eitaa logo
جوانی فراتر از زمان
355 دنبال‌کننده
988 عکس
194 ویدیو
2 فایل
بسمه تعالی این صفحه با هدف معرفی شخصیت شهید دکتر عبدالحمید دیالمه و زیر نظر مستقیم خانواده ایشان نگاشته می شود. ✅ سایت: ehya-e-saghalain.ir ✅ ارتباط با :H_m_k_s_h_d@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگری 🔹 یکی از مطالبی که تاکنون دربارۀ شهید مطرح نشده، برخورد ایشان با جریان فراماسونری است. این جریان را دیالمه به‌خوبی می‌شناخت و دربارۀ آن دغدغۀ جدی داشت. آگاه‌سازی جامعه دربارۀ این جریان و حساسیتی که شهید سعی کرد به مراکز تصمیم‌گیری جامعه منتقل کند، قابل تأمل است. 🔹ان‌شاءالله جامعه به سطحی از آمادگی فکری برسد که بتوانیم با شناساندن چنین شهدایی به‌عنوان الگوی نسل جوان، در تبیین آرمان‌های بزرگ تشیع در سطح ملی و جهانی سهمی داشته باشیم. بدون شک نسل‌های فراوانی از این مرزوبوم، امنیت فکری و ایمانی خود را مرهون مجاهدت‌های خالصانه و دغدغه‌مندی‌های هشیارانۀ این شهید عرصۀ جنگ نرم بوده‌اند و خواهند بود. ❣️مصاحبه با خواهر بزرگوار شهید دیالمه 🌐منبع : تارنمای شهرآرا آنلاین @shahid_diyalame
📜زندگی نامه شهید دکتر عبدالحمید دیالمه 📜 🍂اولين و يگانه فرزند پسر خانواده، در ۴ ارديبهشت ۱۳۳۳ در تهران در دامان پدر و مادر و خانواده‌ای كه با عشق به اسلام و مكتب اهل بيت عجين بود، ديده به جهان گشود. 🌱از همان كودكی نشانه‌های بزرگی در مشی او نمايان بود، هوش و ذكاوت، ايثار و محبت، مديريت و ابتكار از جمله ويژگی هايی بود كه همواره اطرافيان و معلمانش بدان اعتراف می‌كردند. 📚توجه او به كتاب‌های خاصی از نوع تاريخ و ادبيات كه در كتابخانه مدرسه وجود داشت و موفقيت‌های او در مسابقات كتابخوانی، از جمله نكاتی بودكه آينده‌ی تأثير گذار او را در باور مربيان او تشديد می‌كرد. 🔎📖پس از طی موفقيت آميز دوران دبستان، دوران متوسطه را در رشته طبيعی در دبيرستان هدف شماره ۱ آغاز كرد. در همين دوران بود كه تلاش‌های فكری و اعتقادی او برای فهم اسلام شكل گرفت. ادامه دارد.. @shahid_diyalame
🔹شهید دکتر عبدالحمید دیالمه: 🔸خداوند به شفيعان امر به شفاعت نمی كند بلكه اجازه شفاعت به آن ها می دهد. 🔸لازمه اينكه افراد شفيع ما بشوند آن است كه بعد از اجازه خداوند به اين كار راغب باشند. ص ٣٧ و ٤٨ @shahid_diyalame
📜زندگی نامه شهید دکتر عبدالحمید دیالمه 📜 🍂عبدالحمید دیالمه همگام با فعاليت در دبيرستان به بهره جويی از مدرسين حوزه علميه چون آيت الله ناصر مكارم شيرازی و آيت الله جعفر سبحانی و شهيد مطهری پرداخت . 🍃نگرش ديالمه از همان آغاز با ديدگاه بسياري از جوانان، از جمله با دوستان و هم سن و سالانش متفاوت بود. 🍂شرايط خانوادگي‌اي كه او در آن می‌زيست، اقتضای ادامه تحصيل در يكی از بزرگترين مراكز علمي و دانشگاه‌هاي معتبر خارج از كشور را داشت، خصوصاً آن كه وي دانش آموز ممتاز و مبتكری به حساب مي‌آمد كه از هوش و ذكاوت ويژه‌اي بر خوردار بود. اما او كه چشم انتظار روزهاي شكوفايي بود در سال ۱۳۵۲ با انتخاب رشته‌ی پزشكی در دانشگاه مشهد، سرنوشتش رقم خورد. 🍃اين امر نقطه‌ي عطفي در حيات او بود كه مي‌توان آن را آغاز هجرت به سوی تكليف دانست، در واقع همت بلندش از او شخصيتی ساخته بود كه به ادای تكليف بيش از هر چيز ديگر می‌انديشيد. 🍂يك سال پس از ورود به دانشگاه به دليل فعاليت‌های سياسي شهيد، بر عليه رژيم پهلوی از ادامه تحصيل در رشته پزشكی توسط مسؤولين امر محروم گرديد به گونه‌اي كه او را مجبور به تغيير رشته از پزشكی به داروسازی نمودند، اما او كه به هدفی بزرگتر می انديشيد همچون كوه، استوار و مقاوم به راه خود ادامه داد. @shahid_diyalame
چمران که بود؟ آخرین سخنرانی دیالمه در رثای شهید چمران ایراد شده بود. چند روز بعد از این سخنرانی با انفجار دفتر حزب، شهید دیالمه به شهادت رسیدند.
📜 زندگی نامه شهید دکتر عبدالحمید دیالمه 📜 🍃شهید دیالمه از سال 1352 تا اواخر سال 1356 كه مصادف با دوران خفقان رژيم منحوس پهلوی بود حركت جهادی خود را در دو بعد فكری و سياسی استمرار بخشيد و در همين سال‌ها برای اولين بار در دانشگاه مشهد اقدام به تأسيس كتابخانه اسلامی نمود تا از اين طريق افراد را شناسايی و جذب نمايد. 🍂او با تشكيل گروه‌های چند نفری اقدام به نشر افكار ناب اسلامی شيعی کرد و توانست در محيطی كه مسلمانانش از چند نفر بی خط و نشان و بی تفاوت و يا گروه‌هايی كه بعدها منافق نام گرفتند تشكيل شده بود، خط صحيح اسلامی را به دور از افراط و تفريط‌ها در جمع جوانانی كه گِردش فراهم آمده بودند نمايان سازد و خود پيشتاز و الگوی تمام نمای اين تفكر باشد. 🍃بر خلاف بسياری از مبارزان دانشگاهی او به شدت به تهذيب و خود‌سازی خود و دوستانش همت داشت و معتقد بود كه مبارزه و اصلاح بايد از درون افراد آغاز شود، از اين جهت چيزی از ارزش‌های اخلاقی نبود كه بگويد و خود بدان پای بند نباشد، مانند كسانی نبود كه دين را به دنبال خود بكشند و به ميل خود تعبير و تفسير كنند. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 برای مطالعه قسمت های قبلی روی لینک های آبی کلیک نمایید: @shahid_diyalame
🔸شهيد دکتر عبدالحميد ديالمه: 🔰عاقبت جهان 🔹"الَّذينَ آمَنوا يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذينَ كَفَروا يُقاتِلونَ في سَبيلِ الطّاغوتِ...(النساء/ ٧٦)" انسان بر اساس قدرت آزادی و انتخاب از اين دو راه يكی را انتخاب می كند: مبارزه در راه الله يا مبارزه در راه طاغوت 🔹 از این مرحله به بعد انسان مسیر مبارزه را انتخاب می کند و در کوران حرکت در این راه و رسیدن به حق هرچه بیشتر ساخته و متکامل میشود . 🔹 انتهای اين مسير چنين است : " جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ...(الإسراء/٨١)" حق آشكار خواهد شد و پيروزی و اعتلای آن و متلاشی شدن باطل را آشكارا خواهيم ديد . ص١٢ و ١٣ @shahid_diyalame
بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید دیالمه
📜 زندگی نامه شهید عبدالحمید دیالمه📜 🍂آنچه ديگران را به سوی او سوق می داد، ويژگی هایی بود كه در منش او مشاهده می شد. در معاشرت بسيار هوشمند و مؤدب بود، دلنشين و گرم سخن می گفت، حضوری بسيار مطلوب و برخوردی متواضعانه داشت؛ قدی رشيد، هيبتی جذاب، آرامشی متفكرانه همراه با چشمانی رنج آشنا، توانست افراد بسياری را با افكار و انديشه‌های متفاوت به دور خود جمع كند. 🍃شهيد ديالمه می كوشيد تا همه رفتارهايش بر اساس عملكرد اسوه‌های الهی و ائمه معصومين(ع) باشد، از اين جهت به شدت از رفتارهای غير اصولی و كور حتی در مبارزه دوری می جست و تلاش میکرد تا راه‌هايی كه بر ميیگزيند خالی از گناه باشد. 🍂ترغيب مبارزان به دينداری و دينداران آن روز به مبارزه اصولی،از مهمترين دغدغه‌های او بود. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 برای مطالعه قسمت های قبلی روی لینک آبی کلیک نمایید: @shahid_diyalame
🔸شهید دکتر عبدالحمید دیالمه: 🔹فرد یا جامعه ای که توانست به دلیل چیزهایی که از دست داده تاسف نخورد و تلاش کند آنها را جبران و تصحیح کند؛ و از چیزهایی که به دست آورده است، آن قدر خوشحال نشود که مانع حرکت او شود و از برداشتن گام های بعدی باز بماند؛ هر دو طرف کلمه زهد را فهمیده است. واژه زهد و زاهد بدون دو کلمه "تأسف" و "خوشحالی" بی معنی است. ص۲۱ و ۲۲ و ۲۴ @shahid_diyalame
📜 زندگی نامه شهید عبدالحمید دیالمه📜 🍃نشر فرامين امام خمينی (ره) مبنی بر دوری جستن از حزب منحوس رستاخيز و هشدارهای ايشان در مورد نقشه‌های صهيونيسم از نمونه كارهای او در دانشگاه بود، همچنين شركت فعال در حركت‌های عليه شاه معدوم در اوج خفقان سالهاي 54 و 55 در مشهد و اعلام مرجعيت و زعامت امام (ره) به اشكال مختلف از جمله مواردی بود كه در دو نوبت موجب هجوم ساواك رژيم پهلوی به خانه او و دستگيری وی شد. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 برای مطالعه قسمت های قبلی روی لینک آبی کلیک نمایید: @shahid_diyalame