eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
682 دنبال‌کننده
3هزار عکس
532 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷به نام خدا🌷 (( جدول برنامه ی هفتگی. )) گروه شهید بزرگوار بهنام محمدی ( پایه دوم تا چهارم ) تابستان 1401 . بزودی جدول برنامه ی اردویی و فوق برنامه ها نیز منتشر می گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌷به نام خدا🌷 (( جدول برنامه ی هفتگی )) گروه شهید بزرگوار حسین فهمیده ( پایه پنجم و ششم ) بزودی جدول برنامه ی اردویی و فوق برنامه ها نیز منتشر می گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
به نام خدا🌷 (( جدول برنامه ی هفتگی. )) گروه شهید بزرگوار سید احمد علی نیری ( پایه هفتم تا نهم ) تابستان 1401 . بزودی جدول برنامه ی اردویی و فوق برنامه ها نیز منتشر می گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔹حلقه _ کارگاه 🔸زمان: امروز سه شنبه ساعت ۱۹:٠٠ مربیان : برادران بسیجی حجه الاسلام محمودی و حجه الاسلام موسی کاظمی ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید : لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌹به نام خدا 🌹 گزارش یه برنامه بسیار جذاب ⚽️ مدرسه فوتبال ⚽️ 🔵ویژه اعضای ثبت نام شده در مدرسه فوتبال پایگاه با نرخ بیش از ۵۰ ٪ تخفیف 🔸صبح دوشنبه ها و سه شنبه ها 📌مکان: تنها زمین استاندارد چمن سرپوشیده مجموعه باغچه بان ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید :
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔶 آموزش ورزش رزمی 🤼‍♂💪 🔸ویژه داوطلبان اعضای طرح تابستان 🔷زیر نظر استاد بین المللی دفاع شخصی جناب استاد بیگدلی با بیش از ۷۰٪ تخفیف ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید : لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ به یک سؤال در ادامه تفسیر آیه ۱۷۸ سوره آل عمران پاسخ به یک سؤال آیه ف
بسم الله الرحمن الرحیم مَّا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِن رُّسُلِهِ مَن يَشَاءُ ۖ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ وَإِن تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ ممکن نبود که خداوند، مؤمنان را به همین گونه که شما هستید واگذارد. مگر آن که ناپاک را از پاک جدا سازد. و ممکن نبود که خداوند شما را از اسرار غیب، آگاه کند (تا مؤمنان و منافقان را از این راه بشناسید). ولى خداوند از میان پیامبران خود، هر کس را بخواهد برمى گزیند. (و براى رهبرى مردم از غیب آگاهش مى کند) پس به خدا و پیامبران او ایمان بیاورید! و اگر ایمان بیاورید و تقوا پیشه کنید، پاداش بزرگى براى شماست (آل عمران/179) مسلمانان تصفیه مى شوند👌👌 قبل از حادثه احد موضوع  منافقان ، در میان مسلمانان، زیاد مطرح نبود به همین دلیل آنها بیشتر،  کفار  را دشمن خود مى دانستند، اما بعد از شکست احد و تضعیف موقتى مسلمانان راستین و آماده شدن زمینه براى فعالیت منافقان، فهمیدند دشمنانى خطرناک تر🤔 دارند که باید کاملاً مراقب آنها باشند و آنها منافقانند 👉و این، یکى از مهمترین نتائج حادثه احد بود.   آیه فوق، آخرین آیه اى است که در اینجا از حادثه احد بحث مى کند، این حقیقت را به صورت یک قانون کلى بیان نموده، مى فرماید:  چنین چیزى ممکن❌ نیست که خداوند مؤمنان را به همان شکل که شما هستید بگذارد و آنها را تصفیه نکند 👌👌و  طیب  (و پاک) را از  خبیث  (و نا پاک) متمایز نسازد  (ما کانَ اللّهُ لِیَذَرَ الْمُؤْمِنینَ عَلى ما أَنْتُمْ عَلَیْهِ حَتّى یَمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیِّبِ).   این یک حکم عمومى🔊 و همگانى است و یک سنت جاودانى پروردگار محسوب مى شود که 👈هر کس ادعاى 👌ایمان کند و در میان صفوف مسلمین براى خود جائى باز کند به حال خود رها نمى شود، بلکه با آزمایش هاى پى در پى خداوند، بالاخره اسرار درون او فاش مى گردد.👏👏👏 ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۴۱
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم مَّا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّ
  بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۷۹ در اینجا ممکن بود سؤالى مطرح شود (و طبق پاره اى از روایات چنین سؤالى در میان مسلمانان نیز مطرح بود) و آن این که: خدا از اسرار درون همه کس آگاه است، چه مانعى دارد که مردم را از وضع آنها آگاه کند و از طریق علم غیب، مؤمن از منافق شناخته شود؟🤔 قسمت دوم آیه، به این سؤال پاسخ مى گوید که:  هیچ گاه خداوند اسرار پنهانى و علم غیب را در اختیار شما نخواهد گذارد👌👌👌  (وَ ما کانَ اللّهُ لِیُطْلِعَکُمْ عَلَى الْغَیْبِ).   زیرا آگاهى بر اسرار نهانى ـ به عکس آنچه بسیارى خیال مى کنند ـ مشکلى را براى مردم، حل نمى کند، بلکه در بسیارى از موارد باعث هرج و مرج و از هم پاشیدن پیوندهاى اجتماعى، خاموش شدن شعله هاى امید و از بین رفتن تلاش و کوشش در میان توده مردم مى گردد.   و از همه مهمتر این که باید ارزش اشخاص از طریق اعمال👌👌 آنها روشن گردد، نه از راه دیگر و مسأله آزمایش و امتحان پروردگار نیز، چیزى جز این نیست، بنابراین راه شناسائى افراد، تنها اعمال آنها است. سپس پیامبران خدا را، از این حکم استثناء کرده و مى فرماید:  خداوند هر زمان بخواهد از میان پیامبرانش، کسانى را انتخاب مى کند و گوشه اى از  علم غیب  بى پایان خود و اسرار درون مردم را که شناخت آن براى تکمیل رهبرى آنها لازم است در اختیار آنان قرار مى دهد  (وَ لکِنَّ اللّهَ یَجْتَبی مِنْ رُسُلِهِ مَنْ یَشاءُ). ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۴۲
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
  بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۷۹ در اینجا ممکن بود سؤالى مطرح شود (و طبق پاره اى از روا
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت پایانی تفسیر آیه ۱۷۹ سوره آل عمران ولى در هر حال، قانون کلى و عمومى و جاودانى براى شناخت اشخاص، اعمال 👌👏👏👏آنها است. از این جمله استفاده مى شود: پیامبران ذاتاً عالم به غیب نیستند و نیز استفاده مى شود: آنها بر اثر تعلیم الهى قسمتى از اسرار غیب را مى دانند، بنابراین افرادى هستند که از غیب آگاه مى شوند و همچنین مقدار آگاهى آنها بسته به مشیت خداوند است.   نا گفته پیدا است: منظور از مشیت، و خواست خدا در این آیه، همانند آیات دیگر، همان  اراده آمیخته با حکمت  است، یعنى: خدا هر کس را شایسته 👌👌ببیند و حکمتش اقتضا کند، از اسرار غیب آگاه مى سازد.   در پایان آیه، خاطر نشان مى سازد، اکنون که میدان زندگى، میدان آزمایش و جداسازى پاک از نا پاک و مؤمن از منافق است، پس شما براى این که از این بوته آزمایش، خوب به در آئید👈  به خدا و پیامبران او ایمان آورید  (فَآمِنُوا بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ).   اما تنها به ایمان آوردن اکتفا نمى کند، بلکه مى فرماید:  اگر ایمان بیاورید و تقوا پیشه کنید، اجر و پاداش بزرگ در انتظار شما است  (وَ إِنْ تُؤْمِنُوا وَ تَتَّقُوا فَلَکُمْ أَجْرٌ عَظیمٌ).   این نکته، در آیه قابل توجه است که از مؤمن، تعبیر به  طَیِّب  (پاکیزه) شده است و مى دانیم پاکیزه، 👈چیزى است که بر همان آفرینش نخست باقى بماند، 👌و اشیاء خارجى و بیگانه، آن را  خبیث و ناپاک  نسازد،👌 آب پاکیزه، جامه پاکیزه و مانند آن، چیزى است که عوامل آلوده خارجى به آن نرسیده باشد👌 و از این استفاده مى شود که ایمان داشتن، فطرت و آفرینش نخستین انسان است تفسیر نمونه جلد سوم صفحه۲۴۳
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت پایانی تفسیر آیه ۱۷۹ سوره آل عمران ولى در هر حال، قانون کلى و عمومى و
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ هُوَ خَيْرًا لَّهُم ۖ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَّهُمْ ۖ سَيُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ کسانى که نسبت به آنچه خدا از فضل خویش به آنان داده، بخل مىورزند (و انفاق نمى کنند)، گمان نکنند این کار به سود آنهاست. بلکه براى آنها شرّ است. بزودى در روز قیامت، آنچه نسبت به آن بخل ورزیدند، همانند طوقى به گردنشان افکنده مى شود. و میراث آسمانها و زمین، از آن خداست. و خداوند، از آنچه انجام مى دهید، آگاه است. (آل عمران/180) طوق سنگین اسارت آیه فوق، سرنوشت بخیلان در روز رستاخیز را توضیح مى دهد، همان ها که در جمع آورى و حفظ ثروت مى کوشند و از انفاق کردن در راه بندگان خدا، خوددارى مى کنند. گرچه در آیه، نامى از زکات و حقوق واجب مالى برده نشده، ولى در روایات اهل بیت(علیهم السلام)و همچنین در گفتار مفسران، آیه به مانعان زکات تخصیص داده شده است و تشدیدهائى که در آیه به چشم مى خورد نیز دلیل بر این است که منظور انفاق مستحبى نیست.   مى فرماید:  افرادى که بخل میورزند و از آنچه خداوند از فضل خود به آنها داده در راه او نمى دهند، تصور نکنند🤔 به سود آنها است  (وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ یَبْخَلُونَ بِما آتاهُمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَیْراً لَهُمْ).  بلکه (بر خلاف تصور آنها) این کار به زیان آنها تمام مى شود  😞(بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ). سپس سرنوشت آنها در رستاخیز را چنین توصیف مى کند:  به زودى اموالى را که در مورد آن بخل ورزیدند، همانند طوقى⭕ در گردنشان افکنده مى شود  (سَیُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا بِهِ یَوْمَ الْقِیامَةِ).   از این جمله استفاده مى شود: اموالى که حقوق واجب آن، پرداخته نشده، و اجتماع، از آن بهره اى نگرفته است و تنها در مسیر هوس هاى فردى و گاهى مصارف جنون آمیز به کار گرفته شده، و یا بى دلیل روى هم انباشته گردیده و هیچ کس از آن استفاده نکرده، همانند سایر اعمال زشت انسان، 👹در روز رستاخیز طبق قانون  تجسم اعمال ، تجسم مى یابد، و به صورت وسیله عذاب دردناکى در خواهد آمد. تجسم این گونه اموال به طوقى که بر گردن مى افتد، اشاره به این حقیقت است که انسان تمام سنگینى مسئولیت آنها را تحمل خواهد کرد، بدون این که از آثار آنها بهره مند گردد، 👈اموال سرشارى که به طور جنون آمیز جمع آورى و نگهدارى گردد و 🔵در خدمت اجتماع نباشد، جز زنجیر و زندان،🔗 براى صاحب آن چیزى نیست; زیرا مى دانیم بهره گیرى شخصى از مال و ثروت، حدود معینى دارد و از آن که بگذرد، جز یک نوع اسارت و سنگینى بیهوده نتیجه اى نخواهد داشت، مگر این که از برکات معنوى آن برخوردار و در مسیر کارهاى مثبت قرار گیرد. ادامه دارد.... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۴۵
🌹به نام خدا 🌹 🔶کلاس های الکترونیک🔶 🔸پنجشنبه ها و دوشنبه از ساعت ۱۹:٠٠ الی ۲٠:۳٠ 📌مکان: پایگاه بسیج شهیدان پناهی ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید :