هرسه شب قدر مهم است
حاج آقا مجتبی تهرانی هرسال درشبهای قدر میگفتند: در روایتی درباره تعیین شب قدر آمده است:
شب ١٩: مقدّرات سال در شب نوزدهم تقدیر می شود؛ «قُسِمَ فِیهَا الْأَرْزَاقُ وَ كُتِبَ فِیهَا الاجَالُ وَ خَرَجَ فِیهَا صِكَاكُ الْحَاجِّ» (مستدرك الوسائل، ج ۷، ص ۴۷۰، باب تعیین لیلة القدر)؛ در شب نوزدهم ارزاق، درآمدها و روزی افراد و همچنین مدت حیات و زندگی آنان تا سال آینده تعیین میشود. علاوه بر آن در شب نوزدهم مشخص میشود كه چه كسانی در آن سال به حج می روند.
شب ۲۱: سپس در شب بیست و یكم آنچه در شب نوزدهم مقدر شده، بر آن ابرام و تأكید می شود. این به این معناست كه در شب بیست و یكم آنچه در شب نوزدهم تعیین و مقدر شده، قابل تغییر است، آنچه كه از شب نوزدهم تا شب بیست و یكم مقدر شده و تغییر یافته، در شب بیست و یكم ثبت شده
شب ۲۳: و در شب و بیست و سوم قطعی، نهایی و امضاء می شود. براساس این روایت هر سه شب از شبهای قدر به شمار میآیند.
التماس دعا
https://eitaa.com/shahid_mostafasadrzadeh
قدر یعنی...؟ - @Ostad_Shojae.mp3
زمان:
حجم:
8.64M
#استاد_عالی
#استاد_شجاعی
• فلسفه شب قدر چیست؟
• در این شب چه اتفاقی میافتد که از هزار ماه ارزشمندتر است؟
• چرا آدمها با دعاهای یکسان، اجابتهای یکسان دریافت نمیکنند؟
• عالی ترین تقدیرات در کجا آمده که آنرا بیاموزیم و بخواهیم؟
🌠 ویژه #ليلة_القدر
@shahid_mostafasadrzadeh
🌺🍃🌺🍃🌺
🌺🍃🌺
🌺
🌺بسم رب الشهداء والصدیقین🌺
#شناسنامه_افغانی_شهید_صدر_زاده
💠آقا مصطفی به هر دری میزد تا بتونه خودشو به سوریه برسونه تا از حرم آل الله در برابر تکفیری های تا دندان مسلح دفاع کنه از یک طرف دیگر محاصره دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا که بیشتر اونها از سید های جعفری هستن نمیذاشت خواب به چشم های آقا مصطفی بنشینه سخت درگیر بود تا به سوریه بره اون زمان هم دولت ایران جلوی اعزام به سوریه گرفته بود آقا مصطفی مجبور شدند برن عراق و از کشور دومی وارد خاک سوریه بشن بعد از اعزام در ایام محرم هیچ هییتی نرفتن تاشب هفت محرم که وارد یه حسینیه میشن که بیشتر اونها از رزمنده های فارسی زبان افغانی بودند به اسم تیپ فاطمیون که اون زمان تازه در زبان ها افتاده بود آقا مصطفی به هر دری میزد تا وارد این تیپ شهادت طلب بشه حتی خودشون با ابو حامد حرف زدن آخه شهید ابو حامد میگفتن که ما نمیتونیم برادرای ایرانی داخل تیپ راه بدیم شهید صدر زاده هم گفتن که#اون_دنیا_مگه_ازت_میپرسن_ایرانی_هستی_یا_افغانی_ما_برای_خدا_میجنگیم بالاخره هر جور شد وارد فاطمیون شدند خودشون رو شبیه افغانی ها کردند شناسنامه افغانی گرفتن تا وارد لشگر فاطمیون بشن....
ادامه دارد...
#سید_ابراهیم
#شهید_مصطفی_صدرزاده
🌺
🌺🍃🌺
🌺🍃🌺🍃🌺
✅کانال
#شهید_مصطفی_صدرزاده
( با نام جهادی #سیدابراهیم)
@shahid_mostafasadrzadeh
3.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای حصار همسر شهید مصطفی صدرزاده...
و نحوه باخبر شدنشون از شهادت همسرشون
@shahid_mostafasadrzadeh
دیروز حضرت اقا در دیدار با دانشجویان از اقا مصطفی گفتن...😍😢
حالا مثلاً فرض کنید یک جوان بسیجی در نزدیکی تهران تلاشی دارد، فعّالیّت دارد، مثل شهید مصطفیٰ صدرزاده. دو سه کتاب دربارهی ایشان نوشته شده که من خواندهام؛ خب آنجا آدم میبیند که چطور بیتاب است در کار کردن و حرکت کردن. انسان اینها را نگاه کند و پیش برود.
@shahid_mostafasadrzadeh
44.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی بلند میشی آرپیجی بزنی...
ادامشو از زبان سید ابراهیم بشنوید...
@shahid_mostafasadrzadeh
سوال:
همانگونه که عموم ملت در انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت میکنند؛ چرا برای به رای گذاردن قانون اساسی و اصول حاکمیتی شراکت داده نمی شوند؟!
پاسخ:
مشورت گیری از جمله اوامری بوده که خدایتعالی بنابر دلیل عقلی به آن امر نموده است و پیغمبرش را به آن ملزم داشته: وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر
اما سوال اینجاست که حدود امر به مشورت «رفراندوم» به چه نحوی است؟
برای پاسخ به سوال مذکور می بایست که ابتدا به فلسفه مشورت «رفراندوم» اشاره شود؛ فلسفه آن از دو حالت خارج نیست:
1.کشف مجهول و وصول الی الواقع
2.جلوگیری از مورد مذمت واقع شدن
براساس تقسیم فلسفه مشورت به موارد مذکور در میابیم که گاهی مشورت گیری در مسائلی بوده که نیاز به نظریات تخصصی عام دارد و در اینگونه موارد نمی شود از عقول و آراء عموم افراد بهره گرفت «لَا یُصَابُ بِالْعُقُولِ النَّاقِصَهِ وَ الْآرَاءِ الْبَاطِلَهِ» و این مورد در واقع همان کشف مجهول و وصول الی الواقع است و گاهی نیز اینچنین نبوده و محل ابتلاء به گونه ای است که اگر در مشورت دچار ضرر هم شویم از باب قاعده عقلی قبح ترجیح مرجوح بر راجح ضرر را پذیرفته و جلوگیری از مذمت و سرزنش می کنیم و اموری را در معرض رفراندوم قرار می دهیم همچون:
انتخابات ریاست جمهوری
مجلس شورای اسلامی
و از این قبیل انتخابات که مردم از جهت کلی در امور کشورداری با انتخاب نمایندگانی، خود را شریک سود و زیان ها قرار می دهند.
اما اموری هستند که آن امور اقتضا می کنند که حاکم اسلامی و حتی حُکّام بلاد غیر اسلامی بنابر سیره عقلاء و بالخصوص ارتکاز عقلاییه از به مشورت گذاشتن امور کارشناسی عام به نحو مشارکت عمومی اجتناب کنند حتی اگر مذمت و سرزنش قشر عظیمی را بهمراه داشته باشد؛ چرا که در اینگونه موارد حفظ مصالح نظام اولویت دارد که عقول عموم مردم از تشخیص برخی مصالح بدلایلی ناتوان است «وَأَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ» واین به آراء عموم قرار ندادن بنابر قواعد ذیل است:
1.قاعده وجوب دفع ضرر محتمل
2.قاعده حرمت اختلال نظام معیشتی
3.قاعده وجوب حفظ نظام اسلام و مسلمین
4.قاعده وجوب حفظ حکومت اسلامی
5.قاعده لاضرر و لاضرار
که مبادا مسلمین به دلیل ضعف در تشخیص رای صحیح دچار خسرانی جبران ناپذیر شوند.
بنابر همین امر مهم در بخشی دیگر خدایتعالی امر می کند که در امور کارشناسی و وصول الی الواقع از کارشناسان سوال و مشورت شود: فَسْئلُوا اَهْلَ الذِّکْرِ اِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ
طبق قرائنی که در آیه فوق وجود دارد در میابیم که در اموری که نیاز به تخصص است و در میان عموم ملت مصادیق عدیده ای از لاتَعْلَمُونَ وجود دارد و می بایست به اَهْلَ الذِّکْرِ مراجعه کنیم و خود را بخاطر محاسبات غلط و فضای رسانه ای مسموم در دام اشتباهی قرار ندهیم که قابل جبران نباشد اگرچه هزینه های سنگین بهمراه داشته باشد!
و همچنین که در عبارت قرآنی وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر که امر به مشورت شده پیغمبر اکرم بنابر شان نزول و عبارات قبل و بعد چنین فهم می گردد که پیغمبر اکرم در مسائل عمومی که درک آن مسائل برای عموم قابل فهم است و از جهتی نیز منجر به اضراری که اصل حاکمیت را دچار آسیب نمیکند امر به رفراندوم شده اند و نه در مسائل شخصی و کارشناسی.
نکته ای دیگر که حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت این بوده که هدف از مشورت در حقیقت رسیدن به صلاح و اصلح است و طبق سیره عقلاء در هر حاکمیتی یکسری اصول و اموری وجود دارند که حُکّام بنابر حفظ مصالح و دفع مفاسد هرگز آن اصول را به رای حتی کارشناسان عام نیز نخواهند گذاشت چه رسد به رفراندوم عمومی! چرا که باعث لغو و آسیب جدی به حاکمیت خواهد شد همچنانکه که خداوند حکیم در سوره احزاب به حفظ این اصول اگرچه مخالف میل عموم مردم باشد تاکید می ورزد: وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ
براساس آیه مذکور و همچنین قواعدی که در مورد دوم گذشت لازم می آید که حاکم اسلامی و نخبگان جامعه اسلامی از بعضی اصول به جد محافظت کنند؛ همچون: قانون اساسی کشور و هرگز در معرض رای عموم و کارشناسان عام قرار ندهند.
اما باید توجه داشت که کارشناسی بر اساس آنچه گذشت در امور حاکمیتی بر 2 قسم است:
1.کارشناسی عام
2.کارشناسی خاص
کارشناسی عام در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که استناد به آراء عموم مردم که از هر نوع اندیشه و سطح فکری در آنها هستند، ضرری محتمل را بهمراه داشته باشد اما کارشناسی خاص که توسط نخبگان هر جامعه ای انجام می گیرد هنگامی است که امور حاکمیتی محتاج به پویایی و پیشرفت و مانع زدایی باشد؛ همچون بازنگری در مواردی از قانون اساسی که اولا پویایی و ارتقاء نظام محتاج به آن باشد و ثانیا بازنگری شامل مواردی نیست که باعث اختلال در حفظ نظام شود و این مورد در حقیقت برعهده نخبگان فقاهی می باشد.
بر این اساس رای گیری ها و رفراندوم ها از سه صورت خارج نیستند:
یکم: آراء عموم ملت
دوم: آراء کارشناسی عام
سوم: آراء کارشناسی خاصی((نخبگان فقاهی))
بدینرو اموری که مورد رفراندوم و رای گیری واقع می شوند نیز بر سه قسم کلی تقسیم می گردند:
یکم: اموری که مشورت در آن را می توان به رای عموم ملت گذاشت اگرچه انتخابی غلط داشته باشند؛ همچون: ریاست جمهوری
دوم: اموری که مشورت در آن را باید در معرض کارشناسی عام قرار داد؛ همچون: امور انتظامی و نظامی، سلامت و بهداشت
سوم: اموری که بنابر مصالح و مفاسدی که دارد؛ بایستی از به معرض گذاشتند رای عمومی و حتی کارشناسی عام حفظ نمود چرا که اینگونه امور بحثی خاص الخاص هستند و نیاز به نظریات کارشناسی خاص و بعبارتی دیگر نیاز به نظرات فقاهی دارد؛ ازینرو بر عهده حاکم اسلامی و نخبگان جامعه اسلامی بوده که به ضرس قاطع از اینگونه امور محافظت کنند؛ همچون: قانون اساسی کشور
نکتة: در مورد سوم همانگونه که در سابق اشاره کردیم؛ بازنگری باید در مواردی صورت بگیرد که اولا قانون جدید باعث ارتقاء و پیشرفت حاکمیت شود و ثانیا باعث ایجاد اختلال در حفظ نظام و امور مسلمین نشود و در نهایت باید پس از بازنگری به رضایت و امضای ولی فقیه رسیده تا مشروعیت حاصل شود.
در نتیجه هیچگونه تضادی وجود نداشته در اینکه اگر مردم در انتخابات ریاست جمهوری شراکت کردند اما در امور کارشناسی عام شراکت داده نشدند؛ بگوییم: آزادی از آنها سلب شده! چُنین نیست؛ بلکه از جمله وظایف حاکمیت است که مردم را از شراکت هایی که ضرر قابل توجهی برای آنها در آینده بهمراه دارد دور نگهداشته و بستری را توسط نخبگان و متخصصین به نمایندگی از ملت فراهم کنند تا آنان به نیابت از عموم در مسائل کارشناسی شرکت کنند و همچنین در مواردی چون: به رفراندوم گذاشتن قانون اساسی کشور که منشا آن در زمان کنونی رسانه های دشمن بوده برای ایجاد کردن اختلال در حفظ نظام و حاکمیت اسلامی؛ ازینرو بر عهده حاکم اسلامی و جامعه نخبگانی می باشد که با تشخیص مصالح و مفاسد به ضرس قاطع از اصول محافظت کرده و اجازه دخالت به هیچ صنف کارشناسی عامی را ندهند و به طریق اولی به عموم مردم با انواع تفکرات و سلیقه های خاص چنین اجازه ای داده نشود.
والله العالم و الهادی
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم رب الشهدا
خاطره مادرشهید مصطفی صدرزاده
سال اول #ازدواج_مصطفی بود ،یک روز نشسته بودیم گفتم :مصطفی الان بهترین هدیه چیه ؟
گفت: باهم #کربلا بریم خیلی جالب بود و سریع جور شد.🌹 باهم کربلا رفتیم ،خیلی خوش گذشت البته جدا از یک سری #مشکلاتی که بین راه پیش اومد. مصطفی از بچگی خیلی بد ماشین بود. کاملا انرژی اش گرفته میشد
ولی از اون جای که مصطفی خیلی خوش مسافرت بود هرازگاهی یه لطیفه ایی می گفت، 🌹
ولی خیلی #بی_حال شده بود ،
چون خیلی در مسیر توقف داشتیم. به مرز که رسیدیم پیاده شدیم که بازرسی کنن افرادی که بازرسی میکردن جزء گروهک #منافقین بودن تا مصطفی رو دیدن برای بازرسی بردنش،
همه نگران شدیم مشکوک شدن گفتن این یا پاسدار یا#بسیجی استرس تمام وجودمون گرفت ،
مصطفی و چندتا از دوستاشو برای بازجویی بردن ،در اون لحظه آنقدر به ما #سخت گذشت .
که فقط #متوسل شدیم به چهارده معصوم وبعد از باز جویی بچه ها را آزاد کردن
با تمام سختیهاش سفر پر استرس وخاطر انگیزی برامون شد . وقتی چهره بی حالشو یادم میاد خیلی بیقرارش میشم
تمام اون استرس ها درمقابل این فراق قطره ایی ازدریاست....
#شهید مدافع حرم بی بی زینب
#شهید_مصطفے_صدرزاده
#سید_ابراهیم
#شهید تاسوعا
@shahid_mostafasadrzadeh