eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بیشتر بدانیم های مذهبی ✅در روایت است مردی از پیامبر اکرم (ص) سوال میکند: ✍آیا شما گمان میکنید که بهشتیان می‌خورند و می‌آشامند؟ حضرت می فرماید: بله قسم به خدا هر فردی در بهشت قوه و قدرت صد مرد را دارد و به اندازه صد نفر غذا می خورد و نوشیدنی می نوشد. بعد او سوال می کند: بهشت که جای پاک و پاکیزه است و جای کثافات و آلودگی نیست٬ پس اینها پس از این همه خوردن و نوشیدن احتیاج به دفع پیدا کنند چیکار می کنند؟ حضرت می فرماید : آنچه را که خورده اید به صورت عرق خوشبو که بوی مشک و عنبر می دهد از بدنشان خارج می گردد 📚بحار جلد ۸ صفحه ۱۴۹ 📿 @varesezolfaghar
❓آیا شیطان همان نفس اماره است؟ شیطان از نفس اماره جداست؛ چرا که پیش از این که انسانی باشد و نفسی داشته باشد شیطان خلق شده بود. 💠خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الْإِنْسِ وَ الْجِن‏»(سوره مبارکه انعام/112) یعنی شیطان ممکن است از جن یا انسان و یا سایر موجودات باشد و موجود مستقلی است که ربطی به نفس اماره که جزئی از وجود انسان است ندارد. 🔸 نفس اماره یکی از ابعاد وجودی انسان است. به بیان دیگر، انسان موجودی دو بعدی است؛ یکی بعد مادی و غریزی و حیوانی که همان نفس اماره است و دیگری بعد انسانی و ملکوتی و فطری انسان است که به آن خود حقیقی یا الهی گفته می شود. 🔹 شیطان دشمن وسوسه گر خارجی انسان است و نفس اماره وسوسه گر داخلی انسان است و این ها عین هم نیستند. می توان گفت که نفس اماره به منزله ستون پنجم شیطان است؛ یعنی یکی از جای پاهای شیطان در وجود انسان همین نفس اماره است. 🔰نفس اماره زمینه ساز وسوسه های شیطان است همان طور که شیطان تغذیه نفس اماره ی انسان را به عهده دارد. 📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی
پرسش چرا بعضی از صحنه های زندگی که برایمان اتفاق می افتد انگار قبلا دقیقاً دیدیم؛ آیا قبل از این که به دنیا بیاییم زندگی ای که می خواهیم بکنیم به ما نشان داده شده یا به دلیل دیگری است؟ پاسخ اجمالی هرچند برخی از روان شناسان، این پدیده و پدیده هایی مشابه را فاقد هرگونه ارتباطی با تجرد روح می دانند، ولی حقیقت این است که این امور نشانگر آگاهی فرا زمانی انسان بر وقایع مختلفی است که در بستر زمان و مکان واقع می شود. البته در برخی موارد مرز بین واقعیت و توهم قابل تشخیص نبوده و نمی توان به دقت علمی در ارتباط با همه موارد قضاوت کرد. پاسخ تفصیلی امروزه اکثر روان شناسان این حالت و بسیاری از مسائل مربوط به رؤیا را یک حالت عادی و مربوط به روند طبیعی مغز و حافظه می دانند و هرگونه ارتباطی بین این پدیده ها را با مسئله تجرد روح و امور ماورائی به شدت انکار می کنند. البته در برخی موارد ممکن است حق با آنها باشد؛ چرا که مرز بین حقایق روحی و توهمات ذهنی عملاً قابل تشخیص نیست. با این حال برخی دیگر این پدیده را از طریق مباحث مربوط به رؤیا توضیح داده اند و معتقدند که این پدیده خاطره رؤیاهایی است که می بینیم و بخش بزرگی از این رؤیاها معمولاً به یاد نمی ماند. مغز شخص در حالت خواب دیدن در بخش هایی فعالیت نشان می دهد که کار پردازش حافظه دراز مدت در آن انجام می گیرد. چنین تصور می شود که رؤیاها با نادیده گرفتن بخش حافظه کوتاه مدت، مستقیماً وارد حافظه دراز مدت می شوند. بنابراین، این پدیده می تواند خاطره رؤیایی فراموش شده باشد که با واقعه در حال وقوع، عناصری مشترک دارد. در این مورد باید گفت از دیدگاه ادیان مسئله رؤیای صادقه بدون تردید حقیقت داشته و تجربه بشری هم به قدری در این مسئله زیاد است که جای تردیدی در حقانیت رؤیای صادقه باقی نمی گذارد. هرچند بسیاری از رؤیاها ساخته و پرداخته خیال و توهمات فرد هستند (رؤیای کاذبه)، ولی برخی دیگر حاصل فاصله گرفتن نفس از سیطره زمان است. بنابراین رؤیاهایی که در این حالت دیده می شود، معمولاً در عالم واقع محقق می شوند. برخی از این رؤیاها در خاطر فرد باقی می مانند و برخی به کلی فراموش می شوند و برخی دیگر هم موقعی که فرد با آن در زندگی واقعی مواجه شد، به یاد آورده می شوند. همچنان که گاه فرد به طور واضح می داند که این صحنه را قبلاً در خواب دیده است، ولی گاه نمی داند که از چه طریقی نسبت به آن آگاهی قبلی داشته است. برخی این مسئله و مواردی مشابه را شاهدی بر عالم «ذر» دانسته اند که در آن مرتبه انسان شاهد بر خلقت خود بوده است. [1] هرچند در توضیح مطلب با دشواری های زیادی مواجه می شویم، ولی این نظریه به طور کلی خالی از وجه نیست. به ویژه در بحث آشنا پنداری و محبت خاص بین مومنان و ... این بحث بیشتر قابل طرح است. در پایان دقت به این نکته قابل توجه است که خود عالم ذر عالمی بالاتر از عالم خیال است. عالم خیال طبقه ای از وجود است که رؤیا بینی در آن عالم واقع می شود. بنابراین منافاتی نخواهد داشت که امور فرازمانی و غیبی در ابتدا در عالمی بالاتر قابل مشاهده باشد، سپس به عالم خیال تنزل پیدا کند (رؤیا) و بعد در عالم واقع با اراده فرد محقق شود. پس می توان این نوع وقایع را در مرتبه ای بالاتر حاصل مشاهدات ناخود آگاه روح در عالم ذر دانست و در مرتبه ای پایین تر حاصل مشاهداتی در رؤیا؛ چرا که خود رؤیای صادقه تنزل یافته حقایقی از عوالم بالاتر است که به صورت مثالی تمثل پیدا می کند. برای مطالعه بیشتر به نمایه های زیر مراجعه کنید: ماهیت رؤیا و امکان خود آگاهی در رؤیا، 5827 (سایت: 7850) . حقیقت عالم ذر، 3370 (سایت: 3643) . عالم ذر، 54 (سایت: 290) . رابطه عالم ذر با دنیا، 2233 (سایت: 2907) . [1] «وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنی‏ آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلینَ»؛ الاعراف، 172.
سئوال‌: چرا با داشتن دینی واحد، مراجع ما نظرات مختلف در احکام دینی دارند؟ جواب: در زمان حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در میان اصحاب اختلافی وجود نداشت. زیرا در صورت بروز هر گونه ابهام و مشکلی در فهم قرآن و سنت از این بزرگواران توضیح خواسته و موضوع توسط معصومین (ع) کاملاً روشن می شد. اما در زمان غیبت، فقهاء به علت عدم دسترسی مستقیم به امام (ع)، بایستی از منابع و مدارکی که از ائمه معصومین (ع) رسیده و از قرآن، این احکام را استنباط نمایند. از این رو فقهاء در فهم احکام از روایات، با مشکلاتی روبرو هستند مثلا: 1. از حیث سند روایت: ممکن است فقیهی، شخصی را که در سند روایتی آمده ثقه و قابل استناد بشمارد، در صورتی که همین راوی را فقیهی دیگر اصلاً معتبر ندانسته و به روایت او عمل نکند و این منشأ اختلاف احکام می شود. 2. اجمال در متون روایات: گاهی اوقات در متن روایات عباراتی بکار می رود که گرچه در زمان معصومین (ع) احتمالاً معنای آن واضح و روشن بوده است ولی در حال حاضر یعنی زمان غیبت معنای روشنی از آن بدست نمی آید. مثل لفظ غنا که مفهوم مبهمی دارد و برای آن مصادیق متعددی بیان می شود، این موجب اختلاف در فتاوی می شود. 3. ابهام در جهت صدور روایات: قدرت و حکومت در زمان ائمه اطهار (ع) در اختیار بنی امیه و بنی عباس که از دشمنان اهل بیت هستند بوده است و در مواردی ایشان به راحتی و در آزادی نمی توانستند تمامی احکام را که مخالف آنها بوده است بیان کنند و در مواردی برای حفظ اصل اسلام و یا جان و مال شیعیان مجبور می شده اند که از روی تقیه احکام را بر وفق نظر مخالفین بیان کنند و یا اینکه آنرا در پرده و با کنایه و بدون صراحت بیان نمایند. لذا بعضاً این اخبار و روایات با آن دسته از روایاتی که در مقام بیان احکام واقعی هستند تعارض پیدا می کنند که هر فقیهی بایستی حکم واقعی و صحیح را در این میان استنباط نماید و بالطبع هر یک بنا به داشته ها و مقدماتی که در اختیار دارند به نتیجه ای خاص می رسند که شاید با یکدیگر اختلاف داشته باشد. 4. اختلاف در مبانی اصولی: یکی از علومی که یک مجتهد برای اجتهاد و استنباط به او نیاز دارد و ابزار وی برای استخراج احکام به حساب می آید علم اصول فقه است که در آن از قواعدی که به وسیله آنها احکام استنباط می شوند بحث می شود و مقدمه ای برای فقه و فقاهت محسوب می شود که اختلاف در این اصول و قواعد موجب اختلاف در اجتهاد و بالطبع در احکام می شود که هر شخص فقیهی با توجه به مدارکی که دارد دارای مبانی خاصی بوده و اصول و قواعد خاص را قائل است که در نتیجه تأثیر مستقیم در نحوه استنباط احکام می گذارد و منشأ اختلاف فتاوا و احکام می گردد. اینها قسمتی از مسائلی بود که موجب اختلاف احکام می شد ولی توجه به این نکته نیز مهم است که در مسائل نظری هر رشته ای متخصصین آن با یکدیگر اختلاف نظر پیدا می کنند بطور مثال تمام فیزیکدانان و شیمی دانان و یا پزشکان در همه مسائل با هم اتفاق نظر ندارند و چه بسا اختلاف نظر در کمیسونهای پزشکی قبل از عمل جراحی به نتیجه روشن نرسد و علوم اسلامی و انسانی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
‌❔پرسش ❓امروزه خیلی گفته می شه که بعد از مرگ افراد مرده ها به دنیا بر می گردن و دو مرتبه زندگی تازه ای شروع می کنن ایا این عقیده راسته و واقعا اینطور است و تناسخ واقعیت دارد؟ اسلام نظرش چیه 🗯پاسخ: 🔷عقیده مندان به تناسخ می پندارند که انسان بعد از مرگ بار دیگر به همین زندگی باز میگردد منتها روح او در جسم دیگر ونطفه دیگر حلول کرده وزندگی مجددی را در همین دنیا آغاز می کند واین مساله ممکن است بارها تکرار شود این زندگی تکراری در این جهان را تناسخ یا عود ارواح می نامند 📚تفسیر نمونه،ج1 ص164 🗯ادله متعدد عقلی نیز بر بطلان این عقیده دلالت می کند از جمله: 🗯همه می دانیم که موجودات زنده در این جهان یک لحظه آرام نیستند و دائما از حالتی به حالت دیگر و از مرحله ای به مرحله کاملتر قدم می گذارند. 👌عقربه همه دگرگونی ها و تحولات حیاتی در موجودات زنده متوجه به سمت تکامل و مراحل عالیتر حیات است .چیزی که هرگز در این قانون امکان پذیر نیست بازگشت به عقب و ارتجاع است .هرگز طفل یک ماهه به حال نطفه یک روزه بر نمی گردد و طفل تکامل یافته به صورت علقه سابق در نمی آید. ❗️این قانون در گیاه و حیوان و انسان و در سراسر جهان حیات و زندگی عمومیت دارد و هرگز موجود زنده ای پس از طی دوران تکاملی به عقب باز نمی گردد . 🗯باتوجه به این قانون عمومی در جهان سخن از تناسخ و بازگشت به عقب کاملا بی معنا است . 📚ارتباط با ارواح ص29 🗯قرآن می فرماید: «چگونه به خدا ایمان نمی آورید با این که شما (قبل از افرینش خاک بودید) مرده و بی جان بودید و خداوند شما را زنده کرد سپس شما را می میراند و بعد زنده می کند و سپس به سوی او باز می گردید» 🔷بقره28 ❗️این ایه صریحا می گوید که پس از مرگ یک بار بیشتر زنده نخواهید شد و آن زنده شدن در رستاخیز و بازگشت به سوی خدا و پیوستن به زندگی جاودان سرای آخرت است. 🗯ومی فرماید: «خداوند همان کسی است که نخست شما را آفرید و سپس روزی داد و بعد می میراند و سپس زنده می کند» 🔷روم41 👌در این آیه نیز تنها یک مرتبه مرگ و حیات پس از آفرینش انسان ذکر شده که مرگ این جهان و حیات باز پسین است. ❗️علامه مجلسی نیز در بحار الانوار شریف بابی را گشوده به ذکر روایات اهل بیت در رد عقیده به تناسخ؛ 📚بحار الانوار،ج4 ص320 باب 5 "ابطال التناسخ" 🗯شیخ حر عاملی نیز بابی را اختصاص داده است به ذکر روایات اهل بیت در ابطال تناسخ؛ 📚الفصول المهمه "تکمله الوسایل"ج1 ص258 باب 48 🔶امام رضا علیه السلام فرمود: "کسی که معتقد به تناسخ باشد او کافر به خداوند عظیم شده است وبهشت وجهنم را تکذیب کرده است" 📚عیون اخبار الرضا، صدوق ج2 ص202 ❗️وفرمود: "هرکس اعتقاد به تناسخ داشته باشد کافر است" 📚همان مدرک، ج2 ص202 🗯پرسمان اعتقادی https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
🔴 تناسخ به چه معناست؟ آیا روح پس از مرگی به جسم دیگری حلول میکند؟ دلایل رد و بطلان این مفهوم چیست؟ ✅ مفهوم تناسخ: بر حسب عقیده هندوان، روح آدمی هنگام مرگ، در همه احوال جز در یک حالت خاص - که روح در مقامی جاویدان در اعلا علیین با "برهما" وحدت تام حاصل می کند یا در اسفل السافلین به طور ابد سرنگون می شود- سلسله ای ازتوالد وتجدید حیات را طی می کند و پیاپی از عالمی به عالم دیگر درمی آید و در کسوت هر حیات دوره خود را طی می کند و پیوسته به پیکری دیگر منتقل می شود و چرخه توالد، پی در پی در یک سلسله بی انتها، ادامه دارد. البته معتقدند این انتقال هم عرض نیست؛ بلکه ممکن است روح انسان در موجودات پست حلول کند و گاه در موجودات برتر ⛔️ دلایل بطلان تناسخ 1⃣ برای نظریه تناسخ هیچ دلیل معتبر و موجهی وجود ندارد که بر اساس آن عقل ملزم به پذیرش آن شود که چرا روح انسان اعم از نیکوکار و بدکار به بدن دیگری منتقل می شود؟ آیا خود روح عامل انتقال است یا خالق آن؟ 2⃣ نفس انسان هنگام مرگ به مرتبه ای از کمال می رسد که تعلق آن به جنین، بر اساس لزوم هماهنگی میان نفس و بدن مستلزم تنزل نفس از مرحله کمال به نقص و بازگشت از فعلیت به قوه است؛ نظیر بازگشت جوانی و پیری به کودکی که ممکن نیست. 3⃣ تناسخ، تبیین مناسبی برای تکوین ارواح انسانی نیست: 👈 یکی از اصول مسلم آئین هندو آن است که ما همه قبلا زندگی کرده ایم و شرایط حیات کنونی ما نتیجه زندگی های پیشین ماست. اگر ما در گذشته زندگی کرده ایم و برخی از ارواح انسان های بدکار گذشته در بدن حیوانات وارد می شوند، همواره باید شمار جمعیت جهان رو به کاستی گذارد نه رو به فزونی. 4⃣ با توجه به قانون "این همانی" دو انسانی که در دو زمان T1 وT2 زندگی کرده اند، باید ویژگی ها و صفات مشترکی داشته باشند. این اشتراک یا: ⬅️ مربوط به خاطرات افراد می باشد، که هیچ انسانی از زندگی گذشته خود خاطره ای ندارد. (این روح است که منتقل می شود و خاطرات در روح و حافظه انسان ثبت و ضبط می شوند.) ⬅️ یا مربوط به جنسیت است؛ در حالیکه طبق عقیده تناسخ، ممکن است فردی در زندگی گذشته زن باشد و در حیات جدید مرد. ⬅️ یا مربوط به حالات روحی و روانی افراد است و چقدر دو انسان به لحاظ حالات روان شناختی باید شبیه هم باشند تا حکم شود که این همان است. 5⃣ ودر آخر عقیده به تناسخ پیوند عجیبی با نظام طبقاتی و توجیه ظلم وستم حکام و شاهان دارد که عزت و رفاه کنونی خویش را معلول پاکی و وارستگی حیات پیشین میدانند و بدبختی مظلومان و محرومان را نتیجه زشت کاری آنان در مراحل پیشین حیات. 6⃣طبق عقیده تناسخ، و نیز انسان، بی معنا می شود. حال آنکه، بر اساس مکتب پیامبران الهی با مرگ انسان روح آدمی از بدن جدا شده، به عالم برزخ منتقل می گردد و در آن سرای، به حیات خویش ادامه می دهد. اگر از نیکان باشد از پاداش اعمال خوب خود در آن عالم بهره مند می شود، اما اگر از بدان باشد به کیفر کارهای ناپسند خویش می رسد، تا زمانی که قیامت برپا شود و به سزا یا پاداش ابدی خود دست می یابد. 🙏 📝منابع: 1- تاریخ جامع ادیان، جان ناس، ترجمه علی اصغر حکمت 2- فلسفه دین، جان هیک، ترجمه بهزاد سالکی
متن شبهه: تاجزاده و دوستانش گفته اند: جمع شدن همه‌ی در دست فساد ایجاد می‌کنه. اگر کسی قدرت تمام کشور در دستش باشه، اگر هم نباشه، دیکتاتور خواهد شد پاسخ شبهه: 🔹در پاسخ به مطلب فوق لازم است سه نکته مدنظر قرار قرار گیرد: 1⃣ اولاً تمام قدرت در دست ولی فقیه نیست. اگر هم کسی بگوید قوه قضائیه زیر نظر رهبر است، اما مجلس و قوه مجریه در کلیه تصمیمات خود مستقلند. 👈 شاهد مطلب اینکه همه می‌دانند و خود آقا بارها ابراز کردند که ایشان نگاه خوشبینانه‌ای به برجام نداشتند، اما این دولت بود که تصمیم خود را عملی کرد و این به اصطلاح توافق! را بر کشور و مردم تحمیل کرد. 🔸توافقی که به گفته خود اعضای دولت (مانند رئیس بانک مرکزی) تقریبا هیچ سودی برای کشور نداشت و یا به تعبیر دکتر ظریف «بارها و بارها روح و جسمش توسط طرف مقابل نقض شد» تا بالاخره جسم بی جانش را ترامپ پاره کرد. 🔸همچنین مجلس نیز آن را ظرف ۲۰ دقیقه تصویب کرد. پس بخشی مهمی از قدرت کشور در دست دولت و مجلس است. 2⃣ ثانیاً قدرت رهبر بدون نظارت نیست، بلکه مجلس خبرگان و کمسیون های متعدد آن بر عملکرد رهبر نظارت دقیق دارد که در صورت احراز خطای رهبر تذکر و در صورت احراز عدم صلاحیت او را برکنار می‌کند. 3⃣ ثالثاً اصل این جمله که «قدرت فساد آور است» حرف غلطی است. طبق فرمایشی روان‌شناسانه از امیرمومنان علیه السلام، قدرت، شخصیت افراد را معلوم می‌سازد «القدرة تظهر محمود الخصال و مذمومها؛ قدرت صفات خوب و بد افراد را آشکار می کند» (غررالحکم ص61) 👈 معنای این سخن آن است که قدرت فساد را آشکار می‌کند (نه اینکه فساد را ایجاد کند) همانطور که قدرت ویژگی‌های خوب اشخاص را نیز آشکار می‌کند. بنابراین هرکس قبل از به قدرت رسیدن، درون خود را اصلاح کرده باشد، به قدرت رسیدن او نه تنها برایش فساد ایجاد نمی‌کند، بلکه فضیلت‌های درونی او به منصه‌ی ظهور رسیده و در خدمت جامعه قرار خواهد گرفت. 🔸 از این رو با توجه به شرایط سختی که در قانون اساسی برای مسئولیت ولایت فقیه در نظر گرفته شده، خبرگان مردم موظفند با بررسی دقیق و سوابق افراد، کسی را به این سمت انتخاب کنند که از قلبی سالم و باطنی طاهر برخوردار باشد تا نه تنها قدرت بر او تاثیر منفی نگذارد بلکه از بروز و ظهور صفات پسندیده‌ی او، در جهت خدمت به جامعه استفاده شود. 🔹دقیقا به همین خاطر است که دوست و دشمن اعتراف دارند در کارنامه عملی مقام معظم و حتی خانواده‌ی ایشان، نه تنها نقطه سیاه، بلکه نقطه خاکستری هم پیدا نمی‌شود. و همانطور که قبلا گفت‌ایم، این روزها برای هجمه به رهبری، به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف افراد و نهادهای منتسب به ایشان هستند تا آقا را مسئول عملکرد سایر مدیران معرفی کنند!
🔴امام خامنه ای: ♦️«بصیر» آن کسی است که بشنود، گوش خود را بر صداها نبندد، وقتی شنید، بیندیشد. هر شنیده ایی را نمی شود به صرف شنیدن رد کرد یا قبول کرد؛ باید "اندیشید".«البصیر من سمع فتفکر و نظر فأبصر» ♦️ "نَظَرَ" یعنی نگاه کند، چشم خود را نبندد...
⚠️اگه همین یه آیه رو واقعا بفهمیم و تو وجودمون پیاده کنیم، کار تمومه... 🌹وَفِي السَّمَاءِ رِزْقُكُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﻭ ﺭﺯﻕ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ ، ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ(٢٢) الذاريات فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِّثْلَ مَا أَنَّكُمْ تَنطِقُونَ ﭘﺲ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ ، ﺣﻖّ ﻭ ﻳﻘﻴﻨﻲ ﺍﺳﺖ ، ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ [ ﻭﻗﺖ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ ﻳﻘﻴﻦ ﺩﺍﺭﻳﺪ ]ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻴﺪ .(٢٣) اونایی که اختلاس و احتکار میکنن، به معاد و آخرت اعتقاد ندارن..وگرنه اینکارو نمی‌کردن..
🔻ما همان آدم هائی هستیم که به قیافه خودمان می نازیدیم. دماغمان را عمل می کردیم تا زیباتر شویم. و اکنون حدود یک سال است که به واسطه یک بیماری، مجبوریم صورت خود را با ماسک بپوشانیم.!! و حضرت علی (ع) چه زیبا می فرماید: 🍃 ما لِابْنِ آدَمَ وَ الْفَخْرِ أَوَّلُهُ نُطْفَةٌ وَ آخِرُهُ جِيفَةٌ لَا يَرْزُقُ نَفْسَهُ وَ لَا يَدْفَعُ حَتْفَهُ: پسر آدم را چه با فخر و نازيدن كه اوّل او منى و آخر او مردار بد بو است، نه خود را روزى مى دهد و نه مرگ خويش را دفع مى نمايد.
💠 امام علی علیه السلام: قَلِيلٌ تَدُومُ عَلَيْهِ أرْجى مِنْ كَثِيرٍ مَمْلُولٍ مِنْهُ. 🍃 كار كمى كه (با نشاط) آن را ادامه دهى اميدبخش تر از كار زيادو خسته كننده است. 📚 نهج البلاغه حکمت ۶۷۸
°•|🖤🌿🕊|•° 🕊🍃 : •° یاعلى،من‌ از پروردگارم شرم‌دارم‌كه چيزى‌از تو درخواست‌كنم‌كه توان برآوردن آن را نداشته‌باشى. 📚بحارالانوار،ج‌۴۳‌،ص۵۹ ↞ما‌عشق‌‌را‌پشتِ‌درِاین‌خانه‌ دیدیم..♥️🤚🏻