eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
645 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
518 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ جهاد در راه خدا، بر شما مقرّر شده. در حالى که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزى را خوش نداشته باشید، حال آن که خیر شما در آن است.و یا چیزى را دوست داشته باشید، حال آن که شرّ شما در آن است. و خدا مى داند، و شما نمى دانید. (بقره/216) مختصری از تفسیر آیه مى فرماید:  جنگ (با دشمن) بر شما مقرر شده است در حالى که از آن اکراه دارید  (کُتِبَ... تعبیر به  کُتِبَ  (نوشته شده) اشاره به حتمى بودن و قطعى بودن این فرمان الهى است.    کُرْهٌ  گر چه معنى مصدرى دارد، ولى در اینجا به معنى اسم مفعول یعنى مکروه است و مکروه بودن و ناخوشایند بودن جنگ، اگر چه با دشمن و در راه خدا بوده باشد، ولى براى انسان هاى معمولى یک امر طبیعى است; زیرا در جنگ هم تلف اموال، هم نفوس و هم انواع جراحت ها و مشقت هاست، البته براى عاشقان شهادت در راه حق و کسانى که در سطح بالایى از معرفت قرار دارند، جنگ با دشمنان حق شربت گوارایى است که همچون تشنه کامان به دنبال آن مى روند، و مسلماً حساب آنها از حساب توده مردم، مخصوصاً در آغاز اسلام، جداست.   آن گاه به یک قانون کلى و اصلى اساسى که حاکم بر قوانین تکوینى و تشریعى خداوند است، اشاره مى کند، مى فرماید:  چه بسا شما از چیزى اکراه داشته باشید در حالى که براى شما خیر است و مایه سعادت و خوشبختى.   به عکس، کناره گیرى از جنگ و عافیت طلبى ممکن است خوشایند شما باشد در حالى که واقعاً چنین نیست  چه بسا چیزى را دوست داشته باشید و آن براى شما شرّ است. و در پایان مى فرماید:  و خدا مى داند و شما نمى دانید پروردگار جهان با این لحن قاطع مى فرماید: افراد بشر نباید تشخیص خودشان را در مسائل مربوط به سرنوشتشان حاکم سازند; چرا که علم آنها از هر نظر محدود و ناچیز است و معلوماتشان در برابر مجهولات، همچون قطره اى در برابر دریاست. همان گونه که در قوانین تکوینى خداوند از اسرار آفرینش همه اشیاء با خبر نیستند و گاه چیزى را بى خاصیت مى شمرند، در حالى که پیشرفت علوم فواید مهم آن را آشکار مى سازد، همچنین در قوانین تشریعى بسیارى از مصالح و مفاسد را نمى دانند لذا ممکن است چیزى را ناخوشایند دارند در حالى که سعادت آنها در آن است یا از چیزى خشنود باشند در حالى که بدبختى آنها در آن است. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۳۱
قرآن میگوید: وَ العاقِبَةُ لِلمُتَّقین؛) خب عاقبت -پایان کار- یعنی چه؟ پایان کار متعلّق است به متّقین؛ هم پایان کار دنیا متعلّق به متقّین است، هم پایان کار آخرت متعلّق به متّقین است، هم مبارزات اگر بخواهد پیروز بشود متعلّق به متّقین است، هم در میدان جنگ اگر بخواهید بر دشمن پیروز بشوید باید متّقی باشید. ببینید! [اگر] دقّت بکنید، [می‌بینید] عاقبت مال متّقین است؛ این را یک خرده عمق پیدا کنیم، دقّت پیدا کنیم، از جمله نگذریم. [یا مثلاً:] وَ لَنَبلُوَنَّکُم بِشَیءٍ مِنَ ‌الخَوفِ وَالجوعِ وَ نَقصٍ مِنَ الاَموالِ وَ الاَنفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصابِرین؛ این خوف چیست؟ جوع‌‌ چیست؟ انسان بایستی تأمّل کند بر روی این کلمات، بر روی این مفاهیم؛ معنای این، همان تدبّر در قرآن است؛ تدبّر در قرآن، اینها است. حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی
ویژه برنامه های غنی سازی اوغات فراغت ورزشی پسران : فوتبال گل کوچک فوتسال والیبال بدمینتون پینگ پنگ فوتبال دستی دارت تیراندازی پی اس فور ps4 اردویی: زندگی در کوه تفریحی ورده ، برغان ایثار،شهید رجایی مشهد مقدس علمی و مهارتی پسران : رباتیک برنامه نویسی مهارتهای آفیس رزمی وجهادی اعتقادی و معرفتی : اصول و فروع عقاید احکام و اخلاق ورزشی بانوان : والیبال بدمینتون آمادگی جسمانی پینگ پنگ فوتبال دستی دارت مهارتی ، هنری بانوان: قالی بافی نقاشی ویترای تولید محتوای رسانه و فضای مجازی کامپیوتر ( مهارتهای آفیس ) اعتقادی و معرفتی بانوان : نشست های حلقه صالحین با موضوعات متنوع معرفتی مهلت ثبت نام تا ۵ تیرماه ۱۴۰۰ خواهران : همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۳۰ ۰۲۶۳۲۲۰۰۹۹۰۰ _ ۰۹۳۸۰۱۷۲۳۷۹ در محل پایگاه برادران : همه روزه از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۳۰ ۰۲۶۳۲۲۴۳۳۱۴ _ ۰۹۰۲۲۴۲۴۷۲۵ در محل های پایگاه ، مساجد حضرت خدیجه الکبری س ، بنی فاطمه س ، صاحب الزمان عج @shahidanpanahi ۱۴۰۰ ۱۱۹_و_۱۲۰_شهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ ۖ قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ ۖ وَصَدٌّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِندَ اللَّهِ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ۗ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا ۚ وَمَن يَرْتَدِدْ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ از تو، درباره جنگ کردن در ماه حرام، سؤال مى کنند. بگو: «جنگ در آن، (گناهى) بزرگ است. ولى جلوگیرى از راه خدا (و گرایش مردم به آیین حق)و کفر ورزیدن نسبت به او و (هتک احترام) مسجدالحرام، و اخراج ساکنان آن، نزد خداوند مهمتر از آن است. و ایجاد فتنه، (و محیط نامساعد، که مردم را به کفر، تشویق و از ایمان باز مى دارد) حتّى از قتل مهم تر است. و مشرکان، پیوسته با شما مى جنگند، تا اگر بتوانند شما را از آیینتان برگردانند. ولى هرکس از شما که از آیینش برگردد، و در حال کفر بمیرد، تمام اعمال (نیک گذشته) او، در دنیا و آخرت، بر باد مى رود. و چنین کسانى اهل دوزخند. و جاودانه در آن خواهند بود. (بقره/217) مختصری از تفسیر آیه سپس مى افزاید: ایجاد فتنه (و منحرف ساختن مردم از دین خدا) از قتل هم بالاتر است (وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ). چرا که آن، جنایتى است بر جسم انسان، و این، جنایتى است بر جان و روح و ایمان انسان و بعد چنین ادامه مى دهد: مسلمانان نباید تحت تأثیر تبلیغات انحرافى مشرکان، قرار گیرند; زیرا آنها دائماً با شما مى جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان باز گردانند و به کمتر از این قانع نیستند (وَ لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دینِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا). بنابراین، محکم در برابر آنها بایستید، و به وسوسه هاى آنها در زمینه ماه حرام و غیر آن اعتنا نکنید. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۳۷
تلاوت قرآن مقدّمه‌ی فهم قرآن و به دست آوردن معرفت قرآنی است؛ این را بایستی برای خودمان تأمین کنیم. اگر تلاوت، تلاوت درست و به‌جایی باشد، دو فایده‌ی مهم را باید به ما بدهد: یکی اینکه معنویّت ما را، روح معنوی ما را تعمیق کند، عمق ببخشد. ما غرق در امور مادّی هستیم؛ انسانها احتیاج دارند به توجّه معنوی، به روح معنویّت و این با تلاوت قرآن -اگر خوب تلاوت کنیم قرآن را- حاصل میشود. و دوّم اینکه به فکر خودمان و اندیشه‌ی خودمان مدد برسانیم و آن را از معرفت قرآنی تغذیه کنیم؛ یعنی قرآن، هم در دل ما اثر میگذارد، هم در ذهن ما اثر میگذارد. اگر با قرآن مأنوس بشویم، خیلی از مفاهیم حیات و زندگی برای ما روشن خواهد شد. کج‌رَوی‌ها، بدفهمی‌ها، یأسها، خیانتهای انسانها به یکدیگر، دشمنی‌های انسانها با یکدیگر، ذلیل کردن انسانْ خود را در مقابل طواغیت عالم و امثال اینها، همه ناشی از دوری از قرآن است. قرآن، هم به ما معنویّت میدهد، هم به ما معرفت میدهد. بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ ۖ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا ۗ وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ درباره شراب و قمار از تو سؤال مى کنند، بگو: «در آن دو گناه و زیان بزرگى است. و منافعى (از نظر مادى) براى مردم در بردارد. ولى گناه آنها از نفعشان بیشتر است.» و از تو مى پرسند: «چه چیز انفاق کنند؟» بگو: «از مازاد نیازمندى خود.» اینچنین خداوند آیات را براى شما روشن مى سازد. شاید بیندیشید. (بقره/219) مختصری از تفسیر آیه پاسخ به چهار سؤال آیه اول، از دو سؤال درباره  شراب  و  قمار  شروع مى شود، مى فرماید:  از تو درباره شراب و قمار سؤال مى کنند.  خَمْر  در لغت، در اصل، به گفته  راغب  به معنى پوشانیدن چیزى است و لذا به چیزى که با آن مى پوشانند  خِمار  گفته مى شود، هر چند  خِمار  معمولاً به چیزى گفته مى شود که زن سر خود را با آن مى پوشاند. ... از آنجا که شراب عقل انسان را مى پوشاند به آن خمر گفته شده; زیرا سبب مستى است و مستى پرده اى بر روى عقل مى افکند و نمى گذارد انسان خوب و بد را تشخیص دهد.  خَمْر  در اصطلاح شرع، به معنى شراب انگور نیست، بلکه به معنى هر مایع مست کننده است، خواه از انگور گرفته شده باشد و یا از کشمش، یا خرما و یا هر چیز دیگر، هر چند در لغت براى هر یک از انواع مشروبات الکلى اسمى قرار داده شده است.    مَیْسِر  از ماده  یُسْر  گرفته شده که به معنى سهل و آسان است، و از آنجا که  قِمار  در نظر بعضى از مردم وسیله آسانى براى نیل به مال و ثروت است به آن  مَیْسِر  گفته شده است. پس از آن در جواب مى فرماید:  بگو در این دو، گناه بزرگى است و منافعى (از نظر ظاهر و جنبه مادى) براى مردم دارد ولى گناه آنها از نفعشان بیشتر است.   با توجه به این که جامعه عرب جاهلى بسیار آلوده به شراب و قمار بوده، حکم تحریم این دو به طور تدریجى و در چند مرحله نازل شده و اگر نرمش و مدارائى در لحن آیه مشاهده مى شود، به خاطر همین معنى است. در این آیه، منافع و زیان هاى این دو با هم مقایسه شده و برترى زیان ها و گناه سنگین آن، بر منافع آنها مورد تصریح قرار گرفته است، مسلماً منافع مادى که احیاناً از طریق فروش شراب یا انجام قمار، حاصل مى شود و یا منافع خیالى که به خاطر تخدیر، حاصل از مستى شراب، و غفلت از هموم و غموم و اندوه ها به دست مى آید در برابر زیان هاى فوق العاده اخلاقى، اجتماعى و بهداشتى این دو بسیار ناچیز است. بنابراین، هیچ انسان عاقلى به خاطر آن نفع کم به این همه زیان تن در نمى دهد. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۴۳
وقتی انس با قرآن پیدا شد، مجال تدبر و تأمل و تفکر در معارف قرآن به دست خواهد آمد. قرآن را نمیشود سرسری خواند و گذشت؛ قرآن احتیاج دارد به تدبر، تکیه‌ی بر روی هر کلمه‌ای از کلمات و هر ترکیبی از ترکیبهای کلامی و لفظی. انسان هرچه بیشتر تدبر کند، تأمل کند، انس بیشتری پیدا کند، بهره‌ی بیشتری خواهد برد؛ قرآن اینجور است. بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی در دیدار قاریان۱۳۹۱/۰۴/۳۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۲۱۹ سوره بقره    اِثْم  به گفته  معجم مقاییس اللغة  در اصل، به معنى کُندى و عقب افتادن است، و از آنجا که گناهان، انسان را از رسیدن به خیرات، عقب مى اندازد، این واژه بر آن اطلاق شده است. به هر حال،  اثم  به هر کار و هر چیزى گفته مى شود که: حالتى در روح و عقل به وجود مى آورد، و انسان را از رسیدن به نیکى ها و کمالات باز مى دارد سومین موضوعى که سؤال از آن در آیه فوق مطرح است،  انفاق  است، مى فرماید:  از تو سؤال مى کنند چه چیز انفاق کنند.  بگو از مازاد نیازمندى هایتان  (قُلِ الْعَفْوَ).   ... مراد یکى از سه معنى اخیر باشد، یعنى، در انفاق حدّ وسط را رعایت کنید، یا مقدار اضافى از نیازمندى هاى خود را انفاق نمائید و یا به هنگام انفاق به سراغ قسمت هاى بى ارزش مال نروید، از بهترین قسمت ها که بر گرفتن آن براى خودتان به خاطر مرغوبیت سهل و آسان است، در راه خدا نیز از همان انفاق کنید. در روایات اسلامى نیز، آیه فوق، به همین معنى تفسیر شده است. ... حدّ وسط است. ...نه سختگیرى باشد و نه اسراف ...عفو، مازاد خوراک سال است .   و بالاخره در پایان آیه مى فرماید:  خداوند آیات خود را چنین بیان مى کند شاید تفکر و اندیشه کنید. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۴۵
؛🌺✨🌺✨🌺 ؛✨🌺✨🌺 ؛🌺✨🌺 ؛✨🌺 ؛🌺 🔆 مقام معظم رهبری حفظه الله 🔆 💢 قرآن را اینگونه بخوانید 💢 یک تلاوت این است که انسان مثل یک مستمعی بنشیند پای صحبت خدای متعال؛ خدای متعال دارد با شما حرف می‌زند؛ مثل اینکه از یک عزیزی، از یک بزرگی، نامه‌ای به شما رسیده باشد. شما نامه را می‌گیرید می‌خوانید. برای چه می‌خوانید؟ برای اینکه ببینید چه برای شما نوشته. قرآن را اینجوری بخوانید. این نامهٔ خدای متعال است. امین‌ترین زبانها و دلها این قرآن را از خدای متعال گرفته و به شما رسانده است. ما از آن استفاده کنیم؛ بهره ببریم. 👈🏻 لذا در روایت هست که سوره را وقتی که می‌خوانید، همت شما این نباشد که به آخر سوره برسید، همت شما این باشد که قرآن را بفهمید؛ ولو حالا به آخر سوره، به وسط سوره، وسط جزء، به وسط حزب نرسید و آن را تمام هم نکنید؛ تأمل و تدبر کنید. قرآن را اینگونه بخوانید. 👌🏻 اگر کسی با قرآن مأنوس بشود، از قرآن دل نمی‌کَند. اگر ما با قرآن مأنوس بشویم، حقیقتاً از قرآن دل نمی‌کَنیم. ╭─┅─•🍃🌸🍃•─┅─╮ https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─╯ 🌺 ✨🌺 🌺✨🌺 ✨🌺✨🌺 🌺✨🌺✨🌺
اردوی افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان ، نوجوانان یکشنبه : ساعت ۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ ثبت نام : تا روز جمعه ۴ تیر همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ سنین ۹ تا ۲۵ سال محل ثبت نام : مساجد منطقه کارخانه قند ( حضرت خدیجه الکبری س ، مسجد صاحب الزمان عج ، مسجد بنی فاطمه س ) و پایگاه بسیج شهیدان پناهی . تلفن های تماس : ۰۲۶۳۲۲۴۳۳۱۴ ۰۹۹۱۶۰۶۰۰۵۱ کوهپیمایی ، فوتبال گل کوچیک ، والیبال و... @shahidanpanahi
فوق برنامه.pdf
65.5K
فوق برنامه های تابستان ۱۴۰۰ در پایگاه بسیج شهیدان پناهی https://eitaa.com/shahidanpanahi
برنامه تابستان 1400.pdf
107.9K
جدول برنامه های هفتگی تابستان ۱۴۰۰ در پایگاه بسیج شهیدان پناهی https://eitaa.com/shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۗ وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْيَتَامَىٰ ۖ قُلْ إِصْلَاحٌ لَّهُمْ خَيْرٌ ۖ وَإِن تُخَالِطُوهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ الْمُفْسِدَ مِنَ الْمُصْلِحِ ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَأَعْنَتَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (بیندیشید) درباره دنیا و آخرت. و از تو درباره یتیمان سؤال مى کنند، بگو: «اصلاح کار آنان بهتر است. و اگر زندگى خود را با زندگى آنان بیامیزید، (مانعى ندارد.) آنها برادر (دینى) شما هستند». (و همچون یک برادر با آنها رفتار کنید.) خداوند، مفسدان را از مصلحان، باز مى شناسد. و اگر خدا مى خواست، شما را (با دستورات سختگیرانه درباره یتیمان) به زحمت مى افکند (ولى چنین نکرد) زیرا خداوند توانا و حکیم است. (بقره/220)   سپس به چهارمین سؤال و پاسخ آن مى پردازد، مى فرماید:  از تو درباره یتیمان سؤال مى کنند  (وَ یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْیَتامى).  بگو اصلاح کار آنان بهتر است  (قُلْ إِصْلاحٌ لَهُمْ خَیْرٌ).  و اگر زندگى خود را با آنان بیامیزید (مانعى ندارد) آنها برادر شما هستند  (وَ إِنْ تُخالِطُوهُمْ فَإِخْوانُکُمْ). به این ترتیب، قرآن، به مسلمانان گوشزد مى کند که شانه خالى کردن از زیر بار مسئولیت سرپرستى یتیمان، و آنها را به حال خود واگذاردن، کار درستى نیست. بهتر این است: سرپرستى آنها را بپذیرید، و کارهاى آنان را سامان دهید و اصلاح کنید، و اگر زندگى و اموال آنها با زندگى و اموال شما مخلوط گردد مشکلى نیست، در صورتى که نظر شما اصلاح باشد، و بسان یک برادر، با آنها رفتار کنید. آن گاه اضافه مى کند:  خداوند مفسد را از مصلح مى شناسد  (وَ اللّهُ یَعْلَمُ الْمُفْسِدَ مِنَ الْمُصْلِحِ). آرى، او از نیات همه شما آگاه است، و آنها که قصد سوء استفاده از اموال یتیمان دارند، و با آمیختن اموال آنها با اموال خود، به حیف و میل اموال یتیمان مى پردازند را از دلسوزان پاکدل واقعى مى شناسد. و در پایان آیه، مى فرماید:  خداوند اگر بخواهد مى تواند کار را بر شما سخت بگیرد و شما را به زحمت اندازد (و در عین دستور دادن به سرپرستى یتیمان، دستور دهد که اموال آنها را به کلى از اموال خود جدا سازید، ولى خداوند هرگز چنین نمى کند) زیرا او توانا و حکیم است  (وَ لَوْ شاءَ اللّهُ لا َعْنَتَکُمْ إِنَّ اللّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ). تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۴۸
♨️تا امام زمان چه قدر فاصله داریم⁉️ 🔸اگر انسان کامل بخواهد به شکل مکتوب در آید،صورتش می شود قرآن کریم. همانگونه که حضرت امیرالمومنین علیه السلام، قرآن ناطق بودند. 🔸حال اگر این قرآن، قرائتش و تفکر در آیاتش، قلوب ما را متحول نمی کند، شک نکنید که زیارت انسان کامل،یعنی حضرت حجت (عجل الله فرجه) هم قلوب ما را متحول نخواهد کرد‼️ 🔸اگر می خواهید حال خود را هنگام ملاقات حضرت حجت بدانید،ببینید الان در ملاقات با قرآن چه حالی دارید!!؟ 🔸اگر مشتاق قرآنید،می توانید امیدوار باشید که مشتاق حضرت حجت حقیقی هم هستید و گرنه اگر قرآن نزد شما مهجور است،وبا آن انس ندارید،و فکر می کنید که مشتاق حضرت حجت هستید،آن شخصِ امام زمان زاده ی وهم و خیال خودتان است. 🖋حاج آقا مجتبی تهرانی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۲۱۹ و ۲۲۰ از سوره بقره از نکته ها ۱ ـ رابطه احکام چهارگانه بالا همان گونه که ملاحظه کردید، چهار سؤال در دو آیه فوق، درباره مسأله  شراب ،  قمار ،  انفاق  و  یتیمان ، همراه پاسخ آنها آمده است، ذکر این چهار سؤال و جواب، با یکدیگر ممکن است، به این جهت باشد که واقعاً مردم گرفتار این چهار مسأله و درگیر با آنها بودند، لذا پى در پى درباره این چهار موضوع سؤال مى کردند (توجه داشته باشید  یَسْئَلُونَکَ  فعل مضارع و دلیل بر استمرار است). این احتمال نیز وجود دارد که: ارتباط این سؤالات به خاطر آن است که هر چهار مورد به نحوى با مسایل مالى مربوط است، شراب و قمار، مایه تباهى اموال، و انفاق مایه شکوفائى آن و سرپرستى یتیمان، ممکن است مفید و یا مخرب باشد. دیگر این که: انفاق جنبه عمومى و همگانى و جنبه اخروى و اصلاح دارد، و شراب و قمار جنبه خصوصى و مادى و افساد دارد و اصلاح کار یتیمان نیز داراى هر دو جنبه عمومى و خصوصى است، و به این ترتیب، مصداق تفکر در دنیا و آخرت مى باشد. و از اینجا رابطه خمر و میسر (شراب و قمار) نیز روشن مى شود; زیرا هر دو مایه تباهى اموال، و فساد جامعه، و انواع بیمارى هاى جسم و جان انسان هستند. ادامه دارد...   تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۴۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛🌺✨🌺✨🌺 ؛✨🌺✨🌺 ؛🌺✨🌺 ؛✨🌺 ؛🌺 🎥 ویدیو| «خوشا به‌حال کسانی‌که مطالب قرآن را بفهمند و فقط تلفظ نباشد.» 🔹 خوشا به‌حال کسانی‌که این مطالب (و قرائت قرآن) را، همین تلفظ نباشد [بلکه آن‌را] بفهمند. کسی گفته بود [که] من، سورۀ یس را که می‌خوانم، از روی شوق و ذوق، حس می‌کنم که دارم قند می‌خورم. بهار قرآن است. [می‌گفت] دارم قند می‌خورم و لذا خیلی از مرد و زن[هایی] که مقدس هستند، دیگر «یس» را حفظ هستند [و] آن‌را ترک نمی‌کنند. ♦️ خدا توفیق دهد که قدردان باشیم. ✅ @bahjat_ir ╭─┅─•🍃🌸🍃•─┅─╮ https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─╯ 🌺 ✨🌺 🌺✨🌺 ✨🌺✨🌺 🌺✨🌺✨🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه از تفسیر آیه ۲۱۹ و ۲۲۰ از سوره بقره از نکته ها ۲ ـ زیان هاى نوشابه هاى الکلى نوشابه هاى الکلى زیان هاى بسیارى دارد که به بعضى از آنها اشاره مى کنیم: الف ـ اثر الکل در عمر:یکى از دانشمندان مشهور غرب اظهار مى دارد هر گاه از جوانان ۲۱ ساله تا ۲۳ ساله معتاد به مشروبات الکلى، ۵۱ نفر بمیرند در مقابل از جوان هاى غیر معتاد ده نفر هم تلف نمى شوند. دانشمند مشهور دیگرى ثابت کرده است که جوان هاى بیست ساله که انتظار مى رود پنجاه سال عمر کنند در اثر نوشیدن الکل بیشتر از ۳۵ سال عمر نمى کنند. بر اثر تجربیاتى که کمپانى هاى  بیمه عمر  کرده اند ثابت شده است عمر معتادان به الکل نسبت به دیگران ۲۵ الى ۳٠ درصد کمتر است. آمار نشان مى دهد: حدّ متوسط عمر معتادان به الکل در حدود ۳۵ الى ۵٠ سال است، در صورتى که حدّ متوسط عمر، با رعایت نکات بهداشتى از ۶٠ سال به بالا است. ب ـ اثر الکل در نسل: کسى که در حین انعقاد نطفه، مست باشد ۳۵ درصد عوارض الکلیسم حاد را به فرزند خود منتقل مى کند، و اگر زن و مرد هر دو مست باشند، صددرصد عوارض حاد در بچه ظاهر مى شود، براى این که به اثر الکل در فرزندان بهتر توجه شود آمارى را در اینجا مى آوریم: کودکانى که زودتر از وقت طبیعى به دنیا آمده اند از پدران و مادران الکلى ۴۵ درصد، از مادران الکلى ۳۱ درصد، و از پدران الکلى ۱۷ درصد، بوده اند. کودکانى که هنگام تولد توانائى زندگى را ندارند، از پدران الکلى ۶ درصد، و از مادران الکلى ۴۵ درصد. کودکانى که کوتاه قد بوده اند از پدران و مادران الکلى ۷۵ درصد و از مادران الکلى ۴۵ درصد بوده است. کودکانى که فاقد نیروى کافى عقلانى و روحى بوده اند از مادران و از پدران الکلى نیز ۷۵ درصد بوده است. ج ـ اثر الکل در اخلاق: در شخص الکلى عاطفه ءخانوادگى و محبت نسبت به زن و فرزند ضعیف مى شود به طورى که مکرر دیده شده پدرانى فرزندان خود را با دست خود کشته اند. د ـ زیان هاى اجتماعى الکل: طبق آمارى که  انستیتوى  پزشکى قانونى شهر  نیون  در سال ۱۹۶۱ تهیه نموده است، جرایم اجتماعى الکلیست ها از این قرار است: مرتکبین قتل هاى عمومى ۵٠ درصد. ضرب و جرح ها در اثر نوشیدن الکل ۸ / ۷۷ درصد. سرقت هاى مربوط به الکلیست ها ۵ / ۸۸ درصد. جرایم جنسى مربوط به الکلى ها ۸ / ۸۸ درصد، مى باشد. این آمار نشان مى دهد: اکثریت قاطع جنایات و جرایم بزرگ در حال مستى روى مى دهد. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۵۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدیو| چرا شیطان مانع قرآن خواندن می‌شود ╭─┅─•🍃🌸🍃•─┅─╮ https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─╯
اردوی افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان ، نوجوانان یکشنبه : ساعت ۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ ثبت نام : تا روز جمعه ۴ تیر همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ سنین ۹ تا ۲۵ سال محل ثبت نام : مساجد منطقه کارخانه قند ( حضرت خدیجه الکبری س ، مسجد صاحب الزمان عج ، مسجد بنی فاطمه س ) و پایگاه بسیج شهیدان پناهی . تلفن های تماس : ۰۲۶۳۲۲۴۳۳۱۴ ۰۹۹۱۶۰۶۰۰۵۱ کوهپیمایی ، فوتبال گل کوچیک ، والیبال و... @shahidanpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
اردوی افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان ، نوجوانان یکشنبه : ساعت ۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ ثبت نام :
چند نکته در خصوص اردوی فردا ( یکشنبه ۱۴۰۰.۰۴.۰۶ ) صبح : ۱.تمامی اعضا ملزم به ارائه رضایت نامه از والدین خود می باشند و لذا حتما رضایت نامه کتبی که به امضاء پدر یا مادر خانواده می باشد را صبح قبل از حرکت تحویل مسئول اردو نمایید . ۲. ترجیحا یکدست لباس کامل و حوله همراه خود بیاورید ‌. ۳.ماسک و اقلام بهداشتی را فراموش نکنید . ۴. مقدار کمی تنقلات را همراه بیاورید . ۵.حتما کفش ورزشی مناسب همراه داشته باشید . ۶.ساعت ۷:۰۰ در محل پایگاه حاضر باشید تا پس از سازماندهی اولیه فورا حرکت کنیم . ۷.اگر بیماری خاصی دارید و یا هرگونه ملاحظه خاص دیگری وجود دارد ، مسئول اردو را مطلع کنید . ۸.تلفن همراه مرتبط به پایگاه را به والدین خود بدهید تا در صورت نیاز تماس بگیرند . ۹.ان شاء الله حوالی ساعت ۱۹:۳۰ به پایگاه بر می گردیم . ۱۰.مبلغی هرچند اندک را به عنوان صدقه همراه خود بیاورید و تحویل مسئول اردویی نمایید . امیدوارم اردوی شاد ، مفرح و خاطره انگیزی داشته باشیم . @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۲۱۹ و ۲۲۰ از سوره بقره از نکته ها هـ ـ زیان هاى اقتصادى مشروبات الکلى: یکى از روان پزشک هاى معروف مى گوید: متأسفانه حکومت ها حساب منافع و عایدات مالیاتى شراب را مى کنند، ولى حساب بودجه هاى هنگفت دیگرى را که صرف ترمیم مفاسد شراب مى شود، نکرده اند، اگر دولت ها حساب هاى ازدیاد بیمارى هاى روحى را در اجتماع، خسارت هاى جامعه منحط، و اتلاف وقت هاى گران بها، و تصادفات رانندگى در اثر مستى، و فساد نسل هاى پاک، و تنبلى و بى قیدى و بى کارى، و عقب ماندن فرهنگ و زحمات و گرفتارى هاى پلیس، و پرورشگاه ها جهت سرپرستى اولاد الکلى ها و بیمارستان ها، و تشکیلات دادگسترى براى جنایات آنها و زندان ها براى مجرمین از الکلى ها، و دیگر خسارت هاى ناشى از مِى گُسارى را یک جا بکنند، خواهند دانست در آمدى که به عنوان عوارض و مالیات شراب عاید مى گردد، در برابر خسارت نامبرده هیچ است. به علاوه نتایج اسف انگیز صرف مشروبات الکلى را تنها با دلار و پول نمى توان سنجید، زیرا مرگ عزیزان، و به هم خوردن خانواده ها، و آرزوهاى بر باد رفته و فقدان مغزهاى متفکر انسانى، به هیچ وجه قابل مقایسه با پول نمى باشد. خلاصه، ضررهاى الکل آن قدر زیاد است که به گفته یکى از دانشمندان: اگر دولت ها ضمانت کنند درِ نیمى از مِى خانه ها را ببندند مى توان ضمانت کرد که از نیمى از بیمارستان ها و تیمارستان ها بى نیاز شویم. از آنچه گفته شد، معنى آیه مورد بحث، به خوبى روشن مى گردد که اگر در تجارت مشروبات الکلى، سودى براى بشر باشد و یا فرضاً چند لحظه بى خبرى و فراموش کردن غم ها براى او سودى محسوب شود، زیان آن به درجات بیشتر، وسیع تر و طولانى تر است به طورى که این دو با هم قابل مقایسه نیستند. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۵۲
هدایت شده از  🌴 یاوران نماز 🌴
📌📖 هر روز با 👈۹۹حجر و اعْبُد رَبَّکَ حَتّی یَأتِیَکَ الیَقین 📍بنده باش! 📍 آب باید برود توی برگ تا سبز و شاداب باشد؛ و گرنه روی برگ که فایده ای ندارد و بدتر آن را می پوساند، می گویی نه؟ امتحان کن! از درخت توت یک برگ بچین و بگذار توی یک ظرف آب، چند روز دیگر بیا و تماشا کن! 🍁🌾 مثل آب است، آب حیات، و ما مثل همان برگ. پس اگر قرآن را فقط در شبهای قدر روی سر بگذاریم که سبز نمی شویم، حیات پیدا نمی کنیم. باید بیاید توی سر، وتوی ذهن و زندگی ما و در یک کلمه هر چه قرآن می گوید ما باید بگوییم چشم! اسم این کار را بندگی می گذارند و از ما همین را می خواهد: وَ اعْبُد رَبِّک؛ بندگی کن پروردگارت را. 📚سی تدبر،سی تلنگر،محمدرضا رنجبر  🆔 کانال یاوران نماز http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab