eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
722 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
576 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ خداوند، ولىّ و سرپرست کسانى است که ایمان آورده اند. آنها را از ظلمتها خارج ساخته، به سوى نور مى برد. ولى کسانى که کافر شدند، اولیاى آنها طاغوتها هستند. که آنها را از نور خارج ساخته، به سوى ظلمتها مى برند. آنها اهل دوزخند و جاودانه در آن خواهند بود. (بقره/257)   ۱ ـ تشبیه  ایمان  و  کفر  به  نور  و  ظلمت ، رساترین تشبیهى است که در این مورد به نظر مى رسد. نور منبع حیات و همه برکات و آثار حیاتى و سرچشمه رشد و نمو و تکامل و جنبش و تحرک است. نور آرام بخش و مطمئن کننده و آگاه کننده و نشان دهنده است، در حالى که ظلمت، رمز سکوت و مرگ، خواب و نادانى، ضلالت و وحشت مى باشد، ایمان و کفر نیز چنین هستند.   ۲ ـ نکته دیگر این که: در این آیه و آیات مشابه آن در قرآن مجید، ظلمت به صیغه  جمع  آورده شده (ظلمات) و نور به صیغه  مفرد  و این اشاره به آن است که در راه حق هیچگونه پراکندگى و دو گانگى وجود ندارد، بلکه سراسر وحدت و یگانگى است.   مسیر حق مانند خط مستقیمى است که میان دو نقطه کشیده شود که همیشه یکى است و تعدد در آن ممکن نیست. ولى باطل و کفر، مرکز انواع اختلاف ها و پراکندگى ها است، حتى اهل باطل در باطل خود هماهنگ نیستند و وحدت هدف ندارند، درست مانند خطوط انحرافى است که در میان دو نقطه کشیده مى شود، که تعداد آن در دو طرف  خط مستقیم  بى شمار و نامحدود است.   این احتمال را نیز بعضى داده اند که صفوف باطل نسبت به اهل حق زیادتر است. ۳ ـ ممکن است گفته شود: کفار نورى ندارند که از آن خارج شوند، ولى با توجه به این که: نور ایمان در فطرت همه وجود دارد، این تعبیر کاملاً صحیح به نظر مى رسد.   ۴ ـ ناگفته پیدا است: خداوند، نه به اجبار، مؤمنان را از ظلمات (گناه و جهل و صفات رذیله و دورى از حق) به سوى نور خارج مى کند و نه کفار را به اجبار از فطرت توحیدى بیرون مى برد، بلکه اعمال آنها است که ایجاب چنین سرنوشتى را از سوى پروردگار مى کند. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۳۳۴
لزوم انس گرفتن مدبّرانه با قرآن برادران عزیز همین که قرآن را در جیبمان بگذاریم کافی است؟ این‌که در هنگام سفر، از زیر قرآن رد شویم کافی است؟ امروز من می‌گویم، این‌که ما در جلسه‌ی تلاوت قرآن شرکت کنیم کافی است؟ این‌که حتی قرآن را با صدای خوش تلاوت کنیم یا تلاوت خوش را بشنویم و از آن لذّت ببریم کافی است؟ نه. چیز دیگری لازم دارد. آن چیست؟ آن تدبّر در قرآن است. باید در قرآن تدبّر کرد. خودِ قرآن در موارد متعدد از ما می‌خواهد که تدبّر کنیم.عزیزان من! اگر ما یاد گرفتیم که با قرآن به‌صورت تدبّر، اُنس پیدا کنیم، همه‌ی خصوصیاتی که گفتیم حاصل خواهد شد. ما هنوز خیلی فاصله داریم؛ پس باید پیش برویم. بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی در مراسم اختتامیه‌ی مسابقات قرآن‌۱۳۷۳/۱۰/۱۴
به نام خدا اطلاعیه تعطیلی اردوی قم ، جمکران با توجه به شیب بشدت نگران کننده شیوع و مرگ ومیر بیماری کرونا ، بر اساس مصوبه شورای طرح تابستانی پایگاه ، اردوی این هفته ۱۴۰۰.۰۵.۱۴ به مقصد قم و جمکران تعطیل اعلام می گردد . به امید ریشه کنی این بیماری منحوس ، ان شاء الله . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
22.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به نام خدا کلیپ تهیه شده از فعالیت ۳ روزه در ایستگاه صلواتی به مناسبت عید غدیر. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 تشکر ویژه از بخش خواهران که این کلیپ را با امکانات اولیه ولی در حد حرفه ای تهیه نمودند .
🌹🌹 به نام خدا 🌹🌹 اردوی میدان تیر و کار عملیاتی با سلاح کلاشینکف ویژه برادران زمان : پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه مکان : اردوگاه شهید مطهری سپاه کرج واجدین شرایط : ۱.داشتن ۱۴ سال سن ۲.افراد سازماندهی شده در گروهان رزم و مقاومت ( عملیاتی ) پایگاه شهیدان پناهی بر اساس گزینش روز چهارشنبه . مصاحبه ، گزینش و ثبت نام : چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ساعت ۱۹:۳۰ محل مصاحبه : پایگاه بسیج شهیدان پناهی لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِي حَاجَّ إِبْرَاهِيمَ فِي رَبِّهِ أَنْ آتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّيَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ قَالَ أَنَا أُحْيِي وَأُمِيتُ ۖ قَالَ إِبْرَاهِيمُ فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتِي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِهَا مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ آیا ندیدى (و آگاهى ندارى از) کسى [= نمرود ]که بر اثر (غرور ناشى از) حکومتى که خدا به او داده بود با ابراهیم درباره پروردگارش محاجّه و گفتگو کرد؟ و هنگامى که ابراهیم گفت: «خداى من آن کسى است که زنده مى کند و مى میراند.» گفت: «من نیز زنده مى کنم و مى میرانم.» (و دستور داد دو زندانى را حاضر کردند، فرمان آزادى یکى و قتل دیگرى را داد.) ابراهیم گفت: «خداوند، خورشید را از مشرق مى آورد. (اگر راست مى گویى) تو آن را از مغرب بیاور!» به این صورت، آن مرد کافر، مبهوت و وامانده شد. و خداوند، گروه ستمکاران را هدایت نمى کند. (بقره/258) مختصری از تفسیر آیه محاجّه ابراهیم با طاغوت زمان! به دنبال آیه قبل، که از هدایت مؤمنان در پرتو ولایت و راهنمائى پروردگار و گمراهى کافران بر اثر پیروى از طاغوت سخن مى گفت، خداوند چند نمونه ذکر مى کند که یکى از آن نمونه هاى روشن، در آیه مورد بحث آمده است، و آن، ماجراى گفتگو و محاجّه ابراهیم(علیه السلام) قهرمان بت شکن، با جبار زمان خود  نمرود  است، مى فرماید:  آیا ندیدى (و آگاهى ندارى از) کسى که با ابراهیم درباره پروردگارش محاجّه و گفتگو کرد ؟ (أَ لَمْ تَرَ ...   و در یک جمله، اشاره به انگیزه اصلى این محاجّه مى کند و مى گوید: این  به خاطر این بود که خداوند به او حکومت داده بود  (أَنْ آتاهُ اللّهُ الْمُلْکَ) و بر اثر کمى ظرفیت از باده کبر و غرور، سرمست شده بود.   و چه بسیارند کسانى که در حال عادى، انسان هاى معتدل، سر به راه، مؤمن و بیدارند، اما هنگامى که به مال، مقام و نوایى برسند، همه چیز را به دست فراموشى مى سپارند، و مهم ترین مقدسات را زیر پا مى نهند. و در ادامه مى افزاید: در آن هنگام که از ابراهیم(علیه السلام) پرسید: خداى تو کیست که به سوى او دعوت مى کنى؟  ابراهیم گفت: پروردگار من همان کسى است که زنده مى کند و مى میراند  (إِذْ قالَ ...   در حقیقت بزرگ ترین شاهکار آفرینش، یعنى قانون حیات و مرگ را به عنوان نشانه روشنى از علم و قدرت پروردگار مطرح ساخت. ولى  نمرودِ  جبّار، راه تزویر و سفسطه را پیش گرفت و براى اغفالِ مردم و اطرافیان خود  گفت: من نیز زنده مى کنم و مى میرانم  و قانون حیات و مرگ در دست من است (قالَ أَنَا أُحْیی وَ أُمیتُ).   و براى اثبات این مدعاى دروغین، طبق روایت معروفى دست به حیله اى زد و دستور داد دو نفر زندانى را حاضر کردند و فرمان داد: یکى را آزاد کنند و دیگرى را به قتل برسانند، سپس رو به ابراهیم(علیه السلام) و حاضران کرده، گفت:  دیدید چگونه حیات و مرگ به دست من است ؟   ولى ابراهیم(علیه السلام) براى خنثى کردن این توطئه، دست به استدلال دیگرى زد که دشمن نتواند در برابر ساده لوحان در مورد آن مغالطه کند،  ابراهیم گفت: خداوند، خورشید را از افق مشرق مى آورد (اگر تو راست مى گویى که حاکم بر جهانِ هستى مى باشى) خورشید را از طرف مغرب بیاور ! (قالَ إِبْراهیمُ ....   اینجا بود که:  آن مرد کافر، مبهوت و وامانده شد  (فَبُهِتَ الَّذی کَفَرَ). آرى;  خداوند قوم ظالم را هدایت نمى کند  (وَ اللّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ). ... از جمله  وَ اللّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ  معلوم مى شود: گر چه هدایت و ضلالت به دست خدا است، اما مقدمات آن از سوى بندگان فراهم مى گردد، ظلم و ستم و گناه، همچون ابرهاى تیره و تارى، بر آیینه قلب سایه مى افکند و اجازه درک حقایق به او نمى دهد. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۳۳۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا