طعم آب بعد افطارم دو چندان میشود
با سلامی که به سوی کربلایت میدهم
| @Shahid_Pouyaizadi |
🌷کانال شهید پویا ایزدی🌷
هزینه مدیریت برای جریان اصلاحات بسیار پایین است ،سالها بر صندلی مدیریت تکیه میزنند، سرمایه های هنگفت نجومی با رانتهای میلیاردی بهم میزنند، برای ملت هم حتی آجری روی آجر نمیگذارند خسارت های ده ها میلیارد دلاری مانند "برجام"و"کرسنت" برای سالها روی دست کشور میگذارند
و در نهایت به کمک غده های چرکینی مثل تاجزاده با انتشار یک دروغ که مشکلات بخاطر جنگ با داعش در سوریه است ملت را فریب میدهند
هدایت شده از تبادل مذهبی
مجموعه ای از بهترین کانال های ایتا👇👇👇
باما بهتر دیده بشین
جهت شرکت در تبادلات بنری مابه ایدی زیر مراجعه کنید👇👇
@tabadol313
کانال شهیدمدافع حرم پویا ایزدی
#هر_روز_یک_آیه 🕊 سوره الاسراء، آیه ۲۵ | @Shahid_Pouyaizadi | 🌷کانال شهید پویا ایزدی🌷
#هر_روز_یک_آیه
🕊 سوره الاسراء، آیه ۲۶
| @Shahid_Pouyaizadi |
🌷کانال شهید پویا ایزدی🌷
کانال شهیدمدافع حرم پویا ایزدی
#هر_روز_یک_آیه 🕊 سوره الاسراء، آیه ۲۶ | @Shahid_Pouyaizadi | 🌷کانال شهید پویا ایزدی🌷
#هر_روز_یک_آیه ، #یک_تفسیر
💫 سوره الاسراء ، آیه ۲۶
✅ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﺩﺭ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻭ ﺑﺨﺸﺶ:
ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻓﺼﻞ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﺍﺣﻜﺎﻡ ﺍﺻﻮﻟﻰ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺍﺩﺍﻯ ﺣﻖ ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﻣﺴﺘﻤﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ، ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺭﺍ ﺑﻄﻮﺭ ﻛﻠﻰ، ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﻭ ﺗﺒﺬﻳﺮ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ﻧﺨﺴﺖ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: «ﻭ ﺣﻖّ ﻧﺰﺩﻳﻜﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯ» (ﻭَ ﺁﺕِ ﺫَﺍ ﺍﻟْﻘُﺮْﺑﻰ ﺣَﻘﱠﱠﻪُ).
«ﺫَﺍ ﺍﻟْﻘُﺮْﺑﻰ » ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻭﺳﻴﻌﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﮔﺮﭼﻪ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻨﺘﺮﻳﻦ ﻣﺼﺪﺍﻗﻬﺎﻯ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺷﺨﺺ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻨﺘﺮﻳﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺍﺳﺖ.
✅«ﻭ (ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺣﻖ) ﻣﺴﺘﻤﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺭﺍ» (ﻭَ ﺍﻟْﻤِﺴْﻜِﻴﻦَ ﻭَ ﺍﺑْﻦَ ﺍﻟﺴﱠﱠﺒِﻴﻞِ).
ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ «ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺗﺒﺬﻳﺮ ﻧﻴﺎﻟﺎﻯ» (ﻭَ ﻟﺎ ﺗُﺒَﺬﱢﱢﺭْ ﺗَﺒْﺬِﻳﺮﺍً). ﻭ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺍﺳﺘﺤﻘﺎﻕ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻜﻦ. ﺩﻗﺖ ﺩﺭ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﻭ ﺗﺒﺬﻳﺮ ﺗﺎ ﺁﻥ ﺣﺪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺜﻰ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ:
ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻫﻰ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ، ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻳﺎﺭﺍﻧﺶ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺳﻌﺪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻭﺿﻮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﺁﺏ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻰ ﺭﻳﺨﺖ، ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﭼﺮﺍ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ ﺍﻯ ﺳﻊ! ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩ: ﺁﻳﺎ ﺩﺭ ﺁﺏ ﻭﺿﻮ ﻧﻴﺰ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﺍﺳﺖ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻧﻌﻢ ﻭ ﺍﻥ ﻛﻨﺖ ﻋﻠﻰ ﻧﻬﺮ ﺟﺎﺭ «ﺁﺭ! ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻧﻬﺮ ﺟﺎﺭﻯ ﺑﺎﺷﻰ».
✉️ پیام ها:
- دستورات دينى با فطرت هماهنگ است. انسان به طور فطرى در درجه اوّل به والدين و سپس به نزديكان علاقه دارد، دستور اداى حقّ در اسلام نيز بر اين اساس است. با توجّه به آيات قبل و «آتِ ذا القربى حقه والمسكين و ابن السبيل»
- در انفاق، بايد اولويّت ها را در نظر گرفت. اوّل والدين، سپس فاميل، بعداً فقرا و ابن السبيل. «آتِ ذا القربى...»
- خويشاوندان، به گردن ما حقّ دارند وما منّتى بر آنان نداريم. «آت ذاالقربى حقه»
- خويشاوندى، فقر و در راه ماندگى سبب پيدايش حقوق ويژه است. «آت ذاالقربى حقّه و المسكين و ابن السبيل»
- در پرداخت حقّ خويشاوندان، فقر شرط نيست. «آت ذا القربى حقّه والمسكين و ابن السبيل»
- در انفاق بايد اعتدال را رعايت كنيم و از حد نگذريم. «آت... و لاتبذّر»
- ريخت و پاش و مصرف بى مورد مال، حرام است. «ولا تبذّر»
- انسان در مصرف مال و ثروت خود به هر شكلى آزاد نيست. «و لاتبذّر تبذيرا»
📚برگزیده تفسیر نمونه، تفسیر نور
| @Shahid_Pouyaizadi |
🌷کانال شهید پویا ایزدی🌷