eitaa logo
°|⚘کانال شهیدان شهر هرند⚘|°
327 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
282 فایل
﷽ ❤️|شهادت بہ‌خون‌وتیروترڪش‌نیست.آن‌روزڪہ‌خداراباهمہ‌چیزودرهمہ‌چیزدیدم شهیدشده‌ام|•|⚘|ڪانال‌وقفِ‌سیدالشهداست|⚘|📢ڪپی‌؛باذکرصلوات‌وهشتگ‌مخصوص‌ڪانال:)🍃 جهت ارتباط با ادمین کانال لفت=۳۱۳صلوات @sadatmosavi59186
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🌺برندگان مسابقه قراره گاه سازندگی این افراد براساس قرعه کشی میان کسانی که نمره بالاتر از 17 تصاحب کردند انجام شد. نفر اول محمد علیدوست نفر دوم سید حامد مسعودی علوی نفر سوم حسین جلیل نفر چهارم أحمد جليل نفرپنجم مطهره منصوری نفر ششم فاطمه جعفری عزیزان انتخاب شده کد ملی، شماره کارت عابربانک و نام استان و شهر خود را برای ما ارسال کنند
°|⚘کانال شهیدان شهر هرند⚘|°
🌺🌺برندگان مسابقه قراره گاه سازندگی این افراد براساس قرعه کشی میان کسانی که نمره بالاتر از 17 تصاحب ک
🌺اسامی افرادی که نمره بالا17 دریافت کردند 1شهرام سروش 2پریوش نوروزی 3لیلا علی بیگی 4سیدمحمد رضا مسعودی علوی 5سید حامد مسعودی علوی 6خالق داد حسینی 7فریبا فخار سلیم 8شهناز زارع 9عذرا جعفری 10سحر ناصری 11اشرف إبراهيم زاده 12احمد جلیل 13علي شريف کاظم 14حسین جلیل 15سجاد دباغ محمدی 16طوبی جلیل 17سعادت یوسفی 18سمیه تیما الهه حفار مقدم 19ساحل رضایی 20حسین رضایی 21 مرضیه بنی حسین 22عباس گودرزی 23سید حبيب الله حسینی 24نرگس طایی 25مجید فلاح 26مريم جاني پور 27الهه فلاح 28مجید فلاح 97مريم فلاح 30زهرا رضایی 31محمودی 32سمار رضایی 33بهرام سهرابی 34فاطمه عسگری 35یاسمن دستجردی 36فاطمه امامی 37سعید دستجردی 38محمد دستجردی 39وحید دستجردی 40امیرحسین دستجردی 41مريم زابلی 42مرضیه محمد زاده 43ابوالفضل رفتاری 44کرم حسین پور 45مريم رسولی 46نرجس رضایی 47حاجیه تقی زاده فانید 48افسانه حسین پور 49سمانه حسین پور 50زهره تقوی نیا 51امیرحسین فاطمی رشت آبادی 52معصومه اسماعیلی 53محمدامین علیدوست 54نجمه خوشی 55فرید علیدوست 56مريم بهروزی راد 57فاطمه تیموری 58محمد علیدوست 59امیر تکلوی بختیاری 60احسان قنبری 61حمید رجایی 62اکرم یزدان پور 63علیرضا تقی زاده 64عباس تکلوی بختیاری 65غلامرضا علي دوست أقدم 66عهدناز عابدینی 67حليمه علی صوفی 68سینا خانزاده 69حامد حسین‌پور 70صغری کریمی 71زهرا ترشیزی 72فاطمه جعفری 73حمزه چمی پوی 74علیرضا جرگانی 75امیر خلیلی 76فهیمه عابدینی 77رضا صالوری 78فاطمه صالوری 79بیراهش 80مطهره منصوری
. جوائز نفر دوم سید حامد مسعودی علوی نفر سوم حسین جلیل نفر چهارم أحمد جليل(طوبی جلیل) نفرپنجم مطهره منصوری (پروین سعادتي) اعلام وصول شد. برای نفر اول و ششم مجدادا قرعه کشی خواهد شد
امیرالمؤمنین عليه السلام: كَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ، كَثرَةُ الخِلافِ شِقاقٌ موافقتِ زياد [نشانه] نفاق است؛ مخالفتِ زياد [نشانه] دشمنى است غررالحكم حدیث7083 و 7084 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌴 🌹 [[و قال عليه‌السلام ]] لِزِيَادِ ابْنِ‌ أَبِيهِ‌ وَ قَدِ اسْتَخْلَفَهُ‌ لِعَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ الْعَبَّاسِ‌ عَلَى فَارِسَ‌ وَ أَعْمَالِهَا فِى كَلامٍ‌ طَوِيلٍ‌ كَانَ‌ بَيْنَهُمَا نَهَاهُ‌ فِيهِ‌ عَنْ‌ تَقَدُّمِ‌ الْخَرَاجِ‌: اسْتَعْمِلِ‌ الْعَدْلَ‌، وَ احْذَرِ الْعَسْفَ‌ وَ الْحَيْفَ‌، فَإِنَّ‌ الْعَسْفَ‌ يَعُودُ بِالْجَلاَءِ، وَ الْحَيْفَ‌ يَدْعُو إِلَى السَّيْفِ‌. امام عليه السلام اين سخن را به زياد بن ابيه هنگامى كه او را جانشين عبداللّه بن عباس در منطقۀ فارس كرد در ضمن يك سخن طولانى فرمود و او را از گرفتن خراج و ماليات قبل از زمان به‌دست آمدن محصول نهى فرمود. عدالت را پيشه‌كن واز خشونت وسختگيرى وستمگرى بپرهيز زيرا سختگيرى‌سبب فرارمردم از منطقه مى‌شود وظلم‌وستم، مردم را به‌شورش مسلحانه دعوت مى‌كند
شرح و تفسير هرگز مردم را تحت فشار قرار مده از سخن بعضى از شارحان نهج البلاغه استفاده مى‌شود كه واليانى كه از طرف خلفا به منطقۀ فارس مى‌رفتند گاه اصرار داشتند كه خراج را قبل از موعد يعنى قبل از به‌دست آمدن محصول كشاورزى و باغدارى از مردم بگيرند و علت آن اين بود كه توجه نداشتند كه براى گرفتن خراج بايد سال شمسى را در نظر گرفت زيرا فرا رسيدن زمان محصول، مطابق سال شمسى است نه سال قمرى. اما آن‌ها سال قمرى را معيار قرار مى‌دادند و مردم را در فشار شديد گرفتار مى‌ساختند به گونه‌اى كه مردم مجبور بودند محصولات خود را به صورت پيش‌فروش به قيمت نازلى بفروشند و مال الخراج را بپردازند و همين، سبب نارضايى شديد مردم مى‌شد. به همين دليل هنگامى كه امام عليه السلام مى‌خواست زياد بن ابيه را به‌جاى عبد اللّه بن عباس به فارس و مناطق اطراف آن بفرستد توصيۀ مفصلى به او فرمود و او را از مقدم داشتن خراج بر زمان به‌دست آمدن محصول نهى كرد و فرمود:«عدالت را پيشه كن و از خشونت و سختگيرى و ستمگرى بپرهيز زيرا سختگيرى سبب فرار مردم از منطقه مى‌شود و ظلم و ستم، مردم را به شورش مسلحانه دعوت مى‌كند»؛ (لِزِيَادِ ابْنِ‌ أَبِيهِ‌ وَ قَدِ اسْتَخْلَفَهُ‌ لِعَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ الْعَبَّاسِ‌ عَلَى فَارِسَ‌ وَ أَعْمَالِهَا فِى كَلامٍ‌ طَوِيلٍ‌ كَانَ‌ بَيْنَهُمَا نَهَاهُ‌ فِيهِ‌ عَنْ‌ تَقَدُّمِ‌ الْخَرَاجِ‌: اسْتَعْمِلِ‌ الْعَدْلَ‌، وَ احْذَرِ الْعَسْفَ‌ وَ الْحَيْفَ‌، فَإِنَّ‌ الْعَسْفَ‌ يَعُودُ بِالْجَلاَءِ، وَ الْحَيْفَ‌ يَدْعُو إِلَى السَّيْفِ‌). امام عليه السلام در اين بخش از كلام خود نخست به زياد دستور عدالت مى‌دهد سپس آثار شوم تخلف آن را بيان مى‌فرمايد. نخست بر عدالت تأكيد مى‌ورزد عدالتى كه زمين و آسمان به‌سبب آن برپاست، عدالتى كه مايۀ آرامش و آسايش و نظم امور است و آنگاه از خشونت و سختگيرى و ظلم و تعدى (در گرفتن خراج و يا غير آن) كه نقطۀ مقابل عدالت است نهى مى‌كند و مى‌فرمايد: ترك عدالت سبب مى‌شود كه مردم مزارع و باغ‌هاى خود را رها كنند و از آن منطقه به‌جاى ديگرى بروند و در نتيجه منطقه به ويرانه‌اى تبديل گردد و سخت گيرى گاه سبب مى‌شود كه بمانند و بر حاكم و والى بشورند و دست به اسلحه ببرند كه آن هم سبب ويرانى كشور اسلام مى‌شود.
نكته‌ها ١. چرا امام عليه السلام زياد را به اين منصب گماشت‌؟ همان گونه كه در ذيل نامۀ ٤٤ نيز گفته‌ايم زياد در آغاز از ياران على عليه السلام بود و در جنگ‌هاى آن حضرت با معاويه شركت كرد و حتى قبل از صلح امام حسن عليه السلام با معاويه با آن حضرت بود ولى چيزى نگذشت كه معاويه او را فريب داد و به‌سوى خود برد و سرانجام به يكى از مدافعان سرسخت بنى‌اميه مبدل شد. بنابراين در زندگى او دو دوران مشخص وجود دارد: دوران اول، دوران سلامت فكر و ايمان به مقام ولايت على عليه السلام و افتخارِ در خدمت بنى‌هاشم و اهل‌بيت عليهم السلام بودن است. در همين دوران معاويه بارها براى او نامه نوشت يا پيكى فرستاد تا او را به‌سوى خود بَرَد ولى موفق نشد. دوران دوم: مدتى بعد از صلح امام حسن عليه السلام در حالى كه او همچنان والى فارس بود و اجازه نمى‌داد آن منطقه در سيطرۀ معاويه قرار گيرد، تا اين‌كه معاويه او را فريب داد و گفت: تو فرزند آن مرد چوپان نيستى، تو فرزند پدر من، ابوسفيانى بنابراين به تو زياد بن ابى‌سفيان مى‌گويم و هرچه بخواهى نزد من براى تو وجود دارد. زياد، گرفتار هواى نفس شد و فرزندى ابوسفيان و برادرى معاويه و رسيدن به‌قدرت‌هاى عظيم اجتماعى را بر اعتقاد باطنى خود به امير مؤمنان على عليه السلام ترجيح داد و به معاويه پيوست و به صورت عنصرى خطرناك براى اهل بيت عليهم السلام درآمد و مى‌دانيم كه فرزندش عبيداللّه بن زياد در ماجراى شهادت شهيدان كربلا چه نقش خطرناكى داشت. اگر مى‌بينيم امام عليه السلام در اين‌جا او را جانشين ابن عباس در حكومت فارس و اطراف و نواحى آن مى‌كند مربوط‍‌ به دوران نخست زندگى اوست. او مردى بسيار هوشيار و شجاع و سخنور و بى‌باك بود و در هر دو دوران زندگى‌اش از اين استعداد خود بهره گرفت. دوران اول در خدمت على عليه السلام و دوران دوم در خدمت معاويه و در واقع در خدمت هواى نفس و شيطان. ١ ٢. چرا زياد را زياد بن ابيه مى‌گفتند؟ بعضى معتقدند كه مجهول بودن پدرش سبب اين تعبير شد و بعضى مى‌گويند كه چون پدرش برده و چوپانى بود كه هيچ موقعيت اجتماعى‌اى نداشت مايل نبود او را به نام پدرش خطاب كنند. مادرش نيز كنيز حارث بن كلده، طبيب معروف عرب بود، كه به نام او نيز هرگز افتخار نمى‌كرد. گرچه معاويه سرانجام اصرار داشت كه او را فرزند نامشروع ابوسفيان بداند و برادر خويش بشمارد ولى همان گونه كه در نامۀ ٤٤ گذشت امير مؤمنان عليه السلام شديدا اين سخن را انكار مى‌كند و مى‌فرمايد:«در زمان عمر بن خطاب، ابوسفيان سخنى بدون انديشه و فكر يا بر اثر تحريك شيطان گفت (منظور اين است كه زياد را فرزند نامشروع خود خواند ولى اين سخن كاملاً بى‌پايه بود) سخنى كه نه با آن، نَسَب ثابت مى‌شود و نه استحقاق ميراث را همراه دارد»؛ (وَ قَدْ كَانَ‌ مِنْ‌ أَبِى سُفْيَانَ‌ فِى زَمَنِ‌ عُمَرَ بْنِ‌ الْخَطَّابِ‌ فَلْتَةٌ‌ مِنْ‌ حَدِيثِ‌ النَّفْسِ‌ وَ نَزْغَةٌ‌ مِنْ‌ نَزَغَاتِ‌ الشَّيْطَانِ‌ لَا يَثْبُتُ‌ بِهَا نَسَبٌ‌ وَ لَا يُسْتَحَقُّ‌ بِهَا إِرْثٌ‌) . و به اين ترتيب او را فرزند مشروع پدرش دانست و از وسوسه‌هاى معاويه كه او را برادر خود مى‌خواند برحذر داشت. هرچند همان گونه كه گفتيم وسوسه‌ها بعد از دوران على عليه السلام و صلح امام حسن عليه السلام كار خود را كرد و زياد را براى هميشه گمراه و بدبخت نمود و عجب اين‌كه خود او نيز طبق بعضى از روايات به اين گمراهى اعتراف كرد و دربارۀ گذشتۀ خود تأسف خورد ولى چه سود؟ چنان در دام معاويه و هواى نفس بود كه راهى براى بازگشت پيدا نمى‌كرد. ١ ٣. عدالت و سختگيرى و خشونت واژۀ عدالت از چيزهايى است كه همه عاشق آن‌اند و نخستين شرط‍‌ نظام جامعۀ اسلامى شمرده مى‌شود ولى كمتر كسى از حكمرانان و زمامداران تاريخ توانسته‌اند آن را اجرا كنند جز انبيا و اوصيا كه همواره در خط‍‌ عدالت اجتماعى گام برمى‌داشتند هرچند هميشه با موانعى روبرو بودند. با اين‌كه همه، آثار شوم ظلم و بى‌عدالتى را مى‌دانند ولى از آن‌جا كه رسيدن به جاه و مقام و شهوات و ثروت‌ها از طريق عدالت كمتر ميسر مى‌شود رو به ظلم و جور آورده و مطامع خود را گاهى با صراحت و گاهى حتى به نام عدالت پيگيرى مى‌كنند. نكته‌اى كه امام عليه السلام دربارۀ نتيجۀ ترك عدالت بيان كرده بسيار قابل توجه است. مى‌فرمايد: عسف (سختگيرى و خشونت) سبب كوچ كردن مردم از منطقه و ويران شدن آبادى‌هاست و حيف (ظلم و بى‌عدالتى) سبب شورش مردم و قيام‌هاى مسلحانه است. گرچه اين دو واژه قريب الافق هستند ولى تفاوت روشنى دارند كه به آن اشاره شد. بعضى از ارباب لغت (مانند راغب در مفردات) كه اصرار به ريشه‌يابى لغات دارند مى‌گويند: اصل حيف به معناى انحراف در حكم و تمايل به يكى از دو جانب افراط‍‌ و تفريط‍‌ است كه مصداق ظلم و بى‌عدالتى است. و ابن منظور در لسان العرب در تفسير واژۀ عسف چنين مى‌گويد: «والعَسْف فى الأَصل: أَن يأْخذَ المُسافرُ على غيرِ
طريقٍ‌ و لا جادّةٍ‌ و لا عَلَمٍ‌ فنُقِل إلى الظُّلم و الجَوْر؛ عسف در اصل اين است كه مسافر بدون در نظر گرفتن راه و جادۀ روشن و نشانه‌ها در مسير خود اقدام به سفر كند (كه مايۀ گمراهى و بدبختى او خواهد شد) سپس اين واژه در معناى ظلم و جور استعمال شده است». بعضى نيز اشاره به يكى ديگر از مصاديق آن كرده‌اند و آن، تمايل به فرد يا گروهى و تبعيض در مورد آن‌هاست و آن نيز از مصاديق ظلم است. تاريخ زندگى بشر در ادوار مختلف شاهد بسيار خوبى بر گفتۀ امام عليه السلام است. بسيارى از انقلاب‌ها ازجمله انقلاب كمونيستى در شرق اروپا و شرق آسيا از ظلم حاكمان جور برخاست؛ هنگامى كه توده‌هاى مردم كارد به استخوانشان رسيد دست به اسلحه بردند و خروشيدند و حكومت را ريشه‌كن ساختند. در بسيارى از كشورها هنگامى كه جور سلاطين و زمامداران از حد گذشت مردم زمين‌ها را رها كرده و به نقطه‌هاى امن كوچ كردند؛ كارى كه نتيجه‌اش ويرانى آن منطقه بود. اين سخن را با حديثى از امام صادق عليه السلام پايان مى‌دهيم كه بعد از توصيه‌هاى متعدد به رعايت اعتدال در دعوت مردم به‌سوى اسلام و عبادات مى‌فرمايد: «أَ مَا عَلِمْتَ‌ أَنَّ‌ إِمَارَةَ‌ بَنِى أُمَيَّةَ‌ كَانَتْ‌ بِالسَّيْفِ‌ وَ الْعَسْفِ‌ وَ الْجَوْرِ وَ أَنَّ‌ إِمَامَتَنَا بِالرِّفْقِ‌ وَ التَّأَلُّفِ‌ وَ الْوَقَارِ وَ التَّقِيَّةِ‌ وَ حُسْنِ‌ الْخُلْطَةِ‌ وَ الْوَرَعِ‌ وَ الْاجْتِهَادِ فَرَغِّبُوا النَّاسَ‌ فِى دِينِكُمْ‌ وَ فِيمَا أَنْتُمْ‌ فِيهِ‌؛ آيا نمى‌دانى كه حكومت بنى‌اميه با شمشير و سختگيرى و ظلم و ستم بود و امامت ما با مدارا و تأليف قلوب و وقار تقيه و خوش‌رفتارى و ورع و جهد و تلاش است. بنابراين مردم را به دين خود و آنچه به آن اعتقاد داريد از اين طريق دعوت كنيد».
🔻شهید قاسم سلیمانی می گوید: در عملیات کربلای۴، وقتی به صورت بچه‌ها نگاه میکردم، احساس میکردم سوره‌های قرآن مقابلم هستند... 🔹 دی ماه سالروز عملیات کربلای۴ و پر پر شدن غواصان دست بسته ایران است. ‏ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠اگر اعلم علما هم باشید و زمانتان را نشناسید و ندانید ترفندهای استکبار و نیز مشکلات جامعه چیست، نمی توانید برای جامعه‌ی اسلامیتان مفید واقع شوید. ۶۸/۰۴/۲۰ ☀️⁦⁦⁦⁦ —————————