#نهج_البلاغه
💎استشفوه من أدوائكم، و استعينوا به على لأوائكم فان فيه شفاء من أكبر الداء و هو الكفر و النفاق و الغى و الضلال.
🔹براى دردهايتان از قرآن شفا طلب كنيد و براى مشكلاتتان از آن كمك بگيريد؛ زيرا در قرآن شفاى بزرگ ترين دردهاست، درد كفر، نفاق و گمراهى.
📘#خطبه۱۷۶
#دارالقرآن_پایگاه_مقاومت_بسیج_شهیدان_پناهی
#فرهنگی_اجتماعی_پایگاه_شهیدان_پناهی
#پایگاه_شهیدان_پناهی
#مسجد_حضرت_خدیجه_الکبری_س
گوش زمان در این گوشه ایران اسلامی حکایت هایی را شنیده است که عجین است با رشادت ها و جان فشانی های اهالی منطقه. منطقه ای که شاه اسماعیلش ایران پاره پاره را دوباره دوخت و یکپارچه کرد و عاشورائیانش در هشت سال دوران دفاع مقدس خط شکن جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند.
در 35 کيلومتري شمال غرب شهرستان نمين پاسگاهی است بنام صدآفرين که در آخرين نقطه مرزي بين روستاي خواجه بلاغي و خوش آباد پيله رود قرار دارد. نام اين پاسگاه قبلا" (کلوز) بوده و بعدا" بنام ژاندارم شهید حسینعلی صدآفرین که در حمله شهريور 1320 روسها به ايران از خود رشادت فراوانی نشان داده و در راه دفاع از ایران اسلامی شربت شهادت نوشیده است، نام گذاري شده است .
حسين علي صدآفرين معاون پاسگاه کلوز 17 سال سابقه خدمت داشت ، زنجانی الاصل و دارای دو فرزند پسر متولد 1309 و 1310 بود و خانواده او در روستا ي خواجه بلاغي زندگي مي کردند.
داستان کامل رشادت هایش را در پست بعدی بخوانید ...
لینک کانال :
https://eitaa.com/shahidanpanahi
ارتباط با مدیر کانال :
https://eitaa.com/paygahpanahi
گوش زمان در این گوشه ایران اسلامی حکایت هایی را شنیده است که عجین است با رشادت ها و جان فشانی های اهالی منطقه. منطقه ای که شاه اسماعیلش ایران پاره پاره را دوباره دوخت و یکپارچه کرد و عاشورائیانش در هشت سال دوران دفاع مقدس خط شکن جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند.
در 35 کيلومتري شمال غرب شهرستان نمين پاسگاهی است بنام صدآفرين که در آخرين نقطه مرزي بين روستاي خواجه بلاغي و خوش آباد پيله رود قرار دارد. نام اين پاسگاه قبلا" (کلوز) بوده و بعدا" بنام ژاندارم شهید حسینعلی صدآفرین که در حمله شهريور 1320 روسها به ايران از خود رشادت فراوانی نشان داده و در راه دفاع از ایران اسلامی شربت شهادت نوشیده است، نام گذاري شده است .
حسين علي صدآفرين معاون پاسگاه کلوز 17 سال سابقه خدمت داشت ، زنجانی الاصل و دارای دو فرزند پسر متولد 1309 و 1310 بود و خانواده او در روستا ي خواجه بلاغي زندگي مي کردند.
در شبانگاه دوم شهريور 1320 در جريان جنگ جهاني دوم نمايندگان قواي روس پس از تسليم دولت ايران ورود خود به مرزهاي ايران را به پاسگاه کلوز اطلاع مي دهند. حسين علي پس از شنيدن اين خبر بلافاصله پيش فرمانده پاسگاه رفته و او را در جريان امر قرار مي دهد . فرمانده تمايلي براي درگيري از خود نشان نمي دهد و هيچ کدام از پرسنل پاسگاه خود را براي مبارزه آماده نمي کند . وی به خانه خود آمده و با خانواده اش وداع مي کند .
حسين علي به پاسگاه بر مي گردد و مي خواهد از اسلحه خانه تفنگ بردارد ، هيچ يک از همکارانش از ترس مؤاخذه مقام مافوق در اسلحه خانه را باز نمي کنند، وی مجبور مي شود با شليک گلوله در اسلحه خانه را باز کرده و تعدادي تفنگ برنو بر می دارد، کمي دورتر از پاسگاه تفنگ ها را در فاصله هاي مختلفي قرار مي دهد، ساعت چهار نصف شب حمله روسها شروع مي شود، حسين علي به ترتیب از فاصله های متعدد شروع به تيراندازي مي کند قواي روس که انتظار مقاومت را نداشته فکر مي کند که با مقاومت عده ي زيادي از سربازان روبرو است، تا مي توانند پاسگاه را گلوله باران مي کنند .
او تا ساعت 8 صبح در برابر قواي روس شجاعانه مي جنگد. حوالي ساعات 6صبح در حاليکه ميمنه و ميسره لشکر روس از سمت نمين و ارشق با عبور از دهات و قصبه ها وارد اردبيل شده بودند ستون اصلي لشکر روس با مقاومت جانانه حسينعلی صدآفرين هنوز در حوالي پاسگاه کلوز زمين گير شده بود . وی یک تنه با یک جعبه و سه قطار فشنگ پشت تخته سنگها مردانه ایستاده می جنگد تا توپخانه دشمن پاسگاه ويران می کند و مهمات حسين علي نیز تمام می سود. وی براي اينکه اسلحه هايش دست دشمن نيفتد اسلحه ها مي شکند (جويا مي شوند که چرا اسلحه ها را شکسته ای، مي گويد تقنگ ناموس سرباز است براي يک سرباز ايراني ننگ است که اسلحه اش دست دشمن بيافتد ) و به جنگ تن به تن روي مي آورد تا با چنگ و دندان با دشمن مقابله کند تا اینکه در درگيري تن به تن به شهادت مي رسد سربازان روس وقتي متوجه مي شوند فقط يک نفر با آنان مي جنگيده است با قساوت هر چه تمام سراز تن این سردار رشید جدا مي کنند. فرمانده روسی بعد از لحظاتي که وارد پاسگاه مي شود وقتي اسم شهيد را مي پرسد او را حسين علي صد آفرین معرفي مي کنند، وي از اينکه صدآفرين را کشته اند نيرو هاي خود را مؤاخده مي کند و با تحسين شجاعت اين سردار ايراني به زبان روسي او را هزار آفرين خطاب مي کند.
اهالي روستا در حين جنگ روستا را خالي مي کنند در حالي که فقط چراغ يک خانه روشن بوده است و آن هم چراغ خانه صدآفرين بوده که زنان روستا نتوانسته بودند خانواده وی را با خود ببرند . اهالي روستا بعد از بازگشت به سراغ پاسگاه مي روند تا پیکر مرحوم صدآفرین را خاکسپاری کنند توسط مرحوم مرتضي سيد حسيني پيله رودی بر پيکر مطهرش نماز ميت خوانده و در محوطه همان پاسگاه به خاک مي سپارند.
سال 74 همسر اين شهيد بزرگوار از زنجان برای زیارت مزار صدآفرين مي آيد، او از بيست متري مانده به مرقد شهید خود را به زمین انداخته و سينه خيز تا مرقد او می آید . گویا این دیدار آخرین دیدار و آخرین وداعش بوده است .چند سال پيش خیری از روستاي خواجه بلاغي آرامگاه او را بازسازي مي کند .
روحش شاد و یادش گرامی باد.
بشوي آوراق اگر همدرس مايي
که علم عشـــــق در دفتر نباشد
چند روز پیش شبکه مستند برنامه جالبی را از این شهید گرانقدر پخش نمود ، انگیزه ای شد که مطلب فوق را منتشر کنم ...
میتونید این مستند را دانلود و تماشا کنید ...
لینک کانال :
https://eitaa.com/shahidanpanahi
ارتباط با مدیر کانال :
https://eitaa.com/paygahpanahi
#کنگره_شهدای_منطقه_کارخانه_قند_کرج
#پایگاه_مقاومت_شهیدان_پناهی
🚨 احترام ویژه به پدر
🔘 آقای غلام شاه پسندی، محافظ رهبر معظم انقلاب:
💠 سال ۶۷ پدر آقای خامنهای مرحوم شدند الان هم توی حرم امام رضا علیه السلام دفناند.
اگر جلسهی ریاست جمهوری با یک رئیس جمهور خارجی هم بود وقتی پدر ایشان وارد میشدند، ایشان #تمام_قد میایستادند و با سرعت به طرف پدرشان میدویدند و حتماً دست ایشان را #میبوسیدند.
تا روزی که پدرشان مرحوم شد، من یاد ندارم یک بار آقای خامنهای به پدرشان برسند و دستشان را نبوسند، این نبود که حالا چون رئیس جمهور است و برای خودش کسی است، نه! دیدارشان با مادرشان چون بیشتر توی منزل بود ما کمتر دیدیم ولی پدرشان را با چشم خیلی دیدیم.
پدرشان میخواست از فرودگاه بیاید به ما میگفت بروید آنجا پدرم را بیاورید، #ویلچر هم ببرید، پیاده نیاید که اذیت میشود. بهشان بگویید #سیدعلی گفت: من مشکل دارم، اگه من بیایم باید ۵۰ نفر با من همراه بیایند. من #شرمندهام.
به ریاست جمهوری که میرسیدیم آقای خامنهای دم در ورودی میآمدند توی ماشین و #کنار_پدرشان مینشستند و تا کنار در ساختمان همراهی میکردند. دم در ساختمان هیچ کدام از ما اجازه نداشتیم که حتی یک #انگشت از پدرشان را بگیریم کمک کنیم. آقای خامنهای خودشان پدرشان را #کمک میکردند تا از ماشین پیاده شود.
📕 ماه در آینه، ص۱۳۱
لینک کانال :
https://eitaa.com/shahidanpanahi
ارتباط با مدیر کانال :
https://eitaa.com/paygahpanahi
#سیره_آقا
#پایگاه_مقاومت_شهیدان_پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم
ادامه تفسیر آیه ۶۱ سوره آل عمران از نکته ها
۵ ـ آیا مباهله یک حکم عمومى است؟
شکى نیست آیه فوق یک دستور کلى براى دعوت به مباهله به مسلمانان نمى دهد، بلکه روى سخن در آن، تنها به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) است، ولى این موضوع مانع از آن نخواهد بود که مباهله در برابر مخالفان، یک حکم عمومى باشد و افراد با ایمان که از تقوا و خداپرستى کامل برخوردارند به هنگامى که استدلالات آنها در برابر دشمنان بر اثر لجاجت به جائى نرسد از آنها دعوت به مباهله کنند.
از روایاتى که در منابع اسلامى نقل شده نیز، عمومیت این حکم استفاده مى شود: در تفسیر نور الثقلین ، جلد ۱، صفحه ۳۵۱ حدیثى از امام صادق(علیه السلام)نقل شده که فرمود:
اگر سخنان حق شما را مخالفان نپذیرفتند آنها را به مباهله دعوت کنید!
راوى مى گوید: سؤال کردم چگونه مباهله کنم؟
فرمود: خود را سه روز اصلاح اخلاقى کن !
و گمان مى کنم فرمود: روزه بگیر و غسل کن، و با کسى که مى خواهى مباهله کنى به صحرا برو، سپس انگشتان دست راستت را در انگشتان راست او بیفکن و از خودت آغاز کن و بگو:
خداوندا! تو پروردگار آسمان هاى هفتگانه و زمین هاى هفتگانه اى و آگاه از اسرار نهان هستى، و رحمان و رحیمى، اگر مخالف من حقى را انکار کرده و ادعاى باطلى دارد بلائى از آسمان بر او بفرست، و او را به عذاب دردناکى مبتلا ساز!
و بعد بار دیگر این دعا را تکرار کن و بگو:
اگر این شخص حق را انکار کرده و ادعاى باطلى مى کند بلائى از آسمان بر او بفرست و او را به عذابى مبتلا کن!
سپس فرمود: چیزى نخواهد گذشت که نتیجه این دعا آشکار خواهد شد، به خدا سوگند! هرگز نیافتم کسى را که حاضر باشد این چنین با من مباهله کند.
ضمناً از این آیه، معلوم مى شود بر خلاف حملات بى رویه افرادى که مى گویند: اسلام عملاً آئین مردان است و زنان در آن به حساب نیامده اند ، زنان در مواقع حساس به سهم خود در پیشبرد اهداف اسلامى همراه مردان در برابر دشمن مى ایستاده اند، صفحات درخشان زندگى فاطمه بانوى اسلام(علیها السلام) و دخترش زینب کبرى(علیها السلام) و زنان دیگرى که در تاریخ اسلام، گام بر جاى گام هاى آنها نهاده اند، گواه این حقیقت است.
تفسیر نمونه جلد دوم ۶۸۴
#دارالقرآن_پایگاه_مقاومت_بسیج_شهیدان_پناهی
#فرهنگی_اجتماعی_پایگاه_شهیدان_پناهی
#پایگاه_شهیدان_پناهی
#مسجد_حضرت_خدیجه_الکبری_س
💢قرآن، دریای که قعر آن درک نمی شود.
#نهج_البلاغه
🌸وَ بَحراً لا یُدرِکُ قَعَرُهُ.
🔹دریایی است که ژرفای آن درک نمی شود.
📚 #خطبه ۱۹۸
#دارالقرآن_پایگاه_مقاومت_بسیج_شهیدان_پناهی
#فرهنگی_اجتماعی_پایگاه_شهیدان_پناهی
#پایگاه_شهیدان_پناهی
#مسجد_حضرت_خدیجه_الکبری_س
بسم الله الرحمن الرحیم
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِن تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ
بگو: «اى اهل کتاب! بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است. که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزى را همتاى او قرار ندهیم. و بعضى از ما،
بعض دیگر را ـغیر از خداى یگانه ـ به ربوبیت نپذیرد.» هر گاه (از این دعوت،) سرباز زنند، بگویید: «گواه باشید که ما مسلمانیم.»
(آل عمران/64)
دعوت به سوى وحدت
قرآن نخستین بار، در ضمن آیات گذشته مسیحیان را دعوت به استدلال منطقى کرد، و پس از مخالفت، دعوت به مباهله نمود و چون دعوت به مباهله به مقدار کافى در روحیه آنها اثر گذاشت، به دلیل این که حاضر به مباهله نشدند و شرایط ذمه را پذیرفتند، بار دیگر از این آمادگى روحى استفاده کرده، مجدداً شروع به استدلال مى کند، ولى این استدلال با استدلالات سابق تفاوت فراوان دارد.
در آیات گذشته دعوت به سوى اسلام با تمام خصوصیات بود ولى در این آیه دعوت به نقطه هاى مشترک میان اسلام و آئین هاى اهل کتاب است.👌👌
روى سخن را به پیامبر کرده، مى فرماید: بگو: اى اهل کتاب! بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما مشترک است که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزى را شریک او قرار ندهیم و بعضى از ما بعضى دیگر را ـ غیر از خداوند یگانه ـ به خدائى نپذیرد (قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا...
در واقع قرآن با این طرز استدلال، به ما مى آموزد:👈 اگر کسانى حاضر نبودند در تمام اهداف مقدس، با شما همکارى کنند، بکوشید لااقل در اهداف مهم مشترک همکارى آنها را جلب کنید و آن را پایه اى براى پیشبرد اهداف مقدستان قرار دهید.👌👌👏👏
آیه فوق، یک نداى وحدت در برابر تمام مذاهب آسمانى است، به مسیحیان مى گوید: شما مدعى توحید هستید و حتى مى گویید مسأله تثلیث (اعتقاد به خدایان سه گانه) منافاتى با توحید ندارد، و لذا قائل به وحدت در تثلیث مى باشید .
و همچنین یهود در عین سخنان شرک آمیز که عُزَیر را فرزند خدا پنداشتند، مدعى توحید بوده و هستند.
قرآن به همه آنها اعلام مى کند: ما و شما در اصل توحید مشترکیم، بیایید دست به دست هم داده این اصل مشترک را بدون هیچ پیرایه اى زنده کنیم و از تفسیرهاى نابه جا که نتیجه آن شرک و دورى از توحید خالص است خوددارى نمائیم.
ادامه دارد ...
تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۶۸۸
#دارالقرآن_پایگاه_مقاومت_بسیج_شهیدان_پناهی
#فرهنگی_اجتماعی_پایگاه_شهیدان_پناهی
#پایگاه_شهیدان_پناهی
#مسجد_حضرت_خدیجه_الکبری_س
🌹هرگاه دلتنگ شدی قرآن بخوان
#نهج_البلاغه
✨اعلموا! أنه ليس على أحد بعد القرآن من فاقة و لا لاحد قبل القرآن من غنى، فاستشفوه من أدوائكم، و استعينوا به على لأوائكم
🌸آگاه باشید! کسی با داشتن قرآن ، نیازی ندارد و بدون قرآن بی نیاز نخواهد بود .پس درمان خود را از قرآن بخواهید ، و در سختی ها از قرآن یاری بطلبید.
📚 #خطبه ۱۷۶
#دارالقرآن_پایگاه_مقاومت_بسیج_شهیدان_پناهی
#فرهنگی_اجتماعی_پایگاه_شهیدان_پناهی
#پایگاه_شهیدان_پناهی
#مسجد_حضرت_خدیجه_الکبری_س
12.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چادرت را بتکان روزی پا را بفرست