eitaa logo
شهید علی تاج احمدی
119 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
644 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
#امام_وعده_های_صادق #هنر_اقتدار #انجمن_عکس #کانون_بسیج_هنرمندان_شهرستان_آبیک #روابط_عمومی_و_فضای_مجازی_سازمان_بسیج_هنرمندان_استان_قزوین
پیری که بی عصا کمر رود را شکست با یک اشاره قدرت نمرود را شکست از هشتی حیاط قدیمی بلند شد پس کوچه های ساکت و مسدود را شکست آویخت روی شانه ی طاغوتها ها تبر هر بت که در مسیر خدا بود را شکست نجوای عارفانه ی شب های خلوتش آواز عاشقانه ی داوود را شکست خورشید جاودان جماران پس از طلوع ابری ترین هوای غم آلود را شکست در هم شکست سلطه ی بیداد قرن را با جلو ه ای، خدایی نمرود را شکست شاعر:هنرمند بسیجی برادر اسماعیل سکاک
قانون تکمیل به تصویر بالا دقت کنید.احتمالاً فکرمی‌کنیدکه تصویر این پاندا را کامل می‌بینید! اما شاید برایتان جالب باشد این تصویر شکل ناقص یک پانداست که مغز شما قسمت‌های ناقص تصویر را کامل می‌کندوشما در اصل یک پاندای کامل را مشاهده می‌کنید.بچنین پدیده‌ای «قانون تکمیل» گفته می‌شود. بر اساس این قانون مغز ما تمایل داردتابخش‌های خالی را در اشکال، جمله‌ها وحروف تکمیل کند، چراکه آن‌ها به صورت ناقص برای مغز معناومفهوم ندارند.این موضوع درباره اطلاعات ناقصی که دریافت می‌کنید هم صادق است ومغزمعمولاًبا استفاده از تجربیات ودانش قبلی به‌دنبال کامل کردن آن‌ها است. اما این کامل کردن گاهی اوقات می‌تواند به ضرر شما باشد. همانطور که می‌دانید افراد درطی روز اتفاق‌های مختلفی را تجربه می‌کنند، اخبار می‌خوانندودر شبکه‌های اجتماعی حضوردارند. این یعنی روزانه حجم زیادی اطلاعات وارد مغز شما می‌شود واحتمالاًمغزهمه آن‌هارا بادقت در خود ذخیره نمی‌کند. پس اگر بخواهیم از مثال‌مان کمک بگیریم؛ ما تعداد زیادی عکس پاندای ناقص در مغزمان داریم که نیازمند تکمیل شدن هستند.اما آیا همیشه می‌توانیم قسمت‌های خالی را با اطلاعات صحیح پرکنیم؟ @qazvin_nasra
سوگیری تأییدی یکی دیگر از راه‌هایی که مغز با استفاده از آن در زمان صرفه‌جویی می‌کند، پیدا کردن اطلاعاتی است که قبلاً به درستی آن اعتقاد داریم. چنین چیزی سوگیری تأییدی نام دارد و به این معناست که افراد به صورت طبیعی به دنبال اطلاعاتی هستند که باورها و اطلاعات پیشین آن‌ها را تأیید می‌کند. برای مثال اگر طرفدار مدل فکری یا گروه سیاسی خاصی هستید معمولاً در رسانه‌ها اخباری را می‌خوانید که آن‌ها را تأیید کند. همچنین این سوگیری باعث می‌شود افراد با دیدگاه‌های مختلف درک و برداشت متفاوتی از یک رسانه داشته باشند. این سوگیری مانند قانون تکمیل برای افراد خطرناک است، چرا‌که الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی معروف مانند فیسبوک (Facebook)، توییتر (Twitter)، اینستاگرام (Instagram) و … به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که این سوگیری را در افراد تقویت کنند. از آنجایی که هدف تمامی این شبکه‌های اجتماعی حضور و گذاشتن زمان بیشتر افراد در آن‌ها است، الگوریتم‌ها به افراد چیز‌های بیشتری را که دوست دارند نشان می‌دهد. 🍃نهضت سواد رسانه ای استان قزوین
اطلاعات قابل‌قبول (Information Satisficing) وقتی مشغله و دغدغه‌های ما زیاد باشد یا واقعاً به دنبال پیدا کردن پاسخ درست نباشیم، معمولاً هر پاسخی را که در مقابلمان گذاشته شود می‌پذیریم. به چنین اطلاعاتی قابل‌قبول گفته می‌شود. این نوع اطلاعات معمولاً برای مغز ما قابل‌قبول به نظر می‌رسند و از آنجایی که دانستن آن‌ها برایمان حیاتی نیستند، برای مغز چنین پاسخ‌هایی کافی خواهند بود. با وجود چنین ویژگی‌هایی در مغز انسان، رسانه‌ها می‌توانند به راحتی موضوع‌های پیچیده یا دشوار را برای افراد به گونه‌ای روایت کنند که افراد با آغوش باز از آن استقبال کنند، حتی اگر نادرست باشد. پس به‌طور خلاصه مغز انسان در رسانه تمایل دارد هر زمان که می‌تواند، راه‌های میان‌بری را انتخاب کند و با کم‌ترین اطلاعات قانع شود، در حالی اگر موضوع دقیق‌تر بررسی شود، برداشت فرد نسبت به موضوع تغییر می‌کند. به همین دلیل مهم است که بتوانیم راهی را برای جلو‌گیری از چنین اتفاق‌هایی پیدا کنیم. نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
پردازش مغز انسان از تصاویر و کلمات متفاوت است. تصاویر در قسمتی از مغز که احساسات و غرایز قوی هستند؛ اما نوشته‌ها و زبان محاوره در بخشی از مغز به نام نئوکورتکس که علت‌ها در آن پنهان شده است پردازش می‌شوند. به همین دلیل است که آگهی‌های بازرگانی قوی‌تر از تبلیغات چاپی هستند. تاثیرگذاری عظیم فیلم‌ها، بازی‌ها و موسیقی در بخش ناخودآگاه مغز صورت می‌گیردواحساسات تحلیلی ومغز را دور می‌زنند؛ اما هنگام خواندن متن یک روزنامه یا مجله فرصت متوقف کردن و یکپارچه‌سازی اطلاعات عقلانی وجود دارد. رسانه‌ها زمانی که قلب و ذهن ما رادرگیر می‌کنندواحساسات مارا هدف میگیرند، قوی‌ترین تاثیر رادارند. پیام‌های رسانه‌ای را با استفاده از تکنیک‌های مختلف(مانند زاویه‌ی دوربین، جلوه‌های ویژه، ترفندهای نورپردازی، موسیقی و غیره) می‌توان دستکاری کرد و تاثیر عاطفی آن را افزایش داد. اثرات رسانه‌ها بسیار پیچیده هستند. پیام‌های رسانه‌ای به طور مستقیم روی افراد تاثیر میگذارند، اما آن‌ها به طور غیرمستقیم روی خانواده، دوستان و جامعه‌ ما نیز تاثیر می‌گذارند.
مراقب باشیم رسانه برایمان دو قطبی سازی نکند نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
رده بندی سنی برای استفاده کودکان از فضای مجازی 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
سوگیری و بی طرفی در رسانه های خبری 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
💢۶ قائده‌ی کلی نظریه سواد رسانه‌ای پاتر 🚩نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) استان قزوین
💢روش‎های تشخیص تصاویر جعلی هوش مصنوعی سواد_رسانه 🔰با ما همراه باشید ... 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
💢روش‎های تشخیص تصاویر جعلی هوش مصنوعی سواد_رسانه 🔰با ما همراه باشید ... 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
 (Deepfake) سواد_رسانه 🔰با ما همراه باشید ... 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
 (Deepfake) به معنی جعل عمیق یا یادگیری عمیقِ جعل کردن، تکنیکی بر پایه  است که برای تلفیق صوت و  به صورت باورپذیر طراحی شده. اگر قبلاً برای اثبات میگفتیم وقتی فیلمی دیدید باور کنید، الآن باید بگوییم دیگر هیچ چیزی را باور نکنید، مگر اینکه همه دقت‌های  را کامل طی کنید. آیا وقتش نرسیده که سواد_رسانه را بیشتر جدی بگیریم؟ سواد_رسانه 🔰با ما همراه باشید ... 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
 (Deepfake) سواد_رسانه 🔰با ما همراه باشید ... 📖 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) استان قزوین
🏴﷽🏴 🖼 (۱) | سرنوشت مقلدان امام خمینی علیه الرحمه چیزی جز شهادت نیست ... ▪️ ▪️ (ره) ▪️ ▪️ ᘜ⋆⃟݊🌱🇮🇷🏴•✿❅⊰•"•"•━━━•─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴﷽🏴 🎥 | مکتب امام خمینی علیه الرحمه ✅ ای مستضعفین جهان برخیزید و در مقابل ابرقدرت ها بایستید! ▪️ ▪️ (ره) ▪️ ▪️ ᘜ⋆⃟݊🌱🇮🇷🏴•✿❅⊰•"•"•━━━•─
🏴﷽🏴 🖼 سرنوشت مقلدان امام خمینی علیه الرحمه چیزی جز شهادت نیست ... ᘜ⋆⃟݊🌱🇮🇷🏴•✿❅⊰•"•"•━━━•─