eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 درباره عصر می گوید: “در آن دوره بیست ساله، از (رشته ی) ادبیات گرفته تا معماری، و از مدرسه گرفته تا دانشگاه ، همه مشغول و بودند و هدف اصلی شان این بود که بگویند حمله اعراب (یعنی همان ظهور اسلام در ایران) نکبت بار بود و ما هرچه داریم از پیش از اسلام داریم … می خواستند برای ایجاد اختلال در شعور تاریخی یک ملت، تاریخ بلافصل آن دوره را نادیده بگیرند و شب کودتا (ی رضاخان) را یکسره به دمب کوروش و اردشیر بچسبانند. انگار نه انگار که این میانه هزار و سیصد سال فاصله است...!” 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
﷽ ❇️پاسخی به عرایض زیباکلام ✍مدرک سیاسی لزومآ درک سیاسی نمی آورد. 📌آقای یک بار برای همیشه به این فکر کند چرا ایالات متّحده آمریکا باید ۱۰ هزار کیلومتر آن ورتر از کشور خودش و در غرب آسیا ده ها پایگاه نظامی و ده ها هزار نیروی نظامی داشته باشد؟ ‼️ آیا اینجا جزء قاره ی اوست؟! جزء کشور اوست؟! یا نه به خاطر روحیه ی متجاوزگرانه و استکباری اوست؟! ☑️پشت دیوارهای بودن ما برای مقابله با قلب تپنده آمریکای متجاوز است نه غصب سرزمین.. برای دفاع است نه تجاوز.. ✅تشخیص انسان ها بیشتر از اینکه به علم آنها وابسته باشد به تعلّقات آن ها بستگی دارد.
‍ فضاحت تاسف بار وزارت ورزش در استفاده ابزاری از زنان برای تبلیغ تجهیزات ورزشی/سکوت و خفقان معنی دار مدعیان دروغی حقوق زنان 🔻همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و يادآوري جان فشاني ها و از خود گذشتگي هاي مردان و زنان اين ديار، شنيدن و ديدن برخي اخبار نه تنها مايه تاسف که باعث رنجش خاطر است. ◀️نوزدهمین نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی تهران (Sportex Iran) از ۵ الی ۸ مهر ۱۳۹۹ در محل نمایشگاههای بین المللی شهر تهران با حضور وزیر وزرش و معاونینش در مراسم افتتاحیه برگزار گردید. در این نمایشگاه فضاحت بار متاسفانه شاهد استفاده ابزاري از بانوان ورزش کشور در راستای تبلیغ تجهيزات و مکمل هاي ورزشي و ابزاري براي سود جويي و منفعت طلبي عده ايي خاص در قالب يک نمايشگاه مثلا ورزشی بودیم این موضوع تا حدی زننده بود که باعث انتقاد شدید محرم عبدی پور رییس کمیته انضباطی به حضور زنان با پوشش های خاص و زننده و بزک کرده با ظاهر عجیب غریب در نمایشگاه اسپورتکس گردید. 🔸این اقدام وزارت ورزش در حالی صورت گرفته است که در فصل هشتم و نهم قوانین و مقررات تبلیغات کشوری، "هرگونه استفاده ابزاری از زن در تبلیغات و استفاده از جذابیتهای جنسی در تبلیغات ممنوع اعلام شده است." ⁉️خطاب ما به فعالین دروغین حقوق زنان و فمینیست های تهی مغز و مسئولین بی خاصیت امور زنان این است آیا در نگاه شما استفاده ابزاری از بدن و اندام زنان این سرزمین بزای تبلیغات، به اندازه حذف چند کاراکتر نقاشی از کتاب درسی بی ارزش تر و بی اهمیت تر است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز همدردی با کودکان فلسطینی 🔺بمباران مناطق مسکونی، زیر گرفتن توسط خودرو، شلیک مستقیم به سوی کودکان از جمله جنایاتی است که توسط صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد و موجب کشتار کودکان فلسطینی می‌شود⬅️. رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار کودکان دست داعشی‌ها را نیز از پشت بسته و مرتکب چنان جنایاتی در حق کودکان شده است که در تاریخ نظیر ندارد.‼️ 🔻کودکان دخالتی در برافروختن جنگ‌ها ندارند و قادر به دفاع و محافظت از خود نیستند به همین دلیل کشتن و آسیب‌رساندن به کودکان غیرانسانی، ظالمانه و توجیه‌ناپذیر است.💔 🔺رژیم کودک‌کش با حمایت اربابان فرامنطقه‌ای خود و در سایه سکوت برخی از کشورهای عربی دست به جنایات متعددی می‌زند که نمونه اخیر آن در بود که طی آن 2200 فلسطینی به شهادت رسیدند که دست‌کم 550 نفر از آنان کودک بودند. ☑️اما چرا رژیم صهیونیستی با وجود تبعات سنگین «کودک‌کشی» بی‌محابا دست به چنین جنایاتی می‌زند؟ و مهم‌تر اینکه، با وجود سابقه طولانی این رژیم در قتل‌عام کودکان، چرا برخی با شنیدن این حقیقت، تعجب کرده و آن را باور نمی‌کنند؟⁉️ 📌موضوعی که رژیم صهیونیستی را از دیگر جنایتکاران تاریخ و تروریست‌های امروزی متمایز می‌کند هدف قرار دادن مستقیم کودکان است. در بیشتر جنگ‌ها معمولاً مردان و نهایتاً زنان هدف قرار می‌گیرند و از هدف قرار دادن کودکان جلوگیری می‌شود اما در هر جنگی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها صورت داده کودکان هم هدف قرار می‌گیرند. http://kayhan.ir/fa/news/48240 @shahidhamidia
✍امام صادق علیه السّلام کسى که خدا خیرخواه او باشد، محبّت حسین (علیه السّلام) و شوق زیارتش را در دل او مى اندازد. 📚بحار الأنوار،ج۹۸، ص۷۶ ▪️اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ▪️ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ ▪️ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
🌹شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی (شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید) اَوْ سَمِعْتُم بِغَـــــریبٍ اَوْ شَهیدٍ فَانْدُبُونی (ویاهنگامی که ازغریبی یا شهیدی خبری شنیدید، برمن ندبه کنید) متن منتسب به حضرت سکینه از زبان امام حسین(ع)
صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ @qtvirib
💠 امام علی عليه السلام در تشييع جنازه اى شركت داشت، صداى خنده بلند كسى را شنيد،پس امام(عليه السلام) فرمود: گويى مرگ در دنيا بر غير ما نوشته شده و گويى حق آن بر غير ما واجب گشته و گويى اين مردگانى را كه مى بينيم مسافرانى هستند كه به زودى به سوى ما باز مى گردند. 🔸 ما آنها را در قبرشان جاى مى دهيم و ميراثشان را مى خوريم (و چنان غافل و بى خبريم كه) گويى بعد از آنها ما جاودانه مى مانيم به علاوه ما هر واعظ و اندرز دهنده اى را فراموش كرده ايم در حالى كه هدف حوادث و خنده و بى خبرى است؟!). 📚 نهج البلاغه حکمت ۱۲۲
❓لمس لقب و کنیه معصومین علیهم السلام چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: 🔹 : بنابر احتیاط واجب لمس لقب ایشان نیز بدون وضو جایز نیست. 🔹 : بنابر احتیاط واجب لمس لقب ایشان نیز بدون وضو جایز نمی‌باشد؛ ولی لمس کنیه اشکال ندارد؛ البته اگر لمس کنیه موجب هتک حرمت و بی‌احترامی باشد، حرام است. 🔹 : القابي که کاملاً بر آن‌ها تطبیق می‌کند را احترام کنند. 🔹 : اشکالی ندارد، ولی بهتر است بدون وضو لمس نکند. 🌷🌷🌷 📚 لطفا جهت ترویح احکام بین خانواده ها حداقل برای یک نفر یا یک گروه ارسال نمایید.
ــ آیه ۱۸۷ يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا ۖ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ رَبِّي ۖ لَا يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَآ إِلَّا هُوَ ۚ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ لَا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً ۗ يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْهَا ۖ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ اللَّهِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ همواره درباره قیامت از تو می‌پرسند كه وقوع آن چه وقت است؟ بگو: دانش آن فقط نزد پروردگار من است، غیر او آن را در وقت معیّنش آشكار نمی‌كند؛ [تحمّلِ این حادثه عظیم و هولناك،] بر آسمان‌ها و زمین سنگین و دشوار است، جز به طور ناگهانی بر شما نمی‌آید. آن گونه از تو می‌پرسند كه گویا تو از وقت وقوعش به شدّت كنجكاوی كرده‌ای [و كاملاً از آن آگاهی‌]، بگو: دانش آن فقط نزد خداست، ولی بیشتر مردم نمی‌دانند [كه این دانش، مخصوص به خدا و فقط در اختیار اوست.] : 🔺 با اين كه براى آيه شأن نزول خاصّى ذكر شده در عين حال پيوند روشنى نيز با آيات قبل دارد، زيرا در آيات قبل اشاره به مسألۀ و لزوم آمادگى براى چنين روزى شده بود، طبعاً به دنبال چنين بحثى اين سؤال براى بسيارى از مردم پيش مى‌آيد كه قيامت كى برپا خواهد شد؟ 🔺 لذا قرآن مى‌گويد: «از تو دربارۀ ساعت (روز رستاخيز) مى‌پرسند، كه در چه زمانى وقوع مى‌يابد»؟ (يَسْئَلُونَكَ عَنِ السّاعَةِ أَيّانَ مُرْساها). 🔺 سپس اضافه مى‌كند كه اى پيامبر! در پاسخ اين سؤال صريحاً «بگو: اين علم تنها نزد پروردگار من است، و هيچ كس جز او نمى‌تواند وقت آن را آشكار سازد» (قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّي لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلاّ هُوَ). 🔺 ولى دو نشانۀ سر بسته براى آن بيان مى‌كند: ✔️ نخست مى‌گويد: «قيام ساعت در آسمانها و زمين، مسألۀ سنگينى است» (ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ). چه حادثه‌اى ممكن است از اين سنگين‌تر بوده باشد، در حالى كه در آستانۀ قيامت، همۀ كرات آسمانى به هم مى‌ريزند، آفتاب خاموش، ماه تاريك، ستارگان بى‌فروغ و اتمها متلاشى مى‌گردند، و از بقاياى آنها جهانى نو با طرحى تازه ريخته مى‌شود. ✔️ ديگر اينكه قيام ساعت، بدون مقدّمات تدريجى، و به شكل انقلابى، تحقّق مى‌يابد «و جز بطور ناگهانى به سراغ شما نمى‌آيد» (لا تَأْتِيكُمْ إِلاّ بَغْتَةً). 🔺بار ديگر مى‌گويد: «چنان از تو سؤال مى‌كنند كه گويى تو از زمان وقوع قيامت با خبرى» ! (يَسْئَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْها). 🔺 بعد اضافه مى‌كند كه در جواب آنها «بگو: اين علم تنها نزد خداست ولى بيشتر مردم از اين حقيقت آگاهى ندارند» كه چنين علمى مخصوص ذات پاك اوست، لذا پى‌درپى از آن مى‌پرسند (قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ اللّهِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النّاسِ لا يَعْلَمُونَ). (برگرفته از تفسیر نمونه)
‼️پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: اَلْقَبْرُ یُنادِی کُلُّ یَوْمٍ بِخَمْسَ کَلَماتٌ قبر در هر روز پنج کلمه را فریاد میزند : 1️⃣ انا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلوا اِلیَّ اَنیساً 🔺من خانه تنهاییم پس با خود انیس و مونسی به سوی من آورید(تلاوت قرآن) 2️⃣ انا بَیْتُ الْظُّلْمَه فَاحْمِلوا اِلیَّ سِراجاً 🔺من خانه تاریکی هستم پس با خودتان چراغی به سوی من آورید(نافله شب) 3️⃣ انا بَیْتُ التُرابْ فَاحْمِلوا اِلیَّ فِراشاً 🔺من خانه خاکیی هستم پس با خودتان فرشی به سوی من بیاورید(عمل صالح) 4️⃣ انا بَیْتُ الْعِقابْ فَاحْمِلوا اِلیَّ تَرْیاقاً 🔺من خانه گزندگان هستم پس با خودتان پادزهری به سوی من بیاورید (لااله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله) 5️⃣ انا بَیْتُ الْفَقْرْ فَاحْمِلوا اِلیَّ کَنْزاً 🔺من خانه فقر هستم پس با خودتان گنجی به سوی من بیاورید(صدقه) 📙تحریر المواعظ العددیة ص 390