🔰 نقطه آغاز حرکت به سمت "تمدن نوین اسلامی"(هدف اصلی گام دوم انقلاب)، تحول بنیادین در "شاخصه های ارزیابی کشور" است.
🔰 با ادامه ارزیابی کشور براساس شاخصه های پوسیده و امتحان پس داده "توسعه"؛ دستیابی به "دولت و تمدن اسلامی"، خیالی بیش نیست!!
✍ شاگرد مدرسه هدایت
۳۱ خرداد ۱۴۰۳
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔹تفاوتهای رئیس جمهور تمدنی با رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطاب):
✅ تفاوت اول: در مورد نحوه ساخت و اداره شهر: (بخش اول)
🔰 نظر رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطلب):
پذیرش و ادامه ساخت کلانشهرها !!
+ اداره شهر بر مبنای تقسیمات بزرگ (منطقه محوری)
♨️ آثار و عواقب:
۱- افزایش حمل و نقل (سفرهای درون شهری).
۲- افزایش ترافیک.
۳- افزایش مصرف سوخت.
۴- افزایش آلودگی هوا.
۵- افزایش انواع بیماریها (خصوصا بیماریهای قلبی-عروقی)
۶- افزایش مخارج زندگی.
۷- گران شدن زمین و خانه.
۸- افزایش گمنامی و بی هویتی!
۹- افزایش ناامنی و جرم.
۱۰- ضرورت گسترش مانیتورینگ و هوش مصنوعی.
۱۱- سخت شدن و گران شدن اداره شهر!
و...
بخش دوم (نظر رئیس جمهور تمدنی)
مطالعه بیشتر
✍ شاگرد مدرسه هدایت / ۳ تیر ۱۴۰۳
ادامه دارد ...
#دولت_اسلامی
#دولت_مدرن
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔹تفاوتهای رئیس جمهور تمدنی با رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطاب):
✅ تفاوت اول: در مورد نحوه ساخت و اداره شهر: (بخش دوم)
🔰 نظر رئیس جمهور تمدنی:
ساخت شهرهای کوچک نزدیک به هم
+ بر مبنای تقسیمات کوچک (محله محوری)
✅ آثار و فوائد:
۱- تأمین چهار نیاز اصلی خانواده در محله.
۲- کاهش چشمگیر سفرهای درون شهری!
۳- کاهش مصرف سوخت.
۴- دستیابی به آرزوی عدم آلودگی هوا !!
۵- کاهش و پیشگیری از انواع بیماریها (خصوصا بیماریهای قلبی-عروقی )
۶- واگذاریِ آسان تر امور به مردم.
۷- آسان تر و ارزان تر شدن اداره شهر.
۸- افزایش تعرُّف (شناخت طرفینی گسترده).
۹- افزایش امنیت و کاهش جرم.
۱۰- کاهش و یا بی نیازشدن از مانیتورینگ و هوش مصنوعی.
و...
بخش اول (نظر رئیس جمهور توسعه گرا)
مطالعه بیشتر
✍ شاگرد مدرسه هدایت / ۳ تیر ۱۴۰۳
ادامه دارد...
#دولت_اسلامی
#دولت_مدرن
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔰نزاع اصلی در حادثه عاشورا: محوریت یا عدم محوریت امام(ع)؟
💥اصلیترین مانع تحقق محوریت امام(ع): مفاهیم مدرنیته و اسناد بینالمللی!
🔸تمام حیثیت #مکتب_شیعه به ادعای او بر «محوریت امام در تمام شئون زندگی» خلاصه میشود.
🔸با تحقق انقلاب عظیم اسلامی در ایران، محوریت امام و #فقه_شیعه در امور کلان سیاسی کشور، با نظریه مترقی «ولایت فقیه» تا حد بسیار زیادی محقق گردید.
🔸ولی متأسفانه؛ #محوریت_امام در بقیه امور اداره جامعه، عمدتاً مغفول و به مفاهیم و اسناد بینالمللی تفویض شده است!!
⬇️ ⬇️ چند نمونه: ⬇️ ⬇️
❌ محور برنامهریزی در کشور: برنامهریزی توسعه!
↩️ پیشنهاد جایگزین: برنامه الگوی پیشرفت اسلامی
❌ محور ارزیابی غذا در کشور: کُدکس آلیمنتاریوس و مولکولهای زیستی.
↩️ پیشنهاد جایگزین: الگوی فقهی ارزیابی غذا
❌ محور نحوه ساخت ساختمان: قوانین هبیتات(سازمان مسکن ملل متحد)، مقررات ملّی ساختمان و...
↩️ پیشنهاد جایگزین: مقررات فقهی ساختمان
❌ محور نحوه ساخت و اداره شهر: هدف یازدهم سند 2030 توسعه پایدار و نظریاتی همچون: TOD ، نظریه آمریکایی نوشهرگرایی و ...
↩️ پیشنهاد جایگزین: مدیریت شهری محله محور
❌ محور محرومیت زدایی و کاهش فقر: هدف اول سند ۲۰۳۰ (نظریه توانمندسازی و کاهش فقر)، نظریه سازمان ژاپنی جایکا: فراتسهیلگری و...
↩️ پیشنهاد جایگزین: نظریه فقهی تعرُّف و...
❌ محور آموزش و پرورش: علوم مرتبط با طبقهبندی بیکنی
↩️ پیشنهاد جایگزین: طبقهبندی جدید دانش
❌ محور بهداشت و سلامت: پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی WHO و بخش سوم سند ۲۰۳۰
↩️ پیشنهاد جایگزین: نظریات پیشگیری ساختاری از بیماری
❌ محور ساخت بازار: گسترش ساخت مگامالها و هایپرمارکتها (به محوریت سرمایهدارها!)
↩️ پیشنهاد جایگزین: ساخت بازارهای رایگان و عمومی سازی تجارت
❌ محور میراث فرهنگی و روایت اماکن تاریخی: سازمان یونسکو و آیکوموس !
↩️ پیشنهاد جایگزین: الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی
و...
🔰 نکته پایانی:
عزاداری برای سیدالشهدا (علیهالسلام)، بدون دغدغه و تلاش برای کنار زدن #مفاهیم_و_اسناد_بینالمللی و ایجاد #محوریت_برای_امام ، امری است ناتمام در #نصرت_امام (ع)!
✍️ قم، شاگرد مدرسه فقهی هدایت
۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ (۳ مرداد ۱۴۰۳)
مقبره زکریا بن آدم اشعری (وکیل ارجمند امام رضا و امام جواد (علیهماالسلام))
#نصرت_امام
#محوریت_امام
#اسناد_بین_المللی
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
❓آیا جدیت اسرائیل در ترور سیدحسن نصرالله و جنگهای آخرالزمانی؛
فقط به جنگ نظامی و امنیتیِ مرسوم خلاصه میشود؟؟
و یا جنبه های مختلف دیگری هم طراحی و در پیش گرفته است؟؟
برای پاسخ به این سوال حیاتی، گفتگوی امشب را از دست ندهید:
https://virasty.com/Islam1357/1727526543327771928
👌طبق استنباط و تحقیق مدرسه فقهی هدایت، دوازده نوع خطر امنیتی، از طرف اسرائیل ایران و تمام کشورهای دنیا را تهدید میکند!!
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
💢 سکوت و بیتوجهی حوزههای علمیه در قبال تقسیم بیتالمال (بودجهریزی) در سال ۱۴۰۴‼️
🟢 روحانیت بزرگوار شیعه همیشه در سخنرانیهای خود، بر اهمیت فوق العاده بیتالمال در نگاه اسلام، تاکید فراوان داشتهاند؛
🔴 ولی متاسفانه در ۴۵ ساله انقلاب، تقریبا هیچ ورود جدّی در بودجهریزی سالیانه کشور نداشته!! و مثل بقیه نظامات اجتماعی، تقسیم بیتالمال را نیز به کارشناسان برنامهریزی توسعه غربی واگذار نمودهاند!!
🔰 در حالیکه تقسیم بیتالمال در برنامهریزی توسعه، دارای اشکالات مهم و اساسی است؛ از جمله:
1⃣ واگذاری حداکثری ثروت عمومی به بخش خصوصی و دولتی (بخوانید: سرمایهداران!)
(و این خود یک ناعدالتی آشکار و منشا ایجاد فاصله طبقاتی است.)
2⃣ گسترش و تقویت تولید صنعتی در کشور.
🔰 گسترش تولید صنعتی هم به معنای ایجاد شش آسیب و چالش جدی در کشور است:
3⃣ تولید گسترده خوراکیهای غیرطیّب (عاملی موثر بر ایجاد اختلال در متابولیسم بدن و اخلاق جامعه)
4⃣ گسترش انواع آلودگیهای زیست محیطی (خصوصا: گسترش وحشتناک تولید زباله در کشور!)
5⃣ عدم رعایت فاصله مناسب بین محل کار تا محل سکونت. (و در نتیجه: افزایش حمل و نقل و ایجاد مُعضل ترافیک و آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین ...)
6⃣ اِشغال عمده وقت افراد برای شغل (و در نتیجه: عدم توانایی افراد برای تامین دیگر نیازهای زندگی؛ مثل: نیاز تفریح، همسرداری، تربیت فرزند، صله رحم و...)
7⃣ وابستگی شدید به تقویت و تامین مالی بزرگ (یعنی: بانک و بورس)
(و در نتیجه: افزایش پدیده کثیف ربا در جامعه!! و...)
▪️این، یک نمونه از اشکالات بودجهریزی و تقسیم بیتالمال در دولت مدرن حاکم بر کشور است؛
جهت اطلاع از دیگر اشکالات + مدل جایگزین، در نشست مهم فردا در شهر مقدس قم و یا اخبار تکمیلی آن، حاضر شوید.
✍ قم، شاگرد مدرسه فقهی هدایت
۹ آبان ۱۴۰۳
https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat