eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رسانه شهر"دارالوحده"سرچشمه
اسفند یخی.... - @mer30tv.mp3
3.42M
امام علی علیه‌السلام: 💠 خرد آدمى، سامان‌بخش اوست، و ادبش مايه قوام او، و راستى (راستگويى‌اش) پيشواى او، و سپاس‌گزارى‌اش كمال او. 📚غرر الحكم: ج۴ ص۳۶۴ ح۶۳۳۵.
موسی بن جعفر صلوات الله و سلامه علیهما : قَلیلُ الْعَمَلِ مِنَ الْعاقِلِ مَقْبُولٌ مُضاعَفٌ وَ كَثیرُ الْعَمَلِ مِنْ أهْلِ الْهَوی وَالْجَهْلِ مَرْدُودٌ. اعمال شخص عاقل مقبول است و چند برابر أجر خواهد داشت، ولی شخص نادان و هوسران گرچه زیادكار و خدمت و عبادت كند پذیرفته نخواهد بود. الكافی: ج ۱ ص ۱۷ ح ۱۲.
﷽ رُوِيَ عَنْ مُوسَى ابْنِ جَعْفَرٍ صلوات الله عَلَیْهِمَا قالَ: «هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ يَا هِشَامُ إِنَّ الْعَاقِلَ نَظَرَ إِلَى الدُّنْيَا وَ إِلَى أَهْلِهَا فَعَلِمَ أَنَّهَا لَا تُنَالُ إِلَّا بِالْمَشَقَّةِ وَ نَظَرَ إِلَى الْآخِرَةِ فَعَلِمَ أَنَّهَا لَا تُنَالُ إِلَّا بِالْمَشَقَّةِ فَطَلَبَ بِالْمَشَقَّةِ أَبْقَاهَا» ترجمه: ای هشام! انسان عاقل به دنیا و دنیاداران نگاه می کند و می فهمد که دنیا جز با سختی و زحمت به دست نمی آید. او نگاه به آخرت می کند؛ پس می فهمد که آخرت و بهشت و رضوان الهی جز با سختی و زحمت به دست نمی آید؛ پس این انسان عاقل به دنبال آخرت می رود و زحمت و سختی را برای جایی می کشد که جاودانه و همیشگی است. شرح: در یک روایت مفصّلی است که دارد، موسی ابن جعفر صلوات الله علیه، به هشام ابن حکم، مطالب زیادی را فرمودند که یک مختصرش این بود به اصطلاح، که اتفاقاً توی این روایت، فرازهایش هرچه هست، قالبش این جوری است که من می بینم. آن قالبش این است که حضرت، روی عقل خیلی تکیه می کنند ایشان، خیلی! حالا گفتم فرازهای زیادی دارد، حالا من بخشیش را می گویم که چه بسا یک نظر خاصی هم حضرت داشتند توی این روایت. فرمودند که: ای هشام! انسانی که عاقل است، دقّت می کند. فرق است بین«نَظَرَ و رَاَء»؛ به قول ما از نظر طلبگی، رُؤیَت و نظر؛ به اصطلاح؛ رُویَت یعنی دیدن، دیدن هم این دیدن ظاهری است. این را می گویند: رویت. استعمال عربیش هم این است: رأیتُ مثلًا کذا. دیدم...؛ امّا نه، نَظَرْ معنایش این است که دقّت کردم رویش. حضرت می فرماید که آدم عاقل، یک آدمی است که دقّت می کند. گوش کنید، «نَظَرَ إِلَى الدُّنْيَا»؛ این به اصطلاح، مظاهر مادّیّت و همه را، این ها را و تمام لذّات دنیایی و هرچه که هست، رویش دقّت می کند، «وَ إِلَى أَهْلِهَا»؛ و به دنیا دارها هم، وضع آن ها هم دقّت می کند. خوب دقّت کنید! دو تا چیز هست، هم به خود دنیا، هم به دنیادارها، «وَ إِلَى أَهْلِهَا»؛ فهمیدی چه می خواهم بگویم؟ این از نظر ما می گوییم نکته اینجاست. دنیا دارها، آن هایی که وضعشان خوب است و توپ است به قول شما، گاهی به من می گویند. این اصطلاح را شنیدم من، خودم هم نفهمیدم تا حالا یعنی چی؟ توپ، یعنی چی؟! این ها را نگاه می کند، دقّت می کند به این ها. حالا «فَعَلِمَ أَنَّهَا لَا تُنَالُ إِلَّا بِالْمَشَقَّةِ»؛ این را می فهمد به این که بلاخره، اگر کسی بخواهد دسترسی پیدا کند به این وضع، باید بدود. خلاصه اش بدون مشقّت هم، بدون زحمت هم گیرش نمی آید. گفت: هلو بیا برو تو گلو، نیستش قضیه نه، باید بدود. بسیار خب، حالا، باید تلاش بکند به قول ما، بسیار خب مایه بگذارد، تلاش بکند از نیروی خودش. از آن طرف هم، «وَ نَظَرَ إِلَى الْآخِرَةِ»؛ دقّت بکند در آخرت و التذاذات اُخروی و آن هایی که به اش انبیا و اولیا(ع)، از خدا گرفته تا صد و بیست و چهار هزار پیغمبر گفتند. من یک وقتی می گفتم به اینکه، من اعتقادم این است البتّه، اگر یک کسی همچین باشد. و او این است که: راجع به آخرت، هیچ عاقلی نمی تواند شبهه بکند؛ حتّی می شود راجع به مبدأ شبهه کرد، اما راجع به معاد نمی شود شبهه کرد. گفتم: صد و بیست و چهار هزار پیغمبر آمدند، همه هم گفتند آخرت هست. فهمیدی؟ یک کدامشان توش هیچ، به قول ما، شبهه ای نکرد. خب این هم که مسلّم است. یک نشئه بعد از اینجا، بی بروبرگرد، هست. دقّت به آن طرف هم می کند. درست است یا نه؟ خب، یک نگاه این طرف می کند، یک نگاه به آن طرف می کند. خب، «فَعَلِمَ أَنَّهَا» چی؟«لَا تُنَالُ إِلَّا بِالْمَشَقَّةِ»؛ این هم می بیند که اگر بخواهد به آن التذاذات و آن جا ها برسد، باز هم این زحمت دارد. هم این زحمت دارد، هم چی؟ آن زحمت دارد. درست است یا نه؟ حالا کدامش را انتخاب می کند آدم عاقل؟ این، «فَطَلَبَ بِالْمَشَقَّةِ أَبْقَاهَا »؛ می دانی یعنی چی؟ شما دو تا چیز می بینید، می خواهید جنس بخرید. درست است یا نه؟ پول می خواهید بالایش بدهید، درست است؟ هر دوتا را هم پول بالایش می دهید. شد؟ یکیش با دوام است، من دیگر بهتر از این نمی توانستم مثال بزنم، دوام دارد می فهمید؟ فرض کنید که می گویید، این تا آخر عمرم، خلاصه می توانم ازش استفاده کنم؛ درست است؟ یک ایش نه، زودگذر است، زود پاره پوره می شود، می اندازید دور. کدامش را انتخاب می کنید؟ عاقل کیه؟ این را انتخاب می کند دیگر درست است یا نه؟
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥 🔥 🔥 ⁉️مگر شیطان از آتش نیست، پس چگونه ممکن است با آتش عذاب شود؟! پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 1⃣ عذاب، منحصر در آتش و سوزاندن نیست، عذاب انواع مختلفی دارد و عذاب با آتش یكی از انواع عذاب است. 2⃣ از آنجایی که معاد جسمانی و روحانی است عذاب دوزخیان، عذاب جسمانی تنها نبوده و روحانی نیز هست؛ عذاب‌های روحی نیاز به جسم ندارد بلکه همین حسرت خوردنِ در جهنم، بخاطر انجام اعمال سوء خودش نوعی عذاب روحی‌ست. كَذَٰلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ ۖ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ ۱۶۷ بقره 3⃣ فرق است بین آتش دنیا و آتشی که در آخرت کافران با آن عذاب می‌شوند. 4⃣ اینکه ابلیس از آتش آفریده شده الزاما به این معنا نیست که هم‌اکنون نیز آتش باشد، همانطور که انسان‌ هم که از خاک آفریده شده‌ است، اکنون به شکل خاک نیست. 5⃣ در پایان فارغ از بحث سندی داستان بهلول را تقدیم می‌کنم: فردی همین سوال را از بهلول پرسید، بهلول پیشانی او را با کلوخی مجروح نمود و با طرح استفهام اقراری از او پرسید این کلوخ از خاک آفریده شده و تو نیز از خاک آفریده شده‌ای؛ پس چگونه خاک می‌تواند به خاک آسیب برساند؟  آری شیطان هم از آتش آفریده شده است و همانطور که خاک می‌تواند به انسان، آسیب برساند، عذاب رساندن آتش به شیطان نیز محال و دور از ذهن نیست. ✍تنظیم‌کننده: خانم مرضیه رمضان‌قاسم 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
♨️ خلف وعده مسئولین 🔷 با توجه به نزدیک شدن انتخابات، مناسب است که به یکی از دستورالعمل های مهم و کاربردی اسلام در مورد مسئولین بپردازیم: 🔺 امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: «المَسؤولُ حُرٌّ حَتّى یَعِدَ، ومُستَرَقٌّ بالوَعدِ حتّى یُنجِزَ» «کسی که از او چیزی خواسته می شود تا وعده نداده، آزاد است، اما وقتی وعده می دهد، زیر بار مسئولیت می رود و تا به وعده هایش عمل نکند، رها نخواهد شد». ✅ متاسفانه از اول انقلاب در ایران عزیز، به کرات و مرات شاهد وعده دادن های مسئولین و خلف وعده ایشان به بهانه های مختلف بوده و هستیم. این تخلف از وعده برای افرادی که ایمان راسخ به انقلاب ندارند، به مرور باعث ناامیدی و دلسردی می شود. 🔹 جهت مطالعه بیشتر و مشاهده منابع، کلیک کنید. 🌐 https://btid.org/fa/news/241115 📎 📎 📎 💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی ╭┅─────────┅╮ @ostadmohamadi 🌺 ╰┅─────────┅╯
رهبر انقلاب: ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم بعضی در داخل به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند. من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند. هر کسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند. کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند. با آنها حرفی نداریم. اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند. اینها قدری بیشتر فکر کنند. رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند. 👏 انتخاب قوی، مجلس قوی، ایران قوی
📌سکوت در عرصه سیاست، علامت نفاق... ✅ در بین برخی از قشر مسجدی و نماز خوان یکی از مسائلی که امروزه باب شده است این است که کسی که سر به زیر تر باشد و به کسی کار نداشته باشد مومن تر است... اما آیا واقعا چنین است؟ 💠 در واقع در زمان امیر المومنین علیه السلام بعضی ها بودند که نماز می خواندند روزه می گرفتند حتی شب ها را احیا می گرفتند اما در جنگ نهروان با خوارج همراه شدند و در جنگ صفین رای به حکمیت دادند و در مورد ولی زمان جهالت کردند... یک نمونه بزرگ برای اشخاص بی بصیرت و غیر سیاسی در عین عبادت کثیر ابوموسی_اشعری است... 👈 و هم اکنون بسیاری از افراد مقبول نزد مردم از حیث دیانت خود را از مباحث سیاسی جدا دانسته و از آن کراهت دارند... و در بزنگاه هاست که این نوع تفکر شکست می خورد و مهلک است... تاریخ در حال تکرار است خود را به قافله عاشورا برسانیم... ◀️ الا ولا یحمل هذا الالم الا اهل البصر والصبر ✔️کسانی که در زمان اغتشاشات از نظام دفاع نکردند !!! ✔️ بعد از آن در پروژه کشف حجاب و .... به امید چند رای بیشتر لال بودند و سکوت اختیار کردند، لیاقت انتخاب برای مجلس را ندارند و باید حتی محاکمه شوند. ✔️کسانی که با وجود این همه مستند هنوز از جریان انحرافی دفاع می کنند و .....   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🇮🇷دکتر محمد سجاد شیرودی
رادیو اسرائیل صب تا شب داره خودشو خفه می‌کنه رای ندید رادیو آمریکا میگه رای ندید رادیو انگلیس میگه رای ندید رادیو فرانسه ، تجزیه طلبای کرد و بلوچ سلطنت طلب ببو میگن رای ندید ابلیس هرچی ابزار و هرچی آدم و هرچی پادو داشته به خط کرده که آقا رای ندید الان میگن رای نمیدیم ندای رادیو اسراییل و لبیک میگن کارشون مشکل که میخوره ، بچه اش که مریض میشه حالا بریم سراغ علی و اولاد علی! بابا اسراییلیه داره می‌گه رای ندید عالم حساب کتاب داره ذرات حساب کتاب دارن بتونی اسراییل و اندازه خودت ، اندازه یه انگشت جوهری کردن بزنی و نزنی ! اثر وضعی داره برمیگرده به خودت از اونور این سید اولاد پیغمبر با محاسن سپید در اوج احترام میگه شخصی و جناحی فکر نکنید ملی فکر کنید رای دادن باعث بالا رفتن امنیت ملی میشه دشمن خونخوار این مرز و بوم و نا امید می‌کنه یارو فاز چگوارا گرفته که داره مبارزه می‌کنه نکشیمون چریک شهری
🔴سوال: آیا رای ندادن میتواند روشی برای اعتراض به حاکمیت باشد؟ ✅پاسخ: آیا در طول تاریخ، در یک ، صدای آراء خاموش و آراء نداده شده، شنیده شده است؟! مثلا در انتخابات آمریکا، سال ۱۹۹۶ مشارکت بسیار پایین بود. تقریبا ۴۹ درصد مردم آمریکا رأی دادند و از بین ۴۹ درصد حدود ۲۵ درصد به کلینتون رأی دادند؛ ✅یعنی در واقع ۷۴ درصد مردم آمریکا به کلینتون رأی نداده بودند. یعنی عملا کلینتون رئیس‌جمهور اقلیت بود. در مقابل، انتخابات مربوط به انتخاب اوباما و انتخابات مربوط به انتخاب بایدن، جزء بالاترین مشارکت‌ها بود. ✅حال سوال اینجاست که آیا کلینتون کمتر از بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بود؟! در عمل افرادی که رأی ندادند، تاثیری در رئیس‌جمهور نداشتند. مردم برای تغییر، می‌توانند پای صندوق بیایند و شرایط را آن طور که می‌خواهند تغییر دهند. پس اینکه کسی بگوید من رأی نمی‌دهم که صدایم شنیده شود، درست نیست!
📌شماره شبهه: ۵۵۰۹ 🔘 متن شبهه : چرا تخلفات برخی کاندیداها رسانه‌ای نمی‌شود تا مردم آن‌ها را بهتر بشناسند؟؟! 🔆 پاسخ شبهه : 1⃣ وقتی بین دو نفر اختلافی ایجاد می‌شود، یک نفر را به عنوان داور بین خود انتخاب می‌کنند تا بین آن‌ها صلح برقرار کند. حال آیا داور بدی‌ها و اشکالات هر کدام را جلوی دیگران اعلام می‌کند؟! یا فقط اشکالات آن‌ها را به خودشان می‌گوید؟! 2⃣ اگر کاندیداها تخلفاتشان را بخواهند، به خود آن‌ها می‌گویند، ولی به دیگران نمی‌گویند که آبروی آن‌ها نرود. چون در اسلام، اصل بر پرده‌پوشی است نه پرده‌دری، حال اگر کسی خطا و اشتباهی کند که دیگران از آن خبر ندارند، باید او را تنبیه کنند، ولی نباید آبروی او را ببرند و عیبی که بین او و خدایش یا دیگری هست را آشکار کنند. 3⃣ هر کسی ممکن است تخلفات و اشکالاتی داشته باشد، چون به غیر از معصوم هر انسانی خطا و اشتباه دارد و در واقع نمی‌شود به خاطر تخلفات و خطا‌هایی که ربطی به کاندیداتوری ندارد، آبروی او را برد و تخلفات او را رسانه‌ای کرد. مثلا طرف با خانواده‌اش مشکل دارد یا ارتباط با نامحرم داشته یا ارث برادر و خواهرش را خورده یا پول کارگر زیردستش را نداده، حال که به خاطر این تخلفات رد صلاحیت شده است، لازم نیست که آن‌ها را رسانه‌ای کرد. 4⃣ خیلی از تخلفات کاندیداها، تهمت و دروغ و شایعه است و تا زمانی که احراز نشده و در دادگاه به اثبات نرسیده، بیان آن خلاف شرع و قانون بوده و جرم است. 5⃣ گاهی وقت‌ها رسانه‌ای کردن تخلفات کاندیداها باعث اغتشاش و فتنه در بین مردم می‌شود، چون ممکن است طرفداران آن‌ها این تخلفات را تهمت و شایعه‌ای از سوی رقیبان آن‌ها بدانند، در نتیجه باعث فتنه و اغتشاش شود. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634