eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ 🔴تبلیغ سینه به سینه برای انتخاب رئیس جمهور اصلح نیاز به یک داریم.. باید از الآن سینه به سینه و رودر رو در مورد رئیس جمهور آینده ی ایران بعد از روحانی صحبت کنیم.. باید به مردم کاندیداهای مطرح انقلابی مثل و را معرفی کنیم.. هر دو را با هم معرفی کنیم.. چرا که اینطوری قدرت انقلابیون بیشتر میشود.. نکته ی مهم: نزاریم دقیقه ی نود که اسیر شبهات و شایعات و جعلیات اصلاح‌طلبان و بهاری ها شده است... از الآن سینه به سینه به خانواده و آشنایان و دوستان معرفی کنید.. وقتی آن ها با این کاندیداها بیشتر آشنا شوند، دیگر اسیر شبهات ترسناک اصلاح‌طلبان نمی شوند.. اصلاحات هر دفعه جعلیاتی جمع میکند و دقیقه ی نود بین مردم منتشر میکند و مانع آمدن کاندیدای انقلابی می شوند.. سکوتشان از این باب است.. از الآن معرفی کنید.. نگذارید مثل زمان آقای رئیسی که وقت برای تبلیغ کم بود، دوباره کاندیدای انقلابی را بزنند.. تبلیغ را نگذارید برای دقیقه ی نود و دو که به مردم هر چقدر هم بگیم باز گوش نمیدن.. چون اسیر شبهات و ترس اصلاح‌طلبان شدند...
⛔روحانی: مردم علی‌وار در مقابل مشکلات ایستادند ▪️ما هم یزید‌ وار دلار را گران کردیم و عمروعاص وار مشکلات را گردن رهبری انداختیم و مغول وار مملکت را نابود کردیم ▪️تازه قصد داریم دفتر حفظ و نشر آثار هم راه بیندازیم 🇮🇷 بولتن محرمانه 🇮🇷 https://t.me/Boltan http://sapp.ir/Boltan
درون خانه هم محرم نمی‌بینی تحمل کن که می‌خواهند، ای تنهاترین تنهاتر از اینت تو غم‌های بزرگی در میان کوچه‌ها دیدی که دیگر این غمِ کوچک نخواهد کرد غمگینت قربان غریبی‌ات یاحسن به نیابت ازشهدا ۱۴ صلوات نثار آقا امام حسن علیه السلام لعنت بر یزیدیان زمان.. یاحسن
امام على عليه السلام: سه خصلت موجب جلب محبّت مى شود: خوش خويى، ملايمت و فروتنى ثلاثٌ يُوجِبْنَ المَحبَّةَ: حُسنُ الخُلقِ، و حُسنُ الرِّفقِ، و التَّواضُعُ غررالحكم حدیث4684
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ✨کهیعص ✨کاف‌ ها یا عین صاد 📗سوره مبارکه مریم آیه ۱ 💠 جعفر بن محمد بن عماره، از پدرش روایت می‌کند که گفته است: نزد امام جعفر صادق (علیه السلام) رفتم و مردی نزد او آمد و در مورد «کهیعص» از او سئوال کرد. ایشان پاسخ دادند: ⚜️كاف: كاف لشيعتنا، ⚜️هاء: هاد لهم، ⚜️ياء: ولي لهم، ⚜️عين: عالم بأهل طاعتنا، ⚜️صاد: صادق لهم وعده، حتى يبلغ بهم المنزلة التي وعدها إياهم في بطن القرآن. ✨ حرف کاف به معنای کفایت کننده شیعیان ما ✨و هاء یعنی هدایتگر آنان، ✨یاء هم یعنی ولی آنان، عین یعنی عالم به کسانی که از ما اطاعت می‌کنند، ✨و صاد یعنی که او در وعده هایش نسبت به آنان صادق است. تا این که آنان را به جایگاهی برساند که در بطن قرآن به آنان وعده داده است. 📗معانی الاخبار، ص ۲۸، ح ۶. البرهان في تفسير القرآن، ج ۳، ص ۶۹۸
⁉️سؤال سلام، ممنون از اینکه مطالب رو این‌قدر خوب و واضح بیان می‌کنین. حکم لایک کردن فیلم و عکس‌های مبتذل دیگران در شبکه‌های اجتماعی چیه؟ ✅ پاسخ 🌸با سلام و تشکر از ارتباط شما 🌸 اگه این کار باعث تأیید گناهشون محسوب بشه که قطعاً هست، جایز نیست؛ یعنی حرامه. امام جواد(ع): آن‌که گناهی را تحسین و تأیید کند، در آن گناه شریک است.
💠 قال علی علیه السلام: الإِسْتِغْنَاءُ عَنِ الْعُذْرِ أَعَزُّ مِن الصِّدْقِ بِهِ. 🍃 بى نياز بودن از عذرخواهى، بهتر از عذر صادقانه و مقبول است. (اشاره به اينكه اگر خطايى نكنى كه نياز به عذرخواهى داشته باشى بهتر از ارتكاب خطاى توأم با عذر مقبول است). 📚 نهج البلاغه حکمت ۳۲۹
❗️ انواع حق الناس و راه اداء آن حق الناس ها به چهار دسته تقسیم می شوند: ۱- حق الناس مالی ۲- حق الناس جانی ۳- حق الناس آبرویی ۴- حق الناس اضلالی و گمراه کردنی 1️⃣ نسبت به حق‌الناس مالی، باید آنچه را که به گردن دارد، نسبت به آن شخص پرداخت کند و پس بدهد و اگر او را نمی‌شناخت باید از طرف او رد مظالم و صدقه بدهد. 2️⃣ نسبت به حق‌الناس جانی، باید به آن شخص مراجعه کند و اگر به جسم او صدمه‌ای زده از او حلالیت بطلبد و یا دیه آن را بدهد و یا قصاص شود. 3️⃣ نسبت به حق‌الناس آبرویی، اگر آبروی شخصی را مثلا با غیبت کردن ریخته است باید اگر به او مراجعه کند مفسده‌ای ندارد و دعوا نمی‌شود و او ناراحت نمی‌شود باید به او بگوید و حلالیت بطلبد و اگر مفسده دارد باید از طرف او و به نیت او استغفار کند و کارهای خوبی انجام دهد و تا جایی که می‌تواند از اثر این آبرویی که ریخته شده است کم کند. 4️⃣ در مورد حق الناس اضلالی و گمراه کردنی، باید تلاش کند کسانی را که گمراه کرده است به راه برگرداند و کار اشتباه خود را جبران کند. ✳️ به ترتیبی که بیان شده آسان‌ترین نوع حق‌الناس؛ مالی هست و سخت‌ترین نوع آن حق‌الناس اضلالی و گمراه کردن دیگران است که از همه بدتر است و متاسفانه به این مورد در فضای مجازی با شبهاتی که هست خیلی‌ها را گمراه می‌کنند. ✳️ در هر صورت شخصی که حق‌الناس به گردن دارد باید تمام تلاش خود را انجام دهد که آنها را رفع و حل کند و آنجایی را که نتوانست با خیرات زیادی که انجام می‌دهد ان‌شاء الله خداوند رضایت آنها را خواهد گرفت و جبران خواهد شد. 👤حجت‌الاسلام عباس سررشته
❓وقتی انسان وارد بهشت شد و چندین سال در آنجا زندگی کرد، آخرش چه می­شود؟ آیا انسان از زندگی جاودانه در بهشت خسته نمیشود؟ ✅ این سوال از اینجا نشأت گرفته که ما در دنیا عادت کرده ­ایم که حرکت کنیم و جلو برویم. بچه بزرگ میشود، بعد نوجوان می­شود، بعد جوان...بعد میانسال...و بعد پیر میشود.­ دنیا طبعش این طور است. حرکت از ذاتیات دنیاست. ذهن ما به این "حرکت" عادت کرده و فکر می­کنیم همه جا باید حرکت باشد. مثل مسافری که در مسیر راه مرتب در حال عوض کردن منزل است و به هر منزلی که میرسد می­پرسد منزل بعدی کجاست. ✳️ چون ذهن ما عادت کرده به «در راه بودن»، فکر می­کنیم هرجا رسیدیم باید این سوال را بپرسیم. در حالی که بهشت مقصد و غایت است. منزلی است که به خاطر آن منزل، همه ­ی حرکتها بود. آنجا دیگر انسان ثابت می­شود، البته نه اینکه راکد باشد. 🔴 این ثبات انسان را خسته نمی­کند. با توجه به اینکه بهشت حد ندارد خستگی هم در آن راه ندارد. در آیات مختلف داریم: «لهم فیها ما یشاؤون»، « لهم فیها ما یتخیرون» و «لهم فیها مایدعون» آنجا دیگر خستگی معنا ندارد. ✳️ در دنیا هم همیشه اینطور نیست که از کارهای تکراری خسته شویم. انسان یک عمر آب نوشیده، اگر الان در حین تشنگی لیوان آبی ببیند آیا اظهار خستگی از نوشیدن آب می­کند یا اینکه آن را بسیار گوارا و لذت بخش می­بیند؟ یا یک عمر هوای تازه تنفس کرده، آیا از اینکار اظهار خستگی می­کند؟ خیر اینطور نیست. پس یکنواختی هم ندارد. 📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی
❌ شبهه چرا یک فرد برای گناهان محدود دنیوی باید تا ابد در جهنم باقی بماند؟ ✅ پاسخ عذاب اخروی را نباید با مجازات دنیوی مقایسه کرد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم این مثال خوبی است که بگوییم آیا مجازات کسی که یک لحظه غفلت کرد و چاقو به چشم خود زد این است که یک عمر نابینا باشد؟ نکته دیگر اینکه عذاب ابدی برای همه جهنمی ها نیست، بلکه عده‌ی محدودی ابدا در جهنم هستند و آنها کسانی هستند که ذات آنها جهنمی شده مثلا لباس شما اگر کثیف شود آن را تمیز میکنید و دوباره می‌پوشید اما اگر فرضا دو ماه در یک چاه فاضلاب افتاده باشد آیا حاضرید آن را بیرون بیاورید و استفاده کنید؟ هرگز آن را همانجا رها میکنید و می‌روید به عبارت دیگر وقتی کسی ذاتاً خراب شد, امکان ورود به بهشت را از دست می دهد. چون انسان برخلاف همه موجودات عالم, ماهیت خود را خود می‌سازد؛ با افکار ، اخلاق و رفتار خود، بنابراین وقتی کسی ماهیت انسانی خود را از دست داد و مثلا یک ماهیت پست حیوانی کسب کرد دیگر امکان حضور در فضایی مانند بهشت را از دست می دهد. به تعبیر بهتر، بهشت و جهنم در حقیقت نتیجه مستقیم اعمال انسان است، کسی که عملی جز اعمال جهنمی نداشته، چگونه وارد بهشت شود.
❓چگونه بعضی گناهان، تمام کارهای خوب انسان را از بین می‏رود؟ 🔰 اگر شخصی 20 سال خدمت مفید داشته باشد ولی فرزند کارفرمای خود را بکشد، این عمل تمام خدمات او را از بین می‏برد. 🔹یک بمب که منفجر می‏شود و ساختمانی فرو می‏ریزد تمام زحمات انسان‏ها را در یک لحضه از بین می‏برد. 🔸یک ناسزا، دوستی چندین ساله را به فراموشی می‏سپارد. خوردن یک قاشق سم، تمام مراقبت‏های بهداشتی چند ساله را نابود می‏کند. 🔹یک لحظه خواب در هنگام رانندگی، ماشین را دره پرتاب می‏کند. 🔸یک لحظه فرو کردن چاقو در چشم، سبب نابینایی سالیان دراز می‏شود. 🍃آری، برخی گناهان همچون آتش، جنگل نیکی‏های انسان را سوزانده و به خاکستر تبدیل می‏کند. چنانکه قرآن می‏فرماید: خبطت اعمالهم ( سوره بقره، آیه 217.) 💧البته در برابر آیات حبط، آیاتی داریم که می‏فرماید: به خاطر یک کار شایسته، بدی‏های انسان محو می‏شود. ❄️من یؤمن بالله و یعمل صالحا یکفر عنه سیئاته ( سوره تغابن، آیه 9.) 💥مثل کارگری که سالها بد کار می‏کرده ولی یک لحظه وقتی وارد منزل کارفرما را می‏بیند که به استخر افتاده و در آستانه غرق شدن است، او را نجات می‏دهد. این عمل تمام بدرفتاری‏ها و کم‏کاری‏های او را جبران می‏کند. 💠چنانکه قرآن می‏فرماید: نماز به پا دارید که آن حسنه‏ای است که بدی‏ها و زشتی‏ها را از بین می‏برد. و أقم الصلوة... ان الحسنات یذهبن السیئات ( سوره هود، آیه 114.)
⛔️ *متن شبهه*👇🏻👇🏻 مجازات ظالم در اون دنیا چه فایده ای برای مظلوم تو این دنیا داره؟؟؟ ✅ *پاسخ به شبهه*👇🏻👇🏻 🔺اولا؛ عذاب ظالم نتيجه ظلم اوست و رابطه تكويني بين عمل و عذاب وجود دارد. به همين دليل كسي كه به ديگري ظلم مي كند در وحله اول به خود ظلم كرده: «مَا یأْخُذُ الْمَظْلُومُ مِنْ دِینِ الظَّالِمِ أَکثَرُ مِمَّا یأْخُذُ الظَّالِمُ مِنْ دُنْیا الْمَظْلُومِ»؛ آنچه مظلوم از دین ظالم مي گيرد؛ بیشتر از آن است که ظالم از دنیای مظلوم می ستاند.(1) و عذابي كه در آخرت گريبانگير او مي شود، عينا همان عملي است كه در دنيا انجام داده است: «يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَها وَ بَيْنَهُ أَمَداً بَعيداً»؛ روزى كه هر كس، آنچه را از كار نيك انجام داده، حاضر مى ‏بيند و آرزو مى‏ كند ميان او، و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصله زمانىِ زيادى باشد.»(2) بر اساس اين دست آيات و روايات كه متعدد بوده و دلالت بر تجسم عمل مي كند، رابطه عمل و جزاء يك رابطه تكويني و غيرقابل انفكاك است. بنابراين عذاب گنه كار يا ظالم صرفا براي تشفي خاطر مظلوم نيست تا از عذاب شدن او چيزي نصيب مظلوم شود. 🔺ثانيا؛ بخشي از عذاب ظالم نيز نتيجه رسيدن اعمال خير ظالم به مظلوم و يا كاستن گناهان مظلوم و اضافه شدن انها به ظالم است. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در اين رابطه می فرماید: روز قیامت بنده اي می آید در حالیکه از حسنات خود خوشحال است، ناگهان مظلومی سر می رسد و می گوید: خدایا این شخص به من ستم کرده است. 👈🏻مظلوم بابت همان ستم از حسنات وی می گیرد تا اینکه حسنه ای نماند و آنگاه به اندازه همان ستم از گناهان خود به او می دهد، تا جائی که ستمکار وارد آتش می شود.(3) بنابراين قسمتي از نعمات بهشتي مظلوم، متاثر از حسنات كاسته شده ظالم يا اضافه شدن سيئات مظلوم به ظالم است. 📚پي نوشت ها: 1. حر عاملى، محمد بن حسن، (1409)، تفصيل وسائل الشيعة إلى تحصيل مسائل الشريعة، اول، قم، موسسه آل البیت علیهم‌السلام. 2. آل عمران: 30. 3. محمدي ري شهري، محمد، (1422)، ميزان الحكمه، قم، دار الحديث، ج6، ص۳۳ lish.ir/1OQo _________ 👈🏻 *نشر متن همراه با لینک موجب خوشنودی ما می گردد* 📌قرارگاه *عمار* پاسخ به شبهه 📙📚بندرعباس ✅لینک گروه 👇🏻👇🏻https://chat.whatsapp.com/I0HERpDFmbs0BjhMqqo1uL