eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
682 دنبال‌کننده
3هزار عکس
532 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
انس با قرآن، یعنی قرآن را خواندن و باز خواندن و باز خواندن و در مفاهیم قرآنی تدبر کردن و آن‏ها را فهمیدن. فارسی‏زبانها می‏توانند از ترجمه‏ی قرآن استفاده کنند و کلمات قرآنی را به طور تقریب بفهمند و مضامین آیات قرآن را دریابند و در آن‏ها فکر و تأمل کنند. حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ اى کسانى که ایمان آورده اید! از روزى هاى پاکیزه اى که به شما داده ایم، بخورید و شکر خدا را به جا آورید. اگر او را پرستش مى کنید. (بقره/172) مختصری از تفسیر آیه مقایسه این آیه با آیه «یا أَیُّهَا النّاسُ کُلُوا مِمّا فِی الْأَرْضِ» (آیه ۱۶۸ همین سوره) و ملاحظه تفاوت هاى این دو با هم، دو نکته لطیف را به ما مى فهماند: ۱ ـ در اینجا مى گوید: مِنْ طَیِّباتِ ما رَزَقْناکُمْ «از غذاهاى پاکى که به شما روزى دادیم...» در حالى که در آنجا مى گفت: مِمّا فِی الْأَرْضِ «از آنچه در زمین است». این تفاوت گویا اشاره به این است که نعمت هاى پاکیزه در اصل براى افراد با ایمان آفریده شده است، و افراد بى ایمان به برکت آنها روزى مى خورند، همانند آبى که باغبان براى گل ها در جوى ها جارى مى سازد ولى خارها و علف هرزه ها نیز از آن بهره مى گیرند! ۲ ـ دیگر این که به مردم عادى مى گوید: بخورید و از گام هاى شیطان پیروى نکنید، ولى به مؤمنان در آیه مورد بحث مى گوید: «بخورید و شکر خدا را به جا آورید» یعنى تنها به عدم سوء استفاده از این نعمت ها قناعت نمى کند، بلکه حسن استفاده را نیز شرط مى شمرد. در حقیقت از مردم عادى تنها انتظار مى رود گناه نکنند ولى از افراد با ایمان انتظار دارد این نعمت ها را در بهترین راه مصرف کنند. ...به علاوه تکیه روى عنوان «طیّب» همگان را متوجه این دستور اسلامى مى کند که از غذاهاى ناپاک، از گوشت هائى همچون گوشت مردار، درندگان و حشرات، و از مسکرات که به شدت در میان مردم آن زمان رواج داشت بپرهیزند. تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۶۵۸ https://eitaa.com/basijnahie3
🔶 🔸گزارش کارگاه آموزش🔸 🔶 ❇️❇️ تاکتیک های نظامی ❇️❇️ آموزش تاکتیک ها ، مبانی و مقدمات عملیات راپل شرکت کنندگان : اعضای گروههای مقاومت بالای ۱۲ سال ( طرح شهید چمران ) شرکت کنندگان به زودی در فضای رزم این آموزش ها را تمرین می کنند . @shahidanpanahi @mosquekhadija
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 🔸گزارش کارگاه آموزش🔸 🔶 ❇️❇️ تاکتیک های نظامی ❇️❇️ آموزش تاکتیک ها ، مبانی و مقدمات عملیات راپل شرکت کنندگان : اعضای گروههای مقاومت بالای ۱۲ سال ( طرح شهید چمران ) شرکت کنندگان به زودی در فضای رزم این آموزش ها را تمرین می کنند . @shahidanpanahi @mosquekhadija
سلام کارگاه آموزشی ولایت فقیه امشب (چهارشنبه) ساعت۲۱:۱۵درمسجدحضرت خدیجه الکبری س برگزارمیگردد حضورکلیه برادران الزامی و جزءسوابق فعالیتی ثبت میگردد
هدایت شده از  طرح شهید چمران پایه دهم به بالا
🔹🔹🔹 به نام خدا 🔹🔹🔹 🔸 اولین جلسه کارگاه تحلیلی 🔸 ⭕️⭕️ مبانی ولایت فقیه ⭕️⭕️ تدریس توسط : برادر طلبه بسیجی آقای محمد رضا مومنی زمان : امشب ( چهارشنبه ) ساعت ۲۱:۱۵ مکان :مسجد حضرت خدیجه الکبری س لازم بذکر است حضور کلیه اعضای بالا ۱۱ سال الزامی و جزء فعالیت آنها ثبت می گردد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنزِيرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَيْرِ اللَّهِ ۖ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ خداوند، تنها (خوردن گوشت) مردار، خون، گوشت خوک و حیوانى که نام غیر خدا (به هنگام ذبح) بر آن گفته شود، حرام کرده است. ولى آن کس که ناچار شود، در صورتى که ستمکار و متجاوز نباشد، گناهى بر او نیست. زیرا خداوند آمرزنده مهربان است. (بقره/173) تفسیر آیه از نکته ها ۱- فلسفه تحریم گوشت های حرام بدون شک، غذاهائى که در آیه فوق تحریم شده همچون سائر محرمات الهى فلسفه خاصى دارد و با توجه کامل به وضع جسم و جان انسان با تمام ویژگى هایش تشریع شده است، در روایات اسلامى نیز زیان هاى هر یک مشروحاً آمده، و پیشرفت هاى علمى بشر پرده از روى آن برداشته است. مثلاً در کتاب «کافى» پیرامون گوشت مردار از امام صادق(علیه السلام) چنین مى خوانیم: امام بعد از ذکر مقدمه اى در مورد این که تمام این احکام به خاطر مصالح بشر است مى فرماید: «اما مردار را هیچ کس از آن نمى خورد، مگر این که بدنش ضعیف و رنجور مى شود، نیروى او را مى کاهد، و نسل را قطع مى کند، و آن کس که به این کار ادامه دهد با سکته و مرگ ناگهانى از دنیا مى رود»!. این مفاسد ممکن است به خاطر آن باشد که دستگاه گوارش نمى تواند از مردار، خونِ سالم و زنده بسازد، به علاوه مردار کانونى است از انواع میکروب ها، اسلام علاوه بر این که خوردن گوشت مردار را تحریم کرده، آن را نجس هم دانسته تا مسلمانان کاملاً از آن دورى کنند. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۶۶۲
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۱۷۳ سوره بقره از نکته ها فلسفه تحریم گوشت های حرام دومین چیزى که در آیه تحریم شده «خون» است (وَ الدَّمَ) خون خوارى هم زیان جسمى دارد و هم اثر سوء اخلاقى; چرا که خون از یکسو ماده کاملاً آماده اى است براى پرورش انواع میکروب ها. تمام میکروب هائى که وارد بدن انسان مى شوند، به خون حمله مى کنند، و آن را مرکز فعالیت خویش قرار مى دهند، به همین دلیل گلبول هاى سفید که پاسداران و سربازان کشور تن انسانند، همواره در منطقه خون پاسدارى مى کنند تا میکروب ها به این سنگر حساس که با تمام مناطق بدن ارتباط نزدیک دارد راه پیدا نکنند. مخصوصاً هنگامى که خون از جریان مى افتد و به اصطلاح مى میرد، گلبول هاى سفید از بین مى روند و به همین دلیل میکروب ها که میدان را خالى از حریف مى بینند به سرعت زاد و ولد کرده گسترش مى یابند، بنابراین، اگر گفته شود خون به هنگامى که از جریان مى افتد، آلوده ترین اجزاى بدن انسان و حیوان است گزاف گفته نشده. از سوى دیگر، امروز در علم غذاشناسى ثابت شده که غذاها از طریق تأثیر در غده ها و ایجاد هورمون ها در روحیات و اخلاق انسان اثر مى گذارند، از قدیم نیز تأثیر خونخوارى در قساوت و سنگدلى به تجربه رسیده، و حتى ضرب المثل شده است، و لذا در حدیثى مى خوانیم: «آنها که خون مى خورند آن چنان سنگدل مى شوند که حتى ممکن است دست به قتل پدر و مادر و فرزند خود بزنند»! ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد اول صفحه ۶۶۳