eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹عنْ أَبِي بَكَّارٍ قَالَ: أَخَذْتُ مِنَ التُّرْبَةِ الَّتِي عِنْدَ رَأْسِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ (علیه السلام) فَإِنَّهَا طِينَةٌ حَمْرَاءُ. 🔹فدَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا (علیه السلام) فَعَرَضْتُهَا عَلَيْهِ . فَأَخَذَهَا فِي كَفِّهِ ثُمَّ شَمَّهَا ثُمَّ بَكَى حَتَّى جَرَتْ دُمُوعُهُ. ثُمَّ قَالَ هَذِهِ تُرْبَةُ جَدِّي. ◽️ابی بکّار نقل می کند که از تربتى كه بالاى سر قبر شریف حضرت امام حسین بن علی (علیه السلام) بود، مقدارى برداشتم؛ تربتى سرخ رنگ بود. ▫️پس بر حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) وارد شده و آن را به حضرت عرضه داشتم. ▫️حضرت امام رضا (علیه السلام) تربت را در كف دستشان نهاده و بوييدند؛ پس چنان گريستند كه اشک های مبارکشان جارى شد؛ سپس فرمودند: اين تربت جدم مى‌باشد. 📔كامل الزيارات، النص، ص: ۲۸۳.
✅وقتي امام حسن عسکری(عليه السلام) در حبس بودند، ابن اوتاش، که سابقه عداوت و دشمني با اهل بيت (عليهم السلام) را داشت زندان بان حضرت بود، به او دستور دادند تا مي تواني بر او سخت گير اما او تنها يک روز با امام( عليه السلام) ماند، امام ( عليه السلام ) او را چنان متحول کرد که او در برابر امام به خاک افتاد و از راهش برگشت و داراي بصيرتي کامل نسبت به شناخت امام (عليه السلام) شد. ❇️ شيعيان روزي از کرامات حضرت سخن مي گفتند: مردي ناصبي با ترديد و انکار گفت من سوالاتي را بدون اين که با مرکب بنويسم از او سوال خواهم کرد اگر پاسخ او بر حق است ... ناصبي چنين کرد؛ نامه ها را فرستاديم، حضرت پاسخ هاي سوالات ما و ناصبي را با ذکر نام او و پدرش براي او فرستاد . 🔹ناصبي چون آن را خواند از هوش رفت و چون، هوش آمد و امام ـ عليه السلام ـ را تصديق کرد و هدايت شد. ❇️سالي در سامرا قحطي شد، حاکم عباسي معتمد دستور داد مردم نماز باران بخوانند تا گرفتاري رفع شود. مردم به دستور او سه روز نماز باران خواندند و دعا کردند اما از باران خبري نشد، روز چهارم جاثليق بزرگ رهبر مسيحيان جهان با جمعي از راهبان و مريدان خود به بيابان رفت و يکي از راهبان هر وقت دست به دعا مي کرد، باران فرو مي ريخت ، روز پنجم جاثليق دعا کرد تا بقدري باران آمد و مردم سيراب شدند و خشک سالي رفع گرديد، اين امر سبب شد که مدعي خلافت و حاکم بزرگ اسلامي دچار اضطراب و ترس گردد از آن که مردم مسلمان دچار تزلزل عقيده شدند و توهم کردند که مسيحيت بر حق است، تمايل مسلمانان در مسيحيت زياد شد، خليفه از اين وضع بسيار ناخشنود و نگران بود که نکند خبر در تمام سرزمين هاي خلافت اسلامي منعکس شده و مردم از اسلام دست بر دارند؛ 🔹 امام عسکري (عليه السلام) در اين حال در حبس بود و خليفه به خوبي مي دانست که تنها راه نجات از اين وضع مراجعه به ابو محمد (عليه السلام) است. 🔹 درخواست کرد که امام را به پيش او بياورند، به امام گفت: امت جدت را از گمراهي نجات بده که مسيحيان غالب شده و مردم را جذب مي کنند. 🔹امام (عليه السلام )به خليفه فرمود: فردا از جاثليق و رهبانان درخواست کن که به بيابان بروند. خليفه گفت مردم ديگر نياز به باران ندارند، امام فرمود براي باران نيست، بلکه جهت رفع ترديد و ابهام است که بر امت محمد روي آور شده. 🔹معتمد دستور داد روز سه شنبه همه آن ها بيرون بروند، امام (عليه السلام )خود نيز همراه جماعتي کثير با آن ها بيرون شد. آن گاه رهبان دعا نمودند و باران باريد، امام فرمود : دست آن راهب را بگيريد و از لاي انگشتان او چيزي است که آن را بيرون بياورند از ميان انگشتان او استخوان سياه رنگي را که شبيه استخوان انسان بود يافتند، امام آن را گرفت و در پارچه اي گذاشت و به راهب گفت: حال دعا کند و باران بخواه! 🔹آن راهب هر چه دعا کرد نتيجه معکوس شد و ابرها جمع شده و خورشيد در آسمان ظاهر گرديد؛ مردم و معتمد عباسي که همراه جمعيت بودند بسيار شگفت زده شدند. 🔹 معتمد از امام پرسيد: اين استخوان چيست؟ امام فرمود: اين استخوان پيامبري از پيامبران الهي است که از قبر آن ها برداشته اند هيچ استخوان پيامبري ظاهر نمي شود مگر آن که باران ببارد. 🔹 معتمد دستور داد استخوان را آزمودند همان طور محقق شد آن چه امام فرمود، خليفه بر امام تحسين و تحيت بسيار کرد و امام را از زندان آزاد نمود. 🔹پس از آن احترام امام در افکار با لذت و مردم به سوي امام جذب شدند امام از فرصت بدست آمده از خليفه خواست زندانيان شيعه و ياران امام را آزاد کند. 📗 کشف الغمّة فی معرفة الائمّة، ج۲ص۴۲۹ نور الابصار، ص ١۶۷
🌹 🌹 ❄️با آنکه آیات و روایات زیادی بر دائم الوضو بودن تأکید دارند، با این حال وضو گرفتن برای بسیاری از ما سخت است! 💥 گویا نمی دانیم چه خیر کثیری را از دست می دهیم: 1⃣ رزق و روزیت فراوان می گردد 🔶از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمودند: کسی که دوست دارد بر خیر و برکت منزلش بیفزاید، هنگام غذا خوردن وضوء بگیرد… 2⃣ خشک نکردن آب وضو حسنه دارد 🔶امام صادق (علیه السلام) فرمودند : کسى که وضو بگیرد و با حوله اعضاى وضو را خشک کند، یک حسنه براى او نوشته مى شود و کسى که وضو بگیرد و صبر کند تا دست و رویش خود خشک شوند، سى حسنه براى او نوشته مى شود… 3⃣ عمرت زیاد می شود 🔶رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: سعی کن طاهر و با وضو باشی که خداوند بر طول عمرت می افزاید…. 4⃣ خواب با وضو ، عبادت است 🔶رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: کسی که با وضو بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند 🔹و اگر کسی بدون وضو خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود…. 5⃣ مرگ با وضو ، شهادت است 🔶رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم) فرمود: اگر توانستی شب و روز با وضو باشی این کار را انجام بده، زیرا اگر در حال وضو از دنیا بروی شهید خواهى بود… 6⃣ در قیامت نورانی می شوی 🔶پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: فردای قیامت خدای متعال امّت من را بین بقیّه‌ ی امّت‌ها در حالی محشور می‌کند که به خاطر وضویی که در دنیا گرفتند روسپیدند و پیشانی‌های نورانی‌ دارند 📖 مستدرک الوسائل ج۱ ص۳۵۶ 📖 بحارالأنوار: ج۸۰، ص۳۱۴، روایت۲، باب۵ 📖 بحارالأنوار: ج۸۰، ص۳۱۴، روایت۳، باب۵ 📖 وسایل الشیعه: ج۱، ص ۲۹۷ 📖 ثواب الاعمال
ـ💌🍃﷽ ـ☘🍃 ـ🍃 می‌گه: تو این کار رو بکن گناهش گردن من❗️ 🦋قرآن کریم می‌فرماید: (أَلَّا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏) (نجم: ۳۸) هیچ‌کس بار گناه دیگری را به دوش نخواهد کشید..❌ ✅زیرا پاداش و کیفر انسان در سرای آخرت انعکاس عمل خوب یا بد اوست و از آنجا که عمل هر کسی تنها در نفس خودش تأثیر می‌گذارد.. بنابراین کسی نمی‌تواند بار مسئولیت عمل دیگری را به دوش بکشد. این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید نداها را صدا فعل تو کان زاید از جان و تن‌ات همچو فرزندی بگیرد دامن‌ات 📌مثال دنیوی این حقیقت آن است که هر کس به بیماری یا مصیبتی مبتلا می‌شود خودش باید درد آن را تحمل کند و یا هیچ‌کس نمی‌تواند به دیگری بگوید تو خود را از کوه پرت کن و اگر پایت شکست من حاضرم به‌جای تو درد آن را تحمل کنم❗️ 🔰در شأن نزول آیه مورد نظر گفته شده: «عثمان بن عفان اموال فراوانى داشت و از اموال خود در راه خدا انفاق می‌كرد، يكى از بستگان او بنام عبداللَّه بن سعد گفت: اگر به اين وضع ادامه دهى دیگر چيزى براى تو باقى نمی‌ماند، عثمان گفت: من گناهانى دارم كه می‌خواهم به اين وسيله رضا و عفو الهى را جلب كنم، عبد اللَّه گفت: اگر شترت را با جهازش به من دهى من تمام گناهانت را به گردن مى‌گيرم❗️ عثمان چنين كرد و بر اين قرارداد گواه گرفت، و بعد از آن از انفاق خوددارى كرد. البته اندکی بعد به اشتباه خود پی برد و بار دیگر به انفاق اموال خود ادامه داد. » 📚الكشاف عن حقائق غوامض التنزيل، ج‏۴، ص۴۲۷
🚨چرا پوشش مشکی ؟؟ وقتی انسان به اجسام سفید نگاه می کند، 👀 احساس می کند که آن شی به او نزدیکتر از فاصله اصلی است . در حالی که شی سیاه رنگ را احساس می کند از او دورتر می شود. پس پوشش مشکی برای زنان ❗️ موجب می گردد که از دید مردان دورتر جلوه نمایند. علاوه بر آن رنگ مشکی صامت بوده و موجب تحریک و تهییج غرائز نمی شود. 💢در یک نگاه هدف از پوشش مشکی ، ایجاد فضای آزادی برای دختران و پسران😉 در فعالیت های اجتماعی است 😏 و مانعی است برای تحریک های غیر اخلاقی مردان .👌‌ @ala_allah
✍️ آیا کرونا یک موجود سکولار است و باعث تضعیف دین شده است؟ 1️⃣ سال 208 هجری سیل عظیمی در مکّه آمد و مسجدالحرام و کعبه را فرا گرفت و به باب و حجرالاسود رسید و مقام را از جای کند و بیش از هزار خانه را ویران و بیش از هزار نفر را طعمه خویش ساخت و مسجد را از گِل و سنگ پر کرد. 2️⃣ سال 253 هجری، سیل عظیمی در مکّه آمد و کعبه را فرا گرفت و تا نزدیکی حجرالاسود رسید خانه های بسیاری را ویران و مسجد را از گل ولای انباشت... اینها دو مورد از حوادث طبیعی بوده اند که خانه خدا (کعبه) را ویران کرده یا به آن آسیب زده اند. 🔸این مقدمه را آوردیم تا به این پرسش برسیم که آیا آن سیل های ویرانگر که مکه و خانه خدا را ویران کرد سکولار بوده است؟ ✔️حوادث و بلایای طبیعی همگی تحت سیطره خدا قرار دارند و تا کنون اندیشمندان و متفکران دینی در مورد حکمت آنها مطالبی نوشته اند و شاید علل و حکمت های دیگری نیز داشته باشند که از فکر و عقل ما به دور مانده است. بدیهی است که نمی توان گفت آن سیلی که خانه خدا را ویران کرد سکولار بوده است و بنابراین اکنون نیز نمی توان گفت ویروس کرونا که مجالس و برنامه های دینی را به تعطیلی کشانده یک موجود سکولار است. ضمنا باید توجه داشت که بیماری کرونا تنها برنامه های دینی را تعطیل نکرده بلکه اجتماعات و برنامه های غیر دینی و حتی مغایر دین و اخلاق را نیز به تعطیلی کشانده است. ☑️ نتیجه اینکه بیماری کرونا اگرچه مجالس و مراسم های مذهبی را تعطیل کرده است ولی هرگز به اصل و اساس دین لطمه ای وارد نکرده است. قبلا توضیح دادیم که دينداری و عبادت هم امری فردي و شخصی است و هم اجتماعي. اگر نگاهی به زندگي و احوال شخصيت هاي بزرگ ديني كه به مقامات و درجات عالي رسيده اند بیاندازیم درمی یابیم كه آنها اين مقامات را بيشتر از طريق عبادت و خودسازي فردي و در كنج خلوت با خداي خويش به دست آورده اند. بنابراين اگر كسي ديندار واقعي باشد، تعطيلي مجالس و برنامه هاي جمعي مذهبي كه اكنون به دليل شرايط ويژه كرونايي به وقوع پيوسته، خدشه و خللي به معنويت و دينداري او وارد نمي كند و مي تواند همچنان عبادات و فريضه هاي ديني خود را بصورت فردي و در خانه انجام بدهد تا این مشکل برطرف شود و اجر و پاداش او نيز نزد خدا كاملا محفوظ است. ✔️ کرونا می تواند قلب یک انسان را از تپش بازدارد ولی نمی تواند ایمان و اعتقاد را از آن قلب بیرون کند. ✔️کرونا می تواند مجالس محرم را محدود سازد ولی محال است بتواند عشق حسین را از قلبها بیرون کند.
🔹🔹 بسیار زیبا و خواندنی : 👈در حیرتم از خلقت آب : اگر با درخت همنشین شود، آنرا شکوفا می کند. اگر با آتش‌ تماس بگیرد آن را خاموش می کند. اگر با ناپاکی ها برخورد کند، آنرا تمیز می کند. اگر با آرد هم آغوش شود، آنرا آماده طبخ می کند. اگر با خورشید متفق شود، رنگین کمان ایجاد می شود. ولی اگر تنها بماند، رفته رفته گنداب می گردد. 👌 دل نیز مثل آب می ماند. بسیار ارزشمند است. اما نباید تنها باشد و نباید در کنار هرچیزی باشد بلکه باید در کنار موجود با ارزشی قرار گیرد تا ارزش افزوده پیدا کرده و لحظه لحظه با ارزش تر شود... ✅ مراقب دل تان باشید. دل هدیه ی ارزشمند الهی است. @ostademami313 🇮🇷
✅پرسش: شب اول قبر و قيامت چه سوال هايي از ما مي شود؟ 🌺 پاسخ: سؤالات در عالم برزخ از کليات اعتقادات (یعنی در مورد اصول دين: توحيد، نبوت، معاد، امامت) و کليات اعمال است. اين که آيا توحيد و نبوت و امامت را قبول داشته يا نه و اين که نماز خوانده يا نه و روزه گرفته يا نه و مانند اينها؛ 🌼 اما در قيامت، به تمام ريزه کاري هاي اعتقادي و عملي رسيدگي مي شود. 🌱 پس در حقيقت نامه اعمال در برزخ شامل کليات مي شود ولي در قيامت شامل جزئيات نيز مي شود. بهشت و جهنم برزخي، طبق همين پرسش هاي کلي که پرسيده مي شود تقسيم مي شود.
🍀🌟🍀🌟🍀 ✅پرسش: سوالي داشتم درباره انفاق 1.در ايه 67 فرقان اعتدال در انفاق گفته شده 2. حضرت علي انفاقشون در حدي بوده که خانواده خودشون هم در گرسنگي قرار داشتن ولي انفاق کردن 3. پس انداز در اسلام هم آمده 4. خريد خونه و ماشين و ...در حد شان و عرف خانواده يا جامعه هم هست حالا همش تو ذهنم به هم ريخته و شده سوال که ايا حضرت علي علیه السلام به عنوان رهبر اين جوري بودن و البته بعضي افراد ديگر هم هستن که رهبر نبودن .اگر ما به عنوان پيرو بايد چنين باشيم.با توجه به اينکه از نظر عقلاني هم پس انداز درسته و انگشت نما نشدن در جمع فاميلي در حد شان داشتن . آيا بايد کل سرمايه و دارايي رو انفاق کرد ؟ رسيدن به اينجا کمال هست يا مخصوص افرادي است.و اينکه تفاوت روش زندگي حضرت علي علیه السلام با ايه 67 فرقان در چيه؟ 🌺پاسخ: دستور به رعايت اعتدال در جايى است که: 1📌. بخشش فراوان سبب نابسامانيهاى فوق العاده اى در زندگى خود انسان گردد، و به اصطلاح ملوم و محسور شود. 2.📌 و يا ايثار سبب ناراحتى و فشار بر فرزندان او گردد و نظام خانوادگيش را به خطر افکند، و در صورتى که هيچيک از اينها تحقق نيابد مسلما ايثار بهترين راه است. 👈از اين گذشته رعايت اعتدال يک حکم عام است و ايثار يک حکم خاص که مربوط به موارد معينى است و اين دو حکم با هم تضادى ندارند . 🌸در مورد ايثارو بخشش پيامبر –ص- و يا ائمه-ع- هيچ موردي سراغ نداريم که آنها از حق خانواده و زن و فرزند و عيال ايثار و انفاق کرده باشند و حتي در مورد آيه سوره دهر که داستان ايثار اهل بيت نسبت به اسير و فقير و يتيم بيان شده دادن افطار خود به انها با خواست و پيشنهاد و رضايت خود انها بوده و حتي کنيز انها نيز چنين درخواستي داشت و در اين ايثار باميل خود شرکت داشت ✍️ البته رعايت حق خانواده و مقدم داشتن انها به اين معنا نيست که مثلا پدر حق بخشش و انفاق ندارد بلکه اگر نياز هاي ضروري و لازم خانواده را تامين نمود و وظيفه شرعي و واجب خود را نسبت به آنها انجام داد مي تواند از مال خود اهل بخشش و انفاق باشد و البته بهتراست که در اين مورد نيز بر طبق دستور قرآن حد اعتدال را رعايت کند .
🍀🌟🍀🌟🍀 ✅پرسش: ملکوت چیست؟ آیا قابل دیدن است؟ 🌺پاسخ: در قرآن کریم در آیاتی چند از "ملکوت" نام برده شده است. مانند: 1-📌 «فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُون‏؛پس [شكوهمند و] پاك است آن كسى كه ملكوت هر چيزى در دست اوست و به سوى اوست كه بازگردانيده مى ‏شويد)(یس/83) ✍️علامه طباطبایی در تفسیر آیه شریفه می فرمایند: « مراد از" ملكوت" آن جهت از هر چيزى است كه رو به خداست، چون هر موجودى دو جهت دارد، يكى رو به خدا، و يكى ديگر رو به خلق. ملكوت هر چيز آن جهتى است كه رو به خدا است، و ملك آن سمت رو به خلق است ممكن هم هست بگوييم: ملكوت به معناى هر دو جهت هر موجود است، و آيات زير هم بر همين معنا حمل مى‏شود، 🍀" وَ كَذلِكَ نُرِي إِبْراهِيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ" «انعام/75» و" أَ وَ لَمْ يَنْظُرُوا فِي مَلَكُوتِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ" «اعراف/185» و" قُلْ مَنْ بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ" «مومنون/88». و اگر فرموده ملكوت هر چيزى به دست خداست، براى اين است كه: دلالت كند بر اينكه خداى تعالى مسلط بر هر چيز است، و غير از خدا كسى در اين تسلط بهره و سهمى ندارد. 🍃و برگشت معنا در آيه « فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ» به اين است كه: خدا از استبعادى كه مشركين در مساله معاد مى‏ كنند، منزه است، چون مشركين غافلند از اينكه ملكوت هر چيزى به دست خدا و در قبضه قدرت اوست.»(1)‏ 🌸در تفسیر نمونه آمده: «ملكوت در اصل از ريشه" ملك" (بر وزن حكم) به معنى" حكومت و مالكيت است،" واو" و" ت" براى تاكيد و مبالغه به آن اضافه شده بنا بر اين‏ منظور از آن در اينجا حكومت مطلقه خداوند بر سراسر عالم هستى است.»(2) 2-📌 همچنین در آیه 75 سوره مبارکه انعام که از ملکوت و نشان دادن آن به حضرت ابرهیم(علیه السلام) سخن بمیان آمده است: «وَ كَذَالِكَ نُرِى إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِين‏؛ و اين گونه ملكوت آسمانها و زمين را به ابراهيم نمايانديم تا از جمله يقين‏ كنندگان باشد»(انعام/75) 🌼در این مورد نیز ملکوت، همان مالکیت مطلقه الهی است: «مالكيت مطلقه و تسلط پروردگار را بر تمام آسمان و زمين به او نشان داديم" (وَ كَذلِكَ نُرِي إِبْراهِيمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ).»(3) 3-📌 در آیه 185 سوره مبارکه اعراف نیز صحبت از ملکوت است: أَ وَ لَمْ يَنظُرُواْ فىِ مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْض‏(اعراف/185) علامه طباطبایی در توضیحی تحت عنوان: [اشاره به معناى" ملكوت" در عرف قرآن مجيد]می فرمایند: «" ملكوت" در عرف قرآن و بطورى كه از آيه" إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَيْئاً أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ، فَسُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ" «یس/84» استفاده مى‏شود عبارت است از باطن و آن طرف هر چيز كه بسوى پروردگار متعال است، و نظر كردن به اين طرف با يقين ملازم است‏»(4) در مورد اینکه آیا ملکوت دینی است استناد میکنیم به فراز ابتدایی آیه 185 سوره مبارکه اعراف: «🌸أ وَ لَمْ يَنظُرُواْ فىِ مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ مَا خَلَقَ اللَّهُ مِن شىَ‏ْء...» علامه طباطبایی می فرمایند: ☘️«غرض از اين آيه توبيخ آنان در اعراض و انصراف از وجه ملكوتى اشياء است كه چرا فراموش كردند و در آن نظر نينداختند تا برايشان روشن شود كه آنچه را كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بسوى آن دعوتشان مى ‏كند حق است‏.»(5) پی نوشت ها: 1. ترجمه تفسير الميزان، ج‏17، ص173 2. تفسير نمونه، ج‏5، ص309 3. همان، ص308 4. ترجمه تفسير الميزان، ج‏8، ص455
﷽ ⛔️ شبهه مگر اسلام و قرآن حق نیستند و تمام آیینها به غیر از اسلام باطل نیستند پس چرا خداوند تورات و انجیل رو نازل کرد و دین یهودیت و مسیحیت را فرو فرستاد اگر اونا باطل هستن چرا خدا اونا رو فرستاد ❇️ پاسخ 🌀هرکدام از ادیان در زمان خود کاملترین دین بودند که براى هدایت مردم از طرف خداوند آمدند و سرانجام بر اثر تکامل اجتماعات بشرى، اسلام به وسیله خاتم پیامبران براى بشر عرضه شده است. ❗️ناسخ بودن و کامل بودن اسلام در برابر آیین های گذشته به این معنی است که بشر به مرحله ای از تکامل رسیده که می تواند قوانین جامع و ابدی را درک کند. 🔴 توضیح اینکه : 🗯دلایل جهانى و خاتم بودن آیین اسلام بخوبى این مطلب را ثابت مى کند که پس از طلوع اسلام براى تکامل مادّى و معنوى بشر و آگاهى او از وظایف الهى، راهى جز پیروى از این دین نیست. ❗️البّته هرکدام از ادیان گذشته در زمان خود، راه صحیحى براى تکامل بشر و توجّه او به خدا بوده و بشر در پرتو این ادیان به سوى تکامل روحى و معنوى پیش رفته است؛ ولى پس از ابلاغ آیین اسلام که آیین جهانى و خاتم ادیان است پیمودن راه هاى دیگر خطاست و غیر این آیین، نمى تواند انسان را به اهداف عالى تر و کامل ترى که مناسب «امّت تکامل یافته» است برساند. 🔰ولى در عین حال هرکدام از این ادیان در زمان و عصر خود کاملترین دین بودند که براى هدایت مردم از طرف خداوند آمده است. 😁😁💢براى توضیح بیشتر مى توان گفت که: ❕مجموع ادیان آسمانى بسان کلاس هاى مختلف دانشکده اى است که دانشجویى در آن به تحصیل و تکمیل خود مى پردازد؛ آنچه را که دانشجو در سال هاى نخست مى آموزد در عین این که صحیح و پا برجاست، پایه اى است براى کلاس هاى بالاتر و مطلبى را که در کلاس هاى بالاتر تحصیل مى کند، همگى مکمّل اصولى است که در سال هاى نخست آموخته است. ❌بنابر این، برنامه هر کلاسى نسبت به دانشجوى ویژه خود بهترین برنامه است و اگر وضع غیر این باشد (مثلا براى دانشجویان سال اوّل، برنامه کلاس هاى بالاتر پیاده شود) جز اتلاف وقت نتیجه اى نخواهد داشت؛ همان طور که اگر براى دانشجویان دروه عالى برنامه دوره اوّل اجرا گردد، آنان به هدفى که براى آن تربیت مى شوند نخواهند رسید. ⁉️آیا در این صورت کسى به خود اجازه مى دهد که بگوید برنامه کلاس هاى پایین ناقص است و مطالبى را که دانشجویان در آن کلاس ها مى آموزند نارسا مى باشد، یا این که باید گفت: ⚜برنامه هاى هر کلاسى نسبت به دانشجوى ویژه خود، بهترین برنامه اى است که تنظیم شده و آنچه را که دانشجویى در آن کلاس مى آموزد پایه اى براى ارتقا به کلاس هاى بالاتر است. ♻️همان طور که داورى ما نسبت به کلاس هاى یک دانشکده چنین است و برنامه هر کلاس را نسبت به محصّل مخصوص به خود ناقص و نارسا نمى دانیم، داورى ما نسبت به ادیان گذشته که براى هدایت و تکمیل جامعه انسانى تنظیم و نازل گردیده است نیز چنین مى باشد. 👌و معناى ناسخ بودن آیین نسبت به آیین هاى دیگر و کامل و جامع بودن آن در برابر آیین هاى پیشین، این نیست که آیین هاى پیشین از اصل و ریشه باطل و یا نادرست و یا ناقص و نارسا بوده اند؛ زیرا آیینى که از طرف خداوند دانا براى هدایت گروهى از بشر فرو فرستاده مى شود هرگز نمى تواند ناقص و نادرست باشد؛ بلکه هر کدام از این آیین ها در جاى خود و عصر خویش کاملا صحیح و رسا بوده و براى رسانیدن بشر آن عصر به هدفى که شایستگى آن را داشته است، کافى و رسا بوده اند. 🔷ولى براى بشر تکامل یافته، بشرى که مى تواند قلّه هاى بلندترى از کمالات مادّى و معنوى را تسخیر کند، باید فکر دیگرى کرد و راه دیگرى در اختیار او گذاشت که بتواند با پیمودن این راه، به این قلّه هاى بلند دست یابد و از کسب کمالات بلندترى که براى آنها شایستگى دارد باز نماند، به همین دلیل ادیان آسمانى یکى پس از دیگرى براى تربیت انسان در مراحل مختلف نازل شده تا به آیین اسلام که تکامل یافته ترین مى باشد رسیده است
متن شبهه: از زمانیکه دین اسلام بوجود آمد داستان سربریدن اسماعیل بدست پدرش ابراهیم در راه خداساخته شد بنابراین روایت ریشه اسلام را در خون انسان ها کاشتند وگرنه نه خدا قربانی میخواست ونه بره ای از آسمان امد این افسانه ساخته شد که بگوید خدا قربانی و خونریزی میخواهد اما چون اسماعیل پاک بود خداوند گوسفندی برای قربانی بجای او فرستاد وبا این کار خداوند خونریزی را در راه دین آزاد گذاشت وگرنه میتوانست بجای گوسفند از آسمان بیاید درخت گلی از زمین میرویانید و به ابراهیم میگفت من خون نمیخواهم گلی بچین وبمن هدیه کن اما چون دین اسلام باید مخالفانش را میکشت خونریزی در راه خدا را باب کرد وآنرا به پیامبران اللعظم قبل هم نسبت داد و برای استحکام حکومت خودش کشتن انسانها را بنام دین رواج داد و پس از آن پیروان وجانشینانش همچون ابوبکر وعمرو عثمان و علی و معاویه و یزید و ووو حکومتهای اموی وعباسیان وووهمه و همه سرمخالفانشان را بریدند و گفتند دستور خداست و بعدها حکومتهایی همچون تیمور لنگ در سبزوار از سر مخالفانش هرم 12متری میساخت و موذن او بر روی هرم اذان میگفت وبرای خودش مسجد صحرایی داشت و کل قرآن از حفظ بود حتی از آخر به اول و میگفت شیرین ترین لحظات من زمانیست که سر دشمنهام را که میزنم ازگردنشان خون فواره میزند من کیف میکنم خلاصه شده پاسخ شبهه: 🖤شبهه ای درباره خشونت و جهاد در ادیان: 1️⃣ریشه اسلام در فطرت انسانها قرار دارد، جهاد و شهادت ضرورتی عقلی و شرعی است که برای ادامه راه حق و هدایت انسانها لازم است. بدون آن دشمنان، اسلام و مسلمین را نابود می کنند. 2️⃣ قربانی در ادیان پیش از اسلام هم وجود داشته و قدمت آن به اندازه تاریخ بشریت است(داستان هابیل و قابیل،مائده،۲۷) خداوند به قربانی مردم هیچ نیازی ندارد، ولی این کار آثاری بر زندگی خود آنها دارد، نمادی از قربانی کردن هواهای نفسانی است، تمرین گذشتن از مال دنیاست، و فایده ای هم برای استفاده فقرا دارد. چیدن گل و تقدیم آن به خداوند حرف بی معنایی است که با خواب وحیانی حضرت ابراهیم(ع) هم تناسبی ندارد. 3️⃣ تمام ادیان الهی و غیرالهی مبارزه با دشمنان خود را ضرورتی برای ادامه حیات خود و پیروانشان می دانند. 4️⃣ از نظر ما تنها جهاد و نبردهایی مورد تایید است که به اذن پیامبر اکرم(ص) یا ائمه اطهار یا مجتهد جامع الشرایط اتفاق افتاده باشد، بنابراین آنچه بنی امیه، بنی عباس، خلفا، صفویان، گورکانیان، عثمانی ها، طالبان، داعش و...انجام داده اند ربطی به اسلام ندارد و عمل آنان از دایره اسلام خارج است. اسلام هرگز دستور کشتن افراد بی گناه را نداده و حتی آن را گناهی بزرگ می داند. 5️⃣ به نظر می رسد درباره جنایات صفویه بزرگنمایی شده است، چیزهایی هم که درباره دیانت و حافظ قرآن بودن و... به تیمورخان مغول نسبت داده اند به نظر می رسد نادرست است، او از اسلام و دیگر ادیان برای پیش برد اهداف خود سوء استفاده می کرده و گرنه دلبسته آئین مغولی خود بوده است. https://b2n.ir/612009 6️⃣ اجرای حدود اسلامی ضرورتی عقلی و شرعی است و هرگز بعد از انقلاب اسلامی دستور کشتن افراد بی گناه داده نشده است، افرادی که اعدام شده اند جنایتکارانی بودند که دشمن اسلام و مسلمین بوده اند. 7️⃣ دین اسلام به انسان آزادی و آزادگی می دهد تا خود را بنده شیطان، هوای نفس و انسانهای زورگوی دیگر نکنیم. اسلام همان دین عقلانیت و فطرت است، دین مهربانی و رحمت است. 8️⃣ به جای این حرفها بهتر است درباره جنایات پادشاهان زرتشتی و خشونتی که در این دین وجود دارد تحقیق کنید، ببینید چه جنایتهایی به انوشیروان، کوروش، داریوش و... نسبت داده اند. https://b2n.ir/617023 https://b2n.ir/014013