eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💠 فلسفه پاداش و کیفر خدا ❤️ امام علی علیه السلام: 🍀خداوند سبحان ثواب را بر اطاعتش و كيفر را بر معصيتش قرار داده است تا بندگانش را از عذاب خود بازدارد و آن‌ها را به سوى بهشتش سوق دهد. 📙 حکمت 368 نهج البلاغه
🔰 همه ضرر و زيان‌هاى جامعه در اثر چهار صفت! 🔸امیرالمؤمنین علی علیه السلام: من استطاع أن يمنع نفسه من أربعة اشياء فهو خليق بأن لاينزل به مكروهٌ أبداً قيل: وما هنّ يا أميرالمؤمنين! قال: العجلة واللجاجة والعُجب والتّوانی. هر كه تواند خود را از چهار چيز نگه دارد شايسته است كه هرگز بد نبيند، گفته شد كه آن‌ها چه‌اند؟ فرمود شتاب و لجبازى و خود بينى و سستى. 📚تحف العقول، صفحه ۲۲۲ هركس اين چهار صفت را از خود دوركند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دست‌اندركاران و رؤسای جامعه، هيچ‌گاه حادثه و واقعه ناخوشايندى، متوجه او نخواهدشد: 1⃣ عجله، بدون تأنّى و دقت، تصميم‌گيرى كند يا كارى را اجراء نمايد (عجله غير از سرعت در عمل است). 2⃣ لجاجت، يكى از مسائل خطرناك و بلاهاى دامن‌گير، اصرار و پافشارى ناحق، در مسأله‌اى است كه چون اين حرف را گفته و يا چنين موضعى اتخاذ كرده حاضر نيست عقب‌نشينى كند و لو خلاف آن ثابت شود. 3⃣ مغرورشدن و خودشگفتى، كه انسان نقص‌ها و ضعف‌هاى خود را نديده و احياناً محسنات‌اش را بزرگ بشمرد. 4⃣ كاهلى و سستى، كار امروز را به فردا افكندن و تأخير انداختن. 🔸رهبر انقلاب با این همه تجربه مدیریتی فرمودند: در اثر تجربياتى كه در سال‌هاى متمادى پيدا كردم به اين نتيجه رسيدم كه اين سخن على (عليه السلام) واقعاً حكمت تمامى است و همه ضرر و زيان‌هايى كه متوجه جامعه شده است در اثر اين امور بوده. خداوند ان شاءاللّه ما را با مجاهدت خودمان و با توفيق خودش از اين صفات دور بدارد. 🔗 لینک https://btid.org/fa 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema
🌀⭕️💠🔴 یک خبر صادق ➖➖➖➖➖ 🔷🔸🔷🔸🔷 🔷💠 حدیث از فاطمه زهرا سلام الله علیها داریم که قرآن راستگو و یادگار پیامبر است و گوش سپردن به آن موجب نجات است. الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏1، ص: 99 🔶🔹🔶 امروز یک خبر صادق را بررسی میکنیم: 🔷🔸در قرآن آمده فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ 🔶🔹یعنی اگر نمی دانید از اهل ذکر بپرسید. ❓◾️🔻اهل ذکر چه کسانی هستند؟ ⭕️ در جلد ۲۳ بحار الانوار، صفحه ۱۷۲ به بعد، حدود ۶۰ روایت با این مضمون نقل شده است که نَحنُ و الله اَهلَ الذِكر المسؤلون یعنی به خدا قسم آن اهل ذکری که مردم باید سوالات خود را از آنان بپرسند، ما هستیم. 🔴🔷⭕️ امروز یک سوال از اهل بیت علیهم السلام می پرسیم: ❓◾️🔻چه مقدار پوشش برای زن واجب است؟ ⭕️ البته روی سخن با آنان است که دچار انجماد در حوزه اعتقادات نشده اند. ❌ بعضی شیعه هستند و به اهل بیت علیهم السلام عشق می ورزند اما ‼️حرفشان را گوش نمی کنند. ❓▪️❓یک سوال: اگر کسی مرتب به شما بگوید که دوستتان دارد، اما به خواسته و کلام شما بی محلی کند، معنایش برای شما چیست؟ ❌ طرف مقابل دروغ می گوی ❌ یا ادعایش فقط در حد حرف است ❌ یا قصد تمسخر دارد 😔 ✔️🔴 بگذریم از این افراد. ✔️⭕️ روی سخن با آنان است که به معنای واقعی دوستدار اهل بیت علیهم السلام هستند و نه فقط در حد حرف. ✔️🔴🔻حالا چند جمله از اهل بیت علیهم السلام بشنویم در خصوص حدی از حجاب که واجب است. ✔️🔻امیرالمومنین، علی علیه السلام می فرمایند که: زن (باید) مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند.(مجمع‌البیان، ج ۷) ✔️🔻در حدیثی از رسول خدا صل الله علیه و آله آمده است که زنی که زینت خود، موی سر و مچ پای خود را برای غیر همسرش آشکار کند، خدا را به خود خشمگین کروه است. (مستدرک حاکم، ج ۲، ص ۵۴۹) ❌ حالا مرتب بگویید که ◾️دل باید پاک باشه ◾️بروید و ببینید آنهایی که حجاب دارند، چه گناهانی می کنند. ◾️خدا بی کار نیست که بخاطر دو تار مو، ما را به جهنم بیندازد. ✔️⭕️ خواهر عزیزم ✔️🔻معلوم است که دل باید پاک باشد. اما در قرآن، ایمان و عمل صالح را کنار هم آمده است. ایمانی که عمل و رعایت دستور خدا به دنبالش نباشد، ایمان نیست. ✔️🔻بله درست است که حفظ حجاب اگر با گناهان دیگر همراه باشد، حتما عقوبت و دوری از رحمت حق را به همراه خواهد داشت. اما این توجیه گناه بی حجابی برای یک نفر دیگر نمی شود. ✔️🔻و صد البته که خدا ما را به جهنم نمی اندازد. 🔴 بلکه این خود ما هستیم که جهنم و بهشت را، همین الان، در هر لحظه زندگی، با دستان خودمان می سازیم. 🔲🔻این حرف ضعیف و بی منطق مثل این است که بگوییم معلم بیکار نیست که بخاطر چند اشتباه کوچک، ما را در امتحان رد کند. ❌ عزیز من این خود شمایی که بخاطر اشتباهات و بی توجهی به توصیه معلم برای انجام وظیفه، مردود می شوی. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال بررسی مسائل روز و پاسخ به شبهات آدرس در ایتا @shobhepaasokh آدرس در بله @shobhepaasokh2 آدرس در واتساپ https://chat.whatsapp.com/I6xlVkFDrpo9jRH8DRlcEW
معنى فرموده پیامبر اکرم(ص)به امیرالمومنین (ع)که فرمودند تو «ابو تراب» هستی چیست؟ عباية بن ربعى گويد: به عبد اللّه بن عبّاس گفتم: چرا پيغمبر خدا صلى اللَّه عليه و آله علىّ را به ابو تراب كنيه داد؟ گفت: زيرا او مالك و صاحب كره زمين مى باشد، و بعد از پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله حجّت خدا بر ساكنان زمين است، و بقاى زمين به او، و آرامش زمين از بركت وجود اوست، از پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله شنيدم كه فرمود: روز قيامت چون شخص كافر نعمتهايى را كه از خداوند بعنوان پاداش و كاميابى، براى شيعه على عليه السلام فراهم آورده است بنگرد، گويد: يا لَيْتَنِي كُنْتُ تُراباً (اى كاش من هم شيعه على بودم) و اين است كه خداوند فرموده: وَ يَقُولُ الْكافِرُ يا لَيْتَنِي كُنْتُ تُراباً (كافر در آن روز مى گويد: اى كاش خاك بودم- نبأ ۷۸: ۴۰) (از روى حسرت مى گويد: اى كاش خاك بودم، تا به عذاب آتش نمى سوختم). 📕معانی الاخبار شیخ صدوق باب ۵۶ معنی ابوتراب
✅ هروقت اینو از یکی می‌پرسیدم که چرا تو دعای کمیل یا مناجات شعبانیه امیرالمؤمنین انگار خودش رو گناهکارترین فرد روی زمین میدونه و دعا میکنه؟ ومگه حضرت معصوم نبوده؟ 🔻درجواب میگفتن امیرالمؤمنین میخواسته به دیگران یاد بده چجوری با خدا حرف بزنن. هیچوقت این جواب قانعم نمی‌کرد تا اینکه تو یه صوتی امام خمینی در بیست ثانیه جواب خیلی قشنگتری به این سوال داد. ایشون میگن امامان وقتی درمقابل خدا قرار میگرفتن میدیدن که هیچی ندارن و همه چی از اوست، خودشون سرتاپا نقصن و هرکمالی هست از اوست، وقتی معرفتت به خدا و خودت اینطوری شد وقتی باهاش صحبت میکنی خودت رو انگار کوچیکترین و گناهکارترین فرد روی زمین میدونی. با این تفسیر اصلا ائمه فیلم بازی نمیکردن که بخوان به ما آموزش دعا بدن، هرچیزی که با عمق وجودشون درک میکردن رو به زبون میاوردن، بخاطر همین تمام صورتشون خیس اشک میشد. این شبهای باقی مونده یکبار مناجات شعبانیه امیرالمؤمنین رو با معنی بخونید، چقدر حضرت قشنگ حرف میزدن باخدا. واقعا امیرِکلام بودن.... ✍حسین دارابی
✅ تهیدست... ▪️ما درین انبار گندم می‌کنیم ▪️گندم جمع آمده گم می‌کنیم ▪️می‌نیندیشیم آخر ما بهوش ▪️کین خلل در گندمست از مکر موش ▪️موش تا انبار ما حفره زدست ▪️و از فنش انبار ما ویران شدست ▪️اول ای جان دفع شر موش کن ▪️وانگهان در جمع گندم جوش کن 🔹 خیلی تلاش میکنیم، کار خیر میکنیم، ثواب جمع میکنیم و ... اما در آخر میبینیم کف دستمون هیچی نیست!😔 همه رو به باد دادیم... 🔹 چرا؟! چون نفس مون به انبارِ اعمالمون راه پیدا کرده و هر چه کاشتیم رو نابود کرده!! ما هم حواسمون نبوده!! 🔸 از یک طرف به یک مستمند کمک کردیم از اون طرف رفتیم ده جا گفتیم و پُزش رو دادیم که ما خیییلییی نیکوکاریم!!! 🔸 از یک طرف نیم کیلو سبزی برای مادرمون خریدیم و خوشحالش کردیم از طرف دیگه شروع کردیم سرش غرغر کردن و منت گذاشتم و... و دلش رو شکوندیم!!! 🔹 خلاصه؛ از یک طرف کار خیر کردیم از طرف دیگه با تحریک نفسمون بهش لگد زدیم و خرابش کردیم!! حالا هم هستیم نادم و شرمنده! 🔹 مستضعف، محروم، تهدیست مائیم، نه اونایی که از نظر مادی و مالی در ضعف هستن! بیچاره مائیم که وقتی توی پرونده اعمالمون رو نگاه میکنیم روی همه اعمال خیرمون، خودمون یک خط کشیدیم و حالا هیچ بن هیچیم در برابر ولایت... 🔹 البته پرونده ما هیچِ هیچم نیست، سرشار از گناه و معصیت و غفلت هست!😔 یک روسیاهِ به تمام معنا! اما پر ادعا! 🔻 الغرض؛ رفقا مراقب باشیم، قبل از رسیدن به ته خط، فکری به حال نفس مون کنیم، تا نادم و پشیمان، به زیر خاک نریم... ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
⭕️ سوال ❓ چه دلایلی برای اثبات امامت بعد از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله وجود دارد؟ 🔸عقل ویژگی‌هایی از قبیل علم، عدالت، شجاعت و عصمت را به صورت کامل برای امام اثبات می کند، و به وسیله نص قرآن یا روایات قطعی الصدور و قطعی الدلاله، نیز ثابت می‌شود که چه کسی امام است. که به بعضی از آنها اشاره می شود. 1️⃣ «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقینَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید از (مخالفت فرمان خدا) بپرهیزید و با صادقان باشید.» در این آیه به همراهی با صادقین امر شده است و طبق نظر علمای شیعه مصداق صادقین در آیه ائمه معصومین علیهم السلام می باشند. حتی اهل سنت نیز بر این مطلب که مصداق آن اهل بیت باشند، تصریح کرده اند. 2️⃣ «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ؛ اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول خدا را و صاحبان امر را.» در این آیه اطاعت از اولی الامر هم ردیف اطاعت از خدا و رسول قرار داده شده است که اثبات عصمت نیز بر مصادیق خود می کند و طبق نظر شیعه منظور از «اولی الامر» در آیه مبارکه، امامان معصوم هستند. 3️⃣ حدیث ثقلین: این حدیث فراوان از پیامبر اکرم(ص) در منابع دست اول معروف شیعه و اهل‌ سنت نقل شده است، به طوری که هیچ تردیدی در صدور آن از پیامبر(ص) نیست. میر حامد حسین هندی در کتاب خلاصه عبقات الانوار از یکصد و بیست و شش کتاب معروف نام می‌برد و عین عبارت هر کدام را با قید جلد و صفحه کتاب در آن‌جا آورده است. 4️⃣ حدیث سفینه: نیز یکی دیگر از احادیث معروف درباره اهل‌بیت (ع) و امامان معصوم می باشد، که به طور گسترده در کتب معروف شیعه و اهل‌سنت نقل شده است. که حداقل هشت نفر از صحابه پیامبر اکرم(ص) این حدیث را نقل کرده اند: (ابوذر، ابوسعید خدری، ابن عباس، انس، عبدالله بن زبیر، عامربن واثله، سلمة بن الاکوع و علی بن ابی‌طالب) همچنین حدیث در ده‌ها کتاب از کتاب‌های معروف اهل‌سنت آمده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/202428 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💎 جواب کامل شبهه امامت هم مثل پادشاهی موروثی است پس فرقی بین امامت و پادشاهی نیست؟! 🔶 اول: امامت از سوی خداست و خداوند تعیین می‌کند چه کسی امام باشد. در حالیکه پادشاهی اینگونه نیست. 🔷 دوم: در پادشاهی اغلب حکومت از پدر به پسر بزرگتر می‌رسد و به عنوان جانشین و ولیعهد معرفی می‌شود، در حالی که در امامت چنین نیست و امامت به کسی که شایستگی‌های خاصی دارد داده می‌شود. 🔻 و اگر امامت موروثی بود باید از پدر به پسر بزرگتر می‌رسید در حالی که امامت از حضرت علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام و از ایشان به برادرش امام حسین علیه السلام رسیده است و از امام حسین علیه السلام به جای اینکه به حضرت علی اکبر که پسر بزرگتر است برسد به امام سجاد علیه السلام که کوچکتر است رسیده است. یا امام صادق علیه اسلام با وجود اینکه اسماعیل پسر بزرگش بود او را به عنوان امام معرفی نکرد. 🔶 سوم: پادشاهی در زمان حال تعیین می‌شود یعنی اول باید فرزند پسر پادشاه به دنیا بیاید که او را به عنوان جانشین و ولیعهد خود معرفی کند. در حالی که در امامت، امامان از قبل تعیین شده و معرفی شده‌اند و فقط باید منتظر به دنیا آمدن آن‌ها باشند. 🔻 اگر قرار بود امام منتظر بود تا فرزند پسرش که به دنیا آمد او را به عنوان امام بعد از خودش معرفی کند همین که حضرت علی اکبر به دنیا آمد باید امام حسین علیه السلام او را به عنوان امام بعد از خود معرفی می‌کرد یا امام صادق علیه السلام همین که اسماعیل به دنیا آمد او را به عنوان امام معرفی می‌کرد در حالی که این کار را نکردند. 🔻 و امام حسین علیه السلام فرزند دومش امام سجاد علیه السلام را به عنوان امام معرفی کردند و امام صادق علیه السلام سومین پسر خودش امام کاظم علیه السلام را به عنوان امام معرفی کردند. 🔷 چهارم: در پادشاهی، جانشین و ولیعهد می‌تواند شورش کند و پادشاه را برکنار کند و خودش پادشاه شود، یا پادشاه خود کنارگیری کند و جانشین او پادشاه شود ولی در امامت تا امام قبلی زنده است نوبت به امامت بعدی نمی‌رسد و او تابع امام قبل است. 🔶 پنجم: در پادشاهی، پادشاه می‌تواند حق پادشاهی خودش را به دیگری ببخشد و کسی دیگر به جای او پادشاه شود ولی در امامت، امام نمی‌تواند امامت را ببخشد یا کسی به او امامت را بدهد چون امامت یک مقام الهی است و فقط خداست که می‌تواند این امامت را به او بدهد یا از او بگیرد. 🔻 امام رضا علیه السلام به مأمون در بخشیدن ولایتعهدی به ایشان فرمودند: «إِنْ‏ كَانَتْ‏ هَذِهِ‏ الْخِلَافَةُ لَكَ‏ وَ اللَّهُ‏ جَعَلَهَا لَكَ فَلَايَجُوزُ لَكَ أَنْ تَخْلَعَ لِبَاساً أَلْبَسَكَ اللَّهُ‏ وَ تَجْعَلَهُ لِغَيْرِكَ وَ إِنْ كَانَتِ الْخِلَافَةُ لَيْسَتْ لَكَ فَلَايَجُوزُ لَكَ أَنْ تَجْعَلَ لِي مَا لَيْسَ لَك‏؛ اگر این خلافت مال تو است و خدا آن را برای تو قرار داده است، در این صورت، جایز نیست لباسی را که خدا به تو پوشانده از خود خلع کرده و در اختیار دیگری قرار دهی و اگر مال تو نیست در این صورت جایز نیست آنچه را که مال تو نیست به دیگران ببخشی».[1] 🔷 ششم: در پادشاهی، هر کسی چه فاسد چه ناقص چه نادان چه ترسو و هر چه باشد امکان دارد پادشاه شود ولی در امامت کسی امام می‌شود که از همه مردم عالم‌تر و عادل‌تر و شجاع‌تر و پرهیزکارتر و ... باشد. 🔶 هفتم: در پادشاهی، اگر پادشاه از حکومت کنار گذاشته شود دیگر جایگاهی ندارد ولی در امامت، اگر امام از حکومت هم کنار گذاشته شود باز مقام امامت را دارد و باز امام است هر چند حکومت نداشته باشد، چون مقام امامت را خدا به او داده است و کسی آن را نمی‌تواند از او بگیرد. 🔷 هشتم: در پادشاهی، پادشاه برای منافع خودش کار می‌کند و به دنبال سود بیشتر برای خود و خانواده‌اش هست و حاضر است هر چیزی و هر کسی را برای خود و حکومتش فدا کند. ولی در امامت، امام برای منافع مردم و دین خدا تلاش می‌کند، که سود دنیایی یا آخرتی به مردم برساند و حاضر است خود و همه چیزش را برای دین خدا و مردم فدا کند. 💠 منابع: [1]. عیون اخبار الرضا(علیه السّلام)، شیخ صدوق، ج 2، ص 138 - 139 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/112 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
⁉️سؤال: چرا امامت از اصول دین است؟ 💠جواب: 🔸۱. در آیه شریفه، خطاب به پیامبر چنین آمده است: ... وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رسالته]؛ «اگر انجام ندهی و مسئله امامت علی (علیه السلام) را ابلاغ نکنی رسالتت را نرسانده ای (و تمام زحماتت به هدر میرود. » 67/مائده 🔺آشکار است آنچه قرآن درباره او چنین میگوید، از امور مهمه ای است که جنبه اساسی و ریشه ای دارد. 🔸۲. شیعه و سنی، روایتی را از پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله) نقل کرده اند که فرمود: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفُ إِمَامَ زَمَانِهِ ، مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة؛ هر كس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مردن زمان جاهلیت مرده است. 📚شرح العقائد النسفیة 🔺واضح است امری که شناخت نداشتن نسبت به آن، حکم زمان جاهلیت و قبل از اسلام بر او بار شده است از مسائل اساسی اسلام است که اگر بمیرد بدون شناخت به آن، مردنش همانند مردن زمان جاهلیت و کفر میشود. 🔸شیعه و سنی این روایت را نقل کرده اند که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «إِنَّ أُمَّتِي سَتَفْرِقُ بَعْدِي، عَلَى ثَلَاثٍ وَ سبعين فرقة، فرْقةُ مِنْهَا نَاجِيَةٌ وَ اثْنَتَانِ وَ سَبْعُونَ فِي النَّار؛ به درستی که امتم بعد از من، هفتاد و سه فرقه خواهند شد یک فرقه از آنها نجات یافته اند هفتاد و دو فرقه (منحرف و) هلاک میشوند.» 📚سنن الترمذي جلد : 5  صفحه : 26 هر گروهی از مسلمانان می گویند آن فرقه ناجیه، ما هستیم و بقیه منحرف شده اند و هر کدام برای خود دلیلی دارند. ما ضمن احترام به نظریات همه، نظر خود را بیان می کنیم: 🔺دلیل شیعه بر اینکه فرقه ناجیه پیروان اهل بیت پیغمبرند، روایتی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله است که شیعه و سنی آن را نقل کرده اند. 🔸حضرت فرمودند: «مَثَلُ أَهْلِ بَيتى فيكُم، مَثَلُ سَفِينَةِ نُوحٍ، مَنْ رَكِبَها نَجِي وَ مَن تَخَلَّفَ عَنها، غَرَق مثل اهل بیت من در میان شما مثل کشتی نوح است که هر کس سوار کشتی شد نجات یافت و هر کس تخلف کرد، غرق شد.» 📚الإمامة والامتداد الرسالي [أبو لحية، نور الدين] صفحه : 34 🔺از این روایت به خوبی میفهمیم که فرقه ناجیه همان پیروان اهل بیت پیامبرند و از همین روایت اهمیت پیروی از اهل بیت (عليهم السلام) معلوم میشود که تخلف از آنها با غرق شدن و هلاک شدن مساوی است. 🔸روایت ثقلین شیعه و سنی نقل کرده اند که پیامبر(صلى الله عليه و آله) فرمود: [ إنى تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ، مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، كِتابَ الله و عترتي أهلِ بيتي وَ إِنَّهُما لَن يَفتَرقا، حَتَّى يردًا عَلَى الحوض؛ به درستی که من از بین شما میروم (و) دو چیز گرانبها میان شما می گذارم مادامی که به این دو تمسک ،بجویید، هرگز گمراه نخواهید شد کتاب خدا و اهل بیتم و اینها از هم جدا نخواهند شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوند.» 📚المسند الموضوعي الجامع للكتب العشرة جلد : 20  صفحه : 429 📌از اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) اهل بیت (علیهم السلام) را در کنار قرآن قرار داده، معلوم میشود که مسئله پیروی کردن از اهل بیت(علیهم السلام) مثل پیروی کردن از قرآن از مسائل اساسی اسلام است. قرآن، قانون بسیار خوب و اهل بیت (علیهم السلام) مجری بسیار خوبی هستند. قانون خوب بدون مجری خوب فایده ای ندارد 📚اصول عقاید
سؤال:آيا در آوردن تير از پاي علي 7در نماز و متوجه نشدن حضرت , با صدقه دادن آن بزرگوار به فقير در حال نماز منافات ندارد؟ جواب: حالات انسان در نماز متفاوت است , حتي حالات عرفا و بزرگان چنين است . گاه در اوج عبادت و محضِ در ربوبيت حضرت حق مي شوند و گاه چنين نيست . در روايت امام هشتم آمده است : كسل است >. قلب ها گاهي در حالت خوش و همراه با معنويت است و گاهي چنين نيست . هنگامي كه قلبتان با نشاط است و حالت خوشي داريد, آن را غنيمت بداريد.(1) و ثانياً: انسان نمازهاي واجب را با نمازهاي مستحب از لحاظ توجه بيش تر فرق مي گذارد. مسلماً ما نمازهاي واجب را با اهميت بيش تري مي خوانيم و ممكن است دادن انگشتر به سائل در نماز مستحبي بوده و كشيدن تير ازپاي حضرت در نماز واجب بوده است . ثالثاً: كشيدن تير از پاي امام , قابل بحث و بررسي است . حضرت امام ره در توضيح المسائل و مرحوم فيض درمحجة البيضاء(2) و سيد نعمت الله جزائري در انوار النعمانيه (3) آورده اند: از نظر فقهي بايد اين حديث مورد بحث و دقت از نظر سند و دلالت قرار گيرد. البته بسياري از عارفان بوده اند كه در نماز حالات مخصوصي داشته اند و احوال آنان نقل شده است ,(4) چه رسد به امام العارفين مولي الموحدين اميرالمؤمنين 7 البته اين گونه مطالب براي ما كه دستي دور بر آتش داريم , بعيد به نظر مي رسد. (پـاورقي 1.همان , ص 357 (پـاورقي 2.محجة البيضاء, ج 1 ص 397 (پـاورقي 3.انوار النعمانيه , ص 342 (پـاورقي 4.محجة البياء, ج 1 ص 397
✍ شبهه دور در انتخاب رهبری 🔘 اصل شبهه : ⬅️ رهبر، شورای نگهبان را انتخاب می‌ کند⬅️ شورای نگهبان، کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری را تأیید می کند⬅️ مردم به کاندیداهای تأیید شده مجلس خبرگان رأی می دهند ⬅️ مجلس خبرگان منتخب مردم، رهبر را انتخاب می‌کند. با این وصف در انتخاب رهبری، دور اتفاق افتاده و دور هم باطل است. 🔆 پاسخ شبهه: پاسخ را می توان در همان چرخه آخر شبهه جستجو کرد. ✍ اینکه مجلس خبرگان منتخب مردم، رهبر جدید ( آیت الله خامنه‌ای ) را انتخاب می‌ کند نه رهبر حاضر (امام خمینی ره) را. ✍ اگر مجلس خبرگان، رهبر حاضر ( امام خمینی ره) را مجدد انتخاب بکند در این صورت، دور اتفاق می افتد ✅ پس با انتخاب رهبر جدید، در چرخه انتخاب رهبری، دور صورت نمی گیرد. ✍ محمدعلی برزگر، مدرس دانشگاه
آیا رهبری موافق فسادند؟اگر نیست پس چرا عوامل فساد زا رو تغییر نمیدن🤔 پاسخ خب همین چند روز پیش بود که فرمانده نیروی انتظامی عوض شد. من یک مثال میزنم و قصدم بالا بردن رهبری یا پایین اوردن امیرالمومنین نیست. گرچه رهبر هم از اولادشونه و ما رهبری رو فرزند خلف ایشون میدونیم. بگذریم 👇👇👇 امیرالمومنین علی ع یک امام و معصوم بود. و پس از ۲۵ سال خانه نشین کردنش اومدن سراغش و گفتن حالا ما قبول کردیم خلیفه بشی. توی ۳ سال و خورده حکومتش چندین جنگ راه انداختن. نه دشمنان خارجی همین دوستان داخلی. توی این مدت حکومتش مجبور شد بارها به مخالفینش هم منسب بده. آیا امام علی اختیارات نداشت؟ آیا عالم به علم غیب نبود؟ آیا نمیتونست؟ آیا میخواست مردم رو اذیت کنه؟ آیا مالک اشترش رو نامردانه نکشتن؟مالک اشتر رهبری کی بود؟ همین امام علی روی منبر میرفت و زار زار گریه میکرد جوری که تمام محاسنش از اشک چشمش خیس میشد و میگفت خدا شما را لعنت کند که جگرم را خون کردید تابستان شما را به جهاد میطلبم میگویید گرم است. زمستان میطلبم میگویید سرد است. همین امام علی مقتدر مظلوم. یا فرزندش امام حسن بخاطر صلحش با معاویه همین دوستان مسخرش نمیکردن نمیگفتن خار کننده مومنین؟؟؟ رهبر و امام کارش این نیست بیاد توکار همه دخالت کنه و غذا رو جویده شده تحویل مردم بده. ما عقل داریم و حق انتخاب. قرار نیست تمام امورات رو رهبر به دست بگیره. حالا رهبری هم بارها اخطار دادن و بارها تاکید کردن تحقیق کنید.چند درصد از مردم بیانات ایشون رو گوش کردن؟ آیا الان که این همه بهشون توهین کردند کسی اومد بره تحقیق کنه چرا و چی شد که اینجور کردند؟ چون کسی نمیدونست این شخص داره برای دفاع از اسلام و تمدن اسلامی چه زحمتی میکشه. بگذریم. مردم ما هنوز نمیخوان قبول کنن خودشون تو سرنوشت خودشون موثرن. در دوره دولت روحانی بارها برنامه های انتقاد از دولت برگزار شد چقدر از مردم شرکت کردند؟چقدر اومدن برای مطالبه؟