بخش اول از کتاب :
◀️ دست ابلیس ( خاطرات
جاسوس انگلیسی مستر همفر )
⭕️ ماجرای "چگونگی حفظ امپراطوری"
⬇️ از گذشته های دور حکومت بریتانیای کبیر مانند امروز در این اندیشه بود که امپراطوری بزرگ و گسترده خود را چگونه حفظ کند: امپراطوری که آفتاب هیچگاه در آن غروب نمی کرد. بریتانیا در مقایسه با مستعمرات خود همچون هند، چین و خاورمیانه، کشوری کوچک بود. اگر چه ما در بخش های بزرگی از این کشورها حکومت دست نشانده نداشتیم و کار را خود مردم انجام می دادند، امّا سیاست های فعّال و موفقیّت آمیز ما در این کشورها به پیش می رفت، و ما به سوی حاکمیّت کامل بر آنها گام بر می داشتیم.
بنابراین ما باید به دو نکته می اندیشیدیم:
1- در مناطقی که بر آنها تسلّط پیدا کردیم حاکمیّت خود را حفظ کنیم.
2- بخش هایی که هنوز زیر سلطه ما نیستند به مستعمرات خود بیفزاییم.
وزارت مستعمرات برای هر یک از این کشورها کمیسیون خاصّی برگزید تا به بررسی این مسایل بپردازد. و من خوشبختانه از ابتدای ورود به این وزارت مورد اعتماد وزیر بودم؛ و کار در کمپانی هند
شرقی به من سپرده شد. این کمپانی اگر چه هدف آشکارش بازرگانی بود در حقیقت راه های تسلّط بر هند و به چنگ آوردن سرزمین های دور شبه قاره هند را جستجو می کرد.
کشور بریتانیا از هند به دلیل وجود قومیّت های مختلف، ادیان متفاوت، زبان های گوناگون و منافع بسیار در صورت برخورد با آن موارد نگرانی نداشت. چنان که چین نیز نمی توانست نگران کننده باشد. زیرا ادیان بودا و کنفوسیوس که بیشتر مردم آن کشور پیرو آنها بودند انگیزه قیام را در آنان بر نمی انگیخت. این ها دو دین مرده ای هستند که به مسایل اجتماعی کاری ندارند و تنها به ابعاد درونی می پردازند و احتمال ضعیف داشت که احساسی ملّی در میان مردم این دو منطقه پدید بیاید.
بنابراین بریتانیای کبیر از این دو منطقه نگرانی نداشت. ما از امکان به وجود آمدن تحوّلاتی در آینده نیز غافل نبودیم و برنامه های دراز مدّتی را برای گسترش تفرقه، نادانی، فقر، و گاه بیماری، در این کشورها برنامه ریزی کردیم. پیدا کردن پوشش مناسب برای این اهداف نیز دشوار نبود، پوشش هایی با ظاهر جذّاب و خیره کننده و باطنی استوار، که با تمایلات روحی مردم در این مناطق متناسب بود.
برای توصیف کار ما، می توان از یک مثل قدیمی بودایی یاد کرد که می گوید:
«اگر چه دارو تلخ است امّا به گونه ای رفتار کن که بیمار آن را با شیرینی میل کند.»
امّا اوضاع کشورهای اسلامی ما را نگران می کرد. ما با این مرد بیمار(1) قراردادهایی بسته بودیم که همه آن به نفع ما بود.
( امیر المومنین علی (ع) فرمودند: ذکات
علم نشر آن است; لطفا نشر دهید 🙏)
@shafeh
✨⭐️ کلام شهید
🍃🌹از شهید علی اکبر شیرودی بشنویم :
هنگامی که پرواز می کنم احساس می کنم همچون عاشق به سوی معشوق خود نزدیک می شوم و در بازگشت هرچند پروازم موفقیت آمیز بوده باشد، مقداری غمگین هستم چون احساس می کنم هنوز خالص نشده ام تا به سوی خداوند برگردم. اگر برای احیای اسلام نبود، هرگز اسلحه به دست نمی گرفتم و به جبهه نمی رفتم. پیروزیهای ما مدیون دستهای غیبی خداوند است. این کشاورز زاده تنکابنی، سرباز ساده اسلام است و به هیچ یک از حزب ها و گروه ها وابسته نیست. آرزو دارم که جنگ تمام شود و به زادگاهم بروم و به کار کشاورزی مشغول شوم.
@shafeh
استان بحرین ‼️
🗒 اگر بحرین از ایران جدا نمیشد چه میشد؟
🔻حتما بخوانید🔻
🖍 حجتالاسلام سیدمحمدعلی آلهاشم اظهار داشت: ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۵۰ در چنین روزی با توطئه انگلیسی بحرین از ایران جدا شد و به پایتخت نظامی بریتانیاییها مبدل گشت و اکنون نیز کشوری وابسته به استکبار تلقی میشود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بحرین بهعنوان استان چهاردهم ایران اگر از کشورمان جدا نمیشد امروز شاهد برتری چشمگیری در خلیج فارس بودیم، اذعان داشت: بر اساس مقررات بینالمللی اگر بحرین جزوی از خاک ایران باقی میماند و با خیانت رژیم پهلوی و عزت فروشیشان از بین نمیرفت، اکنون ۷۰ درصد خلیج فارس و به تبع آن ۷۰ درصد منابع گازی و نفتیاش متعلق به ما بود.
وی توضیح داد: با جدایی بحرین صنعت مرواریدی که میتوانست در اختیار ایران قرار گیرد از دست دادیم و در کنار آن حق عبور از آبی که کشورها بایستی به ایران پرداخت میکردند کاهش یافت.
آلهاشم با اعلام اینکه اگر بحرین از ایران جدا نمیشد اکنون میتوانستیم از خلیج فارس بهعنوان اهرم فشاری علیه دشمنان استفاده کنیم، ابراز کرد: به خاطر خیانتی که وابستگان به آمریکا در سال ۱۳۵۰ انجام دادند اکنون شاهد حضور ناوهای آمریکایی در منطقهمان هستیم.
@shafeh
🎼 رقيه آغلاما (ترکی)
بارالها 🙏
تورا به رقیهُ حسین (❤)قسم
فرج را برسان 🥀
@shafeh
🌹 در جهان خوش پا نهادی, مولا امام هادی
👏👏👏👏👏👏
🌹 شافع روز معادی, مولا امام هادی
👏👏👏👏👏👏
💠 میلاد امام_هادی (ع)
💕 سرود بسیار زیبا
@shafeh
مهم 👇🛑👇🛑👇🛑👇🛑👇🛑
⭕️ بند دوم در کارنامه اقتدار جمهوری اسلامی
🗒 درخشش مجدد رویکرد مقاومت!
غروب پنجشنبه (۲۴ مرداد) به وقت ایران، قاضی دیوان عالی جبلالطارق با بیان اینکه درخواست آمریکا برای توقیف کشتی به دست دادگاه نرسیده، اعلام کرد مجوز آزادی کشتی گریسـ۱ را صادر کرده است. همچنین خبرگزاری هند اعلام کرد، ۲۴ خدمه هندی کشتی گریسـ۱ آزاد شدهاند. هر چند مطابق با آخرین اخبار، نفتکش گریسـ1 هم اکنون به «آدریان دریا» تغییر نام داده و پرچم جمهوری اسلامی را بر فراز خود نصب کرده است، اما آمریکاییها به دنبال توقیف این کشتی هستند. در هر حال، این خبر واکنشهای گوناگون و تحلیلهای متفاوتی را در سطح جهان در پی داشته است.
در این زمینه روزنامه «گاردین» نوشت: «ایران برای تلافی یک نفتکش انگلیسی را در خلیجفارس آن هم جلوی چشمان نیروی دریایی سلطنتی توقیف کرد. این حرکت، علیرغم ادعاهای بریتانیا درباره اقدام مستقل جبلالطارق [در توقیف گریسـ1] باعث شد کشتیهای تجاری بریتانیایی در منطقه آسیبپذیر به نظر برسند.» در پایان این یادداشت با اشاره به تلاشهای آمریکا برای توقف آزادی نفتکش حامل نفت ایران و مصادره آن، تأکید شده است: «در هر صورت، بریتانیا بیش از پیش در قدرتنمایی اقتصادی آمریکا و ایران کشیده شده و اگر گریسـ1 مجدداً توقیف شود، بحران نفتکشها به این زودیها پایان نمییابد.»
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب نیز در «رأیالیوم» نوشت: «توقیف نفتکش ایرانی با تحریک دولت ترامپ و به دلایل تحریکآمیز و غیر قانعکننده، اشتباه بزرگ دولت انگلیس بود که این اشتباه خود را در ارزیابی نادرست از واکنش ایران نشان داد؛ زیرا لندن فکر میکرد مسئولان ایرانی با التماس خواهند آمد و طلب عذر و بخشش خواهند کرد. به نوشته این تحلیلگر عرب، مسئولان انگلیس دو بار اشتباه کردند. یک بار وقتی به دستورات آمریکا تن دادند و نفتکش را توقیف کردند و بار دوم وقتی این اشتباه را اصلاح نکردند و تهدیدهای ایران را به اندازه کافی جدی نگرفتند.
اما جدای از این تحلیلها، واقعیت ماندگار و تاریخی این رخداد آن بود که ایران نه تنها نفتکش انگلیسی را آزاد نکرد، بلکه هیچ تعهد و ضمانتی نیز برای آزادی آن صادر نکرد و با اتخاذ رویکردهای مبتنی بر مقاومت، انگلیس مجبور به آزادی گریسـ1 شد. به نظر میرسد، پس از ساقط کردن پهپاد آمریکایی، این پیروزی تاریخی دیگری است که در کارنامه اقتدار جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است.
🎉(خجسته باد این پیروزی )🎉
@shafeh
#مکتب_امام
🔹غدير منحصر به آن زمان نيست
یاحــღــیدر(؏)
کس ندیده بهتر ازبانگ رسای این شعـღـار؛
"لافَتی الّاعلی لاسَیف الّاذوالفقــღــار"...
یـا؏ـلــــ(؏)ــــی مـــــدد
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ ( ❤️)وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم
🌹🍃🌹🍃
➖➖➖➖➖➖➖➖
🚩 از کانال شهید محمدرضا تورجی زاده دیدن کنید 👇👇
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@shafeh
➖ نوایی جانسوز
🔻
شهید تورجی زاده مداحی و روضه خوانی را در دبیرستان هاتف با دعای کمیل آغاز کرد
شبهای جمعه در جمع دانش آموزان زیبا ترین مناجات را با خدای خویش داشت .
☑️ مقام معظم رهبری (🌹) :
شخصیت های عظیم تاریخ غالبا از دوران جوانی بلکه از دوران نوجوانی , برخی خصوصیات را باخود همراه داشته اند و یا در خود به وجود آورده اند.
(شهید تورجی زاده از دوران دبیرستان و
نوجوانی مناجات خود را آغاز کردند .)
🌹🍃🌹🍃
➖➖➖➖➖➖➖➖
🚩 از کانال شهید محمدرضا تورجی زاده دیدن کنید 👇👇
╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮
@shafeh
بخش اول از کتاب :
◀️ دست ابلیس ( خاطرات
جاسوس انگلیسی مستر همفر )
⭕️ ماجرای " دلایل نگرانی "
کارشناسان وزارت مستعمرات نیز بر این باور بودند که این مرد کمتر از یک قرن آینده نفس های آخرش را خواهد کشید. ما همچنین قراردادهای پنهانی با دولت ایران بسته بودیم و نیز جاسوس ها و مزدورانی در این دو کشور به کار گرفته بودیم. رشوه، فساد اداری و سرگرمی پادشاهان با زنان زیبا مانند موریانه در آنها نفوذ کرده بود ولی با این همه برنامه ریزی به دلایل زیر ما به نتایج کار اطمینان نداشتیم:
1- نیروی اسلام در جان فرزندانش.
یک فرد مسلمان در پیروی از اسلام استوار است. هم چنان که اسلام در جان یک مسلمان، همانند مسیحیّت در دل کشیش ها و راهبان می باشد، که جان می دهند ولی دست از مسیحیّت برنمی دارند، خطر وجود مسلمانان شیعه در ایران، از این هم بیشتر است زیرا آنان مسیحیان را کافر و نجس می دانند. مسیحی در نگاه یک شیعه همچون نجاستی است که یکی از دستان ما را آلوده کرده است و باید در پاک کردن آن بکوشیم. وقتی از یک نفر آنان پرسیدم چرا در مسیحیان این گونه می نگرید، در پاسخ گفت: پیامبر اسلام انسان حکیمی بود و به این وسیله می خواست پیرامون کافران نوعی فشار اجتماعی ایجاد نماید تا آنان احساس تنگی و ترس کنند تا به سوی خدا و دین درست هدایت شوند چنان که حکومت ها هرگاه از کسی احساس خطر کنند او را در فشار قرار می دهند تا دوباره مطیع و فرمان بردار گردد منظور از نجاستی هم که گفته شد نه پلیدی ظاهری بلکه نجاست معنوی است و نه تنها مسیحیان که همه کافران را فرا می گیرد، حتّی مجوسانی که ساکنان ایران باستان بوده اند.
به او گفتم: مسیحیان به خدا، نبوّت و معاد باور دارند، چرا آنان را نجس می دانید؟ او گفت: به دو دلیل، نخست این که آنها پیامبری محمّدصلی الله علیه
وآله وسلم را انکار می کنند و این به معنای دروغگو خواندن پیامبر است، و ما در برابر آن می گوییم که شما مسیحیان نجس هستید زیرا بر مبنای عقل، هرکس آزار رساند، می توان او را آزار داد.(2)
دوم آن که آنها به پیامبران الهی نسبت های ناروا می دهند، مثلاً می گویند مسیح شراب می نوشید و او نفرین شده بود چون به صلیب کشیده شد.
من برآشفته گفتم: مسیحیان این گونه نمی گویند، او گفت: تو نمی دانی، در کتاب مقدس آنها چنین سخنانی است، من با آن که می دانستم این مرد در مورد دوم دروغ می گوید سکوت کردم؛(3) البتّه او در مورد اوّل درست می گفت و من نمی خواستم که با او بحث کنم زیرا من در جامه مسلمانی بودم و می ترسیدم که به من مشکوک شوند، از این رو همواره از مسایل جنجالی دوری می جستم.
2- روزگاری اسلام دین زندگی بوده که سروری داشته، و برده خواندن سروران دشوار است.
غرور سروری - حتّی در هنگام ناتوانی و عقب ماندگی - انسان را به سوی برتری می خواند. ما هم نمی توانستیم تاریخ اسلام را وارونه کنیم تا مسلمانان احساس کنند که سروری گذشته آنها در شرایط ویژه ای به دست آمده است و اکنون آن زمان سپری شده و باز نخواهد گشت.
3- ما اطمینان نداشتیم که عثمانی ها و پادشاهان ایران آگاه نشوند و برنامه های سلطه گرانه ما را در هم نریزند.
البتّه این دو حکومت چنان که اشاره شد بسیار ناتوان شده بودند امّا وجود یک حکومت مرکزی با حاکمیّت و پول و اسلحه که مردم فرمان بردار آن بودند امری نگران کننده است.
4- ما از عالمان مسلمان بسیار نگران بودیم....
( امیر المومنین علی (ع) فرمودند: ذکات
علم نشر آن است; لطفا نشر دهید 🙏)
@shafeh