد شد.
4⃣در اینجا بیان این نکته ضروریست که اعتراض یا تجمعی که مردم (در مفهوم واقعی) در آن حضور داشته باشند مختصات خاصی دارد. از جمله اینکه مجوز دارد، در خطوط و محدوده تعیین شده از سوی پلیس برگزار می شود، مسئول مشخص حقیقی و حقوقی دارد، خبری از توهین به کشور در آن نیست، لیدر خارجی ندارد و پرچم کشور به نشانه احترام به پلیس، امنیت ملی و آرمان یک کشور در آن حمل می شود.
این فاکتورها یک مرز دقیق تمایز بین اراذل با مردمی است که اگر هم اعتراضی دارند، اعتراض عقلانی خود را در چارچوب قوانین و ظرفیت های دموکراتیک نظام مطرح کنند.
5⃣تأکید می شود که "ژست لزوم اعتراض مسالمت آمیز در ایام وقوع اغتشاشات کور" نیز در واقع بازی در زمین آشوبگران است و مردم و چشمان آگاه جامعه باید نسبت به کسانی که چنین بهانه هایی را در بحبوحه خرابکاری ها مطرح می کنند به دیده تردید نگاه کنند.
✅ #بصیرت
@sh_tooba
16.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨محرمانه ها و جمعیت
❌ سقوط با وعده چند دلار
🔸 لزوم جریان شناسی جهت عبرت گیری
❗️نقش سیاسیون در فاجعه جمعیتی
#محرمانه #جمعیت #فرزندآوری #اندیشه_کوثر
@sh_tooba
امنیت در سیستان و بلوچستان به طور کامل برقرار است
سردار کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور:
🔹 به فضل الهی و با توکل به خدا و با همت مردم سیستان و بلوچستان امنیت کاملا در استان برقرار است و به هیچکسی اجازه نمیدهیم امنیت کشور و امنیت مردم عزیر و بزرگوار ما را مورد خدشه قرار دهد.
🔹از گروهکهای تروریستی انتقام سختی خواهیم گرفت و تعدادی از اینها دستگیر شدند و بزودی تعداد افراد و سلاحهایی که بکار میبردند را خواهیم دید.
@sh_tooba
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
✅فتنه در قرآن(۳)
🌹🌿بصیرت یعنی ضمن دشمن شناسی در دوست شناسی نیز نمره قابل قبول بگیری
👈«وَ ما يَسْتَوِي الْأَعْمى وَ الْبَصير» (سوره فاطر، آیه 19)
«(هرگز) كور و بينا يكسان نيستند.»
1⃣- بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی ممکن است همسرِ پیامبر، در برابرِ راهِ پیامبر ایستاده باشد؛
2⃣- بصیرت؛ یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت" ها نباشد؛ بلکه همواره به "شاخص"ها چشم بدوزی؛
3⃣- بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی حتی مسجد، می تواند "مسجد ضِرار" باشد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید؛
4⃣- بصیرت؛ یعنی اینکه قرآنِ روی نیزه تو را از قرآنِ ناطق، منحرف نکند؛
5⃣- بصیرت؛ یعنی اینکه بتوانی شترِ همسرِ رسول خدا را "پی"کنی و همزمان، حرمت حریم رسول الله(صلی الله علیه و آله) را نگه داری؛
6⃣ بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی جانباز صفین می تواند قاتل حسین(علیه السلام)در کربلا باشد؛
7⃣ بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی توانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی، نباید از پا بنشینی؛
8⃣- بصیرت؛ یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری" ها را به اعتدال، نشناسی؛
9⃣- بصیرت; یعنی اینکه بدانی "معاویه"ها، به سست عنصرهای سپاهِ امیرالمومنین(علیه السلام) " دل بسته اند؛
0⃣1⃣- بصیرت یعنی ضمن دشمن شناسی در دوست شناسی نیز نمره قابل قبول بگیری
رجبعلی -بازیاد
@sh_tooba
سوالی که در این روزها زیاد شنیده
می شود، اینه که چرا رهبری سکوت کرده؟
| پاسخ
این سوال دقیق نیست
چون از سر نشناختن جایگاه ولایت هست.
ببینید یک رهبر الهی در طول حکومتش
همیشه با روش های مختلف تلاش میکنه که
مردم رو آگاه کنه و مسیر حرکت مردم رو تبیین
کنه ولی وقتی فتنه رخ میده اینجا دیگه وظیفه
"بزرگان و خواص جامعه" هست که فضای فتنه
رو تبیین کنند.
مثلا در جنگ صفین دیگه کاری از دست
امیرالمومنین علی علیه السلام بر نمی اومد.
برای همین بود که فریاد زدند: این عمار....
این ابن تیهان... این ذو شهادتین...
کجاست عمار...
در زمان فتنه این دیگه کار خواص و
اصحاب نزدیک ولایت هست که تبیین کنند.
پس الان کسی نباید انتظار داشته باشه رهبر
انقلاب بیان صحبتی کنند. ایشون سالهاست
حرفایی که مورد نیاز بوده رو زدند. اگه کسی
واقعا میخواست گوش بده گوش میداد...
مثلا یک سال هست که ده ها بار "جهاد تبیین"
رو مورد تاکید قرار دادند.
ضمن اینکه خود اغتشاشگران آنقدر وحشیانه
عمل کردند که دیگه نیاز به صحبت های ولایت
نیست. آنقدر جبهه کفر سریع و وحشیانه اومده
جلو که اگه کسی بازم در مسیر جبهه حق تردید
کنه خیلی عجیبه!
بنابراین وظیفه ما کاملا روشن هست و باید
با توکل بر خدا و تلاش برای رفع سوء تفاهم ها،
هرچقدر که میتونیم دست فریب خوردگان جبهه
کفر رو بگیریم و بیاریم سمت جبهه حق.
اگه در ادامه هم نیاز بود حتما امام خامنه ای
مطالبی رو بیان خواهند کرد... .
🌐 پرسمان سیاسی
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
پاسخ های کوتاه به مهمترین پرسش های سیاسی
@sh_tooba
⭕️ اولویت اورژانسی در فرهنگ عمومی جامعه
🔻میدان نبرد در آینده، ذهن مردم است و جنگها برای تصاحب فهمهاست. هویت جنگ شناختی، «تلاش برای ایجاد تغییر در تصمیمگیری افراد با تغییر دادنِ باورهای آنها، بهوسیلۀ تغییر در احساسهای آنها» است. نقطه کانونیِ این تعریف، «تغییر در احساسها» است بهطوری که اگر عنوان «جنگ شناختی» را به عنوان «جنگ احساسها» تغییر بدهیم به واقعیت نزدیکتر میشود.
🔻انبوه اطلاعات و اخبار، سبب شده است تا مخاطبین به «کوتاهخوانی» رو بیاورند و همچنین از مواجهه با متن، به مواجهه با تصویر منتقل شوند و بر همین اساس، راهبرد رسانهها و شبکههای اجتماعی، انتقال پیامهای کوتاه و تصویری است و از آنجاییکه آنچه در کوتاهترین زمان دریافت و فعال میشود «احساس» است استراتژی رسانهای به برانگیختن احساس مخاطبین در پیامها، متمرکز شده است.
🔻«احساسها»، به سرعت شعلهور میشوند و بعد از عبور از موقعیتی که سبب برانگیختگی شده بود، فروکش میکنند و محو میشوند و فقط آثار تخریبیِ آن در زمان برانگیختگی باقی میماند، اما «عقلها»، محاسبه میکنند و براساس نفع و ضررهای درازمدت تصمیمسازی میکنند.
🔻اگر از کسانی هستیم که با مواجه شدن با یک خبر، ناخودآگاه حسّ میگیریم باید فکری بهحال خود بکنیم و الا مدیریت زندگیِ ما به دست خبرها خواهد افتاد. ما باید آموزش ببینیم و تمرین کنیم که در مواجهه با یک خبر، چیزی که فورا در ذهن ما خطور میکند این باشد که «چقدر این خبر قابل اعتماد است؟»، «چقدر کلمات و تصاویری که در این خبر استفاده شدهاند مطابق واقعیت هستند؟» و تا شواهد کافی برای آن پیدا نکنیم هیچ احساسی نسبت به آن در درون ما ایجاد نشود.
🔻ماموریت دانش «منطق»، ارائه قواعدی است که جلوی خطاهای فکری را بگیرد و بالخصوص سرفصل «مغالطات» در منطق، آشنا کردن با انواع «واقعنماها» است.
🔻تبدیل مباحث فنی و تخصصیِ مغالطات در منطق، به زبان عمومی و در قالب پیامهای کوتاهِ حاوی تصاویر، و انتقال انبوه آنها به مخاطبین، از کارهای حیاتی است که باید در فضای رو به آینده صورت پذیرد.
@sh_tooba
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•