🔴 #اطلاعیه
فردا مدرسه حضوری است و ساعت کار آموزشگاه نیز مانند سابق (٧/۴٠ تا ١٣) می باشد.
دفتر آموزشگاه امیدهای انقلاب
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
قَوْلٌ مَّعْرُوفٌ وَمَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِّن صَدَقَةٍ يَتْبَعُهَا أَذًى وَاللَّهُ غَنِيٌّ حَلِيمٌ
بقره-263
گفتارى پسنديده [در برابر نيازمندان] و گذشت [از اصرار و تندىِ آنان] بهتر از صدقهاى است كه آزارى به دنبال آن باشد، و خداوند بىنياز بردبار است.
**************
نکته ها:
رسول اكرم صلى الله علیه وآله فرمود: اگر سائلى نزد شما آمد، به یكى از این دو روش عمل كنید؛ »بذل یسیر او ردّ جمیل« [740] یا چیزى كه در توان دارید به او عطا كنید، یا به طرز شایسته اى او را ردّ نمایید. همچنین فرمود: اگر با مال نمى توانید به مردم رسیدگى كنید، با اخلاق برسید. [741]
-----
740) تفسیر قرطبى ونمونه، ذیل آیه.
741) تفسیركاشف، ج 1،ص 272.
**************
پیام ها:
- آبرو و شخصیّت فقیر، با ارزش تر از حفظ شكم و شخص فقیر است. «قول معروف... خیر من صدقة»
- فقیر را با محبّت و دلسوزى به كار مفیدى كه زندگى او را تأمین كند، راهنمایى كنید. [742] «قول معروف»
- انفاق باید همراه با اخلاق باشد. «قول معروف... خیر من صدقة»
- گفتگوى خوش با فقیر، موجب تسكین او و عامل رشد انسان است، در حالى كه صدقه با منّت، هیچكدام را بهمراه ندارد. «قول معروف... خیر من صدقة»
- اگر فقیرى بخاطر فشار وتنگدستى، ناروایى گفت او را ببخشید. «مغفرة»
- رعایت عرف جامعه، در سخن و عمل لازم است. «قول معروف»
- خداوند آزار رسانى به فقیر را پاسخ مى دهد، ولى نه با عجله. «حلیم»
-----
742) تفسیر پرتوى از قرآن، ذیل آیه.
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
33.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ دست بوسی پسران گلم از مادران عزیز❤️🌺👏😘
تشکر از آموزگار محترم خانم کریمی
دبستان شاهدامیدهای انقلاب 🇮🇷
📣 نسخه جدید اپلیکیشن #شاد (۳.۰.۰)
◀️ تغییرات این نسخه:
✅ رفع باگها
✅ بهبود ابزارها
✅ بازطراحی رابط کاربری
✅ دسترسی آسانتر کاربران به نقاط پرکاربرد
✅ ارتقای شادبین
✅ اضافه شدن سیستم مدیریت یادگیری LMS
✅ اضافه شدن ابزار تکلیفدهی، سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
✅ اضافه شدن آزمایشگاه مجازی
◀️ دانلود مستقیم :
https://shad.ir
.
➖➖➖➖➖➖➖➖
❇️با ما بروز باشید در
💢کانال اخبار فرهنگیان و استخدام
⬇️⬇️
@newsfarhangiann
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالْأَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ كَذَلِكَ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ
فاطر-28
و از مردمان و جانوران و دامها كه رنگهايشان همان گونه مختلف است [پديد آورديم]. از بندگان خدا تنها دانايانند كه از او مىترسند. آرى، خدا ارجمند آمرزنده است.
**************
نکته ها:
«أنعام» جمع «نَعَم» به معناى شتر است ولى به گاو و گوسفند نیز گفته مى شود. گرچه كلمه «دوابّ» كه به معناى جنبنده است شامل آنها مى شود ولى بدلیل اهمیّت و نیاز شدید انسان به این سه حیوان نامشان جدا آمده است.
«خشیت» ترس همراه با تعظیم و برخاسته از علم و آگاهى است.
امام صادق علیه السلام فرمودند: «عالم، كسى است كه رفتارش، گفتارش را تصدیق كند و گرنه عالم نیست».(572)
این آیه مى فرماید: علم سبب خشیت الهى است و آیه 28 همین سوره مى فرماید: خشیت الهى، سبب پندپذیرى از انبیا است. پس نتیجه مى گیریم كه علم باید سبب هشدارپذیرى شود. بنابراین اگر دیدیم كه دانشمندان پندپذیر نیستند ولى عوام هشدار پذیرند، باید بگوئیم علمى كه در قرآن مطرح است غیر از اصطلاح روز است، بلكه مراد از علم دریافت حقیقت و داشتن نورانیّت و بصیرت و حكمت است و دانشمندان بى تقوى، در آئینه ى قرآن جاهلند؛ جهل به عظمت پروردگار، جهل به رسالت و تكلیف در دنیا، جهل به هدف آفرینش، جهل به سرنوشت و قیامت.
در كنار حرم امام رضاعلیه السلام خدمت علامه ى طباطبایى قدس سره رسیدم و عرض كردم: من در سال هاى اول تحصیلم همین كه مشغول نماز مى شدم، حالت گریه و خشوع داشتم، ولى اكنون كه با سواد شده ام در نماز غافلم، پس آیه «انّما یخشى اللّه من عباده العلماء» چه مى گوید؟ ایشان فرمود: علمى كه شما دارید، یك سرى اطلاعات و محفوظات است، اگر علم واقعى بود، عبودیّت تو بیش تر مى شد.
-----
572) كافى، ج 1، ص 36.
**************
پیام ها:
- اختلاف رنگ انسان ها و حیوانات، یكى از نشانه هاى قدرت و عظمت الهى است. «و من النّاس... مختلف الوانه»
- در امور جسمى و مادّى، انسان در ردیف دیگر موجودات است. «و من النّاس و الدّوابّ و الانعام»
- علم و آگاهى بر اسرار هستى، زمینه ى رسیدن به خشیت الهى است. «انّما یخشى اللّه... العلماء»
- دانشمندان بى تقوا، به علم واقعى نرسیده اند. «انّما یخشى اللّه من عباده العلماء»
- اهل عبادت بسیار است، امّا تنها عالمان به مقام خشیت مى رسند. «انّما یخشى اللّه من عباده العلماء»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir