eitaa logo
کانال رسمی شهید محمد رضا الوانی
1.2هزار دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
12.6هزار ویدیو
171 فایل
*اللهم عجل لولیک الفرج* شهیدمدافع حرم در سجده‌یِ آخرِ نمازهایش این دعا را میخواند: ‌اللهم أخرِج حُب الدُّنیا مِن قُلوبِنا...✨ تاریخ تولد🎂:1361/1/2 تاریخ شهادت🕊️:1395/7/7 مزارشهید🥀:باغ بهشت همدان «زیرنظر همسر شهید» ادمین پیشنهادات:۰۹۱۸۵۴۶۱۲۶۰
مشاهده در ایتا
دانلود
9.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آمریکا مونده چیکار کنه با یمن 🤣 👤استاد رائفی پور 🔸به قرارگاه سایبری امام رضایی ها بپیوندید↙️ @gharargah_saybri_emamrezayiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهربانی عجیب امام هادی (علیه السلام) در کلام استاد فاطمی نیا ☘شهادت امام هادی علیه‌السلام تسلیت ☘ 🥀🥀🥀🥀🥀 @Mmmm313m 🥀🥀🥀🥀🥀
. 🏴 صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ الهادی ▪️در رثای حضرت امام هادی سلام‌الله‌علیه صد شکر هدایت‌شدۀ دست شماییم با نور شما راهی درگاه خداییم گویند همه: "اهل ولا اهل بلایند" صد شکر که از لطف خدا اهل بلاییم این خاک اگر زر شده از مهر شما بود در خانۀ معصومه و در ملک رضاییم آیین شما چون به‌جز احسان و کرم نیست عمری است سر سفرۀ احسان و عطاییم داریم دلی خسته و تنگ از غم دوری محتاج حرم رفتن و مشتاق لقاییم در راه زیارت نشناسیم سر از پا شاهیم که در کوی شما بی‌سروپاییم از سامره همواره گدایش شده مشهور "بر ما کرمی کن که در این شهر گداییم" از فیض شما بود اگر جامعه خواندیم از دولت عشق است اگر اهل ولاییم از داغ غم غربتتان معدن آهیم در سوگ جگرسوز شما غرق عزاییم زهر ستم آتش به سراپای شما زد از داغ شما یاد غم کرب‌وبلاییم ✍️ @SharheAtasheDel
 🔰لشگریان غیبی امام هادی ـ علیه السّلام 🔸روزی متوكل لعین برای ترساندن و ترك مبارزه‌ امام هادی ـ علیه السّلام ـ دست به یك مانور بزرگ نظامی زد. دستور داد هزار سواره از لشكریان تُرك ارتش خود را كه در سامرا بودند هر كدام توبره‌ی علف خوری اسب خود را از خاك پر كرده و در جای وسیعی بریزند. آنها اطاعت كردند و در نتیجه تل بزرگی چون كوهی عظیم در بیابان به وجود آمد كه آن را «تل فحالی» (تل توبره‌ها) نامیدند. آنگاه متوكل بر فراز آن رفت و از امام هادی ـ علیه السّلام ـ دعوت كرد تا او حاضر شود و بر روی تل قرار گیرد. 🔸وقتی حضرت بر بالای آن قرار گرفت متوكل به او گفت: تو را دعوت كردم تا لشكریانم را نظاره كنی، و به آنها دستور داده بود لباس جنگی بر تن و اسلحه بر دوش در پائین تل رژه بروند و آنها هم به بهترین وضع نظامی و هیبتی بزرگ خود را در برابر متوكل و دیدگان امام ـ علیه السّلام ـ آشكار نمودند و هدف او این بود كه هر كسی را كه می‌خواهد بر علیه او مبارزه كند بترساند و البته ترس او بیشتر از امام هادی ـ علیه السلام ـ بود كه كسی را بر علیه او بشوراند. 🌷امام ـ علیه السلام ـ كه لشكر او را مشاهده كرد و به هدف او آگاه بود به متوكل فرمود: من هم لشكرم را به تو نشان بدهم؟ 🔥متوكل: آری، 🌷امام ـ علیه السلام ـ خدای سبحان را خواند و دعا كرد ناگاه متوكل زمین و آسمان را پر از فرشته‌های مسلح دید و همان دم غش كرد. وقتی به هوش آمد امام ـ علیه السلام ـ فرمودند: «نَحْنُ لا نُناقِشُکُمْ فِی الدُّنْیا نَحْنُ مُشْتَغِلُونَ بِاَمْرِ الْآخِرَةِ فَلا عَلَیْکَ شَیءٌ مِمّا تَظُنُّ./بحارالانوار‌ ج۵۰ ص۱۵۵» 🔸ما در امر دنیا با تو مناقشه‌ای نداریم بلکه ما به امر آخرت خود اشتغال داریم بنابراین از آنچه گمان میبری چیزی بر علیه تو وجود ندارد. ✅در این رویداد، سه نکته اساسی وجود دارد: 👌اول اینکه بدانیم همه هستی به اذن الهی، سربازان و جنود امام هستند چرا که ایشان واسطه فیض ربوبی و تجلی این آیه مبارکه میباشند: «وَلِلَّهِ جُنودُ السَّماواتِ وَالأَرضِ» 👌در ثانی اینکه امام به امر الهی مامور به قعود ظاهری در برابر متوکل لعین میباشد و اینکه امام هادی علیه السلام به متوکل میفرماید «فلا علیک شیءتظن» بخاطر این نیست که بخواهد دل آن کافر ملحد را آرام کند بلکه امام میخواهد بدینوسیله از طرف او دفع شرّ کند. 👌و سوم اینکه چون قیام امام بوسیله لشگریان عالم تکوین به مصلحت نیست، امام این قیام را از شئون دنیوی میشمارد نه از شئون اخروی، لذا این قیام را مناقشه در امور دنیوی میبیند. وگرنه هر قیامی که مصلحت الهی در آن باشد امام به تمام و کمال آن قیام را انجام میدهد و ذره ای از آن فروگذاری نمیکند. 🔰معیار خوش بینی وبدبینی❗️ 🌷امام هادی علیه السلام میفرمایند: «اذا کانَ زَمانٌ العَدُلُ فیه اغلَبُ مِنَ الجَورِ فَحَرامٌ ان تَظُنَّ بِاحَدٍ سُوءً حَتی یعلَمَ ذلِک مِنهُ. و اذا کانَ زَمانٌ الجَورُ فیهِ اغلَبُ مِنَ العَدلِ فَلَیسَ لِاحَدٍ ان یظُنَّ بِاحَدٍ خَیراً مَا لَمْ يَعْلَمْ ذَلِكَ مِنْهُ./بحار ج ۷۵‌‌ ص۳۷۰» 🔸هر گاه زمانه ای بود که عدل و داد در آن بیشتر از ستم رواج دارد پس حرام است که کسی که گمان زشت بر دیگری برد مگر اینکه بدی و ستم را از او بخصوصه ببیند و چون زمانه ای باشد که ستم در آن بر عدل چیره گشته، کسی حق ندارد به احدی حسن ظن پیدا کند تا آن که خیر و خوبی را از آن فرد بخصوصه ببیند. 👌اگر در زمانه ای خوبی در جامعه غالب بود در چنین زمانی انسان حق ندارد به اشخاص، سوءظن داشته باشد. اگر اقلیتی عمل خلافی مرتکب شوند نباید انسان نسبت به همه، سوءظن پیدا کند. البته نباید در مسائل مهم و خطیر(مثل امر ازدواج و یا نامزد شدن شخصی برای نمایندگی مجلس) بدون احرازیت، حسن ظن به کسی پیدا کرد، لذا درحالی که به آن شخص سوء ظن ندارد حسن ظن هم نباید به او داشت. در مقابل اگر در زمانی اکثریت مردم فاسد بودند، در آنجا دیگر نباید انسان حسن ظن به افراد آن زمان داشته باشد، و باید با طرف مقابل با احتیاط روبرو شود تا وقتی که خوبی اش احراز شود. البته این عدم حسن ظن به معنای متهم کردن نیست. البته اگر مجموعه ای اهل بدی بودند و فردی نیز عُلقه ی حزبی یا سازمانی با آن مجموعه داشت، اینجا نه تنها باید به آن فرد حسن ظن پیدا نکرد بلکه او را باید متهم نیز نمود.«والله العالم» 🏴شهادت غریبانه ی امیر هادیان که با انفاس قدسی خود، در صور هدایت دمیده است بر عاشقان ولای حضرتش، تسلیت و تعزیت باد. 🥀السلام علیک یا ایها الامام الهادی النقی؛ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الزَّکِیَّ الرَّاشِدَ النُّورَ الثَّاقِبَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج https://eitaa.com/shahidmohammadrezaalvani
🔆 شعر امام هادی علیه السلام در مجلس شراب متوکل بدگویان به متوکل عباسی گفتند ممکن است علی بن محمد (امام هادی) باطناً قصد انقلاب داشته باشد و بعید نیست اسلحه و یا لااقل نامه هایی که دالّ بر مطلب باشد در خانه اش پیدا شود. لهذا متوکل نیمه‌شب عده ای از دژخیمان و اطرافیان خود را فرستاد به خانه ی امام که خانه اش را تفتیش کنند و خود امام را هم حاضر نمایند. مأمورین سرزده وارد خانه ی امام شدند و اول به سراغ خودش رفتند. او را دیدند که اتاقی را خلوت کرده و فرش اتاق را جمع کرده، بر روی ریگ و سنگریزه نشسته به ذکر خدا مشغول است. وارد سایر اتاقها شدند، از آنچه می خواستند چیزی نیافتند. ناچار به همین مقدار قناعت کردند که خود امام را به حضور متوکل ببرند. وقتی که امام وارد شد، متوکل در صدر مجلس بزم نشسته مشغول می‌گساری بود. دستور داد که امام پهلوی خودش بنشیند. امام نشست. متوکل جام شرابی که در دستش بود به امام تعارف کرد. امام امتناع کرد و فرمود: «به خدا قسم که هرگز شراب داخل خون و گوشت من نشده، مرا معاف بدار. متوکل قبول کرد، بعد گفت: «پس شعر بخوان و با خواندن اشعار نغز محفل ما را رونق ده. فرمود: «من اهل شعر نیستم و کمتر از اشعار گذشتگان حفظ دارم.» متوکل گفت: «چاره ای نیست، حتما باید شعر بخوانی. » امام شروع کرد به خواندن این اشعار: باتوا علی قُلَل الاجبال تحرسهم غلب الرجال فلم تنفعهم القُلل.... «قله‌های بلند را برای خود منزلگاه کردند و همواره مردان مسلح در اطراف آنها بودند و آنهارا نگهبانی می‌کردند، ولی هیچ یک از آنها نتوانست جلو مرگ را بگیرد و آنها را از گزند روزگار محفوظ بدارد. » «آخرالامراز دامن آن قله های منیع واز داخل آن حصنهای محکم ومستحکم به داخل گودالهای قبر پایین کشیده شدند،و باچه بدبختی به آن گودالها فرود آمدند!» «دراین حال منادی فریاد کرد وبه آنها بانگ زد که:کجا رفت آن زینتها وآن تاجها و هیمنه ها و شکوه و جلالها؟» «کجا رفت آن چهره های پرورده ی نعمتها که همیشه از روی ناز و نخوت، در پس پرده های الوان، خود را از انظار مردم مخفی نگاه می داشت؟ » «قبر عاقبت آنها را رسوا ساخت. آن چهره های نعمت پرورده عاقبة الامر جولانگاه کرمهای زمین شد که بر روی آنها حرکت می کنند! » «زمان درازی دنیا را خوردند و آشامیدند و همه چیز را بلعیدند، ولی امروز همانها که خورنده ی همه ی چیزها بودند مأکول زمین و حشرات زمین واقع شده اند! » نوای امام همه رامنقلب کرد. متوکل جام شراب را محکم به زمین کوفت و اشکهایش مثل باران جاری شد. 📚بحار، ج۲، ص۱۴۹، مروج الذهب، ج۴، ص١١ علیه‌السلام🌸 http://eitaa.com/shahidmohammadrezaalvani
بسم الله الرحمن الرحیم ‌سلام علیکم و رحمه الله و برکاته امروز دوشنبه است و روز زیارت دو سید اهل بهشت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام. پس زیارت می‌نماییم ایشان را باهم اصالتا و به نیابت از تمامی ذوی‌الحقوق با این عبارات: در زیارت حضرت امام حسن(علیه‌السلام) می‌گوییم: *بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم* *الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صِفْوَةَ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صِرَاطَ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَيَانَ حُكْمِ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَاصِرَ دِينِ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السَّيِّدُ الزَّكِىُّ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْبَرُّ الْوَفِىُّ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْأَمِينُ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَالِمُ بِالتَّأْوِيلِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْهَادِى الْمَهْدِىُّ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الطَّاهِرُ الزَّكِىُّ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا التَّقِىُّ النَّقِىُّ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْحَقُّ الْحَقِيقُ* *السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الشَّهِيدُ الصِّدِّيقُ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ* در ادامه در زیارت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) عرض می‌نماییم: *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ* *السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِينَ* *أَشْهَدُ أَنَّكَ أَقَمْتَ الصَّلاَةَ* *وَآتَيْتَ الزَّكَاةَ* *وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ* *وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ* *وَعَبَدْتَ اللّٰهَ مُخْلِصاً* *وَجَاهَدْتَ فِى اللّٰهِ حَقَّ جِهادِهِ* *حَتَّىٰ أَتَاكَ الْيَقِينُ* *فَعَلَيْكَ السَّلامُ مِنِّى مَا بَقِيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ* *وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ* *أَنَا يَا مَوْلَاىَ مَوْلىً لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ* *سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ* *وَحَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ* *مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ* *وَظَاهِرِكُمْ وَبَاطِنِكُمْ* *لَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَكُمْ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ* *وَأَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ تَعالىٰ مِنْهُمْ* 🏴در سلام بر آن دو سروران اهل بهشت عرض می‌کنیم: 🏴 *يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ* *يَا مَوْلَاىَ يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ* *هٰذا يَوْمُ الإِثْنَيْنِ وَهُوَ يَوْمُكُما وَبِاسْمِكُما* *وَأَنَا فِيهِ ضَيْفُكُما* *فَأَضِيفانِى وَأَحْسِنا ضِيَافَتِى* *فَنِعْمَ مَنِ اسْتُضِيفَ بِهِ أَنْتُمَا* *وَأَنَا فِيهِ مِنْ جِوارِكُما فَأَجِيرانِى* *فَإِنَّكُمَا مَأمُورانِ بِالضِّيافَةِ وَالْإِجارَةِ* *فَصَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكُمَا وَآلِكُمَا الطَّيِّبِينَ* http://eitaa.com/shahidmohammadrezaalvani
بگذار کمی عرض ارادت بنویسم دور از تو و با نیت غربت بنویسم سجاده ی شب پهن شده، حیّ علی شعر بگذار برایت دو سه رکعت بنویسم بگذار که ده مرتبه در ظلمت این شهر ، یا هادیِ امت بنویسم شاید که چنان رود سر راه بیایم بر صفحه ی صحرای جنون خط بنویسم مقصود من از "یا من ارجوه رجب ها" غیر از تو، که را وقت عبادت بنویسم؟ با ذره ای از مهر تو، ای چشمه ی خورشید از نور تو، تا روز قیامت بنویسم با این همه آلودگی، ای آیه ی تطهیر از سوره ی انفاق و کرامت بنویسم برداشته باد از رخ تو پرده و من نیز بی پرده برای تو روایت بنویسم شیر آمده از پرده برون با نفس تو تا من هم از این رتبه ی خلقت بنویسم تو ضامن شیر و پدرت ضامن آهوست حق دل من نیست که حسرت بنویسم من آمده ام نقطه سر خط بنویسم از ، از بنویسم : 🏴 عشق ما بر پسر فاطمه، مادرْ زادی ست هــرچه داريم از الطاف امام هادی ست سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، پیشوای دهم شیعیان علیه‌ السلام، تسلیت باد🏴 https://eitaa.com/shahidmohammadrezaalvani
🏴 کلمات الهی ▫️ شهادت (صلوات الله علیه و علی ابائه الاطیبین و ابنائه الانجبین) را به پیشگاه بقیه الله (ارواحنا فداه) تعزیت عرض می‌ كنیم! وجود مبارك حضرت در اثر مقاومت در برابر حكومت باطل عباسیان همواره مورد خشم آنها بود. وقتی متوكل عباسی گفت این ما را خسته كرد، به دربار ما نمی‌آید، بالأخره حضرتش را از مدینه به سامرا ـ سُرَّ من رَأی ـ آوردند. ▫️ گاهی عباسیان به این فكر بودند كه جناب موسی مبرقع را هم به عنوان به دربار فرا بخوانند و بعد بگویند ابن ‌الرضا با ما ساخت. وقتی همین موسی مبرقع مورد سؤالات ابن ‌اكثم قرار گرفت، این سؤال ها را به حضور امام هادی (سلام الله علیه) آورد؛ یكی از سؤال ها این بود: اینكه خدا فرمود اگر دریا مركب بشود و دریاهای دیگر آن را كمك بكنند و به مدد آن بیایند، كلمات الهی تمام نمی ‌شود یعنی چه؟ وجود مبارك امام هادی (سلام الله علیه) به موسی فرمود: «نَحْنُ‏ كَلِمَاتُ‏ اللَّهِ‏ الَّتِی‏ لَا تَنْفَدُ وَ لَا تُدْرَكُ‏ فَضَائِلُنَا»؛ فرمود ما هستیم كه زوال ‌ناپذیریم و فضایل ما به پایان نمی رسد. ▫️ وجود مبارك امام هادی (سلام الله علیه) فرمود: «مَنْ كَانَ عَلَى‏ بَینَةٍ مِنْ‏ رَبِّهِ‏ هَانَتْ‏ عَلَیهِ‏ مَصَائِبُ‏ الدُّنْیا وَ لَوْ قُرِّضَ وَ نُشِرَ»؛ اگر كسی باشد، سوانح روزگار را خوب تحمل می‌ كند، چون می ‌داند آنچه که می ‌آید و می ‌رود آزمایش الهی است؛ هیچ چیز او را خوشحال نمی ‌كند و هیچ چیز او را نگران نمی ‌كند، چون در هر دو حال در معرض است و هیچ چیز نشانه فخر نیست. @Quranahlebayt
حاج آقا ◆ 🍀 نگاه به 🍀 نگاه به روح و روان انسان را به هم می ریزد. بی حجابی یعنی نامهربانی به جامعه. خانمی که حجابش را رعایت نمی کند و به جامعه می‌آید، دارد به جامعه نامهربانی می کند؛ لذا کسانی دیگر نیز به او نامهربانی خواهند کرد؛ چون خداوند زیبایی را که تنها به یک نفر نداده است. انسان ذاتا تنوع طلب است. اگر یک خانمی بیاید و در خیابان گلها را لگد کند، آیا مردم به این زن فرد عاقلی می گویند؟ شما می‌دانید که چقدر از جوان‌های ما مثل همان گل ها پرپر می شوند؟ چقدر از جوان های ما گرفتار چشمهایشان هستند؟ آن ها دینشان را داده‌اند رفته است، بروید در زندان‌ها مشاهده کنید که چه جنایت هایی را آقایان و خانمها فقط به خاطر یک نگاه مرتکب شده اند. اسلام اینقدر بحث حجاب میکند، بحث نگاه میکند، بی حجابی یک نامهربانی  است اول به خانواده خود فرد و دوم به حریم خانه های دیگر. من لغتی بهتر از نامهربانی پیدا نمی کنم! - یک زمان، امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام شیطان را دیدند که شال و کلاه کرده است و به تعبیری رابین هود شده‌ است و تیر و کمان برداشته است. رو به شیطان کردند گفتند: چرا این طور شده ای؟ - گفت: میروم به شکار. - حضرت فرمود: به شکار چی؟ - گفت: من به جز شیعیان تو با کسی کار ندارم. - آقا فرمودند: اولین تیر را به کجای آن ها می زنی؟ - گفت: به چشم هایشان چشم هارا که زدم، گویا همه جا را زده ام. مراقب چشم ها باشید هر چیز که بخواهد از این چشم ها وارد شود، حداقل یک نگهبان برای چشم هایتان در برابر آن چیز بگذارید. ‌‌‎‌https://eitaa.com/shahidmohammadrezaalvani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤🖤🖤🖤 چقدر گرفته بوی غم هوای سامرا... میتپه دلم تو این شبا برای سامرا داره حس میشه صدای مادر شکسته پر که میریزه  اشک توی صحن و سرای سامرا 🏴 https://eitaa.com/shahidmohammadrezaalvani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام هادی علیه‌السلام: اَلشَّاکِرُ اَسْعَدُ بِالشُّکْرِ مِنْهُ بِالنِّعْمَهِ الَّتِی اَوْجَبَتِ الشُّکْرَ لِاَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ وَ الشُّکْرَ نِعَمٌ وَ عُقْبی؛ (بحارالانوار، ج۷۱، ص۴۱۷.) شخص شکرگزار به سبب شکر، سعادتمند‌تر است تا به سبب نعمتی که باعث شکر شده است؛ زیرا نعمت کالای دنیاست و شکرگزاری، نعمت دنیا و آخرت است. در مسیر آفتاب 👇 https://eitaa.com/masiraftab