eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
668 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
527 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
...وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ ۖ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ... و براى آنان همسرانى پاکیزه
إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا   خداوند از این که به (موجودات ظاهراً کوچکى مانند) پشه، و حتى کمتر از آن، مثال بزند باکى ندارد (بقره/26) مختصری از تفسیر آیه  چرا مثال به  پشه ؟ گر چه بهانه جویان، خردى و کوچکى پشه یا مگس را وسیله استهزاء و ایراد به آیات قرآن قرار داده بودند، اما اگر آنها کمى انصاف، درک و شعور مى داشتند و در ساختمان این حیوان بسیار کوچک مى اندیشیدند مى فهمیدند یک دنیا دقت و ظرافت در ساختمان آن به کار رفته که عقل در آن حیران مى ماند. امام صادق(علیه السلام) درباره آفرینش این حیوان کوچک مى فرماید:  خداوند به پشه مثال زده است با این که از نظر جسم بسیار کوچک است، ولى از نظر ساختمان همان دستگاه هائى را دارد که بزرگ ترین حیوانات (خشکى) یعنى فیل دارا است و علاوه بر آن دو عضو دیگر (شاخک ها و بال ها) در پشه است که فیل فاقد آن است خداوند مى خواهد با این مثال، ظرافت آفرینش را براى مؤمنان بیان کند. تفکر درباره این موجود ظاهراً ضعیف که خدا آن را شبیه فیل آفریده است انسان را متوجه عظمت آفریدگار مى سازد. مخصوصاً خرطومش همانند خرطوم فیل، تو خالى است و با نیروى مخصوصى خون را به خود جذب مى کند، این لوله ظریف ترین سرنگ هاى دنیا است و سوراخ درون آن فوق العاده باریک است. خدا نیروى جذب، دفع و هضم و همچنین دست و پا و گوش مناسب به او داده، بال هائى به او مرحمت کرده تا در طلب غذا پرواز کند، این بال ها آن چنان به سرعت بالا و پائین مى شود که حرکت آن، با چشم، قابل رؤیت نیست... امیر مؤمنان على(علیه السلام) در  نهج البلاغه  بیان عجیبى در این زمینه دارد مى فرماید:  اگر همه موجودات زنده جهان... جمع شوند و دست به دست هم بدهند هرگز توانائى بر ایجاد پشه اى ندارند، بلکه عقول آنها در راه یافتن به اسرار آفرینش این حیوان متحیر مى ماند، نیروى هاشان ناتوان و خسته شده، پایان مى گیرد، و سرانجام پس از تلاش، شکست خورده، اعتراف مى نمایند که در برابر آفرینش پشه اى درمانده اند، و به عجز خود اقرار مى نمایند و حتى به ناتوانیشان از نابود ساختن آن. تفسیر نمونه جلد اول @shahidanpanahi
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انا عبد الضعیف الحقیر المسکین و المستکین و انت رب العظیم الغفور الرحیم @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلًا مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا   خداوند از این ک
وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ   و (یاد کن) هنگامى را که به فرشتگان گفتیم: «براى آدم سجده (و خضوع) کنید!» همگى سجده کردند. جز ابلیس که سرباز زد، و تکبّر ورزید، و (بخاطر نافرمانى و تکبّرش) از کافران شد. (بقره/34) مختصری از تفسیر آیه  چرا  ابلیس  مخالفت کرد؟ انگیزه او در این مخالفت، کبر، غرور و تعصب خاصى بود که بر فکر او چیره شد، او چنین مى پنداشت: از آدم(علیه السلام) برتر است، و نمى بایست دستور سجده بر آدم بر او داده شود، بلکه او باید مسجود باشد و آدم بر او سجده کند... و علت کفر او نیز همین بود که فرمان حکیمانه پروردگار را نادرست شمرد نه تنها عملاً عصیان کرد، از نظر اعتقاد نیز معترض بود، و به این ترتیب خودبینى و خودخواهى، محصول یک عمر ایمان و عبادت او را بر باد داد، و آتش به خرمن هستى او افکند، و کبر و غرور، از این آثار بسیار دارد!.. تعبیر  کانَ مِنَ الْکافِرِیْن  نشان مى دهد او قبل از این فرمان نیز حساب خود را از مسیر فرشتگان و اطاعت فرمان خدا جدا کرده بود، و در سر فکر استکبار مى پروراند، و شاید به خود مى گفت: اگر دستور خضوع و سجده به من داده شود قطعاً اطاعت نخواهم کرد، ممکن است جمله ما کُنْتُمْ تَکْتُمُونَ  آنچه را کتمان مى کردید  اشاره اى به این معنى باشد. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️✳️✳️✳️ خبر خوب ✳️✳️✳️✳️ 🔻با عرض سلام به استحضار اعضای محترم پایگاه می رساند برنامه توانمندسازی کادر پایگاه برگزار می گردد . 🔴 محتوای برنامه : ۱.آموزش ماموریت های بسیج ۲.آموزش کار تشکیلاتی ۳.آموزش سلاح های سازمانی بسیج ۴.آموزش های نظامی دوره مقدماتی ۵.آموزش مقدماتی اصول عقاید ۶.آموزش مقدماتی احکام شرعی ۷.تمرین کار گروهی در قالب اجرای اردوها و رزمایش ها ۸.اردوهای فرهنگی و زیارتی ۹.اردوی زندگی در کوه ۱۰.برنامه های متنوع ورزشی ۱۱.اعتکاف 🔴 مهلت ثبت نام در برنامه : حداکثر تا روز دوشنبه ۲۹ دی ماه . 🔴‼️( تعداد نفرات محدود است و اولویت با افرادی است که زودتر اقدام کرده اند )‼️🔴 🕓 شروع دوره هشتم بهمن ماه . 🕢 پایان دوره ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ . 🕌 محل برگزاری برنامه ها ، پایگاه و مسجد حضرت خدیجه الکبری س . رده های سنی : سنین ۸ سال تا ۳۰ سال در قالب گروه های مجزا . در پایان دوره و تایید مسئولین مربوطه برای شرکت کنندگان گواهی پایان دوره صادر می گردد و دارا بودن این گواهی در تبدیل عضویت اعضاء و صدور احکام انتصاب ضروری است . جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به معاونت سرمایه انسانی پایگاه و یا رابطین این معاونت در مساجد تابعه مراجعه فرمایید. و یا با تلفن : 09108831354 تماس حاصل فرمایید . @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ وَ
فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ   سپس آدم از پروردگارش کلماتى دریافت داشت. (و با آنها توبه کرد.) و خداوند توبه او را پذیرفت. زیرا او توبه پذیر و مهربان است. (بقره/37) مختصری از تفسیر آیه در اینجا سه تفسیر وجود دارد که مکمّل یکدیگرند: ۱ ـ آنچه آدم(علیه السلام) مرتکب شد  ترک اولى  و یا به عبارت دیگر  گناه نسبى  بود نه  گناه مطلق . گناه مطلق گناهى است که از هر کس سر زند گناه است، و درخور مجازات (مانند شرک، کفر، ظلم و تجاوز) و گناه نسبى آن است که گاه بعضى اعمال مباح و یا حتى مستحب، درخور مقام افراد بزرگ نیست، آنها باید از این اعمال چشم بپوشند، و به کار مهم تر پردازند، در غیر این صورت، ترک اولى کرده اند،  فى المثل نمازى را که ما مى خوانیم قسمتى از آن با حضور قلب و قسمتى بى حضور قلب مى گذرد درخور شأن ما است، اما این نماز، هرگز درخور مقام شخصى همچون پیامبر(صلى الله علیه وآله) و على(علیه السلام) نیست، او باید سراسر نمازش غرق در حضور در پیشگاه خدا باشد، و اگر غیر این کند حرامى مرتکب نشده اما ترک اولى کرده است. آدم(علیه السلام) نیز سزاوار بود از آن درخت نخورد هر چند براى او ممنوع نبود بلکه  مکروه  بود. ۲ ـ نهى خداوند در اینجا نهى ارشادى است، یعنى همانند دستور طبیب که مى گوید: فلان غذا را نخور که بیمار مى شوى، خداوند نیز به آدم(علیه السلام) فرمود: اگر از درخت ممنوع بخورى از بهشت بیرون خواهى رفت، و به درد و رنج خواهى افتاد، بنابراین، آدم مخالفت فرمان خدا نکرد، بلکه مخالفت نهى ارشادى کرد. ۳ ـ اساساً بهشت جاى تکلیف نبود بلکه دورانى بود براى آزمایش و آمادگى آدم(علیه السلام) براى آمدن در روى زمین و این نهى تنها جنبه آزمایشى داشت. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِن رَّبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ   سپ
مختصری از تفسیر آیات ۳۴ تا ۳۶ سوره بقره  خدا چرا شیطان را آفرید؟ بسیارى مى پرسند شیطان که موجود اغواگرى است اصلاً چرا آفریده شد؟ و فلسفه وجود او چیست؟! در پاسخ مى گوئیم: اوّلاً: خداوند شیطان را، شیطان نیافرید، به این دلیل که سال ها همنشین فرشتگان و بر فطرت پاک بود، ولى بعد از آزادى خود سوء استفاده کرد و بناى طغیان و سرکشى گذارد، پس او در آغاز پاک آفریده شد، و انحرافش بر اثر خواست خودش بود. ثانیاً: از نظر سازمان آفرینش، وجود شیطان براى افراد با ایمان و آنها که مى خواهند راه حق را بپویند زیان بخش نیست، بلکه وسیله پیشرفت و تکامل آنها است، چه این که پیشرفت، ترقى و تکامل، همواره در میان تضادها صورت مى گیرد. به عبارت روشن تر: انسان تا در برابر دشمن نیرومندى قرار نگیرد هرگز نیروها و نبوغ خود را بسیج نمى کند و بکار نمى اندازد، همین وجود دشمن نیرومند سبب تحرک و جنبش هر چه بیشتر انسان و در نتیجه ترقى و تکامل او مى شود. یکى از فلاسفه بزرگ تاریخ معاصر به نام  تواین بى  مى گوید:  هیچ تمدن درخشانى در جهان پیدا نشد، مگر این که، ملتى مورد هجوم یک نیروى خارجى قرار گرفت و بر اثر این تهاجم نبوغ و استعداد خود را به کار انداخت و آن چنان تمدن درخشانى را پى ریزى کرد. ( خارج از متن تفسیر: مطالب فوق دقیقا مصداق آمریکا و ایادی آن و فشارهای از قبیل تحریم و ... است. کاش حداقل برخی مسئولین ما از قرآن هم چیزی می فهمیدند.) تفسیر نمونه جلد اول