eitaa logo
شجره طوبی
539 دنبال‌کننده
22.3هزار عکس
12.4هزار ویدیو
927 فایل
لینک کانال ما در روبیکا: 🆔 rubika.ir/sh_tooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴برخی می گویند برای FATF رفراندوم شود! دی ماه پارسال را یادشان نیست؟! وقتی کدخدایان FATF حاج قاسم را ترور کردند تهرانی ها و شهرستانی ها رفراندوم کردند؛ ۷ میلیون در تهران و قریب به ۳۰ میلیون در شهرستان ها! به خیابان نیامده ها هم، دل شان با قیام بود! ""صم بکم عمی فهم لا یرجعون"" ✍️بیداری ملت 🆔 eitaa.com/sh_tooba
🔅 امام خمینی (ره): 📖 پرواضح است که تسبیح و تقدیس و ثنای حق‌تعالی، مستلزم علم و معرفت به مقام مقدّس حق، و صفات جلال و جمال اوست، و بدون هیچ‌گونه معرفتی و علمی متحقق نشود. 🆔 eitaa.com/sh_tooba
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بازنشر به دلیل داغ‌شدن دوباره‌ی موضوع FATF ♦️ مجلس خودش مستقلاً قانون بگذراند!! 🆔 eitaa.com/sh_tooba
🔴🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(6) 💠 اهداف مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻در اندیشه‌ی سیاسی شیعه در فضای فکری انقلاب اسلامی، برای اولین بار نوعی گذار از نظم سلطانی و نظام پادشاهی در عرصه‌ی نظام‌سازی صورت گرفته است. 🔹برای اولین بار (ره) بحث حکومت دینی و ولایت‌فقیه را در چارچوب نظم جدیدی مطرح کرده است که دیگر نظم سلطانی نیست بلکه نظم مردمی است؛ یعنی قرار است مناسبات سیاسی‌اجتماعی در این حکومت بر اساس خواست و رأی مردم شکل بگیرد. به ‌همین دلیل است که بین ولایت‌فقیه و جمهوریت یا نظمی که جمهور یا اکثر مردم در آن نقش دارند، نوعی سازگاری و همنشینی صورت می‌گیرد. 🔸از این رو، می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین دستاوردی که به‌ وجود آمد این است که برای اولین ‌بار امکان ارائه‌ی الگویی از نظام سیاسی مردمی بر مبنای تفکر شیعه صورت گرفت. برای بازخوانی این دستاورد به نظر می‌رسد که از دو زاویه می‌توان به آن اشاره کرد. 1️⃣یک زاویه این است که گفته شود اسلام هم با مخالف نیست یا سعی در اثبات سازگاری اسلام با دموکراسی داشته باشیم؛ اما به نظر می‌رسد امام (ره) با تعابیری که داشته‌اند از زاویه‌ی دومی وارد بحث شده‌اند. در بعضی از فرمایشات ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی می‌بینیم که ایشان وقتی بحث دموکراسی را مطرح می‌کنند، تعبیرشان این است که اسلام ذاتاً یک دین دموکرات یا مردم‌سالار است و ذاتاً با دموکراسی موافق است و دموکراسی اسلام، دموکراسی واقعی است. در واقع این نوع نگاه می‌خواهد بگوید که دموکراسی یک امر تلفیقی و ترکیبی نیست که ما آن را از غرب بگیریم و با بعضی از مؤلفه‌های اسلامی آشتی داده و سازگار کنیم و ترکیبی را به نام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی اسلامی درست کنیم. بلکه دموکراسی یک حقیقت واحد و امری بسیط است و اسلام، دموکراسی خاصی را به رسمیت شناخته است و ما می‌توانیم از متون دینی، مدل و گونه‌ی خاصی از مردم‌سالاری را استخراج کنیم. 2️⃣اگر از زاویه‌ی دوم وارد بحث شویم، هدف اساسی در طرح مردم‌سالاری دینی این است که مدل و الگویی دموکراتیک و مردم‌سالار از اسلام و متون اسلامی استخراج شود و ظرفیت متون و آموزه‌های دینی برای استخراج یک الگوی بومی و اسلامی مردم‌سالار نشان داده شود. برای این مسئله هدفی هم در عرصه‌ی سیاست خارجی قابل تصور است و آن اینکه ما مردم‌سالاری دینی را در سطحی مورد بررسی قرار داده و مطرح کنیم که قابل رقابت با الگوهای دیگر دموکراسی و به‌طور خاص الگوی لیبرال دموکراسی در دنیا باشد. 🆔 eitaa.com/sh_tooba 🔴🍁 🍁
💠🍁 🍁 ✅یادداشت روز 🔴از تا تخریب سپاه ✍️ عزیز غضنفری 🔸🌹🔹 🔻این روزها با استناد به بیانات حضرت امام‌(ره) درباره ورود و ارتش به سیاست و ، تحلیل‌های گوناگونی مطرح می‌شود و در این میان یک جریان مشخص با اهداف معین خط تخریب سپاه را در پیش گرفته است: 💠نکات تحلیلی: 🔸1- سپاه تأکیدات حضرت امام‌(ره) و پس از ایشان درباره عدم ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی را به دیده یک دستور شرعی و قانونی می‌نگرد و خود را بدان ملتزم می‌داند. در سپاه کمیسیونی تحت عنوان «فرمان حضرت امام» وجود دارد که با قاطعیت به مسئله ورود اعضای سپاه به فعالیت‌های حزبی و انتخاباتی رسیدگی می‌کند. ضمن این‌که دکترین رفتار سیاسی سپاه که سند بسیار مهم در سپاه به حساب می‌آید، هرگونه ورود به احزاب و حمایت مصداقی از هر کاندیدا و گروه سیاسی در انتخابات را نهی کرده است. 🔹2- موضوع ورود نظامیان به انتخابات بر اساس رعایت قانون، نه منع قانونی دارد و نه مخالف با بیانات حضرت امام‌(ره) است؛ هرچند بر اساس دکترین رفتار سیاسی سپاه، سپاه از هیچ فردی با هرگونه سابقه، نظامی و غیرنظامی، حمایت نخواهد کرد. 🔸 3- در آغاز تشکیل سپاه برخی از فرماندهان سپاه مانند محسن رضایی و محمدباقر ذوالقدر عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز بودند که با تذکر امام مبنی بر این‌که یا در حزب باشید، یا در سپاه بمانید، با انصراف از فعالیت‌های سیاسی در سپاه ماندند و برخی دیگر نیز چون محسن آرمین از سپاه انصراف دادند. تأکید امام‌(ره) مربوط به دورانی است که به خاطر شکل‌گیری تازه سپاه و عدم تجربه لازم، تعداد اندکی از اعضاء سپاه هر دو مسیر نظامی‌گری و کار حزبی را توأمان دنبال می‌کردند؛ که البته به‌سرعت این رویکرد اصلاح شد و تاکنون نیز این اهتمام به‌تصریح امام‌(ره) دنبال می‌شود؛ اما نهی حضرت امام هیچ منافاتی با ارتقاء آگاهی‌های سیاسی در سپاه ندارد. چه اینکه ایشان در همان مقطع ضمن نهی از ورود به کارهایی به سبک سیاست‌بازان، فرمودند که قواى مسلح، باید داراى دید سیاسى باشند و هرگز کورکورانه عمل نکنند. 🔺نکته پایانی: کسانی که امروز به بیانات امام راحل استناد می‌کنند و بر اساس آن خط تخریب سپاه را در پیش گرفته‌اند، باید به این سؤال پاسخ دهند که هم‌اکنون آیا در سپاه اختلاط مشاغل نظامی و حزبی وجود دارد؟ آیا سپاه به غیر از اینکه به تبیین و بصیرت‌افزایی معتقد است، به تبلیغ یک حزب و کاندیدا روی آورده است؟ یقیناً این‌گونه نیست و نخواهد بود. 🆔 eitaa.com/sh_tooba 💠🍁 🍁
🌠🍁 🍁 💢 ♻️موضوع: 👌 در مسائل سیاسی ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید. 🔸🖤🔹 🆔 eitaa.com/sh_tooba 🍁 🌠🍁
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺روضه که تمام شد، غیبش زد. خیلی گشتیم تا متوجه شدیم رفته سراغ شستن سرویس های بهداشتی. نگذاشت کسی کمکش کند. میگفت: افتخارم این است خادم روضه ی حضرت زهرا(س) باشم. 🆔 eitaa.com/sh_tooba 🍁 🌠🍁
🌴 ۶ 🌱 | وصیت نامه حاج قاسم ☘ در مسایل سیاسی ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 eitaa.com/sh_tooba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵از رقیب‌هراسی تا تخریب سپاه 🔶این روزها با استناد به بیانات حضرت امام‌(ره) درباره ورود و به سیاست و انتخابات، تحلیل‌های گوناگونی مطرح می‌شود و در این میان یک جریان مشخص با اهداف معین خط تخریب را در پیش گرفته است: 🔻نکات تحلیلی: 1- سپاه تأکیدات حضرت امام‌(ره) و پس از ایشان رهبر معظم درباره عدم ورود به دسته‌بندی‌های را به دیده یک دستور شرعی و قانونی می‌نگرد و خود را بدان ملتزم می‌داند. ⚪در کمیسیونی تحت عنوان «فرمان حضرت امام» وجود دارد که با قاطعیت به مسئله ورود اعضای سپاه به فعالیت‌های و رسیدگی می‌کند. 🆔 eitaa.com/sh_tooba