eitaa logo
یادداشت‌های شاگرد مدرسه هدایت
78 دنبال‌کننده
5 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 نقطه آغاز حرکت به سمت "تمدن نوین اسلامی"(هدف اصلی گام دوم انقلاب)، تحول بنیادین در "شاخصه های ارزیابی کشور" است. 🔰 با ادامه ارزیابی کشور براساس شاخصه های پوسیده و امتحان پس داده "توسعه"؛ دستیابی به "دولت و تمدن اسلامی"، خیالی بیش نیست!! ✍ شاگرد مدرسه هدایت ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔹تفاوت‌های رئیس جمهور تمدنی با رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطاب):تفاوت اول: در مورد نحوه ساخت و اداره شهر: (بخش اول) 🔰 نظر رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطلب): پذیرش و ادامه ساخت کلانشهرها !! + اداره شهر بر مبنای تقسیمات بزرگ (منطقه محوری) ♨️ آثار و عواقب: ۱- افزایش حمل و نقل (سفرهای درون شهری). ۲- افزایش ترافیک. ۳- افزایش مصرف سوخت. ۴- افزایش آلودگی هوا. ۵- افزایش انواع بیماری‌ها (خصوصا بیماری‌های قلبی-عروقی) ۶- افزایش مخارج زندگی. ۷- گران شدن زمین و خانه. ۸- افزایش گمنامی و بی هویتی! ۹- افزایش ناامنی و جرم. ۱۰- ضرورت گسترش مانیتورینگ و هوش مصنوعی. ۱۱- سخت شدن و گران شدن اداره شهر! و... بخش دوم (نظر رئیس جمهور تمدنی) مطالعه بیشتر ✍ شاگرد مدرسه هدایت / ۳ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد ... https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔹تفاوت‌های رئیس جمهور تمدنی با رئیس جمهور توسعه گرا (اصولگرا یا اصلاحطاب): تفاوت اول: در مورد نحوه ساخت و اداره شهر: (بخش دوم) 🔰 نظر رئیس جمهور تمدنی: ساخت شهرهای کوچک نزدیک به هم + بر مبنای تقسیمات کوچک (محله محوری) ✅ آثار و فوائد: ۱- تأمین چهار نیاز اصلی خانواده در محله. ۲- کاهش چشمگیر سفرهای درون شهری! ۳- کاهش مصرف سوخت. ۴- دستیابی به آرزوی عدم آلودگی هوا !! ۵- کاهش و پیشگیری از انواع بیماری‌ها (خصوصا بیماری‌های قلبی-عروقی ) ۶- واگذاریِ آسان تر امور به مردم. ۷- آسان تر و ارزان تر شدن اداره شهر. ۸- افزایش تعرُّف (شناخت طرفینی گسترده). ۹- افزایش امنیت و کاهش جرم. ۱۰- کاهش و یا بی نیازشدن از مانیتورینگ و هوش مصنوعی. و... بخش اول (نظر رئیس جمهور توسعه گرا) مطالعه بیشتر ✍ شاگرد مدرسه هدایت / ۳ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد... https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
🔰نزاع اصلی در حادثه عاشورا: محوریت یا عدم محوریت امام(ع)؟ 💥اصلی‌ترین مانع تحقق محوریت امام(ع): مفاهیم مدرنیته و اسناد بین‌المللی! 🔸تمام حیثیت به ادعای او بر «محوریت امام در تمام شئون زندگی» خلاصه می‌شود. 🔸با تحقق انقلاب عظیم اسلامی در ایران، محوریت امام و در امور کلان سیاسی کشور، با نظریه مترقی «ولایت فقیه» تا حد بسیار زیادی محقق گردید. 🔸ولی متأسفانه؛ در بقیه امور اداره جامعه، عمدتاً مغفول و به مفاهیم و اسناد بین‌المللی تفویض شده است!! ⬇️ ⬇️ چند نمونه: ⬇️ ⬇️ ❌ محور برنامه‌ریزی در کشور: برنامه‌ریزی توسعه! ↩️ پیشنهاد جایگزین: برنامه الگوی پیشرفت اسلامی محور ارزیابی غذا در کشور: کُدکس آلیمنتاریوس و مولکول‌های زیستی. ↩️ پیشنهاد جایگزین: الگوی فقهی ارزیابی غذا محور نحوه ساخت ساختمان: قوانین هبیتات(سازمان مسکن ملل متحد)، مقررات ملّی ساختمان و... ↩️ پیشنهاد جایگزین: مقررات فقهی ساختمان محور نحوه ساخت و اداره شهر: هدف یازدهم سند 2030 توسعه پایدار و نظریاتی همچون: TOD ، نظریه آمریکایی نوشهرگرایی و ... ↩️ پیشنهاد جایگزین: مدیریت شهری محله محور ❌ محور محرومیت زدایی و کاهش فقر: هدف اول سند ۲۰۳۰ (نظریه توانمندسازی و کاهش فقر)، نظریه سازمان ژاپنی جایکا: فراتسهیلگری و... ↩️ پیشنهاد جایگزین: نظریه فقهی تعرُّف و... محور آموزش و پرورش: علوم مرتبط با طبقه‌بندی بیکنی ↩️ پیشنهاد جایگزین: طبقه‌بندی جدید دانش محور بهداشت و سلامت: پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی WHO و بخش سوم سند ۲۰۳۰ ↩️ پیشنهاد جایگزین: نظریات پیشگیری ساختاری از بیماری محور ساخت بازار: گسترش ساخت مگامال‌ها و هایپرمارکت‌ها (به محوریت سرمایه‌دارها!) ↩️ پیشنهاد جایگزین: ساخت بازارهای رایگان و عمومی سازی تجارت ❌ محور میراث فرهنگی و روایت اماکن تاریخی: سازمان یونسکو و آیکوموس ! ↩️ پیشنهاد جایگزین: الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی و... 🔰 نکته پایانی: عزاداری برای سیدالشهدا (علیه‌السلام)، بدون دغدغه و تلاش برای کنار زدن و ایجاد ، امری است ناتمام در (ع)! ✍️ قم، شاگرد مدرسه فقهی هدایت ۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ (۳ مرداد ۱۴۰۳) مقبره زکریا بن آدم اشعری (وکیل ارجمند امام رضا و امام جواد (علیهماالسلام)) https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
آیا جدیت اسرائیل در ترور سیدحسن نصرالله و جنگهای آخرالزمانی؛ فقط به جنگ نظامی و امنیتیِ مرسوم خلاصه میشود؟؟ و یا جنبه های مختلف دیگری هم طراحی و در پیش گرفته است؟؟ برای پاسخ به این سوال حیاتی، گفتگوی امشب را از دست ندهید: https://virasty.com/Islam1357/1727526543327771928 👌طبق استنباط و تحقیق مدرسه فقهی هدایت، دوازده نوع خطر امنیتی، از طرف اسرائیل ایران و تمام کشورهای دنیا را تهدید می‌کند!! https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
💢 سکوت و بی‌توجهی حوزه‌های علمیه در قبال تقسیم بیت‌المال (بودجه‌ریزی) در سال ۱۴۰۴‼️ 🟢 روحانیت بزرگوار شیعه همیشه در سخنرانی‌های خود، بر اهمیت فوق العاده بیت‌المال در نگاه اسلام، تاکید فراوان داشته‌اند؛ 🔴 ولی متاسفانه در ۴۵ ساله انقلاب، تقریبا هیچ ورود جدّی در بودجه‌ریزی سالیانه کشور نداشته‌!! و مثل بقیه نظامات اجتماعی، تقسیم بیت‌المال را نیز به کارشناسان برنامه‌ریزی توسعه غربی واگذار نموده‌اند!! 🔰 در حالی‌که تقسیم بیت‌المال در برنامه‌ریزی توسعه، دارای اشکالات مهم و اساسی است؛ از جمله: 1⃣ واگذاری حداکثری ثروت عمومی به بخش خصوصی و دولتی (بخوانید: سرمایه‌داران!) (و این خود یک ناعدالتی آشکار و منشا ایجاد فاصله طبقاتی است.) 2⃣ گسترش و تقویت تولید صنعتی در کشور. 🔰 گسترش تولید صنعتی هم به معنای ایجاد شش آسیب و چالش جدی در کشور است: 3⃣ تولید گسترده خوراکی‌های غیرطیّب (عاملی موثر بر ایجاد اختلال در متابولیسم بدن و اخلاق جامعه) 4⃣ گسترش انواع آلودگی‌های زیست محیطی (خصوصا: گسترش وحشتناک تولید زباله در کشور!) 5⃣ عدم رعایت فاصله مناسب بین محل کار تا محل سکونت. (و در نتیجه: افزایش حمل و نقل و ایجاد مُعضل ترافیک و آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین ...) 6⃣ اِشغال عمده وقت افراد برای شغل (و در نتیجه: عدم توانایی افراد برای تامین دیگر نیازهای زندگی؛ مثل: نیاز تفریح، همسرداری، تربیت فرزند، صله رحم و...) 7⃣ وابستگی شدید به تقویت و تامین مالی بزرگ (یعنی: بانک و بورس) (و در نتیجه: افزایش پدیده کثیف ربا در جامعه!! و...) ▪️این، یک نمونه از اشکالات بودجه‌ریزی و تقسیم بیت‌المال در دولت مدرن حاکم بر کشور است؛ جهت اطلاع از دیگر اشکالات + مدل جایگزین، در نشست مهم فردا در شهر مقدس قم و یا اخبار تکمیلی آن، حاضر شوید. ✍ قم، شاگرد مدرسه فقهی هدایت ۹ آبان ۱۴۰۳ https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat