eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ مامذهبے‌ها✋🏻 جنس‌پشتِ‌ویترین‌دین‌اسلام‌هستیم جنس‌هاۍخوب‌ پشت‌ویترین‌گذاشتہ‌میشہ تامردم‌براساس‌اون‌وارد‌مغازه‌بشن [ببین‌رفیق‌! جورۍباش‌ڪہ‌بادیدنت‌ نسبت‌بہ‌اسلام‌راغب‌بشن نہ‌اینڪہ‌ازدین‌زده‌بشن...⚠️] حواسمون‌باشہ...!
ـ💌🍃﷽ ـ☘🍃 ـ🍃 ! 👴🏻شخصی به پسرش وصیت کرد که پس از مرگم جوراب کهنه‌ای به پایم بپوشانید، مےخواهم در قبر در پایم باشد. وقتی که پدرش فوت کرد و جسدش را روی تخته شست‌و‌شوی گذاشتند تا غسل بدهند، پسر وصیت پدر خود را به عالِم اظهار کرد، ولی عالِم ممانعت کرد و گفت: طبق اساس دین ما، هیچ میت را به جز کفن چیزی دیگری پوشانیده نمی‌شود❗️ 🧔🏻ولی پسر بسیار اصرار ورزید تا وصیت پدرش را بجای آورند، سرانجام تمام علمای شهر یک‌جا شدند و روی این موضوع مشورت کردند، که به مناقشه انجامید.... در این مجلس بحث ادامه داشت که ناگهان شخصی وارد مجلس شد و نامه پدر را به دست پسر داد، پسر نامه را باز کرد، معلوم شد که نامه (وصیت نامه) پدرش است و به صدای بلند خواند: 👴🏻💌«پسرم! مےبینی با وجود این همه ثروت و دارایی و باغ و ماشین و این همه امکانات و کارخانه حتی اجازه نیست یک جوراب کهنه را با خود ببرم. یک روز مرگ به سراغ تو نیز خواهد آمد، هوشیار باش، به تو هم اجازه یک کفن بیشتر نخواهند داد. پس کوشش کن از دارایی که برایت گذاشته‌ام استفاده کنی و در راه نیک و خیر به مصرف برسانی و دست افتادگان را بگیری، زیرا یگانه چیزی که با خود به قبر خواهی بُرد... ←👈 📍همان اعمال‌ات است..
💧☀️💧☀️💧 ✅پرسش: با توجه به اينک شيطان و نفس دو دشمن سر سخت انسان مي باشد.سوال من اين است که جنگ با نفس سخت تراست يا شيطان؟ 🌺پاسخ: نفس اماره يکي از سربازان ابليس است که در وجود هر کسي قرار دارد و انسان را به راه بد مي کشاند اما طبيعتا ابليس رهبر همه شياطين و گمراهان است و مکر و حيله او بسيار قوي است. ☘️مساله اينجاست که بر اساس برخي حکايات و آموزه هاي ديني ما، نفس اماره براي گمراه کردن اکثريت انسان ها کافي است و نيازي به شيطان نيست ولي در مورد برخي افرادي که نفس اماره خود را شکست داده اند ابليس خود دست به کار مي شود تا او را گمراه کند .
🔆 تأثير شبهه در تحريف حقايق: اگر باطل در چهره اصلى‌اش ظاهر شود، بر کسى مخفى نمى‌ماند و وجدان‌های بيدار و طبع سليم انسان‌ها هرگز آن را پذيرا نمى‌شود و تنها کسانى به سراغ آن مى‌روند که دلى بيمار و فکرى منحرف دارند. انواع شبهه:⬇️ 1️⃣ هنگامى که باطل را در لباس حق بپيچند و با آرايشِ حق آن را بيارايند، غالباً کار مشکل مى‌شود و حق‌طلبان گرفتار اين فريب و نيرنگ شده و به آن روى مى‌آورند. اين يکى از شاخه‌هاى شبهه است. 2️⃣ شاخه ديگر آن است که مقدارى از حق با مقدارى از باطل آميخته گردد و چهره زشت و شوم باطل، در اين اختلاف پنهان گردد. 3️⃣ شاخه ديگر اين که باطل را از طريق توجهيات فريبنده در نظرها حق جلوه دهند بى آن که باطل به حق آميخته شده باشد. از اينجا مصايب و فاجعه‌هايى که به خاطر شبهات دامنگير فرد يا جامعه می‌شود، به خوبى آشکار مى‌گردد. تاريخ بشر پر است از مشکلات و مصايبى که از طريق شبهات و وسوسه‌هاى شيطانى دامان انسان‌ها را گرفته و شيّادان و فريبکاران با ايجاد شبهات خود را بر مردم صالحِ ساده‌دل تحميل کردند. نمونه‌های تاریخی: 🔺جنگ‌هاى سه‌گانه معروفى که در بصره و صفّين و نهروان رخ داد و گروه زيادى را به کام مرگ فرو کشيد ـ که در ميان آن‌ها افراد ساده‌دلِ بسيارى بودند ـ نمونه‌هاى روشنى از سوءِاستفاده شيّادان از شبهه، براى پيشرفت مقاصدشان محسوب مى‌شود. 🔺داستان اشک ريختن بر کشته شدن عثمان و استفاده از پيراهن خونين او براى بسيج مردم، حتّى از سوى کسانى که دستِ خودشان به خون عثمان آلوده بود و سپس تحريک «اُمّ المؤمنين» و سوار کردن او بر شتر و کشاندن حرم پيامبر به ميدان جنگ، دیگر نمونه اين معنا است. 🔺بر افراشتن قرآن‌ها بر سر نيزه و شعار تسليم در برابر فرمان آن، هر چه باشد و جلوگيرى از خونريزى و برادرکشى، شبهات ديگرى بود که جنگ صفّين را به نتيجه دردناکى کشاند. 🔺در نهروان نيز، يک عدّه به‌ظاهر قاريان قرآن و نماز شب خوان‌هاى داغِ سجده به پيشانى بسته، با شعار فريبنده «لا حُکْمَ اِلاّ للهِِ»، «حکميّت تنها از آنِ خداست»، چنان بازار شبهه را داغ کردند که گروه عظيمى از بى خبرانِ غافل را به کام مرگ فرو بردند، مرگى که پايانش دوزخ و جهنّم بود! 📣 در دنياى فريبکار امروز، وضع از اين هم بدتر است؛ شعارهاى بسيار زيبا و جالب، مانند شعار آزادى و برابرى انسان‌ها و حکومت مردم بر مردم و احياى حقوق بشر و تمدّن و تعالى و پيشرفت، عناوينى هستند که تحت پوشش آن‌ها بدترين جنايات و زشت‌ترين اعمال و وقيح‌ترين کارها انجام مى‌شود. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
🔻پاسخ آیت‌الله بهجت(ره) به یک شبهه فراگیر 👈🏼 «چرا بعضی‌ها آسوده‌تر از ما زندگی می‌کنند و کمتر رنج می‌کشند؟ چرا زندگیِ عده‌ای سخت‌تر است؟!» ➖هر کسي کاسه‌اي از ابتلائات دارد که مطابق وجود و استعداد اوست و کاسه‌هاي اشخاص از بلايا پر شده است، ولي خدا که همه را دوست دارد؛ آيا در برابر طوفان‌هاي حوادث، ما را در وسط کشتي رها کرده است؟! و يا همواره به فكر ماست؟! ➖درست است که بعضي از افراد در ماديات و ثروت از تو بالاتر هستند، اما آيا عمر او، صحت او، توسعۀ او از لحاظ اولاد و... از تو بيشتر است يا اينکه تو در اين امور و ديگر نعمت‌هاي ظاهري و باطني از او برتر هستی؟! ➖ فقرا در کمبودها و فقر و ناداری باید صبر و شکیبایی داشته باشند و بدانند که آنها هم از نعمت‌های دیگری برخوردارند که اغنیا برخوردار نیستند. ثروتمندان بلاها و ابتلائات و گرفتاری‌هایی دارند که مستضعفان و محرومان ندارند. طاووس را می‌بینی، پایش را هم ببین! ➖خوبی و خوشیِ عیش، تنها به زیادی وسایل راحتی نیست؛ راحتی درونی و رفاه و خوشی و آرامش دل، به داشتن وسایل رفاه و راحتی نیست، بلکه چه‌بسا وسایل رفاه، اسباب نگرانی و ناراحتی و اضطراب درونی را فراهم کنند. ➖در کلمات امیرالمؤمنین(ع) آمده است: «أَلْمَصائِبُ بِالسوِیةِ مَقْسُومَةٌ بَینَ الْبَرِیةِ» (الدعوات، ص۲۸۸) گرفتاری‌ها به‌صورت مساوی و یکسان میان مردم تقسیم شده است. 🔻در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۰، نکته۱۲۱۴ 🔻در محضر بهجت، ج۱، ص۶۸، نکته۹۹
به این مدل شبهه دقت کنید👇 حج: به جاش بدید فقرا☹️ روزه: به جاش کمک کنید به فقرا🙁 کمک به ساخت مسجد و حرم ائمه: به جاش بدید به فقرا😐 شب قدر و مسجد و عبادت: به جاش برید خونه فقرا😶 محرم و نذری و عزاداری: به جاش بدید به فقرا و یتیما بخندند و ...( همچین بد هم نمیگه ها) و حالا هم لوازم تحریر بجای نذری ها به این مدل شبهه می گیم، ! یعنی دو تا کار خوب رو مقابل هم قرار میده حتی بعضی وقتا جابه جایی خوبی ها،با بدی ها😳 کلیدواژه اصلیش هم اینه (به جاش، به جای فلان بهمان)😈 ✅چرا دو تاش نه 1️⃣چرا نباید هر دو رو انجام بدیم؟❓ هر چیزی سر جای خودش لازمه. چرا باید اولی رو تعطیل کنیم تا دومی رو انجام بدیم؟❓ آیا نمیشه هم نماز خوند هم روزه گرفت هم به فقرا کمک کرد؟❓ نمیشه هم مسجد ساخت و هم لوازم تحریر خرید ⁉️ می بینید چقدر خنده داره همه ی کارهای خوب لازم و مفیدند. در واقع هدف اصلی این مدل شبهه اینه که غیر مستقیم القا کنه که اولی ها ?💢بد" و فقط دومی 💢"خوبه". پس بیاید اولی ها رو کنار بذارید😮. کلا دین و همه ی احکامشو به بهانه فقرا بذارید کنار. هدف همینه 2️⃣از اون گذشته، کی گفته هر کی مسجد می سازه به فقرا کمک نمی کنه؟ تصلا تو مسجد هست که هی تذکر داده میشه به فکر فقرا باشید خمس و زکات پرداخت کنید. نذری و حرم ائمه و مسجد شب قدر و افطار و سحری اش، محل پذیرایی از همه ی مردم از جمله همون فقراست.اصلا اکثرا همون کسانی که نذری میدن به فکر فقرا و یتیم ها هستند😇 نه اون کسانی که دائم در تور های خارجی هستند.در ضمن بستر نرم شدن دل مردم برای کمک به همون و ها در همین دادن ها و دادن هاست ✅تقابل معمولی و خوب 3️⃣ بهتر نیست این افراد به جای منع کارهای خیلی خوب کارهای معمولی دیگه رو بگذارند. مثلا بگویند سفر پاتایا😜 و آنتالیا😝: به جاش بدیم فقرا🚶 مهمونی های پر زرق و برق: به جاش بدیم فقرا🚶 ماشینها🏎 و کاخهای🏛 آنچنانی: به جاش بدیم فقرا🚶
🔰 پاسخ به چند شبهه در مصاحبه با جناب زکریای رازی 🛑 مصاحبه‌ای با جناب داریم پیرامون چند شبهه‌ای که درباره الکل و حرمتش و ملحد بودن ایشون در فضای مجازی منتشر شده است ❌ جناب زکریای رازی شبهه‌ اولی که مطرح میکنن این هست که شما حدوداََ سه قرن بعد از پیامبر و نزول قرآن الکل رو کشف کردید، چجوری اسلام قبلش اونو حرام اعلام کرد❓ ✅ زکریای رازی: دقت کنید من الکل رو "کشف" کردم، "اختراع" نکردم که❗️ قبلا هم الکل وجود داشته و مردم اهل دل الکل رو از روش تخمیر انگور یا چیزهای دیگه بوجود می‌آوردن و میزدن بر بدن، حالا اسمش رو نمیدونستن چیه، فورمول شیمیاییش روهم نمیدونستن. اصلا تو فضای علمی الکل نبودن، بلکه چیزای الکل دار رو میزدن که برن به فضا. 👈خدا و روایات هم خود الکل رو حرام اعلام نکردن، هرآنچه مست‌کننده باشه رو حرام اعلام کردن. [کُلّ مُسکرٍ حرام] هرچی مست کننده باشه حرامه، حتی شما اگه دلستر لایت هم بخورید و مست کنید، حرام مرتکب شدید 👈زکریای رازی ادامه داد، در کتاب الکل و فرآورده‌های آن درصد الکل موجود در مسکرات مختلف اومده، آب‏جو ۴ الی ۶ درصد، شراب ١۶ تا ٢٠ درصد و عرق یا ویسکی تا۴٠ درصد در بردارنده ماده سکرآور الکل می‏‌باشند. درباره عرق سگی چیزی تو این کتاب نیومده که حدس می‌زنم الکل بیشتری توش باشه. خلاصه حکم اسلام بسیار کامل و دقیق هست، معیار میده، معیار حرمت مست‌کنندگی هست. حالا الکل باعث مستی بشه یا چیز دیگه. شاید یه دانشمند دیگه پیدا بشه یه ماده دیگه کشف کنه که در مشروب هست که مست‌کننده‌ باشه، فرقی نداره ❌ ممنون جناب رازی، شبهه دومی که مطرح میشه این‌که وقتی کرونا اومد، برای ضدعفونی از الکل استفاده کردن. بعضیا گفتن چیشد؟ هان؟ تا دیروز الکل نجس بود، حالا حتی برای ضدعفونی اماکن مقدس هم از الکل استفاده کردید؟ ✅ زکریای رازی: ببینید الکل دو نوع است: یک نوع الکل خوراکی و مست کننده و نوع دوم الکل سمی و کشنده که غیرخوراکیه الکل مست کننده بله نجس هست، کما اینکه شراب نجس هست، ولی الکلی که الان برای ضدعفونی داره استفاده میشه، الکل سمی هست که نجس نیست. کما اینکه دیدید برخی از هموطنان شل‌مغز الکل رو خوردن که از درون ضدعفونی کنن خودشونو که مُردن. البته بین مراجع اختلاف هست دراین موضوع. بهرحال اینجا دین در برابر علم نیست، درکنار علم هستش، و هیچوقت علم دربرابر دین نبوده و از دست‌آوردهای علمی استفاده میکنه و بیشترین دستورات رو برای علم‌آموزی به مسلمونا داده، اصلا خود من بخاطر دستورات دین اسلام رفتم سراغ علم شیمی و کشف الکل ❌ ببخشید جناب رازی اصلا چرا الکل و مشروب خوردنش حرامه؟ ✅ رازی: چون عقل زایل میشه، من خودم مشروب نمیخوردم، اگه الکل می‌خوردم که دیگه نمی‌تونستم کشفش کنم. خوردن مشروبات الکلی خیلی خطرناکه، اتفاق هایی رو رقم میزنه که چه بسا قابل جبران نباشه. شما تصادف‌هایی که بخاطر خوردن مشروبات الکی اتفاق میفته رو ببنید، چندین هزار نفر سالانه تو دنیا تبدیل به کتلت میشن. خود غربی‌ها که حرام نمیدونن مشروب رو، قوانین محدود کننده و جریمه گذاشتن براش ❌ ممنون جناب رازی، شبهه دیگری که مطرح میشه که بیشتر به اتهام شبیه هست درباره خود شما مطرح میشه، این هست که میگن شما کافر و از منکرین خدا و نبوت بودید؟ ✅ زکریای رازی: به شدت تکذیب می‌کنم ❌سندی هم دارید برای این تکذیبیه؟ ✅ رازی: وااا؟ خودم میگم تکذیب می‌کنم، سند می‌خواید؟ کتاب‌های منو ببینید درباره چی بوده؟ آیا ملحد این کتابارو می‌نویسه؟ 🔺«کتاب الحاصل فی العلم الإلهی»، 🔺«کتاب فیما یرد به اظهار ما یدعی من عیوب الأنبیاء»، 🔺 «کتاب علی سهیل البلخی فی تثبیت المعاد» 🔺و «فی آثار الامام الفاضل المعصوم». ❌ خب چرا خواستن شمارو تخریب کنن؟ ✅ رازی: من خیلی دشمن زیاد داشتم. بدلایل مختلف، هم چون از لحاظ علمی رتبه بالایی داشتم، همه سلاطین و حکما خیلی بهم توجه داشتن. از طرف دیگه یه کتاب علیه فرقه اسماعیلیه نوشتم به نام «فی الرد علی الکیال فی الامامه»، اوناهم برای انتقام منو متهم به کفر کردن ❌ پس اون دوتا کتاب ملحدانه که به شما نسبت میدن دروغه؟ ✅ رازی: بله قطعاََ، شما دوتا کتابی که به من نسبت میدن رو برید ببینید، از لحاظ سندی بسیار ضعیف هستش، باور نکنید 🔸ممنونم جناب رازی که وقتتون رو دراختیار ما قرار دادید 🔹زکریای رازی ممنون که این فرصت رو بمن دادید تا بتونم رفع اتهام و شبهه بکنم ✍حسین دارابی
✨﷽✨ 🔴شبهات کرونایی ✍حاج آقا قرائتی :نقش دین در شرایط ویروس کرونا چیست؟ چه دین داشته باشیم و چه نداشته باشیم، ویروس کار خودش را می‌کند. اگر پا روی شیشه و چاقو بگذاری، می‌برد. خواه آیت الله باشد یا آدم معمولی!!! پس نقش دین چیست؟ دین امام خمینی می‌سازد، قاسم سلیمانی‌ها می‌سازد. ما فکر می‌کنیم که چون جمهوری اسلامی است، نباید مشکل داشته باشیم، نباید بیماری داشته باشیم. این تفکر اشتباه است... معنای دین این نیست که هیچ کس هیچ غصه‌ای نداشته باشد. این‌ها توقعات بی‌جاست. دین درمان ویروس‌های باطنی، مثل حرص و بخل و نفاق است. کارکرد دین چیز دیگری است. انبیاء و اوصیا که مؤمن‌ترین افراد بودند، گاهی بیش‌ترین سختی‌ها را داشتند، مانند حضرت ایوب و گاهی در اوج قدرت و رفاه بودند مانند حضرت سلیمان. ولی در قرآن در سوره صاد تابلویی از این دو پیامبر در کنار هم قرار گرفته، و درباره هر دو می‌فرماید: نعم العبد. امام حسین گاهی در کودکی روی دوش پیغمبر بود، و در کربلا زیر سم اسب. ولی آنچه امام حسین را عزت بخشید، راضی بودن به همه شرایط تلخ و شیرین بود. 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】 ‌‌ 🌎‍ @mojtahedie
﷽ ⛔️شبهه چرا اعدام زم اشتباه بود پیامبر اسلام پس از فتح مکه همه کسانی که دستشان به خون مسلمانان آلوده بود و حتی حضرت حمزه عموی گرامی پیامبر اسلام را کشته بودند مورد عفو قرار داد و به این وسیله پیروزی بزرگتری را تضمین کرد. در زمانه ما هم سلطان حسن مراکشی تعدادی از افراد را که به اتهام کودتا محکوم به حبس های ابد و یا طولانی مدت بودند از زندان آزاد کرد و به یکی از آن‌ها پست نخست وزیری بخشید. در نتیجه بسیاری از مخالفانی که تا دیروز تمام انرژی حکومت را گرفته بودند و برآیند قوا در کشور صفر شده بود، در خدمت حکومت در آمدند و هم‌افزایی بزرگی ایجاد شد و سرنوشت مراکش را دگرگون کرد. از اعدام روح الله زم هیچ خیری و سودی عاید اعدام کنندگان نخواهد شد اما اعدام نکردنش به جز آن که جان انسانی نجات پیدا میکرد ، خیرات زیادی برای کشور و نظام سیاسی. هم داشت. ❇️پاسخ عفو و بخشش یکی از صفات برجسته‌ی ایجابی است که به‌عنوان یکی از ویژگی‌های خداوند متعال نیز شناخته می‌شود. چنان‌که می‌فرماید: «ان الله غفور رحیم». این بدان معناست که خداوند بخشنده است و انسانی هم که می‌خواهد متخلق به اخلاق الله بشود، باید در عرصه‌هایی که خداوند دارای چنین صفاتی است، خود را نیز بدان بیاراید. در دین مبین ، عفو در برابر کسی که به شما ظلم روا داشته است، اگر در موقعیت پشیمانی قرار گرفت و شما بر آن غلبه پیدا کردید، توصیه شده است. برای نمونه، اگر در دادگاهی، ظلم طرف مقابل اثبات شود و شخص متهم نیز ابراز ندامت کند، چنین وضعی محل عفو است. اما اگر کسی قلدری کند و ما به‌دلیل ترس عقب‌نشینی کنیم، چنین عفوی دارای ارزش نیست. عفو در مقام قدرت داشتن و از موضع قدرت، معنا پیدا می‌کند. در آموزه‌های دینی نیز عفو و بخشش دارای اهمیت فراوانی است؛ چنان‌که امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: «در عفو لذتی وجود دارد که در انتقام نیست.» این آموزه روح بزرگ اخلاقی و انسانی مدنظر در اسلام را نشان می‌دهد.
متن سوال: سلام.بعضي‌ها‌ميگويندملت به هر شخصي رأي مي دادند وضع همين بود و ربطي به اشخاص ندارد. درجواب‌چه‌ميتوان‌گفت؟ متن پاسخ: با سلام. در پاسخ بايد به برخي از نتايج ميداني رجوع نمود تا با صراحت ديد که اين سخن تا چه حدي صحت دارد. با رجوع به شواهد ميداني ديده مي شود؛ هر کجا که تفکر انقلابي حاکم شده، کار به نفع مردم و ملت بوده و در حد جهاني، قدرت يافته است. اما هر کجا که کار به دست ليبرالها سپرده شده است، گره هاي فراوان ايجاد گشته است. به عنوان مثال، صنايع موشک سازي را با خودروسازي مقايسه کنيد. صنايع موشک سازي بسيار پيچيده تر از خودروسازي است. اما موشک سازي چون به دست نيروهاي انقلابي بوده است، پيشرفت کرده و ايران يکي از چهار قدرت موشکي شده است و در خودروسازي چون به دست ليبرالها بوده است، هيچگونه پيشرفتي در کيفيت ديده نمي شود. لذا اگر مردم در انتخاب خود يک انقلابي را بر گزينند، مطمئنا نتيجه اي متفاوت از يک مسئول ليبرال مي يابند. دليل ان نيز واضح است، نگاه نيروي انقلابي به توان داخلي است و به پشتوانه جوانان کشور خود، به بازسازي مي پردازد. اما نگاه ليبرال به خارج از مرزهاست و اگر دشمن او را تحريم کند، ديگر نمي تواند کاري انجام دهد. از اين رو، تفکر لبيرال در تلاطم هاي سياسي، نا کارآمد شده و کشور را دچار گره مي سازد.
پرسش: چراباوجودرئیس‌جمهوراحتیاج‌به رهبرداریم؟ پاسخ: رهبرى هر جامعه اى، متناسب با ارزش ها، آرمان ها و اهداف اساسى حکومت در آن جامعه، تعیین مى شود. در نظام اسلامى با توجه به ماهیت دینى آن، شرایط چندى لازم است که مهم ترین آنها عبارت است از: یک. صلاحیت علمى که اصطلاحاً از آن به «فقاهت» تعبیر مى شود. دو. صلاحیت اخلاقى؛ یعنى، تعهد، التزام و پاى بندى عمیق به هنجارها و ارزش هاى دینى و اخلاقى، دورى از اوصاف رذیله، هواپرستى، خودخواهى و دنیاطلبى که از آن به «عدالت» و «تقوا» تعبیر مى شود. سه. کفایت در مدیریت کلان اجتماعى، منش صحیح سیاسى و اجتماعى، شجاعت و تدبیر. مجموع این شرایط همان چیزى است که در اصطلاح «ولایت فقیه» گفته مى شود. بنابراین اگر قرار باشد «ولى فقیه» در رأس نظام نباشد، یکى از دو کار باید انجام گیرد: ۱. رئیس جمهور داراى همه صلاحیت هاى لازم رهبرى باشد. در این صورت همان ولى فقیه را رئیس قوه مجریه هم قرار داده ایم و در واقع، نقش او را در امور اجرایى پررنگ تر کرده ایم. ۲. فقیه جامع شرایط، نقش مشاور براى رئیس قوه مجریه داشته باشد و در مسائل کلان حکومتى او را راهنمایى کند. در این صورت دو فرض پدید مى آید: ۱-۲. رئیس جمهور موظف به اجراى منویات او است. در این صورت این همان ولایت فقیه است؛ زیرا او بر رئیس قوه مجریه ولایت دارد. ۲-۲. رئیس جمهور موظف به پیروى از منویات او نباشد. در این صورت رعایت احکام الهى تضمین نشده و دیگر نظام اسلامى نخواهد بود. افزون بر آن «ولایت فقیه» کار ویژه هاى دیگرى نیز دارد؛ مانند ایجاد تعادل بین قوا. این مسأله یکى از مشکلات نظام هاى مبتنى بر تفکیک قوا (Decenteralized) است و عملاً به تفوق قوه مجریه، بر دیگر قوا انجامیده است. وجود شوراى نگهبان نیز به تنهایى براى تضمین اسلامیت نظام کافى نیست؛ مگر آنکه اختیارات قانونى آن فراتر از حد موجود باشد و اختیارات رهبرى به آن سپرده شود. در این صورت به «ولایت فقیهان» شوراى نگهبان خواهد انجامید. اما با وجود ولایت فقیه در نظام جمهورى اسلامى، چنین مشکلى پدید نمى آید.(براى آگاهى بیشتر در این زمینه ر.ک: فلسفه سیاست، صص ۹۷-۱۰۶، مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى.)
🌳🌴🌾☘️بهشت زورکی! نقد جدایی قلمرو سیاست از اخلاق برخی قلمرو اخلاق را از قلمرو سیاست به‌کلی جدا می‌دانند، و معتقدند که رعایت اخلاق مربوط به مسایل فردی است ولی سیاست‌مدار باید مصالح جامعه را در نظر بگیرد و به مصالح اخلاقی کاری نداشته باشد، حتی اگر به اخلاق و دین ضرر بخورد. شاید در میان کسانی که اظهار اسلام و دلسوزی برای اسلام نیز می‌کنند، چنین فکرهایی وجود داشته باشد؛ لذا و دغدغه آن را نداریم! چگونه می‌شود انسان معتقد باشد به این‌که کارهایی موجب جهنم ابدی برای کسی می‌شود، اما بگوید مسئولیت من این است که فعلا چند روزی خوش بگذرانند، و بعد از آن به ما مربوط نیست، حتی اگر به جهنم بروند؟! این نشانه ضعف ایمان است. باید همان طور که جهنم ابدی را پذیرد، . ، باید . قرآن به ‌خصوص روی این مسئله تأکید‌های زیادی دارد و می‌فرماید: تُرِيدُونَ عَرَضَ الدُّنْيَا وَاللّهُ يُرِيدُ الآخِرَةَ؛[سوره انفال-67] شما کالاهای دنیا را می‌پسندید و توجه‌تان به همین دنیاست ولی خدا چنین نیست. 96/3/15 ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━