eitaa logo
🇵🇸 پیروان مکتب شهید احمد کاظمی
69 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
3.6هزار ویدیو
326 فایل
پایگاه بسیج شهید احمد کاظمی شهر ورنامخواست
مشاهده در ایتا
دانلود
عدالت فردی به چه معناست عدالت امری دوسويه است که به سه دسته تقسيم می شود: 1- عدالت ميان خدا و خلق ؛ 2- عدالت ميان بندگان ؛ 3- عدالت ميان زندگان و مردگان اول: عدالت ميان خالق و مخلوق، حقى واجب از براى خدا بر بندگان ثابت است، كه بايد به ازاى آن، عدالت ‏فى الجمله حاصل شود، زيرا كه: از هر كه فيضى و نعمتى به ديگرى رسد، و او درمقابل نوع مكافاتى (10) به عمل نياورد، البته ظالم خواهد بود، و ليكن مكافات ‏نسبت ‏به اشخاص مختلف مى‏شود. بر بندگان واجب است كسب معرفت و تحصيل محبت او، و سعى در بجاآوردن فرمان، و تلاش در اطاعت پيغمبران او. و گردن نهادن احكام شريعت و امتثال آداب ‏دين و ملت، هر چند كه توفيق اينها نيز از جمله نعمتهاى اوست. از دست و زبان كه بر آيد كز عهده شكرش به در آيد (پس عدالت ميان خدا و بندگان آن است که خدا به اندازه توان بندگان آنان را مواخذه نمايد و بندگان نيز او را به خاطر نعمتهای وی، به قدر توانش شناخته، اطاعت نموده و محبت ورزد) دوم: عدالتى كه در ميان مردم است، از ادا كردن حقوق و رد امانات، و انصاف دادن در معاملات، و تعظيم بزرگان، و احترام پيران، و فرياد رسى مظلومان و دستگيرى ضعيفان. و مقتضاى اين قسم از عدالت، آن است كه: آدمى به حق خود راضى بوده و ظلم به ‏احدى روا نداشته باشد، و به قدر استطاعت و امكان، حقوق برادران دينى خود را بجا آورد، و بداند كه هر كسى را از جانب پروردگار حقى لازم است، و به اداى آن بشتابد. و در حديث «نبوى‏» وارد شده كه: از براى برادران مؤمن بر يكديگر سى حق است كه آدمى برى‏ءالذمه نمى‏شود مگر با بجا آوردن آنها، و يا آنكه از او عفو نمايد و از تقصير او در اداء حقش در گذرد. (پس عدالت ميان همنوعان را می توان همان آداب معاشرت و رعایت حقوق شهروندی دانست که مهترين آنها همان 30 موردی بود که در کلام پيامبر بدان اشاره شد.) سوم: از اقسام عدالت، عدالتى است كه ميان زندگان و ذوى الحقوق ايشان است ازاموات، مثل اينكه قروض مردگان خود را ادا كنند، و وصيتهاى ايشان را به جا آورند وايشان را ياد كنند به تصدق و دعا. (پس عدالت میان خود و درگذشتگان آن است که به سفارشهای آنان عمل کنمی و برایشان خیرات کرده، آنها را یاد از یاد نبریم. )
زمان: حجم: 504.8K
سوال 1️⃣ 🔴آیا قانون در کشور اسلامی ما رعایت میشود؟ مگر قانون بانکها ربوی نیست؟ چرا باید چنین قوانینی در کشور اسلامی تصویب شود قوانین طلاق آیا منصفانه است؟
انقلاب اسلامی تا چه میزان در تحقق عدالت اجتماعی موفق بوده است پاسخ از استاد امین زاده عدالت به عنوان یكی از اهداف اجتماعی- فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: عدالت دارای ابعاد اجتماعی و اقتصادی است. من فكر می كنم در زمینه عدالت اجتماعی تلاش های بسیاری صورت گرفته و ما نیز در این زمینه موفق تر از تحقق عدالت در مفهوم اقتصادی آن بودیم. اگر چه در زمینه عدالت اقتصادی تلاش های بسیاری صورت گرفت اما بسیاری از آنها دارای نواقص بودند. به عنوان مثال پرداخت یارانه به یك میزان و بین همه عادلانه نبود و به نظر من پرداخت یارانه به افراد دارا مثل ندار عین بی عدالتی محسوب می شود. از طرفی بی توجهاتی كه به تولید های داخلی و تجهیزات داخلی صورت گرفت سبب گردید بسیاری از آنها در رقابت با تولید كننده های خارجی عقب بمانند. دلیل این امر هم به این بر می گردد كه حركت هایی كه در زمینه اقتصادی صورت گرفت حساب شده نبود و در جهت تولید و توانمندی افراد نبود. به نظر من در این مورد هنوز خیلی جای كار داریم. اكرمی در این خصوص گفت: اگرچه به لحاظ تدوین برنامه و ذكر اهداف روی كاغذ مشكلی وجود ندارد اما به عمل درآوردن اهداف مد نظر، دشوار است و مردم باید در جهت عملی ساختن آن تلاش نمایند. اصولا جمهوری اسلامی بر اساس خانواده شكل گرفته یعنی ما در حدود 20 میلیون خانواده داریم. بنابراین در جهت تحقق اهداف و آرمان های عدالت محور ابتدا باید خانواده را مد نظر داشته باشیم و بعد به سراغ دانشگاه ها و در گام بعدی به سراغ آموزش و پرورش و دیگر ارگان ها و نهادها برویم تا همه با تلاش هم زمینه تحقق این اهداف را فراهم كنیم.
زمان: حجم: 280.3K
سوال2️⃣ 🔴چرا حکم ها در موردفاسدها اجرا نمیشود ،،مثل دوران امام علی ع چرا از ابتدا با برخورد جدی ، مانع فساد نمیشویم،،،چرا با حروف الفبا خطاب میکنند؟چرا با اونها مماشات میشود
زمان: حجم: 110.1K
سوال 3️⃣ 🔴چرا در کشورهای اسلامی قانون مبارزه با فساد ضعیفتر از کشورهای غربی و غیر اسلامی است ،
زمان: حجم: 191.5K
سوال۴ ،عدم ثبات در قیمت ها باعث بی اعتمادی مردم به مسئولین هست.
سوال«۱»:کلمه عدالت چه آثاروویژگی هایی دارد؟؟ جواب:«کلمه عدالت یکی ازمقدس ترین واژه هااست که باعث امیدبخشی به مردم میشودوهمچنین ازنظرروانی به مردم انرژی مثبت منتقل میکند،کلمه عدالت باعث میشودمردم به یادانصاف وبرابری بیفتندواحساس کننددرنزد حاکمان ارزش دارندوحس رضایت مندی ازمسؤلان درمردم به وجودمی آید
چندین هزار بیرق سرخ وسیاه بود سوز وگداز وشیون وافغان و آه بود می دید دیده ام ره پرخون هر شهید هرچند اشک بر سر راه نگاه بود گلگون جنازه هاهمه در امتداد هم پیوسته بود چون خط ویک سرخ راه بود این خط که از ازل تا به ابد امتداد داشت به راه راستین شهیدان گواه بود. ۲۵ آبانماه سالروز حماسه مردم شهید پروراستان اصفهان در استقبال از ۳۷۰ لاله گلگون کفن شهید در عملیات محرم وروز حماسه وایثار مردم اصفهان گرامی باد🌹🌸🌹🌹🌸🌹 ناحیه مقاومت بسیج لنجان
بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا [سوره النساء : 138]
وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ [سوره التوبة : 68]
آیا سهمیه های خانواده ی شهدا و جانبازان از روی عدالت است؟ آیا لزومی دارد به خانواده شهیدی این مزایا داده شود؟ 🔮این مطلب دروغ نیست که خانواده محترم ایثارگران سهمیه دارند ولی؛ 1️⃣ این سهمیه جدای از سهمیه دانشگاه هاست و مخصوص آنها است. یعنی اگر ظرفیت دانشگاهی 1000 نفر باشد مثلاً‌ 10 نفر به آن مازاد بر سهمیه قرار می دهند به عنوان خانواده ایثارگران و اگر این سهمیه پر نشود از سهمیه اصلی کم نمی شود. 2️⃣هر کس از خانواده ایثارگران باید حداقل حد نصاب نمره قبولی را در رشته یا دانشگاه کسب کند تا بتواند از سهمیه خود استفاده کند. مثلاً کسی که نمره قبولی او در حد پیام نور است مسلماً در دانشگاه تهران قبول نخواهد شد. حتی اگر خانواده ی ایثارگر باشد. 3️⃣ بسیاری از فرزندان شاهد اهل تلاش و رتبه علمی بالا هستند و قبولی در دانشگاه حق آنهاست. 4️⃣ تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر حتی از سهمیه پدر خود استفاده نکرده اند. 5️⃣تعداد زیادي از دانشجویان شاهد به خاطر تلاش علمی رتبه های بالای علمی دانشگاه را دارا می باشند. 6️⃣فرزندان شاهد رو به اتمام هستند و دیگر به ندرت فرزند شهید و ایثارگر برای استفاده از سهمیه وجود دارد ولی در پایان آیا اگر کسی پدرش از 5 تا 18 سال در اسارت باشد یا جانبازی که بیست و چند سال است با درد و رنج خود و خانواده اش در عذاب دائمی هستند،‌ یا فرزند شهیدی که درد بی پدری به خاطر حفظ آب و خاک، استقلال و ناموس و دین این کشور مردم فدا کرده، حق استفاده از یک سهمیه ناچیز را ندارند و باید بیکار باشند. امام علی (علیه السلام) به خانواده شهدا و یتیمان رسیدگی می کردند و در کشورهای مسیحی و یهودی و بی دین، هنوز به بازماندگان جنگ احترام می گذارند و به آنها امتیازات ویژه می دهند.
تا حالا بارها و بارها این سؤال رو جاهای مختلف دیدین و شنیدین که چرا رهبری کاری نمیکند ؟ در این پست می‌خوایم با یه نگاه کاملا متفاوت به این شبهه پاسخ بدیم. احتمالا در تاریخ خوندین که زمانی که مسلم بن عقیل تو خونه هانی مهمون بود، عبیدالله بن زیاد به خونه هانی اومد تا از او که بیمار بود [ظاهرا] عیادت بکنه. قبل از اومدن عبیدالله، هانی مسلم رو در پستوی خونش مخفی کرد و شمشیری بهش داد و گفت هر وقت عبیدالله پیش من اومد، از پشت سر بهش حمله و کارشو یکسره کن. مسلم در پستو بود، اما هر چه کرد نتونست به خودش اجازه بده که عبیدالله رو از پشت غافلگیر کنه و به قتل برسونه. چون چنین کاری بر خلاف جوانمردی بود. خب تا اینجای قصه رو همه‌مون شنیدیم. مسلما اقدام مسلم از لحاظ اخلاقی کاملا درست بوده. شاید با خودتون فکر کنید که اگه مسلم فقط همون یه ضربه رو میزد، ابن زیاد رو می‌کشت؛ اصلا عاشورایی بوجود نمی‌اومد، امام حسین و یارانش به اون شکل فجیع به شهادت نمی‌رسیدن. اهل بیتش اسیر سربازان ابن زیاد نمیشدن. سرهای شهدا بر سر نیزه‌ها نمیشد و اصلاً کل تاریخ تا همین الان تغییر می‌کرد!! پس چرا مسلم اون یه ضربه شمشیر رو نزد؟ فارغ از بحث جوانمردی و اخلاق، عدم اقدام مسلم بن عقیل به قتل ابن زیاد، علل دیگه‌ای هم داشت. وظیفه مسلم بن عقیل به عنوان نماینده امام زمانش این بود که از مردم برای اون حضرت بیعت بگیره و همینطور اونها را برای قیام بیدار بکنه. اما این هدف با حذف ابن زیاد حاصل نمی‌شد. بر خلاف تصور ما، با حذف سخت ابن زیاد از قدرت، نه تنها جلوی وقوع ماجرای عاشورا گرفته نمیشد، بلکه مردم کوفه بیشتر جذب جریان اموی میشدند. جای یک ابن زیاد، دهها ابن زیاد از سران کوفه ساخته میشد و گفتمان امام حسین علیه‌السلام در کوفه، تبدیل به یک گفتمان جبار و ستمگر که مخالفان خودش رو ناجوانمردانه از بین میبره میشد. حالا بیاییم به زمان خودمون. . چرا رهبری با وجود اینکه دستگاه قضا و مجلس در اختیار جریان لیبرال نیستند، اما با استیضاح و عزل حسن روحانی از قدرت موافقت نمیکنه؟ بله، به همون دلیلی که مسلم بن عقیل در خانه هانی، ابن زیاد را از بین نبرد. چون گفتمان لیبرالی غربزده یک گفتمان با ۲۳ میلیون پشتوانه مردمی بوده. چون با حذف حسن روحانی، رهبری عملا بر این مطلب مهر تأیید خواهد زد که رئیس جمهور در ایران هیچ کاره است. بسیاری از کسانی که به این گفتمان رأی دادند، تفکر انقلابی ندارند. با چند عملیات روانی و رسانه‌ای ساده، دوباره به همین جریان رأی خواهند داد.