eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
693 دنبال‌کننده
3هزار عکس
537 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ  راه کسان
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ  راه کسانى که به آنان نعمت دادى، نه کسانى که مورد غضب واقع شده اند و نه گمراهان (فاتحه/7) مختصری از تفسیر آیه مَغْضُوبِ عَلَیْهِم  و  ضالِّین  کیانند؟ جدا کردن این دو از هم، در آیات فوق نشان مى دهد هر کدام اشاره به گروه مشخصى است. در این که فرق میان این دو چیست سه تفسیر وجود دارد: ۱ ـ از موارد استعمال این دو کلمه در قرآن مجید چنین استفاده مى شود که  مَغْضُوبِ عَلَیْهِم  مرحله اى سخت تر و بدتر از  ضالِّین  است، و به تعبیر دیگر  ضالِّین  گمراهان عادى هستند، و  مَغْضُوبِ عَلَیْهِم ، گمراهان لجوج و یا منافق، و به همین دلیل در بسیارى از موارد، غضب و لعن خداوند در مورد آنها ذکر شده. به هر حال  مَغْضُوبِ عَلَیْهِم  آنها هستند که علاوه بر کفر، راه لجاجت و عناد و دشمنى با حق را مى پیمایند و حتى از اذیت و آزار رهبران الهى و پیامبران در صورت امکان فروگذار نمى کنند. ... ۳_ این احتمال نیز وجود دارد که  ضالِّین  به گمراهانى اشاره مى کند که اصرارى بر گمراه ساختن دیگران ندارند در حالى که  مَغْضُوبِ عَلَیْهِم  کسانى هستند که هم گمراه اند و هم گمراهگر، و با تمام قوا مى کوشند دیگران را همرنگ خود سازند!. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ  راه کسان
ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ    این کتاب با عظمتى است که هیچگونه شکى در آن نیست و مایه هدایت پرهیزکاران است (بقره/2) مختصری از تفسیر آیه هدایت چیست؟ کلمه هدایت در قرآن در موارد فراوانى استعمال شده است ولى ریشه و اساس همه آنها به دو معنى بازگشت مى کند: ۱ ـ هدایت تکوینى که در تمام موجودات جهان وجود دارد (منظور از هدایت تکوینى رهبرى موجودات به وسیله پروردگار زیر پوشش نظام آفرینش و قانونمندى هاى حساب شده جهان هستى است). قرآن مجید در این زمینه از زبان موسى(علیه السلام) مى گوید: رَبُّنَا الَّذی أَعْطى کُلَّ شَیْء خَلْقَهُ ثُمَّ هَدى: پروردگار ما همان کسى است که همه چیز را آفرید و سپس آن را هدایت کرد . ۲ ـ هدایت تشریعى که به وسیله پیامبران و کتاب هاى آسمانى انجام مى گیرد و انسان ها با تعلیم و تربیت آنان در مسیر تکامل پیش مى روند، شاهد آن نیز در قرآن فراوان است از جمله مى خوانیم: وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا: آنها را راهنمایانى قرار دادیم که به فرمان ما مردم را هدایت مى کنند . تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🌹 بسم الله الرحمن الرحیم🌹 📣 اطلاعیه📣 🔵کلاس تقویتی در ایام امتحانات🔵 ✍🏻 با توجه به نزدیک شدن روزهای امتحانات مسجد حضرت خدیجه (علیهاالسلام) به همراه پایگاه مقاومت بسیج شهیدان پناهی تصمیم دارند ان شاءالله برای عزیزانی که در ۶ درس زیر نیاز به کمک دارند، کلاس تقویتی و رفع اشکال برگزار کنند. 📚 عناوین کلاس ها: ۱) عربی ۲) ریاضی ۳) انگلیسی ۴) فیزیک ۵) شیمی ۶) منطق ✳️ برادران عزیز میتوانید جهت ثبت‌نام به نیروی انسانی پایگاه بسیج شهیدان پناهی برادر معراج پالیزگیر در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 17:00 الی 19:00 مراجعه نمایند.( به علت نماز بعد از اذان تا مدت کوتاهی درب پایگاه بسته خواهد بود.) شماره تماس هماهنگی : 09108831354 💠 کلاسها به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد. ظرفیت و مهلت ثبت نام‌محدود می باشد . موفق باشید.💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ    این کتاب با عظمتى است که هیچگونه ش
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ (همان) کسانى که به غیب [= حقایقى که از حس پوشیده و پنهان است] ایمان مى آورند و نماز را برپا مى دارند و از نعمتهایى که به آنان روزى داده ایم انفاق مى کنند (بقره/3) مختصری از تفسیر آیه قرآن در آغاز این سوره مردم را در ارتباط با برنامه و آیین اسلام به سه گروه متفاوت تقسیم می کند. ۱. متقین  (پرهیزکاران) که اسلام را در تمام ابعادش پذیرا گشته اند. ۲ ـ  کافران  که درست در نقطه مقابل گروه اول قرار گرفته و به کفر خود معترفند و از گفتار و رفتار خصمانه در برابر اسلام ابا ندارند. ۳ ـ  منافقان  که داراى دو چهره اند، با مسلمانان ظاهراً مسلمان و با گروه مخالف، مخالف اسلامند، البته چهره اصلى آنها همان چهره کفر است ولى تظاهرات اسلامى نیز دارند. بدون شک زیان این گروه براى اسلام بیش از گروه دوم است و به همین سبب خواهیم دید که قرآن با آنها برخورد شدیدتری دارد( توجه کنید) نخستین آیه مورد بحث به معرفى متقین پرداخته مى فرماید:  آنها کسانى هستند که به غیب ایمان مى آورند و نماز را بر پا مى دارند، و از مواهبى که به آنها داده ایم انفاق مى کنند  (الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ). و بدین ترتیب به سه ویژگى از پنج ویژگى پرهیزکاران (ایمان به غیب ـ اقامه نماز ـ انفاق از همه مواهب ـ ایمان به دعوت پیامبر و همه انبیاء و ایمان به رستاخیز) اشاره کرده است. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ (همان)
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ (همان) کسانى که به غیب [= حقایقى که از حس پوشیده و پنهان است] ایمان مى آورند و نماز را برپا مى دارند و از نعمتهایى که به آنان روزى داده ایم انفاق مى کنند (بقره/3) مختصری از تفسیر آیه ۱. ایمان به غیب ایمان به غیب، درست نخستین نقطه اى است که مؤمنان را از غیر آنها جدا مى سازد و پیروان ادیان آسمانى را در برابر منکران خدا، وحى و قیامت قرار مى دهد و به همین دلیل، نخستین ویژگى پرهیزکاران ایمان به غیب ذکر شده است. ۲. ارتباط با خدا جمله دوم آیه ویژگى دیگر پرهیزگاران را بر پا داشتن نماز مى شمارد.  نماز  که رمز ارتباط با خدا است، مؤمنانى را که به جهان ماوراء طبیعت راه یافته اند در یک رابطه دائمى و همیشگى با آن مبدأ بزرگ آفرینش نگه مى دارد آنها تنها در برابر خدا سر تعظیم خم مى کنند، و تنها تسلیم آفریننده بزرگ جهان هستى هستند، و به همین دلیل، دیگر خضوع در برابر بت ها، و یا تسلیم شدن در برابر جباران و ستمگران، در برنامه آنها وجود نخواهد داشت. ۳. ارتباط با انسانها سومین جمله این آیه توجه مى دهد، آنها علاوه بر ارتباط دائم با پروردگار رابطه نزدیک و مستمرى با خلق خدا دارند، و به همین دلیل سومین ویژگى آنها را قرآن چنین بیان مى کند:  و از تمام مواهبى که به آنها روزى داده ایم انفاق مى کنند . قابل توجه این که قرآن نمى گوید: مِنْ أَمْوالِهِمْ یُنْفِقُون  از اموالشان انفاق مى کنند  بلکه مى گوید: مِمّا رَزَقْناهُم:  از آنچه به آنها روزى دادیم  و به این ترتیب، مسأله  انفاق  را آن چنان تعمیم مى دهد که تمام مواهب مادى و معنوى را در بر مى گیرد.   تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا