هدایت شده از خبرگزاری فارس
📰 دکه روزنامه| سهشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
@Farsna
هدایت شده از روشنا
⭕️ روشنگری واجب کفایی و فوری
📌آیا جهاد تبیین و مبارزه با جنگ نرمی که دشمنان اسلام در رسانه ها، فضای مجازی و ... راه انداخته اند، واجب شرعی است؟
🔺 رهبر معظم انقلاب: اگر در فضای حقیقی و مجازی و در رسانه ها، منکری انجام شده یا معروفی ترک شود، مانند این که باورهای دینی و اعتقادات حق را تضعیف کنند یا مقدسات و احکام الهی را تمسخر کرده یا به آن توهین کنند، بر همه کسانی که توانایی تبیین حقایق و دفاع را دارند و می توانند اثر گذار باشند، واجب کفایی و فوری است که به وظیفه خود عمل کنند.
#احکام_فضای_مجازی
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از روشنا
درباره فیلمسینمایی کتچرمی؛ باز هم دوگانه پلیس و مامور امنیت
میلاد جلیلزاده
درمورد شباهتهای «کت چرمی» و «مرد بازنده» خیلی صحبت کردهاند. بله شباهتهایی هست اما فرض کنیم نقش اول کت چرمی را جواد عزتی بازی نمیکرد و اسم محمدحسین مهدویان هم در تیتراژ بهعنوان مشاور کارگردان نمیآمد؛ در آن صورت خیلی دقت و وسواس میخواست تا کسی شباهتهای بین این دو فیلم را کشف کند.
🔻دوگانه پلیس و نیروهای امنیتی تنها چیزی است که اختصاصا از مرد بازنده به کت چرمی آمده. البته در اینجا هم تفاوت آشکاری بین نگاه مهدویان و حسین میرزامحمدی وجود دارد.
🔻مهدویان نیروهای امنیتی را آدمهایی نشان میدهد که همه چیز را میبینند و از هر اتفاقی خبر دارند اما سیاست آنها این است که فعلا هیچ کاری نکنند و ظاهرا قرار است این قید «فعلا»، تا ابد معتبر باقی بماند.
🔻در فیلمهای مهدویان ماموران امنیتی برای وارد کردن ضربه نهایی منتظر یک لحظه مناسب هستند. لحظهای که مرتب به تعویق میافتد و آخر سر هم از راه نمیرسد. اگر کت چرمی را مهدویان میساخت، احتمالا قصه تمام میشد و آخر سر هم مامور امنیتی فقط نظارهگر باقی میماند یا نهایتا یک حرکت کوچک در گوشهای از ماجرا انجام میداد. اینجا اما نوع رفتار شخصیتها متفاوت است.
🔻با قصهای طرفیم که بیشتر از معما، غافلگیری دارد و مهارت استادانهای در گرهافکنی و باز کردن گرهها به کار رفته. فقط دو چیز هستند که به ریتم کار صدمه میزنند و داستانی تا این اندازه پرگره و نفسگیر را در بسیاری از فرازهای روایت کسلکننده به نظر میرسانند. یکی روش کارگردان برای نمایش احساسات و درونیات عیسی است.
🔻اینکه صحنههای قدم زدن لخلخ و خسته عیسی و گریه کردنهای او پشت به دوربین و رو به پنجرهای آفتابی یا بارانی را ببینیم، بیشتر از اینکه ما را درگیر احساسات قهرمان کند کار را از ریتم میاندازد.
🔻مورد دیگر موسیقی بسیار ضعیف و بیربط فیلم است که میشود روی آن عنوان موسیقی تلویزیونی را گذاشت. این موزیک شبیه کارهای دمدستی و بهشدت ارزانی است که طی سالهای اخیر در سریالهای تلویزیونی استفاده میشود.
🔻موزیک فیلم، خودش یکی از راویهای ماجراست و باید با میزانسن و رنگنماها و بازیهای درونی و بیرونی بازیگران و خیلی موارد دیگر پیوند بخورد. گاهی روایت موزیک از روایت تصویر جلوتر است و پیشدستانه به مخاطب میگوید که بترس یا نگران نشو، شاد باش، غمگین باش، دقت کن و... اینجا یک موزیک تخت داریم که کلیشهایترین ملودیهای ترس و غم را کنار هم قرار داده و در کل فیلم تکرار کرده است.این موزیک ضعیف، صدمه قابلتوجهی به ریتم فیلم زده است.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از معیار
🇮🇷
📝 استعداد همایونی
❄️🌹❄️
‼️جناب ولیعهد رضا شاه دوم انقدر استعداد داشتند که از یک سالگی ماهانه معادل بیش ۳۰۰ میلیون حقوق دریافت میکردند.🙄
🆔 http://eitaa.com/meyarpb
🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از معیار
🇮🇷
🎥 صدو سی و چهارمین جلسه گفتگوی زنده تصویری گروه بصیرتی اهل البصر
❄️🌹❄️
🌏سخنران: روح الله مومن نسب
✅ موضوع: اهمیت شبکه ملی اطلاعات
⏰ زمان: سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰
🎥پخش لایو جلسه در کانال اهل البصر روبیکا:
https://rubika.ir/ahlolbasar
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
آسمان ترکیه و سوریه
در چنین دنیای کثیف و نژادپرستی زندگی میکنیم
@BisimchiMedia
هدایت شده از کانال انقلابی
📸 اندکی شرف خانم کارگردان!
🔹تهمینه میلانی کارگردان سینما و تلویزیون که در گذشته به کپی کردن آثار هنری شهرت داشت که با شکایت صاحبان آثار به تعطیلی نمایشگاهش منجر شد، بعد از زلزله خوی با انتشار تصویری از یک پسربچه افغانستانی، آن را به خوی منتسب کرد و سعی در القای ناکارآمدی نیروهای امدادی در کمکرسانی به زلزلهزدگان خوی را داشت.
🔹اما این همه ماجرا نبود و او بار دیگر پس از زلزله ترکیه و سوریه با انتشار تصاویری از امدادگران این دو کشور بار دیگر خودتحقیری خود را فریاد زد.
☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da