eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 پوشيدن پيراهن آستين كوتاه جلوی زن نامحرم، چه حكمى داره؟ 📚 آيات عظام امام، تبريزى، خامنه‌اى، سيستانى، فاضل و مكارم: اشكال نداره. 🔺مكارم، استفتائات، ج‏1، س‏834؛مکارم، تعليقات على‏‌العروة، النكاح، م‏51؛ امام، استفتائات، ج‏3، (احكام حجاب)، س‏14؛ فاضل، تعليقات على‏‌العروة، ج‏2، النكاح، م‏51؛ تبريزى، استفتائات، س‏1591؛ تبریزی، صراط‌النجاة، ج‏1، س‏1487؛ خامنه‏‌اى، استفتا، س551؛ دفتر: سيستانى. 📚 آيت‌اللَّه نورى: اگه مخالف عفت، پاکی و اخلاق عمومى نباشه و به‌نظر افراد مذهبی و مؤمن، کار بدی نباشه، اشكال نداره. 🔺نورى، استفتائات، ج‏1، س‏483. 📚 آيت‌اللَّه وحيد: اگه بدونه با این کار، خانم‌ها عمداً و برای لذت به او نگاه می‌کنن، واجبه که لباس آستین‌دار بپوشه؛ ولی اگه این‌طور نباشه، اشکال نداره. 🔺دفتر: وحيد. 📚 آيات عظام بهجت و صافى: بنابر احتياط واجب، بايد آقایون لباس آستين‌‏دار بپوشند. 🔺صافى، جامع‌الاحكام، ج‏2، س‏1722؛ بهجت، توضيح‏‌المسائل، م‏1933 و 1937. ⭕️ نکته 1: احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله می‌شه به نظر بقیه مراجع عمل کرد که فتوای صریح دارند. ⭕️ نکته 2: اگه در موردی پوشيدن لباس آستين كوتاه، باعث فساد یا به گناه افتادن دیگران بشه، همهٔ مراجع نظرشون اینه که پوشیدن این‌جور لباس اشکال داره. 🎁برای ترویج احکام شرعی به دیگران بفرستید
💠 علت دفن شبانه حضرت زهرا علیها السلام (به روایت اهل سنت(بدعت)) 🔷 عبد الرزاق صنعانی از علمای مخالفین می‌نویسد: ✍عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، وَعَمْرِو بْنِ دِينَارٍ أَنَّ حَسَنَ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَخْبَرَهُ، «أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دُفِنَتْ بِاللَّيْلِ» قَالَ: فَرَّ بِهَا عَلِيٌّ مِنْ أَبِي بَكْرٍ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَيْهَا، كَانَ بَيْنَهُمَا شَيْءٌ 🔸فاطمه (علیها السلام) شبانه دفن شد. علی (علیه السلام) به این دلیل که ابو بکر بر او نماز نخواند این کار را انجام داد چرا که بین فاطمه (علیها السلام) و ابو بکر مسائلی پیش آمده بود و فاطمه (علیها السلام) وصیت کرد که شبانه دفن شود تا ابو بکر بر او نماز نخواند. 📚 المصنف، تألیف عبد الرزاق صنعانی، جلد ۳، صفحه ۳۹۰، چاپ دار التأصیل 📝 حضرت زهرا سلام الله علیها با این کار و پنهان کردن مزار شریفشان، ظالم و کافر بودن ابو بکر و عمر را برای نسل‌های بعد فریاد زدند.
🏴 حضرت أم المومنین خدیجه کبری (سلام الله علیها) در کتب آسمانی ▪️ خداوند در کتاب های آسمانی پیشین حضرت خدیجه (علیها السّلام) را به نهر آبی تشبیه فرموده است که آب آن، آب حیات است و بر دو کرانه آن، درختان حیا سر کشیده اند و دارای دوازده نوع میوه اند و برگ های آن درختان، موجب شفای امت هاست. 📓 کتاب مقدس، عهد جدید، مکاشفه یوحنّا، باب ۲۲، آیه ۲ ▪️ وجود مبارک حضرت أم المومنین خدیجه کبری (سلام الله علیها) آب حیات است؛ چنانچه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «ما قام ولا استقام الدین الا بسیف علی و مال خدیجه». 📓 الأنوار الساطعه من الغّراء الطاهره،ص ۱۶۴ ▪️ حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) مکنی به أم الائمة المعصومین (علیهم السلام) می باشند و از اینرو به درختی که ثمرۀ آن، دوازده نوع میوه می باشد، توصیف شده اند و این دوازده میوه، همان ذوات مقدس اولاد ایشان یعنی ائمه عصمت و طهارت (علیهم السلام) می باشند. چنانچه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «أنا الشجرة و فاطمة أصلها أو فرعها و علي لقاحها و الحسن و الحسين ثمرتها و منشأ ورقها»؛ من درختم و فاطمه (علیها السّلام) اصل و ریشۀ آن، و علی (علیه السّلام) عامل باروری آن، و حسن و حسین (علیهما السّلام) میوه های آن و منشأ برگهای آن (یعنی شیعیان) می باشند. 📓 شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج‏۱، ص ۴۰۹ ▪️ از کنیه های دیگر آن حضرت (علیها السلام)، «أم المؤمنین و المؤمنات» است، از اینرو در کتاب آسمانی به وجود مبارکی که برگهای درختش، موجب شفای امتهاست توصیف شده اند. مراد از برگها در اینجا، فرزندان و ذراری حضرت خدیجه (علیها السّلام) می باشند که از وجود مبارک آن حضرت و دخترشان حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به کثرت رسیده اند.
🌸✨ 🌸✨ ✨🌸 🌸 بسیار زیباست حتما بخونید 👌 💠خــــــدا دیــدنی است! مردی با خود زمزمه می کرد: خدایا با من حرف بزن! یک سار شروع به خواندن کرد،‌ اما مرد نشنید. مرد فریاد برآورد: خدایا با من حرف بزن! آذرخش در آسمان غرید، اما مرد اعتنایی نکرد. مرد به اطراف خود نگاه کرد و گفت: پس تو کجایی؟ بگذار تو را ببینم! ستاره‌ای درخشید، اما مرد ندید. مرد فریاد کشید: خدایا به من معجزه‌ای نشان بده! کودکی متولد شد، اما مرد باز توجهی نکرد... مرد در نهایت یأس فریاد زد: خدایا خودت را به من نشان بده و بگذار تو را ببینم... از تو خواهش می کنم... پروانه‌ای روی دست مرد نشست، و او پروانه را پراند و به راهش ادامه داد. 🔶وَ كَأَيِّنْ مِنْ آيَةٍ فِي السَّماواتِ‏ وَ الْأَرْضِ يَمُرُّونَ عَلَيْها وَ هُمْ عَنْها مُعْرِضُونَ🍃 و چه بسيار نشانه‏ ها در آسمانها و زمين است كه بر آنها میگذرند در حالى كه از آنها روى برمی‏گردانند🔶 (سوره یوسف آیــه 105)
۱۰ سوالی که خدا از تو نخواهد پرسید↓ ✅‍❶⇦خداوند از تو نخواهد پرسید پوست تو به چه رنگ بود, بلکه از تو خواهد پرسید که چگونه انسانی بودی؟ ✅‍❷⇦خداوند از تو نخواهد پرسید که چه لباسهایی در کمد داشتی, بلکه از تو خواهد پرسید به چند نفر لباس پوشاندی؟ ✅‍❸⇦خداوند از تو نخواهد پرسید زیربنای خانه ات چندمتر بود, بلکه از تو خواهد پرسید به چند نفر در خانه ات خوش آمد گفتی؟ ✅‍❹⇦خداوند از تو نخواهد پرسید در چه منطقه ای زندگی میکردی, بلکه از تو خواهد پرسید چگونه با همسایگانت رفتار کردی؟ ✅‍❺⇦ خداوند از تو نخواهد پرسید چه تعداد دوست داشتی, بلکه از تو خواهد پرسید برای چندنفر دوست و رفیق بودی؟ ✅‍❻⇦خداوند از تو نخواهد پرسید میزان درآمد تو چقدر بود, بلکه از تو خواهد پرسید آیا فقیری را دستگیری نمودی؟ ✅‍❼⇦خداوند از تو نخواهد پرسید عنوان و مقام شغلی تو چه بود, بلکه از تو خواهد پرسید آیا سزاوار آن بودی وآن را به بهترین نحو انجام دادی؟ ✅‍❽⇦ خداوند از تو نخواهد پرسید که چه اتومبیلی سوار میشدی, بلکه از تو خواهد پرسید که چندنفر را که وسیله نقلیه نداشتند به مقصد رساندی؟ ✅‍❾⇦خداوند از تو نخواهد پرسید چرا این قدر طول کشید تا به جست و جوی رستگاری بپردازی, بلکه با مهربانی تو را به جای دروازه های جهنم، به عمارت بهشتی خود خواهد برد. ✅‍❿⇦خداوند از تو نخواهد پرسید که چرا این مطلب را برای دوستانت نخواندی, بلکه خواهد پرسید آیا از خواندن آن برای دیگران در وجدان خود احساس شرمندگی میکردی!!😊🌹
«اَسْرَقَ النّاس» چه کسی است❗️ 💟آیت الله مجتهدی تهرانی (ره): ▪️ دزدترین مردم «اَسْرَقَ النّاس» چه کسی است؟ دزدترین مردم آن کسی است که از نمازش می دزدد. 🔴 وقتی می خواهد به سجده برود، «سینِ» «سُبْحانَ رَبِّیَ الْأَعْلی وَ بِحَمْدِهِ» را قبل از رفتن به سجده، «حانَ رَبِّیَ الْأَعْلی» را در سجده، «وَ بِحَمْدِهِ» را هنگام بلند شدن از سجده می گوید. این نماز باطل است؛ زیرا به صورت عمدی طمأنینه در آن رعایت نشده است. 🌹✨ولی اگر عمدی نباشد، و اشتباهاً ذکر را زودتر گفته باشد، نمازش باطل نیست، می تواند ذکر را دوباره تکرار کند؛ زیرا طمأنینه رکن است. 🌹✨ کسی که از نمازش می دزدد و نمازش بدون طمأنینه است، نه رکوع صحیح دارد، نه سجده صحیح، نه بعد از نماز دعا دارد، نه تعقیب دارد، 🌹✨ در واقع نمازش را مُچاله کرده و به گوشه ای پرتاب کرده است، مَثَل او مَثَل کسی است که لباس کهنه اش را در آورده و آن را مُچاله کرده و به گوشه ای پرت کرده است. 🌹✨ بعضی ها هستند که تا نمازشان تمام می شود و سلام می دهند، سریع بلند می شوند و می روند، دستشان را بلند نمی کنند که از خداوند حاجتی بگیرند. 🔷 شما همگیتان بعد از نماز یک دعا محل دارید که مستجاب می شود پس دستهایتان را بلند کنید و حاجت بگیرید.
⁉️ گفته شده است که هر فرد فرشتگان محافظی دارد و این فرشتگان نام های مخصوص به خود را دارند. این نام ها چیست و آیا می توان با گفتن این نام ها با این فرشتگان ارتباط برقرار کرد؟ 🔰انسان در دنیا فرشتگانی دارد که به آن ها فرشتگان «حَفَظَة» گفته می شود و کارشان محافظت از انسان در برابر حوادث طبیعی و حوادث غیر طبیعی مانند شیاطین است. 🔸هنگامی که اجل شخص فرا می رسد خداوند متعال دستور می دهد که این فرشتگان از آن شخص فاصله بگیرند و پس از فاصله گرفتن این ها آن شخص از دنیا می رود. ✳️ این که هر کدام از این فرشتگان «حَفَظَة» یک اسم خاصی داشته باشند تا انسان با استفاده از این اسامی بتواند با آن ها ارتباط برقرار کند را ما در جایی ندیدیم که به چنین مطلبی پرداخته باشند. 🔹پس از مرگ و در برزخ هم چون چنین حوادثی اصلاً مطرح نیست و این حوادث مختص به دنیا هستند حضور فرشتگانی به عنوان محافظ (در برزخ) معنا ندارد. 🌴در برزخ عمل انسان همراه اوست که این عمل یا به شکلی زیبا و دلچسب برای صاحب آن عمل تمثّل پیدا می کند یا به شکلی بسیار ترسناک و ناراحت کننده. 📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی
❓ آیا درسته که (س) براساس آیه تطهیر با بقیه بانوان تفاوت داشتند و عادت ماهیانه نداشتند و در تمام ایام پاک بودند و نیازی به غسل نفاس و حیض نداشتند؟! آیا این مسئله امر طبیعی هست یا معجزه ای خاص برای ایشون بوده که در طول تاریخ , نقص و اشکالی ایجاد نمیشد برای ایشون ؟! .................................... پاسخگو✅ استاد بزرگوار جناب استاد سید علی کشمیری بسم الله الرحمن الرحیم آیه می فرماید : اِ نَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَ کُمْ تَطْهیرا { سوره احزاب آیه ۳۳ رِجْسْ به صورتِ مطلق آمده یعنی هر گونه 👈 کثیفی و آلودگی و هر گونه رجسی رو از شما برطرف کرده . این رجس هم در معنای 👈مادی و جسمانی هم در معنای 👈روحانی و معنوی است . یعنی جسم و روح این « چهارده نورِ مطهر » از هر گونه پلیدی به دور هست . حتی در🍃 روایات🍃 داریم کہ از حضرت ختمی مرتبت پیامبر مکرم اسلام حضرت 🌸 محمّد مصطفی صلی الله علیه و آلہ و سلم 🌸 سوال شد کہ این اسم ِ بتول کہ برای حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داده شده به چه معناست ؟ حضرت فرمودند: به خاطر اینکه فاطمه ی زهرا سلام الله علیها 👈 از هر گونه آلودگی هایی کہ زنان دیگر به آن مبتلا می شوند ، به دور هستند و این معنای بتول ِ و به این دلیل کہ یکی از نام ها بتول✨ هست . بنابراین این یک 👈 معجزه ای بود در حق حضرت زهرا سلام الله علیها و هیچ نقصان و اشکالی هم در تاریخ و یا سیستم دنیا بہ وجود نمی آورد این نوع 🌸 پاکیه حضرت 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
سوال ایا خدا بر روی عرش است مگر خدا جسم است معنای جمله الرحمان علی العرش استوی چیه ✅پاسخ عرش در لغت به معنى چيزى است كه داراى سقف بوده باشد و گاهى به خود سقف نيز عرش گفته مى‏شود مانند: أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلى‏ قَرْيَةٍ وَ هِيَ خاوِيَةٌ عَلى‏ عُرُوشِها (مانند كسى كه از كنار قريه‏اى گذشت در حالى كه آن چنان ويران شده بود كه سقفهايش فرو ريخته و ديوار بر سقفها در غلطيده بود) (بقره آيه 259). گاهى به معنى تختهاى بلند همانند تخت سلاطين نيز آمده است، چنان كه در داستان سليمان مى‏خوانيم كه مى‏گويد: أَيُّكُمْ يَأْتِينِي بِعَرْشِها: كداميك از شما مى‏توانيد تخت او (بلقيس) را براى من حاضر كنيد (سوره نمل آيه 38). و نيز به داربستهايى كه براى برپا نگهداشتن بعضى از درختان مى‏زنند، عرش گفته مى‏شود: همانطور كه در قرآن مى‏خوانيم وَ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَ جَنَّاتٍ مَعْرُوشاتٍ وَ غَيْرَ مَعْرُوشاتٍ: او كسى است كه باغهايى از درختان داربست‏دار و بدون داربست آفريد (انعام آيه 141). ❗️ولى هنگامى كه در مورد خداوند به كار مى‏رود و گفته مى‏شود عرش خدا، منظور از آن مجموعه جهان هستى است كه در حقيقت تخت حكومت پروردگار محسوب مى‏شود. اصولا جمله اسْتَوى‏ عَلَى الْعَرْشِ كنايه از تسلط يك زمامدار بر امور كشور خويش است، همانطور كه جمله ثل عرشه (تختش فرو ريخت) به معنى از دست دادن قدرت مى‏باشد، در فارسى نيز اين تعبير كنايى زياد به كار مى‏رود، مثلا مى‏گوئيم در فلان كشور، جمعى شورش كردند و زمامدارشان را از تخت فرو كشيدند، در حالى كه ممكن است اصلا تختى نداشته باشد، يا جمعى به هواخواهى فلان برخاستند و او را بر تخت نشاندند، همه اينها كنايه از قدرت يافتن يا از قدرت افتادن است. بنا بر اين در آيه مورد بحث جمله اسْتَوى‏ عَلَى الْعَرْشِ كنايه از احاطه كامل پروردگار و تسلط او بر تدبير امور آسمانها و زمين بعد از خلقت آنها است. و از اينجا روشن مى‏شود: آنها كه جمله فوق را دليل بر تجسم خدا گرفته‏اند گويا توجه به موارد استعمالات فراوان اين جمله در اين معنى كنايى نكرده‏اند. 📚تفسیر نمونه ج6 ص204
💥چرا خدا به خاطر خوردن یک سیب ناقابل همه ما را از بهشت اخراج کرد؟💥 ✍🏻 پاسخ: اولا کسانی که از جنت اخراج شدند، همه انسان ها نبودند. بلکه آدم و حوا از جنت هبوط یافتند. یعنی قرار نبوده که نسل آدم، در آن جنت، زندگی ابدی داشته باشد. بلکه همان طور که در گفتگوی فرشتگان با خدا مطرح شد، خلقت انسان، برای زندگی در کره خاکی بوده است: وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً ۖ قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاء (۱) و(بیاد بیاور) هنگامی را که پروردگارت به فرشتگان گفت:« من در زمین جانشینی قرار خواهم داد». گفتند: «آیا کسی را در آن قرار می دهی که در آن فساد و خونریزی کند؟ ثانیا جنتی که آدم و حوا در آن ساکن بودند، باغ پردرختی بوده، نه بهشتی که مومنان پس از قیامت بدان وارد می شوند. چون بهشت بعد قیامت، بهشت پاداش است و قرار گرفتن از ابتدای خلقت در آن معنا ندارد. ثالثا مساله خوردن یک سیب یا گندم و ... نیست. و این نوع تصور همان القای شیطانی است که همیشه می خواهد گناه را کوچک جلوه دهد. خوردن آن میوه ممنوعه ، سمبل حرص و طمع است. سمبل فریب خوردن و پذیرش سخن دشمن سرسخت انسان است. سمبل بی اعتنایی به نصیحت نجات بخش خداست. و ... و الا خدای متعال و بخشنده، این همه نعمت مختلف را نصیب انسان نموده که انسان از شمارش آن هم عاجز است. رابعا در همان هبوط آدم و حوا ، لطف و رحمت الهی دیده می شود. چرا که این ماجرا، کلاس آموزشی ورود به دنیا بود. و اگر کسی چشم و گوشش را باز کند ، از این ماجرا عمق دشمنی شیطان، سعادت بودن اطاعت از دستورات الهی، باز بودن راه توبه و جبران خطاها و ... را می آموزد و این که در دین الهی این قدر بر این ماجرا تاکید شده است، به همین دلیل است. به هر حال به قول سعدی : باران که در لطافت طبعش خلاف نیست در باغ لاله روید و در شوره زار خس. همین داستان آدم و حوا، برای عاقلان پند و درس است و برای جاهلان دستمایه بی ادبی به محضر الهی وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا (۲) و از قرآن آنچه را که شفا و رحمت برای مؤمنان است؛ نازل می کنیم، و ستمکاران را جز زیان نمی افزاید.
پرسش: بهائیت‌چه‌دینیست‌وچرانجس‌ هستند؟ پاسخ: قريب به اتفاق فقهاء تعداد نجاسات را يازده[1]  و برخي دوازده [2] مورد اعلام كرده اند، از جملة آنها كه همه بالاتفاق آنرا ذكر كرده اند نجاست كافر[3] است، كافر يعني كسيكه منكر خدا باشد و يا براي خداوند متعال شريك قائل باشد و يا اينكه رسالت حضرت خاتم الانبياء محمد بن عبدالله ـ صلي الله عليه و آله ـ را قبول نداشته باشد و نيز به كسي كافر مي گويند كه ضروري دين يعني، چيزي را مثل نماز و روزه كه همة مسلمانان آنرا جزء دين اسلام مي دانند منكر شود.[4] فقهاء در اين زمينه به آية شريفة «انما المشركون نجسٌ»[5] و روايات متعدد ديگري، از جمله اين روايت كه از امام صادق ـ عليه‎ السلام ـ نقل شده است «من نصب ديناً غير دين المومنين(دين اسلام) فهو مشرك»[6] استناد مي كنند. و از فروعاتي كه براي اين مسئله ذكر كرده اند اين است كه تمام بدن كافر حتي مو و ناخن و رطوبتهاي او نجس است.[7] حال كه روشن شد چه كساني در فقه اسلام و شيعه نجس مي باشند به كنكاش در آثار بهائيان مي پردازيم تا از برخي عقايد آنها آگاه شويم بهائيت فرقه اي است كه توسط حسنعلي نوري معروف به بهاء الله به وجود آمده است. قبل از آن به وسيله علي محمد باب كه به پيروي از انديشه هاي شيخيه خود را ركن چهارم يا انسان كامل پنداشته بود، با بيت را به وجود آورده بود، وي در آغاز مدعي بود كه باب امام زمان(عج) مي باشد ولي در نهايت ادعاي الوهيت نموده و اعلام نمود كه بعداً كسي را به عنوان «من يضحصر الله» خواهد فرستاد. بعد از اعلام علي محمد، حسينعلي نوري مدعي شد كه او همان كسي است كه علي محمد باب وعده آمدن او را داده است. بعد از آن با ادعاي نسخ دين اسلام، نغمة ايجاد دين تازه سرداد و به دين سازي روي آورد.[8] برخي از عقايد بهائيت از قرار زير مي باشد: 1. اعتقاد به الوهيت علي محمد باب و حسينعلي نوري يكي از سخيف ترين و غير معقول ترين اعتقادات بهائيت و بابيت اعتقاد به اله بودن باب و حسينعلي نوري است علي محمد باب ادعا كرده است كه رفيع ترين مراتب حقيقت يعني الوهيت در او حلول كرده آن هم حلولي مادي و جسماني.[9] اين اعتقاد بهائيت با مباني تمام اديان آسماني در تضاد مي باشد زيرا در اديان آسماني الوهيت مختص حضرت حق، پروردگار و خالق جهان و جهانيان است و در اين مقام هيچ كس و هيچ چيز با او شريك نيست. 2. اعتقاد به مقام نبوت علي محمد و ميرزا حسينعلي بهائيان مي گويند: مقام قائم موعود به حكم برخي آيات قرآن كريم، مقام اصالت و نبوت است.[10] اما شيعه مي گويد: قائم موعود تابع قرآن مجيد و شريعت خاتم الانبياء محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ و مقام او مقام خلافت و وصايت و امامت است نه اصالت و نبوت.[11] 3. اعتقاد به قائم موعود بودن علي محمد باب و ميرزا حسينعلي بهائيان مي گويند: علي محمد و ميرزا حسينعلي موعود دين اسلام هستند و جميع انبياء بدان اشارت داده اندو علامات آن در كتابهاي آسماني ثبت است. اما شيعه مي گويد: موعود دين اسلام يكي قيامت كبري است و ديگري ظهور بقية‌الله ارواحنا له الفداء كه در قرن سوم هجري در سُرّ من رآه متولد شد، نام مادرش نرجس مي باشد. 4. اعتقاد به نسخ دين اسلام بهائيان مي گويند: مقام قائم موعود، مقام شارعيت است نه تابعيت،[12] و نيز مي گويند قائم در هنگام ظهورش حكم به نسخ دين اسلام مي كند و بتشريع شريعت جديدي غير از اسلام مي پردازد.[13] اما شعيه مي گويد: قائم موعود، تابع قرآن مجيد و شريعت خاتم الانبياء محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ و مجدد و محيي همان دين اسلام است و صاحب كتاب جديد و آورندة‌ شريعت جديدي نيست.[14] خلاصه آنكه بهائيان: اولا:ً مدعي الوهيت باب و بهاء و منكر خاتميت نبي مكرم اسلام هستند، ثانياً: منكر احكام ضروري دين مثل نماز، و روزه و... بوده و آنها را منسوخ مي دانند. ثالثاً نه تنها منكر وجود نازنين حضرت بقية الله الاعظم هستند بلكه دشمن او مي باشند. در نتيجه مي توان گفت كه علت نجاست آنان، كفر آنان مي باشد و ادله اي كه به نجاست كفار و مشركين دلالت دارند، آنها را نيز در بر مي گيرند. معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: 1. توضيح المسائل مراجع عظام، قسمت نجاسات. 2. بهائيت دين نيست، ابوتراب هدائي. 3. تاريخ جامع بهائيت، بهرام افراسيابي. 4. وسائل الشيعه، حر عاملي، ج1، كتاب الطهاره، ابواب مقدمه عبادت باب2.
پرسش: آیاازاهل‌سنت‌نیزسادات‌هست؟ پاسخ اول: ابتدا باید بدانید که کلمه ى «سید» در اصل به معناى کسى است که صاحب مجد و عظمت است. و به همین اعتبار، نسل پیامبر اکرم را سید مى گویند. وگرنه بسیار دیده می شود که به افرادی که هیچ انتسابی به پیامبر اعظم ندارند هم سید اطلاق شده است مثلا در قسطنطنیه عموم مردم را سید مى گویند و در آنجا کلمه سید دلالت بر هاشمى بودن ندارد. (جامع الأنساب، آیت الله روضاتى، ج ۱، ص ۳۲). آنان جهت احترام به هم این کلمه را بکار می برند. حال که روشن شد این کلمه اطلاق دارد و در بعضی مناطق این لفظ برای عموم مردم استفاده می شود باید گفت که اهل سنت که به مولوی هایشان سید می گویند ظاهرا از باب احترام به آنهاست چرا که با توجه به معنای سید، آنان برای احترام به مولویها و علمایشان این کلمه را درباره آنان به کار می برند.اما در باره این موضوع که آیا از اهل سنت هم سید به معنای نسل پیامبر اکرم وجود دارد یا نه باید گفت بله، ما سادات سنی داریم گرچه تعداد آنان مشخص نیست ولی وجود دارند. هم اکنون بعضی از آنها در کشورهای افغانستان و اندونزی و یمن و سودان و چند کشوردیگر زندگی می کنند که متاسفانه می توان گفت تمام آنان از اینکه چرا سنی هستند درک درستی ندارند. در این زمینه گفتگوی جالبی بین یکی از سادات سودانی که سنی بوده و شیعه شده در سایت اهل البیت علیهم السلام وجود دارد که می توانید برای مطالعه آن به این آدرس مراجعه فرمایید: http://www.abna.ir/data.asp?lang=۱&Id=۱۶۸۳۶۹ و نیز در مورد سادات اندونزی که اکثرا شافعی مذهب هستند می توانید به سفرنامه ای که استاد رسول جعفریان به اندونزی داشته و در سایت ذیل آمده مراجعه بفرمایید: http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=۲۶۷