هدایت شده از شهـــر پاســخ 🌍
4_624599377117184101.pdf
411.7K
📜 متن جزء ۱۲ قرآن کریم
#ماه_مبارک_رمضان
@darshainabazqoran
هدایت شده از شهـــر پاســخ 🌍
تندخوانی جزء۱۲ - معتز آقائی.mp3
4M
✅ صوتی جزء ۱۲ قرآن کریم
به صورت تند خوانی و کم حجم
🎤 استاد معتز آقائی
#ماه_مبارک_رمضان
@darshainabazqoran
هدایت شده از چشمه جاری
🔶 در روايت است رسول خدا صلّی الله علیه و آله هنگامى كه به سمت مدينه مى آمدند بر مردى وارد شدند و بعدها وقتى كه حضرت به مدينه آمدند و به مقاماتى رسيدند به آن مرد گفته شد كه حضرت همان شخصى است كه بر تو وارد شده بود و الان به اين مقام رسيده، مرد با خود فكر كرد كه چه چيزى از حضرت بخواهد؟
🔶 آمد نزد رسول خدا و گفت يا رسول اللَّه مرا مى شناسيد؟ حضرت پرسيدند تو كيستى؟ گفت من همان كسى هستم كه فلان روز بر من وارد شديد. حضرت فرمودند چه مى خواهى؟ خوب فكر كرد، گفت: صد تا شتر با ساربان.
🔶 حضرت سر فرو انداختند و گفتند حاجتش را بدهيد. و بعد فرمودند چه شده كه اين مرد از آن پير زن يهودى همتش كمتر شده⁉️
🔶 و اشاره كردند كه وقتى برادرم موسى مى خواست از مصر بيرون بيايد مأمور شد كه جنازه ى يوسف را با خود ببرد. گفتند: اگر كسى آشنا باشد همان پيرزن بنى اسرائيل است.
🔶 موسى آمد و به او گفت مادر مى دانى آن جنازه كجاست؟ گفت: بله. موسى گفت بگو. پيرزن گفت چه بگويم؟ موسى گفت بگو هر چه بخواهى مى دهيم. بهشت؟ گفت: نه، عَلى شَرْطى؛ يعنى هر چه من مى خواهم.
🔶 موسى متحير بود. خطاب آمد قبول كن، تو نمى دهى ما مى دهيم. پيرزن گفت: اينكه در رتبه ى تو باشم. اين قدر همت و وسعت نگاه!
📚 دعاهاى روزانه حضرت زهرا، ص 28
🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
جلسه نهم.mp3
11.99M
شرح دعای ابوحمزه ثمالی
◀️ استاد هادی زاده
🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️
جلسه 9️⃣
اَللّـهُمَّ اِنّي اَجِدُ
سُبُلَ الْمَطالِبِ اِلَيكَ مُشْرَعَةً وَمَناهِلَ الرَّجآءِ اِلَيكَ مُتْرَعَةً
وَالاِْسْتِعانَةَ بِفَضْلِكَ لِمَنْ اَمَّلَكَ مُباحَةً وَاَبْوابَ الدُّعآءِ اِلَيكَ
لِلصّارِخينَ مَفْتوُحَةً
زندگی را تاکنون چگونه دیده ایم؟
حوادث سر راهمان را چگونه دیده ایم؟
آیا در حوادث زندگی حضور حق را دیده ایم؟
در حادثه ها چگونه بوده ایم؟
#ما_در_زندگی_فرزند_لحظه_ها_بوده_ایم...
🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸
╭┅─────
🔰@mojtahedeqomi
╰┅───
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ بهره مندى از رزق هاى عظيم 1⃣
#رمضان
🔸 استاد علی صفایی حائری
وقتى كه اين ماه شروع مى شود، ماهى كه ميهمانى خدا در آن است و بهره هاى زيادى دارد و رزق هاى عظيمی مى خواهند به ما بدهند، ما هم بايد به دلمان و به روحمان برسيم.
چه كنيم كه #روح ما به آن وسعتى برسد كه از يك سلام و يك عليك! و يا از يك بارك الله و يك فحش، طوفان نگيرد؟!
و چه كنيم كه #دل ما به آن وسعتى برسد كه بت ها در آن گم بشوند و دلدار در آن، خانه بگيرد؟!
و چه كنيم كه #عقل ما بسنجد: سنجشى كه به عشق او منتهى بشود؟!
و چه كنيم كه #فكر ما به شناخت برسد: شناختى كه يقين را در ما به وجود بياورد؟!
و چه كنيم كه #وجود ما غذايى را بخواهد و به دنبال رزقى باشد كه اين تفكر و اين سنجش و اين عشق را تقويت كند؟!
📚 بهار رويش، ص 109
🌿 @einsad
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | سه شرط پیامبر برای سخنرانی
🌱 یک دقیقه با قرآن در #بهار_قرآن
💠 مجموعه دیدنی #سی_جزء_سی_داستان به روایت حجتالاسلام راجی
🔹#جزء_دوازدهم
🔹#داستان_دوازدهم
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
✨✨✨✨✨✨✨✨
✅در مجلس ختم همسر يكى از دوستانمان كه سوخته بود و مرحوم شده بود و چيزى از جنازهاش هم باقى نمانده بود و مرگ تأثّربارى هم داشت، دوستان همه براى سرسلامتىاش جمع شده بودند. يكى از دوستان افسانه شيرينى را نقل كرد كه براى خود من هم آموزنده بود.
آن دوست مىگفت:
✳️يك كشتى اى بود كه مردانى را با خود به همراه داشت. در راه طوفانى آمد و كشتى شكست و از آن چيزى باقى نماند؛ نه از دارايى بازرگانان و نه از خودشان. يكى از آنها بىهوش بر روى تخته چوبى از كشتى، در كنار ساحلى پرتاب مىشود. وقتى به هوش مىآيد، مىبيند عدّهاى دور او هستند و او را دارند تيمار مىكنند. حس مىكند كه خيلى او را عزّت و احترام مىكنند.
متوجّه مىشود كه كشتى شكسته است و هستىاش را هم از دست داده است. او غم خودش را دارد ولى از آن طرف هم، آنها آن چنان عزّتش مىكنند، كه او سر درگُم است.
او كه مات و مَنگ آن گرفتارى و حادثه است، از آنها مدام مىپرسد چه خبر است؟! اما كسى به او چيزى نمىگويد. گاهى بيرون مىآيد و از اطراف سؤال مىكند، تا اين كه پيرمردى به او مىگويد:
✳️واقعيّت قضيّه این است که اين يك راز است، ولى چون تو اصرار مىكنى من به تو مىگويم. اينها رسمشان اين است كه در يك روز معيّنى از سال كنار ساحل مىآيند و اوّلين كسى را كه وارد مىشود، به فرمانروايى خود مىگيرند و انتخاب مىكنند و تا يك سال هم بيشتر فرمانرواى آنها نيست. و در همان روز هم فرمانرواى سابق را با امكاناتى در داخل يك كشتى كوچك مىگذارند و به دريا مىسپارند. و اين كشتى شكسته هم، امروز اوّلين چيزى بوده كه بر اينها وارد شده است و تو بايد حاكم اينها بشوى. تو هم شادى امروزت را دارى!
✳️آن مرد وقتى متوجّه مىشود كه قضيّه از چه قرار است، در وسط دريا در جزيرهاى شروع مىكند به آماده كردن امكاناتى و ساختن قصرى. او براى خودش چيزهايى را به آن جزيره مىبرد و از امكانات امروزش بهره مىگيرد. وقتى هم كه يك سالى مىگذرد و او را كنار آن كشتى رهايش مىكنند، با شادى به سوى مقصد خويش مىرود.
✅دوست ما اين افسانه را با اين نكته همراه مىكرد كه اگر ما پيش از مُردن، از دنيا گسترده تر شده باشيم و از آن بيرون رفته باشيم و وجود ما از دنيا فراتر رفته باشد، آن موقع از اين امكانات سهمى مىگيريم و بهره بردارى مىكنيم. و هنگامى هم كه ما را بيرون مىكنند، ديگر هيچ رنجى نخواهيم داشت.
👌پس يكى از نكته هايى كه رنج ما را از بين مىبرد، همين بهره بردارى و توشه برداشتن است.
👌نكته دوّمى كه آدمى را توانا مىكند و رنج او را مىبرد، ظرفيّت زياد اوست؛ چون ما كه غمها را نمىتوانيم كم كنيم، پس بايد خود به وسعتى برسيم.
هر كدام از ما غصّه هاى زيادى در متن زندگىمان داشته ايم. گريه ها كرده ايم. با تمام صميميّتِ دلمان هم گريه كرده ايم. ما اين گريه ها و رنجها را داشته ايم، حالا هركس به گونهاى. يك روزى هم آدم با خنده به گريه هاى ديروزش برمىگردد. چيزهايى كه ديگر امروز خيلى مسخره است، ولى يك روزى آدم براى آنها اشكها ريخته است.
👈اين نكته مهم است كه ما غمها را نمىتوانيم كم كنيم. پس چاره و راهى جز اين نداريم كه به ظرفيّت خود روى بياوريم و وسعتى پيدا كنيم و تلقّى جديدى از خودمان و از زندگى به دست بياوريم.
اين رفعتِ ذكر ماست كه وسعت صدر ما را به دنبال مىآورد و در نتيجه در متن رنجهايى كه قرار گرفته ايم، راحت خواهيم بود «1».
و اين زندگى طيّب و راحت و همراه با سرور دائم را كسى دارد كه اين ظرفيّت را به دست آورده است.
و اين كرامت عظيم و كرامت فراگير را در متن ذلّتها كسى دارد كه به ربّى پيوند خورده است. و اين تماميّت عيش را كسى دارد كه بهره هايش را برداشته است و حتى تكثير و توليد خودش را هم فراموش نكرده است.
______________________________________________
(1)- ر. ك: تطهير با جارى قرآن، ج 3، تفسير سوره انشراح، از همين قلم، انتشارات ليلة القدر ..
📚فوز سالک، ص 238-241
#مکتب_تدبر
#فرهنگ_تدبر
#روش_تدبر
@shagerd_Quran
✨✨✨✨✨✨✨✨
تدبری در آیات ۴ و ۵ سوره مبارکه تين
لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ
ﻛﻪ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮﻳﻦ ﻧﻈﻢ ﻭ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ .(٤)
ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ
ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ [ ﻣﺮﺣﻠﻪ ]ﭘﺴﺖ ﺗﺮﻳﻦِ ﭘَﺴﺘﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻳﻢ .(٥)
#سوال
سلام
در جواب اینکه خدا چرا آفرید
شنیده ایم که میگویند اقتضای حکمت خدا و رجحان بر آفریدن بوده نه نیافریدن و ....
حال سوال اساسی این است؛
خیلی خب! خدا #باید می آفرید
اما چرا در شرایط کنونی و پست ترین جایگاه انسان را قرار داد در؛
#اسفل_سافلین؟
چه چیزی از حکمت خدا و جریان محبتش نسبت به انسان کم میشد و نقص به شمار میرفت اگر انسان را در بهشت خلق میکرد و ساکن میکرد و حرکت انسانی که رو به بی نهایت است و انتها هم ندارد در همان بهشت ادامه پیدا میکرد و جریان رشد همانجا به تناسب اختیار و وسع هر کس شکل
می گرفت؟
#سوال
آیدی گفتگو:
@safa_314
@shagerd_Quran
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
#معرفی_کلاس ۴
✳️ کلاس «رفتارهای ناکارآمد در روابط زوجین»
[تعریف، علل، راهکار]
🎙 دکتر هاشم صابریان
▪️دستهبندی: ازدواج و خانواده
▫️مخاطب: متأهلان و جوانانِ در شُرُفِ ازدواج
▪️زمستان ۱۳۹۸ و بهار ۱۳۹۹
▫️ هشت جلسه
💠 مباحث مطرحشده 👇
🔴 رفتارهایی که کانون خانواده را تهدید میکنند و میتوانند عامل جدایی زوجین شوند:
۱. گِلهکردن، انتقادکردن، شکایتکردن و ایرادگیریهای مکرر از همسر؛
۲. تحقیرکردنِ همسر؛
۳. تدافعیعملکردنِ همسران؛
۴. بیاعتنایی؛
۵. توجهنکردن به مرزهای بین زن و شوهر.
🟡 تحریفات شناختی:
۱. ذهنخوانی؛
۲. تعمیمدادن رفتارها؛
۳. برچسبزدن؛
۴. تفکر دوقطبی؛
۵. بزرگنمایی و کوچکنمایی؛
۶. دنبالِ مقصرگشتن؛
۷. فاجعهسازی؛
۸. پیشگویی منفی؛
۹. دیدِ تونلیداشتن؛
۱۰. قصد عمدی؛
۱۱. نتیجهگیری نادرست؛
۱۲. تجسّس.
🟢 راهبردهای ناکارآمد در حل تعارض و مسئله و اختلاف:
۱. اجتنابکردن از حل مسئله؛
۲. پرخاشگری آشکارِ کلامی یا غیرکلامی؛
۳. پرخاشگری انفعالی؛
۴. قهرکردن؛
۵. تحمیل و تسلیم؛
۶. خودزنی.
🔵 اجزای ارتباط پاک:
۱. مشاهدۀ واقعیت؛
۲. بیانِ فکر؛
۳. ابرازِ احساس؛
۴. طرحِ نیاز.
🟣 رفتارهایی که به ارتباط پاک و شفافِ بین همسران آسیب میزنند:
۱. قضاوتکردن و برچسبزدن؛
۲. بیان پیامهای منفی(تو!)؛
۳. بیان تاریخچه و گذشتۀ زندگی؛
۴. مقایسهکردن؛
۵. تهدیدکردن؛
۶. از هیجانها بهعنوان اسلحه استفادهکردن؛
۷. توجهنکردنِ به زبانبدن.
⚪️ سه عاملِ مؤثر در انتقالِ پیام در ارتباطات:
۱. کلام ۷درصد؛
۲. لحن ۳۸درصد؛
۳. زبان بدن ۵۵درصد.
⚫️ برخی از ویژگیهای شخصیتی که در ایجاد اختلافاتِ خانوادگی مؤثر هستند:
۱. بدبینی و شکاکی؛
۲. اهمالکاری؛
۳. مسئولیتگریزی؛
۴. بیتوجهیها و فراموشیهای ساده؛
۵. پرخاشگری؛
۶. پنهانکاری؛
۷. دروغگویی؛
۸. دهنبین و تأثیرپذیربودن؛
۹. وابستگی زیاد به خانواده.
🟠 تبیین تأثیر «افکارِ ناخودآگاه منفی» در «روابطِ بین زوجین»:
۱. آشنایی با افکارِ ناخودآگاه؛
۲. روش شناسایی افکارِ ناخودآگاه؛
۳. راهِ رهایی از افکارِ ناخودآگاه.
🔻 بهمنظورِ دریافتِ فایلهای صوتیِ کلاسِ «رفتارهای ناکارآمد در روابط زوجین» به ادمینهای کانال پیام دهید.
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | پرکاربردترین آیهای که رهبری خواندند کدام آیه است؟
🌱 یک دقیقه با قرآن در #بهار_قرآن
💠 مجموعه دیدنی #سی_جزء_سی_داستان به روایت حجتالاسلام راجی
🔹#جزء_سیزدهم
🔹#داستان_سیزدهم
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از شهـــر پاســخ 🌍
4_624599377117184102.pdf
408.6K
📜 متن جزء ۱۳ قرآن کریم
#ماه_مبارک_رمضان
@darshainabazqoran
هدایت شده از شهـــر پاســخ 🌍
جزء-سیزدهم(parhizgar).mp3
12.12M
🔊 ترتیل قرآن - جزء۱۳_ پرهیزگار
#ماه_مبارک_رمضان
@darshainabazqoran
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
جلسه دهم.mp3
11.17M
شرح دعای ابوحمزه ثمالی
◀️ استاد هادی زاده
🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️
جلسه 🔟
اَللّـهُمَّ اِنّي اَجِدُ
سُبُلَ الْمَطالِبِ اِلَيكَ مُشْرَعَةً وَمَناهِلَ الرَّجآءِ اِلَيكَ مُتْرَعَةً
وَالاِْسْتِعانَةَ بِفَضْلِكَ لِمَنْ اَمَّلَكَ مُباحَةً
#برخی_در_بن_بست_ها_مانده_اند
#برخی_از_بن_بست_ها_درس_گرفته_اند
امیدها در زندگی ما چگونه بوده است؟
یاس ها تا کجا انسان را زمین گیر می کنند؟
آنها که به حی قیوم دل بسته بودند چگونه مسیر را طی کرده اند؟
🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸
╭┅─────
🔰@mojtahedeqomi
╰┅───
هدایت شده از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
#حدیث
🔸پاداش بینظیر برآوردن حاجت دیگران
ابن مهران میگوید:
نزد حسن بن علی(علیه السلام) نشسته بودم که مردی نزد ایشان آمد و گفت: «ای پسر رسول خدا! کسی از من طلبکار است و میخواهد مرا به زندان بیاندازد. به خدا سوگند که هیچ پولی ندارم. از تو میخواهم که با او سخن بگویی».
دیدم که حسن بن علی(علیه السلام) کفشهایش را پوشید که برود.
به او گفتم: «ای پسر رسول خدا! یادت رفته که در اعتکاف هستی؟!»
پاسخ فرمود: «نه فراموش نکردهام، اما از پدرم علی(علیه السلام) شنیدهام که از جدم رسول خدا(صلی الله علیه و آله) نقل میکرد که فرموده است:
«مَنْ سَعَى فِي حَاجَةِ أَخِيهِ الْمُسْلِمِ فَكَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَةَ آلَافِ سَنَةٍ صَائِماً نَهَارَهُ قَائِماً لَيْلَهُ»
هرکس در راه برآوردن نیاز برادر مسلمانش تلاش کند همانند این است که نُه هزار سال، خداوند را با زبان روزه و شبزندهداری عبادت کرده است.
📚کتاب من لایحضره الفقیه، ج۲ ، ص ۱۸۹
#امام_حسن ع #کریم_اهل_بیت ع
🔸کانال رسمی دفتر آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
@zanjani_net
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰درک اضطرار و نیاز،حلقه واسطه ی بین علم و عمل ...
◼️◾️ ما معتقديم كه چه در مرحله ى معرفت دين و دين شناسى و چه در مرحله ى تأثيرگذارى معرفت و يقين بر عمل و تصميم بايد به حلقه ى واسطى توجه داشت كه اصل و اساس معرفت و عمل را شكل مى دهد.
◾️همانطور كه در آن جمله ى دعا آمده بود:
مكن اليقين فى قلبى.
جايگزينى يقين در دل و گره خوردن آن با جان يك مسأله است و اغلبه على رأيى و عزمى، غلبه بر رأى و عزم يك مسأله ى ديگر.
◾️ من با اينكه مى دانم آب در كوزه است به سراغ آب نمى روم، چون تشنه نيستم ولى با احتمال اينكه در چند كيلومترى آب هست حركت مى كنم، چه عطش را با خود دارم و آرام نمى گيرم. پس درك نياز و افتقار و اضطرار، آن حلقه ى واسطى است كه هم در مرحله ى دين شناسى و هم در مرحله ى عمل به آن نياز داريم.
◾️ آزاد انديش ترين دينشناسان چون از اين نكته كه ضرورت و يا عدم ضرورت دين است آغاز نكرده اند، گرفتار شده اند و در واقع با اين پيش فرض كه دين ضرورى نيست به تحليل و تعليل آن پرداخته اند و در حدّ امر قدسى به آن روى آورده اند. و همين پيش فرض براى گرفتارى آنها كافى است.
◾️ چون فرض ديگرى هم هست كه آن ضرورت و اضطرار به دين است و آن هم با اين احتمال كه آدمى
بيشتر از هفتاد سال استعداد دارد و بيشتر از يك زندگى راحت و دامپرورى بزرگ به او امكانات داده اند.
◾️ حال اگر نارسايى امكانات تجربى و غريزى را براى تأمين زندگى عادى و خوراك و پوشاك و خواب و برخورد با فكر و عقل و وهم و خيال و ... در نظر بگيريم، مسأله ملموس تر مى شود و سهم حداقل مذهب به حدى ديگر مى رسد ...
◾️ چون علم و تجربه بيشتر از امروز و همين محدوده را جواب نمى دهد و براى دنياهاى محتمل و مظنونى كه از استعدادهاى من برداشت مى شود پاسخى نمى آورد.
تازه اين در صورتى است كه علم به تمامى رشد نهايى خود رسيده باشد و جواب تمامى سؤالها و تمامى رابطه ها را داشته باشد.
◾️كه در اين صورت آخرين نسل آدمها كه خوشبخت ترين آنها هستند اين سعادت را دارند كه از علم و تجربه براى امروزشان و براى همين محدوده جوابى بگيرند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۲۴
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
جلسه یازدهم.mp3
11.81M
شرح دعای ابوحمزه ثمالی
◀️ استاد هادی زاده
🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️🔸️🔸️🔹️🔹️
جلسه 1️⃣1️⃣
اَللّـهُمَّ اِنّي اَجِدُ
سُبُلَ الْمَطالِبِ اِلَيكَ مُشْرَعَةً وَمَناهِلَ الرَّجآءِ اِلَيكَ مُتْرَعَةً
وَالاِْسْتِعانَةَ بِفَضْلِكَ لِمَنْ اَمَّلَكَ مُباحَةً وَاَبْوابَ الدُّعآءِ اِلَيكَ
لِلصّارِخينَ مَفْتوُحَةً
درک ناتوانی چه موقع برای انسان اتفاق می افتد؟
چگونه به استعانت می رسیم؟
استعانت مربوط به چه کسانی هست؟
🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸
#پادکست
#ابوحمزه
#رمضان
#معنویت
🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸
╭┅─────
🔰@mojtahedeqomi
╰┅───