هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
🇮🇷
📝 #معایب_یارانه_پنهان و ضرورت اصلاح آن
🍃🌹🍃
🔻 دولت دو نوع یارانه به مردم پرداخت می کرد. یکی یارانه #آشکار که ماهانه بهصورت نقدی بهحساب مردم واریز میشد و نوع دیگر یارانه #پنهان که دولت برای برخی از کالاها پرداخت می کرد تا #کالاها_ارزانتر به دست مردم برسد. مانند یارانه بنزین، یارانه آب و برق و گاز و... این یارانه پنهان به صورت ماهانه برای هر ایرانی بیش از یکمیلیون و سیصد و پنجاههزار تومان بود.
❌ چند مورد از #معایب یارانه پنهان:
1️⃣ توزیع ناعادلانه: طبق بررسیهای انجامشده، اقشار ضعیف و متوسط به پایین، از این نوع یارانه خیلی کم استفاده میکنند. چون ابزارهای بهرهمندی از آن مثل خودرو و ... را ندارند.
2️⃣#رانت: رانتخوارها با استفاده از نفوذ سیاسی و اقتصادی و... بهصورت غیرقانونی به منابع مالی دست پیدا میکردند و باعث کسب ثروت میشد.
3️⃣ #قاچاق: انواع کالاهایی که از یارانه پنهان برخوردارند، به خارج از کشور قاچاق میشد.
🔺 نتیجه: اکثر یارانه پنهان به جیب اقشار مرفه، قاچاقچیان و رانتخواران و کشورهای همسایه و... می رفت. بنابراین هدفمند کردن یارانهها و جراحی اقتصادی توسط دولت سیزدهم ضرورت داشت و مردم نیز باید با صبوری، همراهی و حمایت کنند.
✍️علیاکبر صیدی
#روشنگری | #ثامن
🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از سهراب خلیلی
بسمالله الرحمن الرحیم
✅نقد و نظری درباره آموزش های فعلی در مدارس به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم
👈محتوای مواد تدریسی در نقطه ابتدایی و متوسطه اول و دوم ،عمدتا در دسته محفوظات دسته بندی شده و جنبه کاربردی ندارند و مشکلی ریشه دار در نظام تعلیم و تربیت ایران بوده و هست
👈ضرورت و الزام در تغییر محتوایی کتب درسی در همه مقاطع تحصیلی با نگاه به آموزه های اسلامی و متناسب با تحولات علوم در دنیای پیش رو به منظور پیشرفت در حیطه های مختلف کشور .
👈متناسب سازی محتوای آموزشی با واقعیات زندگی ، و عملیاتی کردن آموزش با نیازهای واقعی زندگی که ضرورتی انکارناپذیر است و امروز از بالا که که نظری به کلیت آموزش در کشورمان می اندازیم متوجه این نقیصه میشویم که قطعا با اجرای سند تحول قابل حل است
👈تغییر در فضای آموزشی در مدارس و ایجاد فضای مفرح و نشاط انگیز که انگیزه را برای فراگیر در محیط آموزشی فراهم کند و فراگیر مترصد فرصت باشد تا به کانون آموزش با تمام علاقه برگردد و به نیازهای علمی خود جامه عمل بپوشاند
👈به تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان ،«تربیت معلم مطلوب در دانشگاه فرهنگیان »،که شاخصه های اختصاصی و عمومی دارد از بعد اعتقادی و اخلاقی و معنوی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و....باید در راستای سند تحول آموزش و پرورش باشند،که امروزه قاطبه معلمان متاسفانه در راستای تحقق اهداف نظام آموزشی به نحو مطلوب عمل نمی کنند تا برسد به تربیت فراگیر جهادی و ولایی و انقلاب !!! و تجدید نظر در بکارگیری معلمان متعهد و انقلابی و ولایی و جهادی ضرورتی انکار ناپذیر است ..
👈نظارت مستمر و مداوم و منطقی بر فراگیر در حوزه های خانه ،مدرسه و دوستان و اجتماع و فضای مجازی و....توسط اولیاء و مربیان و سازمانهای مردمنهاد از جمله بسیج و....با برنامه های متنوع و کاربردی و مفید و متناسب با تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و دارای جذابیت های خاص برای نسل امروز با آموزه های اسلامی و الهی ...
👈کاربردی کردن محتوای دروس با نیازهای جامعه مثل کشور ژاپن و....یعنی بتوانیم در آینده نیروی کار ماهر و متخصص و توانمند تربیت کنیم و هم دانش پژوهان در رشته های علوم انسانی و پزشکی و پیراپزشکی و مهندسی و ...را به تناسب استعداد از همان سال های اول تحصیل به رشته و گرایش مورد علاقه هدایت کنیم ...
👈ضرورت وجود معلمی توانا در عرصه سیاسی و عقیدتی در هر مدرسه و بروز کردن اطلاعات آنان و پاسخگویی به شبهات و نیازهای فراگیران به موقع و بهنگام قبل از ایجاد شکاف های اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی و سیاسی و.....در نسل فعلی ،که قطعا برنامه دشمن در این راستا فعالانه در عرصه های مختلف در میدان عملیاتی در حال اجراست !؟! پس افسران جنگ نرم بهوش باشید و آتش به اختیار عمل کنیم چون دشمن جوانان و نوجوانان ما را با برنامه های متعدد و متکثر دارد از نظام و ارزش ها دور میکند و اگر موفق شود ناشی از ضعف عملکرد ماست !!
سهراب خلیلی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 تامین کالای مورد نیازمان با خریدن یا نخریدن؟!
در شرایط فعلی دشمن تمام توان رسانهای میدانیاش را بکار گرفته تا #روان_بازار را طی این یک هفته از طریق احتکار کالاها در انبارها و مجاب کردن مردم به #هجوم و #احتکار_خانگی هر چند به اندازه چهار عدد روغن و پنج بسته مرغ و... بهم بریزد تا در نتیجه #کمبود_عرضه مردم را به سمت #تجمعات_اعتراضی سوق دهد! او میکوشد به مردم القا کند هجوم آوردن و خرید فوری، راه تضمین تامین اقلام مورد نیاز است!
در صورتی که " نخریدن " چاره کار است! مردم اگر صرفا این یکهفته را صبر کنند، راهبرد ایجاد #قحطی_کاذب دشمنان با شکست مواجه خواهد شد و زمانی که روانِ بازار آرام بگیرد، محتکر چارهای جز عرضه #کالاهای_اساسی به بازار ندارد چرا که احتکار در زمان #التهاب_بازار موفق میشود نه #ثبات_بازار ! مضاف بر اینکه روغن و مرغ و... بیش از نیاز فعلی مردم در کشور موجود میباشد و دلیل کمبودهای مقطعی خرید چند برابر نیاز خانوار است!
📸 خداحافظ فرمانده
🔹 شهید حاج قاسم سلیمانی: ما جهادی را به یاد نداریم که شهید ناظری در آن شریک نبوده باشند و بنده که از سال ۵۸ که نیروی آموزشی ایشان بودم، تاکنون تغییر یا خستگی در ایشان ندیدم.
🔹 دست نوشته امام خامنه ای بر روی عكس سردارشهید ناظری: رحمت و رضوان بر شهید عزیز، سردارشجاع و مومنی که عمر خود را در جهاد فداکارانه گذرانید...
🌷۲۲ اردیبهشت سالروز شهادت این شهید والامقام گرامی باد.
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 #کلیپ | مخرج مشترکِ دشمن نباشیم‼️
🍃🌹🍃
🔻 ساعات گذشته ویدئویی با عنوان حمله مردم قزوین به فروشگاهها منتشر شد.
❌ کاظمی فرماندار قزوین ویدیو منتشر شده را تکذیب کرد.
👌 لازم است که مردم نسبت به انتشار محتوا و اخبار بی اساس از سوی رسانههای خارجی هوشیار باشند.
#روشنگری | #ثامن | #جهاد_تبیین
🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
⬅️#تربیت_فرزند
1⃣اهمیت دادن زیاد به کارهای کودک، بچه رو #بی_مسؤلیت می کند.
2⃣خرید کردن زیاد برای کودک، بچه رو #پرتوقع می کند.
3⃣ #گذشت کردن بیجا در جایی که کودک باید تربیت شود، بچه رو سرکش می کند.
4⃣اختصاص دادن هر چیز خوب اعم از غذا، جای نشستن به صورت مکرر بچه رو خودخواه می کند.
5⃣تعریف کردن الکی از کودک و بیش از حد بزرگ کردن ویژگی های خوب رفتاری بچه رو #لوس می کنه
@roshana_esfahan
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
◀️هموطن! این بار قطعکننده زنجیره باش!
🔰چگونه میتوان به دولت در اجرای برنامههای اقتصادی کمک کرد؟
⭕️«ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در هفته اخیر دست به دست در رسانهها و پیامرسانها چرخیده و هر بار به طریقی تکذیب شده، نشان میدهد با همه تبیینها و توضیحها و هر اندازه اطلاعرسانیها و پاسخگوییها قوی و جامع باشد (که نیست و ایراداتی دارد)؛ رسانه همچنان رسانا نیست و پیام به درستی به مخاطب نمیرسد. علاوه بر آنکه نباید از یاد برد رسانه فقط رسانه نیست و محصول محیط سیاسی و وضع اقتصادی است. همچنان که از پدیدهای مانند «انتظارات تورمی» سخن میگوییم و «اثر روانی» بازار را در تغییر قیمتها مؤثر میدانیم و کنش رسانه را بر اقتصاد را هم در نمودار میآوریم، از منظر اقتصاد و تجارت نیز به رسانه بنگریم. واقعیت بازار را تنها آمار و عدد و نمودار نمیسازد، جیب مشتری و تجربه خریدار نیز میسازد.
⭕️با این همه، تجربه تجمعات و رخداد نارضایتیهای پنج سال اخیر نشان میدهد رسانهها به ویژه پیامرسانهای موبایلی و شبکههای اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. اینجاست که باید مراقبت کرد به جای ارتقای فهم عمومی و آموزش شهروندی، مطالبه محدودیت شبکه و سیاست گرانسازی اینترنت پررنگ نشود. فاصله میان این دو را باید جامعه مدنی آگاه و دلسوز و مراجع اجتماعی پر کنند. از جمله در عالم رسانه، به معلمان، مشاوران و فعالانی نیاز داریم که شهروندان جامعه را توانمند کنند تا از آسیبپذیری آنان بکاهند. «سواد رسانهای» بهرغم استفاده ناآگاهانه و بیجایی که در سالهای اخیر از آن شده، همچنان ضرورتی خطیر است. فقر این سواد و ضعف این آگاهی در برهههایی مثل روزهای اخیر که یک جراحی اقتصادی در جریان است، بهتر و بیشتر خود را نشان میدهد.
از این روست که شاید چهار مهارت عمومی سواد رسانهای زیر به کار آید:
1️⃣به منبع توجه کنیم:
آیا مطلب یا ویدئو، رفرنس یا منبعی دارد؟ آیا رفرنس یا منبع در آن زمینه معتبر است؟ عمده پیامها یا ویدئوهای فیک و دروغ، منبع ندارند و حاصل تقطیع یا دستکاریاند. اهمیت نفوذ در رسانههای رسمی و هک وبسایتها و خبرگزاریها نیز از همین روست که اصالت منبع اهمیت دارد.
2️⃣به ناشر توجه کنیم:
اخبار جعلی یا پیامها و ویدئوهای دروغین را کسانی منتشر میکنند که توجهی به اثر کار خود ندارند. برخیها عادت دارند فقط و فقط سیاهنمایی و تخریب کنند. از نظر روانی، همنشینی و معاشرت با افراد منفیباف و افسرده، پیامدهای تخریبی پرشماری دارند. صرف نظر از این پیامدها، غفلت از روی ناراحتی سبب میشود دروغ مثل بومرنگ بازگردد و ذهن و روان خود فرد را نیز به بازی بگیرد.
3️⃣در سایر رسانهها جستجو کنیم:
جستجوی ساده عنوان پیام یا ویدئو در موتورهای جستجو یا دیگر خبرگزاریها و وبسایتها کمک میکند درستی یا نادرستی آن محک بخورد. این معیار اگرچه یک معیار حداقلی است اما میتوان گفت در بیشتر اوقات، فرد را به یک سپر دفاعی قدرتمند مجهز میکند. برای نمونه، خود من در مقابل خبر نادرست کشته شدن عدهای در یکی از استانهای جنوبی در تظاهرات اعتراض به گرانی استفاده کردم. هیچ منبعی حتی رسانههای ضدانقلاب که عادت دارند از کاه کوه بسازند، هم اشارهای به این خبر نداشتند.
4️⃣به رنگ، لباس، هوا و جزئیات پیام، ویدئو یا صوت دقت کنیم:
در دورانی که رفتهرفته دستکاری در افکار عمومی به یک صنعت تبدیل میشود، تجزیه و تحلیل عناصر یک محصول یا تولید رسانهای، میتواند مانعی هر چند کوچک جلوی تسلط فریب بر حقیقت باشد. برای این منظور، یک تجزیه و تحلیل ابتدایی، مثل همین کاری که در ویدئوی موسوم به یک فروشگاه در قزوین صورت گرفت و از روی لباس گرم حاضران، دروغین بودن ادعای ویدئو معلوم شد.
⭕️کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. این بار باید زنجیره انتشار و توزیع پیام دروغ را قطع کرد. حتی پیامهایی که برای دفعات پرشمار فوروارد شده یا بازدیدهای میلیونی گرفته، ممکن است دروغین باشد. مانند ویدئوی خوشگذرانی ادعایی یک سردار سپاه. اگرچه واکنش رسمی، سریع و البته همراه با سعه صدر و نرمی خلق به این دروغها و فریبها نیز نباید از یاد برود. چیزی که متأسفانه در نظر برخی با استدلال «بیشتر به دیده شدنش کمک میکنه» و «ارزشش رو نداره» همراه میشود و این همراهی به گسترش اخبار دروغی که در ابتدا مسخره و مضحک به نظر میآیند، میانجامد.
@roshana_esfahan
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انصافا کاش به آقای رئیسی رای نمیدادیم و به کاندیدای دیگه رای میدادیم ،،اونوقت این ارز 4200 حذف نمی شد 😏☹️😕
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
⭕️بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️
#بیانیه_گام_دوم (۳۶)
⚪️ تحلیل سیاسی و فهم مسائل بینالمللی در موضوعاتی همچون جنایات غرب بخصوص آمریکا، مسئلهی فلسطین و ظلم تاریخی به ملّت آن، مسئلهی جنگافروزیها و رذالتها و دخالتهای قدرتهای قلدر در امور ملّتها و امثال آن را از انحصار طبقهی محدود و عزلتگزیدهای به نام روشنفکر، بیرون آورد؛ اینگونه روشنفکری میان عموم مردم در همهی کشور و همهی ساحتهای زندگی جاری شد و مسائلی از این دست حتّی برای نوجوانان و نونهالان، روشن و قابل فهم گشت. ⚪️
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
*﷽*
*🟣روند کاهشی تورم در دولت رئیسی*
*استوری*
*#دُراَفرا*
*#دومینوی_حقیقت*