eitaa logo
شهیدان کرمی
90 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
57 فایل
🔶️اهداف: تبلیغ وتحکیم سبک زندگی اسلامی، بهبود پویایی و ارتباطات خانوادگی، تقویت ایمان دینی، بصیرت افزایی و اندیشه ورزی ✏ارتباط با مدیر @YaHussain99
مشاهده در ایتا
دانلود
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصلا توافق مدل لیبی یعنی چی؟ مگه لیبی چی شد؟ پس چیکار کنیم اسیر جنگ نشیم؟ خیلی مهمه این حرفا!
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تجربه های تاریخی مذاکره ایران با آمریکا دستاوردهای ایران در مذاکرات با آمریکا در سال‌های گذشته، که قرار نیست درس عبرت بشه‌... آدم عاقل از یک سوراخ، دوبار گزیده نمیشه...
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• رفتند، آمدند، نشستند، برخواستند، مذاکره کردند، گفتگو کردند، خندیدند، دست دادند، رفاقت کردند، همه کار کردند اما تحریم‌ها برداشته نشد.
2.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️دوراهی‌های تاریخ تکرار می‌شوند... 📌امروز، بزنگاه تاریخ است و باید بیعت کرد؛ یا با یا با ؛ راه سومی وجود ندارد!
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️شبهه: اگر برجام بد بود پس چرا در زمان شهید رئیسی پیگیری می‌شد؟ 📌پاسخ به روایت بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت سیزدهم
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️اعترافات تلخ از نتیجه پوچ مذاکره 📌هنگامی که حتی ظریف و روحانی هم از مذاکره با آمریکا اظهار پشیمانی کردند... ✍حالا امروز مگر چه شده است که بازهم بدنبال مذاکره با آمریکا هستند؟
25.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ حرف من را از زبان خودم بشنوید... 🔹 با آمریکا را امام هم ممنوع اعلام کردند، بنده هم ممنوع اعلام کردم. 🔹 مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند. 🔹 بنده هیچ وقت به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نبودم. 🔹 مذاکره یک‌ راهکار برای فریب افکار عمومی است. 🔹 همه بدانند، مذاکره با رژیم زورگو و‌ پرتوقعی مثل آمریکا وسیله‌ای برای رفع دشمنی نیست. 🔹 ما اگر برویم مذاکره کنیم، قطعاً این مذاکره به ضرر ما تمام خواهد شد. 🔹 مذاکره با آمریکا هیچ تاثیری در رفع مشکلات کشور ندارد. 🔹 مذاکره با آمریکا عاقلانه، هوشمندانه و شرافتمندانه نیست. ♨️ این چند دقیقه، بخشی از نظرات امام خامنه‌ای درباره مذاکره با آمریکا و نتایج آن است.
⚠️ امام امیرالمومنین(ع) درباره علت پذیرش حکمیت (علی رغم مخالفت با آن)، و تعیین مدت زمانی برای آن فرمودند: 🔸«فَإِنَّمَا فَعَلْتُ ذَلِكَ لِيَتَبَيَّنَ الْجَاهِلُ وَ يَتَثَبَّتَ الْعَالِمُ؛ من اين كار را كردم تا نادان خطاى خود را (در اعتماد به دشمن) بشناسد، و دانا بر عقيده خود استوار بماند.» (نهج البلاغه؛ خطبه125) @basaer_fi
💠 چرا رهبر انقلاب علی رغم مخالفت صریح اولیه با هرگونه مذاکره با آمریکا، با مذاکره «مشروط» و «غیرمستقیم» موافقت کردند؟ ✍ شبیر فیروزیان ⚠️ امام امیرالمؤمنین(ع) در یکی از خطبه های نهج البلاغه که درباره نبرد صفین و مسئله «حکمیّت» و «مذاکره با معاویه» است، در پاسخ به کسانی که ایشان را متهم به «دوگانگی در تصمیم» می کردند و می گفتند چرا یک روز ما را از «حکمیت» نهی و سپس به آن دعوت کردی، در جملات قابل تأملی می فرمایند: 🔸«إِنَّ اَلشَّيْطَانَ يُسَنِّي لَكُمْ طُرُقَهُ وَ يُرِيدُ أَنْ يَحُلَّ دِينَكُمْ عُقْدَةً عُقْدَةً وَ يُعْطِيَكُمْ بِالْجَمَاعَةِ اَلْفُرْقَةَ وَ بِالْفُرْقَةِ اَلْفِتْنَةَ؛ همانا شيطان، راه‌هاى خود را برای شما «آسان» و «هموار» جلوه مى‌دهد، تا گره‌هاى محكم دين شما را يكى پس از ديگرى(و مرحله به مرحله) بگشايد؛ و به جاى وحدت و هماهنگى، شما را دچار «تفرقه» کند و بوسیله تفرقه، «فتنه» برپا سازد.» (نهج البلاغه؛ خطبه ۱۲۱) ⚠️ همانگونه که از بیان امام(ع) پیداست، ایشان نقطه آغاز ایجاد «فتنه داخلی» را «هموار نشان دادن مسیر» توسط «شیطان» می دانند. آیت الله مکارم شیرازی در شرح این بخش از بیانات امیرالمؤمنین(ع) می نویسند: «نخست شیطان به آنها القا کرد که پذیرش حکمیت سهل ترین راه برای رسیدن به صلح و آرامش است، سپس آنها را به نافرمانی در برابر دستورات محکم امیرمؤمنان در زمینه جهاد دعوت نمود و به دنبال آن تفرقه و نفاق در آن لشگر عظیم افکند که نتیجه آن فتنه عمروعاص و فتنه خوارج بود.(پیام امام امیرالمؤمنین(ع)/ج۵/ ص۲۲۳) ⚠️ به باور حقیر، امروز این مسیر و نقشه در جامعه ما در حال پیاده شدن است. «شیطان بزرگ» با دعوت به مذاکره از یک سو و تهدید به جنگ در صورت عدم پذیرش پیشنهاد مذاکره، از طریق یک عملیات رسانه ای گسترده، مسیر بظاهر هموار و آسانی را (نسبت به مسیر سخت جنگ) برای مردم و بخشی از خواص و مسئولان ما ترسیم کرده است: «إِنَّ اَلشَّيْطَانَ يُسَنِّي لَكُمْ طُرُقَهُ» وقتی این عملیات روانی از سوی شیطان آغاز می شود، با وجود مخالفت صریح امام جامعه، عده ای با زمینه سازی های اجتماعی، اقتصادی، رسانه ای و سیاسی، «مرحله به مرحله» جامعه را به سمت پذیرش پیشنهاد شیطان سوق می دهند: «وَ يُرِيدُ أَنْ يَحُلَّ دِينَكُمْ عُقْدَةً عُقْدَةً» وقتی این «زمینه اجتماعی» شکل گرفت، آنگاه مرحله بعدی «ایجاد دوقطبی» در میان مردم است: «عده ای موافق مذاکره» و «عده ای مخالف مذاکره»: «وَ يُعْطِيَكُمْ بِالْجَمَاعَةِ اَلْفُرْقَةَ» «دو قطبی» و «تفرقه» نیز اصلی ترین زمینه ساز شکل گیری «فتنه های خطرناک» اجتماعی-سیاسی است: «وَ بِالْفُرْقَةِ الْفِتْنَةَ» ⚠️ به همین دلیل است که امام جامعه، علی رغم مخالفت صریح اولیه و «غیرعاقلانه» و «غیرهوشمندانه» و «غیرشرافتمندانه» دانستن هرگونه مذاکره با دشمن، مجبور می شود برای «مدیریت فتنه احتمالیِ آینده» و «کم کردن آثار خسارت بار آن»، با «مذاکره مشروط» موافقت نمایند. @basaer_fi
🗒 آغاز چرخه‌ی باطل: دولت بی‌برنامه، جامعه‌‌ی بی‌حافظه مهدی جمشیدی ۱. درباره‌ی مذاکره با شیطان بزرگ، دو نظر مطرح شده است: الف. رهبری، مخالف است و دولت به ایشان تحمیل کرده و ایشان فقط توانسته مذاکره را به مذاکره‌ی غیرمستقیم، تقلیل بدهد. ب. مذاکره‌ی غیرمستقیم، تاکتیک کنونی خود رهبری هم هست و مقصود ایشان این است که زمان بخرد یا از جنگ‌ جلوگیری کند یا از فتنه‌‌ی داخلی. ۲. به تاریخ باز گردیم‌. درباره‌ی مذاکرات دوره‌ی روحانی، رهبری نه شروع‌کننده بود و نه موافق، و همیشه به تلخی سخن می‌گفت و می‌گفت خوشبین نیست و برای مردم، یک تجربه‌ای خواهد شد. این در حالی است که همان زمان، عده‌ای از انقلابی‌ها می‌گفتند برجام، تصمیم نظام - یعنی رهبری - است. امروز مشخص شده که اصل مسیر، غلط بوده و ما دچار خسارت محض شدیم. آیا رهبری خود را در این خسارت محض، شریک می‌داند؟ خیر. چرا؟ چون از ابتدا هشدار داد و نشان داد که دستگاه محاسباتی‌اش مانند دولت نیست و نظریه‌اش، مقاومت است نه مذاکره. ۳. گره‌ی مسأله، اینگونه گشوده می‌شود که روحانی در انتخابات، شعار مذاکره داد و این شعار، رأی آورد و رهبری به این دلیل نخواست مقابل رأی بخشی از جامعه بایستد، نه اینکه خودش موافق راهی بود که در نهایت به خسارت محض ختم شد. رهبری در پی تحمیل به جامعه نیست و نمی‌خواهد هدایتش، دیکتاتورمآبانه باشد. ۴. امروز هم داستان، از این قبیل است. مسأله این است که مذاکره، بدنه‌ی اجتماعی دارد و اینطور القا شده که تحریم، مانع معیشت است و مانع تحریم نیز عدم‌مذاکره، و مانع مذاکره نیز رهبری. به این واسطه، مصلحت کلان اقتضا می‌کند که رهبری به سطحی از مذاکره، رضایت بدهد. موضع حقیقی رهبری، همان است که مذاکره را عاقلانه و شرافتمندانه ندانست و به تجربه، استناد کرد و مذاکره را هرگز مفید ندانست. موضع امروزین ایشان، موضع مصلحتی است نه حقیقتی. و آنچه موجب این موضع ثانونی و عرضی شده، نگاه ایشان به فهم جامعه و فراهم‌سازی امکان انتخاب برای آن است. بخشی از جامعه، مایل است که راه غلط را دوباره برود؛ هرچند ایشان دو ماه پیش، این راه را با تعابیر غلیظ و قاطع، نفی کرد. ۵. دولت، نه وزیر اقتصاد دارد و نه برنامه‌ی اقتصادی، و در عین حال، به دنبال گشودن گره‌ اقتصاد از طریق مذاکره با ترامپ است. حکایت دولت، حکایت بی‌عُرضه‌گی و کارنابلدی است. جامعه نیز چون دچار بی‌حافظه‌گی است و حتی دیروزش را به یاد نمی‌آورد، مایل به تکرار چندباره‌ی تجربه‌های غلط است. البته این مردک قمارباز، کسی نیست که تعهد بشناسد. دوباره در پی سراب به راه افتاده‌اید. دوباره تعلیق اقتصاد، شرطی‌شدن معیشت، سیاست التماسی، اعتماد به دشمن، خسارت محض، تجربه‌ی تلخ، دروغ سایه‌ی جنگ، معامله بر سر عناصر قدرت، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی و ... . افسوس که فهمی از «دلیلِ تجربه» ندارید. امروز باد می‌کارید و فردا، طوفان درو خواهید کرد. پس توجیه نتراشید و فلسفه نبافید برای تصمیمی که برخاسته از همراهی مبتنی بر تنگنای مصلحت است و هیچ گشایشی نیز در پی نخواهد داشت. ۶. باور نکنید که رهبری، از اصالت‌ها و مواضع قاطع و حتمی خویش بریده است و یا خواهد برید. ایشان همان است که در دورۀ نهضت بوده است؛ همچون امام خمینی. رهبری، محافظه‌کار و عمل‌گرا نبوده و نخواهد بود. اما شرایط بیرونی و وضع عینی، همواره در اختیار رهبری نیست و ایشان نیز نمی‌تواند بی‌اعتنا به موقعیّت، تصمیم بگیرد. این موقعیّت، حاصل گفتمان اجتماعی است و گفتمان اجتماعی را نیز نخبگان و خواص می‌سازند و بر جامعه حاکم می‌کنند. ازاین‌رو، اگر اختلال و نقصانی در گفتمان اجتماعی وجود دارد و رهبری به‌ناچار، آن را در نظر می‌گیرد و قدری از وادی حقیقت به وادی مصلحت پا می‌گذارد، جملگی ناشی از انفعال و بی‌عملیِ بسیاری از نخبگان و خواص جبهۀ انقلاب است. آنان که باید در روح مذاکره با آمریکا، معنای عدم‌عقلانیّت و عدم‌شرافت را می‌دمیدند و آن را بی‌فایده و بلکه مضر تصویر می‌کردند، چنین نکردند. صورت ذهنیِ جامعه از مذاکره، کودکانه و ساده‌انگارانه است و گویا به واسطۀ قدرت اغوای روایت‌های لیبرال‌های ایرانی، حتی تجربه‌های عینی و متعدّد و مستمر نیز از ایجاد تنبّه و رشد و عقلانیّت در بخشی از جامعه، ناکام هستند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60