🔴🆕سرنوشت عبرتآموز "توماج" برای چریکهای دهه هشتادی!/ کدام حکومت برای براندازهای خشونتطلب فرش قرمز پهن میکند؟
در سال ۲۰۱۲، یک خواننده رپ رادیکال در خارج از کشور، که در آن زمان دوست داشت به نماد رادیکالیسم فرمی و محتوایی در «هنر» تبدیل شود و البته اسم و رسمی هم به هم زده بود. در برنامه «به عبارت دیگر» شبکه بی بی سی فارسی حاضر شد و اعترافی جالب و قابلتامل انجام داد. «شاهین نجفی» در پاسخ به سوال عنایت فانی، مجری آن برنامه، مبنی بر این که چه دیدگاه سیاسی دارد، خود را «آنارشیست» به مفهوم اشتیرنری خواند که اساسا مفهومی به نام «دولت» را قبول ندارد
اشتیرنری به معنای طرفداران آرای «ماکس اشتیرنر»، فیلسوف آلمانی قرن نوزدهمی است. ماکس اشتیرنر از پایهگذاران آنارشیسم و نماینده فردگرایی اغراقآمیز و شورشی بود. او را جد کبیر متافیزیک انارشیسم میدانند. اشتیرنر با موضعی میان فلسفه و آنارشیسم فردگرایانه به رد ایدئولوژیهای زمان خود پرداخت. او یک نویسنده شورشگری است که به انتقاد از دین، دولت، قانون، اخلاق، و کلیسا پرداخت و میگفت که انسان را باید از زیر یوغ دین و کلیسا رها نمود.
وی مینویسد که هیچکس نباید از فرد و انسان طلبکار باشد حتی خدا، دولت، جامعه، بشر، قانون، دین، عقل و حقیقت. وی میگفت که فرد و فردیت حتی بر خدا برتری دارند چون انسان فردگرا طبیعتاً موجودی کافر است و هر دولتی نماینده نظام مطلقه و زورگو میباشد و دولت متکی به بردگی کار است و اگر روزی کار و کارگر رها شوند، دولت نیز فوری سقوط خواهد نمود
شاهین نجفی در فضا و احوالات بعد از ۸۸ اسمی پیدا کرد و بعدتر با خواند یک ترانه رپ موهن و توهین به ساحت یکی از ائمه معصومین(ع)، ذات آنارشیک و شورشگری را که به دنبال شکست هر ارزش رسمی و عرفی است، آشکار کرد.
در رویدادهای هفتههای گذشته و آشوبهای به پاخاسته، یک بار دیگر، تلاش شد تا به مدد کارزارهای رسانهای و شبکههای اجتماعی، یک «رپخوان» دیگر در قامت «لیدری» آشوب قرار بگیرد.
«توماج صالحی»، متولد ۱۳۶۹، ساکن شاهینشهر اصفهان، گرچه مانند شاهین نجفی رادیکال و شورشطلب بود، اما ظاهرا سقف جاهطلبی(جوگیری؟) او بسیار فراتر از نجفی می رفت، چنا ن که در ویدئوهایی که در این اواخر در شبکههای اجتماعی منتشر می کرد، ظاهرا امر بر او مشتبه شده بود که «رهبر شاخه نظامی» یک «انقلاب» است.
او احتمالا متن «بیانیه پیروزی» را هم آماده کرده بود و حتما در خلوتش، خود را زیر نور پروژکتورها و فلش دوربینها و هلهله طرفداران تصور کرده و متن سخنرانی را تمرین کرده بود!
از همه جالبتر این که، بعد از بازداشت توماج صالحی، وقتی عکس و فیلم او، که تا دیروز برای نیروهای نظامی و امنیتی، کری می خواند، در وضعیتی نزار و طبعا متفاوت از دوران توهم «لیدری» منتشر شد، به ناگهان از مدعیان صدا درآمد که "این چه نحوه برخوردی است که با یک معترض می کنید"، یا "نشان دادن متهم دربند، غیراخلاقی است".
حالا پس از بازداشت توماج، «چریک» های اشتیرنری ما را چه می شود؟ چهگواراهای هشتگی انتظار چه داشتند؟ مگر نه این است که هر که باد می کارد، طوفان درو می کند؟
به نظر میرسد ذهنیت بازی های رایانهای همچنان بر آنارشیستهای دهه هشتادی غلبه دارد و تصور میکنند در این بازی هرجا که بسوزند، بازی از اول شروع میشود!
گروهی که بیوقفه و مکرّر و صریح، حکومت را به براندازی تهدید می کند، برای نیروهای نظامی و امنیتی خط و نشان می کشد و آنان را به «پوست کندن» وعده می دهد و اخبار جعلی فرار نیروهای فلان پادگان و فلان یگان را با هدف عملیات روانی منتشر می کند، چگونه انتظار دارد هنگام دستگیری بشنود که "آقای توماج صالحی، شما به خاطر نقض تبصره فلان قانون بازداشت هستید. هر حرفی بزنید، ممکن است در دادگاه علیه خودتان استفاده شود!؟
چنین تصوری بیشتر به فیلمهای ژانر اکشن-فانتزی مربوط است. در هیچ کجای کره خاکی، هر کجا که حکومتی وجود دارد و فرمانش نافذ است (که بتوان حکومتش نامید)، برای «برانداز» خود فرش قرمز پهن نمی کند، چه برسد به آن که برانداز مورد نظر، سودای خام «رهبری شاخه فلان» هم در سر بپروراند.
شعار علیه یک قانون یا نحوه اجرای یک قانون (که به هر دلیلی مورد اعتراض است) یک چیز است و «خودچهگوارا پنداری» و منتشر کردن عکس برنو به دست با لباس بختیاری بر اسب (احتمالا با هدف تحریک قومیتی) اصولا مبحثی دیگر است که مواجهه با آن الزامات خود را دارد
البته این که خوانندگان رپ داخله یا مدعیان «داستاننویسی» در خارجه، که احتمالا در عمر خود، تجربه ادارهی یک جمع بیشتر از دو نفر زیردست را نداشتهاند، مدعی لیدری «انقلاب» شوند، چیزی جز ابتذال امر سیاسی در این روز و زمانه نیست
تامس هابز، فیلسوف برجستهی بریتانیایی، در دوران متقدم حیات خود، چنان وحشتی را از «ناامنی» در کشور خود تجربه کرد که همین ترس، به محور اندیشه سیاسی او (
به عنوان یکی از نظریهپردازان اصلی سیاست در دوران جدید) تبدیل شد.
او مفهوم «لویاتان» را از کتاب مقدس به عاریت گرفت تا توصیفگر دولتی باشد که با قدرتی که تبدیل به «اقتدار» شده، ناموس جامعهی انسانی، یعنی امنیت را برقرار کند. در تفکر هابز، امنیت اُسّ و اساس تداوم جامعه انسانی است که هیچ قیمت و هزینهای برای تحقق آن، ارزان نیست
🇮🇷 📌شبکه عماریون
https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕گفتوگو با پرچمسوزها و جلّادهای خیابانی؟!
حسن رسولی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره حوادث چند هفته اخیراظهار کرده است:
"یکی از مهمترین دلایل بروز این اعتراضات خیابانی، فعال شدن گسلهای نارضایتی بین بخشهایی در روابط و مناسباتشان با دولت است. اعتراض در کف خیابان همانند وجود تب در بدن انسان است. این اعتراضات نشانهای از تبدار بودن جامعه و نارضایتی است. بنابراین اگر این فرض را قبول داشته باشیم، مهمترین راه چاره برای بازگرداندن آرامش به جامعه ایران و برقراری گفتوگوهای دوجانبه در شرایط برابر بین نمایندگانی از دولت با افکار عمومی است. در این گفتوگوها رفع ابهامات، اصلاح برخی از سیاستها، تغییر برخی از رویکردها و انتظارات متقابل ملت و دولت به بحث گذاشته میشود و به شرط مدیریت مدبرانه این گفتوگوها رسیدن به حد قابل قبولی از تفاهم و توافق عمومی قابل دستیابی خواهد بود."
او همچنین تصریح می کند: بهترین راه برای پایان دادن به این وضعیت، آغاز گفتوگوهای درونزای ملی به صورت صادقانه و هوشمندانه است. همه کسانی که دل در گروی ایران، انقلاب و حکومت اسلامی دارند، در این شرایط صرف نظر از التهابهایی که در جامعه با آن مواجه هستیم، وظیفه ملی و انقلابی دارنــد به شکلگیری این گفتوگوهای منتهی به آشتی ملی کمک کنند تـا ضریب انسجام ملی افزایش پیدا کند.[1]
*صحبتهای رسولی و تأکید او بر گفتوگو با آشوبگرانی که پرچم میسوزند و حنجره میدرند؛ یا از سر وجیهالمله نشان دادن آشوبگران و تئوریزه کردن اغتشاش خیابانی است یا از سر ساده لوحی!
که ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم وا میگذاریم...
با منطق امثال رسولی میتوان گفت که امیرالمؤمنین علی(ع) هم در جریان 3 جنگ بزرگ صفین، جمل و نهروان که هرسه در داخل جامعه اسلامی رخ دادند؛ نه با آشوبگران و معاندان حقیقت که با عدهای ناراضی مواجه بودهاند، قادر به گفتگو نبودهاند و البته جنگ هم به صلاح نبوده است!
و ایضا امام حسین(ع) در روز عاشورا و قضایای منتهی به آن...
باید دانست که مسئله اغتشاشات اخیر نه یک مسئله سیاسی یا یک پروسه منتهی به نارضایتی بلکه صرفا و فقط یک توطئه است که بر محمل 3 ضلعی "طراحی خارجی، ایادی داخلی دشمن و اوباش و فریبخوردگان خیابانی" حمل میشود.
این توطئه سه ضلعی نیز در هریک از اضلاع خود شایسته برخوردهای خاصی است که البته مولفه اصلی و ژن غالب تمامی این برخوردها بایستی گزینه "اقتدار قانون، مردم و نظام" باشد.
در یک حکومت عقلانی؛ گفتگو گزینه روزهای التهاب نیست. همانطور که گزینه ارتباط با اراذل و فریبخوردگان خیابانی هم نیست.
گفتوگو امری است برای نارضایتیهای معقول و در مواجهه با معتقدانش.
🇮🇷 📌شبکه عماریون
https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕فتنه اقتصادی" در همین حوالی...
حجاریان برای فتنه جدید به میدان آمد
سعید حجاریان، فعال چپ و از تئوریسینهای آشوب علیه نظام اسلامی که چندی قبل خواستار همدلی با اغتشاشگران خیابانی شده بود، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با انصافنیوز پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است:
"ما باید به فکر روزی باشیم که جنبشهایی مانند «جنبش مهسا» و «اعتراضات آبان» با اعتصاب همزمان شود. آن وقت باید از چین نیروی نظامی وارد کنند! نیرویی که حقیقتاً لطمه بزرگی به جوانان میزند."[2]
*در اقتفای این حرف کلیدی حجاریان که اشاره مستقیمی به بحث احتمال جدی وقوع "فتنه اقتصادی" دارد؛ شاید خوانش این جملات قبلی وبلاگ مشرق در تحلیل اغتشاشات مفید فائده باشد.
ما پیش از این به کرّات نوشته بودیم که:
_ مردم باید بدانند که این قبیل حرف ها وسیاه نمایی ها؛ حرف امروز و دیروز اصلاح طلبان و رسانه های آنها نیست و آنها سال هاست که برای جمع آوری هیمه به منظور ایجاد "فتنه اقتصادی" چنین حرفهای غلط و ایضا ناقصی را نشر می دهند.[3]
_ فتنه اقتصادی مورد اشاره اگرچه قرار است با جرقه های متفاوتی گُر بگیرد (از درگذشت تصادفی یک دختر جوان تا گرانی یک کالای مصرفی و تا بهانه های دیگر) اما برساخته و برنشسته بر فضای سیاه نمایی و مشکلات اقتصادی بزرگنما شده است. فتنه ای که اگر به راه حل های نخبگانی در قبال آن توجه نشود، بسا که احتمالش به قطعیت نیز برسد[4]
_ سیاه نمایی و القای فقر از لوازم وقوع "فتنه اقتصادی" است که همه باید مراقب آن باشند. برخی محافل تحلیلی معتقدند اغتشاشات اخیر نیز در ادامه آبان 98 یکی از پیش لرزه های فتنه اقتصادی بود که مجددا تأکید می شود شناخت فرماندهان کت و شلواری این حرکت شوم یک ضرورت تبیینی و امنیتی است.[5]
***
ما این تجانس تحلیلی که بین نزدیک به 700 گزارش مشرق پیرامون فتنه اقتصادی طی سالهای گذشته و اظهارات اخیر حجاریان وجود دارد را به قضاوت مخاطبان محترم میگذاریم و این نکته را هم عرض میکنیم که مادام که "بانیان آشوب" و فرماندهان کت و شلواری اغتشاشات شناسایی و رسوا نشوند؛ پیشلرزههای فتنه اقتصادی همینطور یکانیکان (اغتشاشات دیماه 96، آبان 98 و فتنه مهسا امینی) و هریک به بهانهای رخ خواهند داد و این دومینو آنقدر ادامه مییابد تا به "فتنه اقتصادی" منجر شود.
شاید این یک درد عمومی نباشد که چرا هشدارهای 12 ساله مربوط به فتنه اقتصادی پیش از این شنیده نشد!
اما این حتما یک درد عمومی، دامنگیر و بی انتها خواهد بود اگر اکنون و با مشخص شدن بانیان آشوب و عزم و اراده مصرح آنها برای ایجاد فتنه اقتصادی هم باز راه حلهای رفع این فتنه بزرگ شنیده نشود و آتش فتنه اقتصادی در خیابانها شعلهور شود.
لازم به تأکید است که اشاره حجاریان به این جمله که "آن وقت باید از چین نیروی نظامی وارد کنند! نیرویی که حقیقتاً لطمه بزرگی به جوانان میزند" نیز زمینه سازی برای مظلوم نمایی از اراذل و اوباشی است که در فتنه اقتصادی به میدان خواهند آمد...
اظهارات امروز حجاریان و مباهات او به احتمال جدی وقوع "فتنه بزرگ اقتصادی" در اثر فهم نشدن و نبود تبیین در قبال موضع او پس از تحریم انتخابات 1400 است.
او پس از راهبرد تحریم انتخابات گفته بود:
" اصلاحات صندوق محور مُرد!..."
🇮🇷 📌شبکه عماریون
https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕روایتی از دستافشانی بانیان تحریم انتخابات
"تحریم انتخابات" اینگونه به برداشتن سلاح منجر شد!
محسن میردامادی، از فعالان ستادی اصلاحطلب در قسمتی از یک مصاحبه با سایت جماران، درباره حوادث رخ داده در خیابانها اظهار کرده است:
"آنها به این پی آمد توجه نداشتند که وقتی راه های مدنی پیگیری خواست های مردم که مهمترین راه آن انتخابات آزاد و تاثیر گذار است به روی مردم بسته می شود خواه ناخواه راه خیابان به آنها نشان داده می شود. در واقع نسل جوانی که خواسته هایش را در خیابان فریاد می زدند همان هائی هستند که راه پیگری مطالباتشان از طریق صندوق رأی مسدود شده است، هم به دلیل بسته شدن دایره انتخابات هم به دلیل بی اثر و مسلوب الاختیار شدن نهاد های انتخابی."[6]
*همانطور که واضح است؛ حلقههای مفقوده ماجرا یکانیکان آشکار میشوند و مردم به رأیالعین در حال مشاهده هستند که "حامیان تحریم انتخابات" همان "بانیان آشوب" هستند و بانیان آشوب همان "فرماندهان فتنه اقتصادی"!
پیش از این توسط محافل تحلیلی هشدار داده شده بود که وادار کردن عدهای از مردم به تحریم انتخابات از سوی اصلاحطلبان به معنی برداشتن سلاح است و "صندوق رأی" با تمام ایرادات ولی یگانه راه حل؛ اما از آنجا که این هشدار تحلیلی، رسوا کننده نقشه جریان سیاسی خاص بود؛ کسانی از عوامل این جریان علیه هرکس که این هشدار را میداد؛ -از روی عمد یا سادهلوحی سیاسی- لشکر سلم و تور به راه میانداختند.
در این باره میتوان به اعتراض کسانی مثل احمد زیدآبادی و حسین نورانینژاد به وبلاگ مشرق (که از نقشه اصلاحطلبان برای تحریم انتخابات خبر میداد) برای طرح این مسئله اشاره کرد. +
زیدآبادی درباره تحلیل ما نوشته بود:
"«سایت مشرق نیوز "گناه بزرگ" سید مصطفی تاجزاده را "تحریم انتخابات ریاست جمهوری سال 1400" دانسته و تأکید کرده است: "بر زمین گذاشتن صندوق رأی و پشت پا زدن به جمهور که برخی معتقدند میتواند بزرگترین دستاورد یک انقلاب باشد دقیقا به معنای قیام علیه مردم و حکومت است."
یعنی زشتتر از این هم میشود در بارۀ پدیدهای به نان صندق رأی و انتخابات در این روزگار حرف زد؟ معنی عریان این سخن این است که شهروندان ایرانی بدون آنکه حق نامزدن شدن در انتخابات داشته باشند، یا از حق معرفی نامزد مورد نظر خود در انتخابات برخوردار باشند، یا انتظارِ تأیید صلاحیت نامزدهای معرفی شده از سوی دیگر طیفها را داشته باشند...باید بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنند و اگر نکنند، معنایش تحریم انتخابات و تحریم انتخابات هم قیام علیه حکومت است و مجازات قیام علیه حکومت هم که مشخص است!
یونانیان هم برای بردگان خود حقوقی بیش از این قائل بودهاند! آنها حداقل بردگان خود را به حضور در انتخاباتی که در آن سهم و نقشی نداشتند، مجبور نمیکردند!»[7]
ما در اقتفای آن تخاطب سیاسی و رسانهای خطاب به آقایان زیدآبادی و نورانینژاد تصریح کرده بودیم که اگر با این تحلیل مخالف هستند پس باید بگویند اکنون که اصلاحطلبان بعنوان سلسلهجنبان دست به تحریم انتخابات زدهاند و صندوق رأی را ذبح کردهاند؛ پس چه راهی جز اسلحه برای کنشگری سیاسی باقی میماند؟!
که البته هیچ پاسخی به این سؤال فلسفی نشنیدیم...
اذعان میردامادی به اینکه مردم خواه ناخواه خیابان را انتخاب میکنند؛ در واقع اعتراف یکی از بانیان تحریم انتخابات است به اینکه توانسته نقشه خود را برای آن دسته از کسانی که فریب اصلاحطلبان را خوردند و در انتخابات شرکت نکردند؛ پیاده کند و اکنون منتظر رخداد بزرگتر، یعنی "فتنه اقتصادی" است.
🇮🇷 📌شبکه عماریون
https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم/ سرقت فقط با یک فندک!
دستگیری سارقی که تنها با یک فندک دستگاههای داخل خودروها را به سرقت میبرد تا سارقی با اسلحه دستساز و سارقانی که حین دزدی از کار خود فیلمبرداری میکردند!
🇮🇷 📌شبکه عماریون
https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
🔴🆕انتشار مدرک هویتی و تصویر عاملان اصلی حمله تروریستی شاهچراغ
مدرک هویتی «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» عامل اصلی حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز که عضو داعش بود، منتشر شد.
در این مدرک که تصویر گذرنامه وی است، نشان داده میشود ابوعایشه تبعه تاجیکستانی است
همچنین تصویر هماهنگ کننده اصلی عملیات که تبعه جمهوری آذربایجان است و از فرودگاه امام وارد کشور شده در کنار ابوعایشه منتشر شده است
در اطلاعیهای که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۶ آبان ۱۴۰۱ منتشر کرد، عامل تیراندازی در حرم مطهر به نام «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» که تبعه تاجیکستان بود، معرفی شده بود.
در خصوص هماهنگکننده اصلی نیز نوشته بود: عنصر اصلی هدایت و هماهنگ کننده عملیات در داخل کشور، تبعه جمهوری آذربایجان بوده که از فرودگاه بینالمللی حیدرعلیاف در باکو پرواز و از مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده است. این فرد پس از رسیدن به تهران خبر حضور خود را به عنصر هماهنگکننده در جمهوری آذربایجان اعلام نمود. بلافاصله از طریق سرپل عملیاتی داعش در افغانستان با شبکه اتباع خارجی داعش نیز ارتباط گرفته و حضور خود در تهران را به اطلاع آنها رسانده است.
در جریان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) که بعد از ظهر روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ به وقوع پیوست و داعش آن را برعهده گرفت، ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند
🇮🇷 📌شبکه عماریون
https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2