eitaa logo
شهید و شهدا
234 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ انصارالله برای سعودی‌ها شرط گذاشت 🔹 روزنامه یمنی "اخبار الیوم" به نقل از منابع آگاه خبر داد که هیأتی از صنعاء هفته گذشته به عربستان رفته و طرحی برای توقف جنگ به مقامات این کشور تحویل داده است. 🔹 بارزترین موادی که در ابتکار انصارالله آمده، عقب‌نشینی از مرزهای سعودی به عمق یمن در مسافتی حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر و ارائه ضمانت‌هایی با نظارت بین‌المللی برای عدم تعرض به یمن است. 🔹 در مقابل، عربستان سعودی باید جنگ علیه یمن و حمایت از شبه‌نظامیان وابسته به دولت "منصور هادی" را پایان دهد و متعهد شود هزینه بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده بر اثر جنگ را پرداخت می‌کند. 🔹 طرف سعودی پذیرفته است که این طرح پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهد./ نُجَباء 🇮🇷 گلچین مطالب انقلابی با ذکر منبع🇮🇷 @Radar_enghelab
قصابی در حال کوبیدن ساطور بر استخوان گوسفند بود که تراشه ای از استخوان پرید گوشه چشمش. ساطور را گذاشت و ران گوشت را برداشت و به نزد طبیب رفت و ران گوشت را به او داد و خواست که چشمش را مداوا کند. طبیب ران گوشت را دید طمع او را برداشت و فکر کرد حالا که یکی به او محتاج شده باید بیشتر از پهلوی او بخورد بنابراین مرهمی روی زخم گذاشت و استخوان را نکشید. زخم موقتا آرام شد. قصاب به خانه رفت. فردا مجددا درد شروع شد به ناچار ران گوشتی برداشت و نزد طبیب رفت. باز هم طبیب ران گوشت را گرفت و همان کار دیروز را کرد تا چندین روز به همین منوال گذشت تا یک روز که قصاب به مطب مراجعه کرد طبیب نبود اما شاگرد طبیب در دکان بود قصاب مدتی منتظر شد اما طبیب نیامد. بالاخره موضوع را با شاگرد بیان کرد. شاگرد طبیب بعد از معاینه کوتاهی متوجه استخوان شد و با دو ناخن خود استخوان را از لای زخم کشید و مرهم گذاشت و قصاب رفت. بعد از مدتی طبیب آمد از شاگرد پرسید. کسی مراجعه نکرد. گفت چرا قصاب باشی آمد طبیب گفت تو چه کردی شاگرد هم موضوع کشیدن استخوان را گفت طبیب دو دستی بر سرش زد و گفت: ای نادان آن زخم برای من نان داشت تو چطور استخوان را دیدی نان را ندیدی . گرچه لای زخم بودی استخوان لیک ای جان در کنارش بود نان
💎قطره عسلی بر زمین افتاد، مورچه ی کوچکی آمد و از آن چشید و خواست که برود، اما مزه ی عسل برایش اعجاب انگیز بود، پس برگشت و جرعه ای دیگر نوشید... باز عزم رفتن کرد، اما احساس کرد که خوردن از لبه ی عسل کفایت نمی کند و مزه ی واقعی را نمی دهد، پس بر آن شد تا خود را در عسل بیاندازد تا هر چه بیشتر و بیشتر لذت ببرد... مورچه در عسل غوطه ور شد و لذت می برد... اما افسوس که نتوانست از آن خارج شود، پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی حرکت نداشت... در این حال ماند تا آنکه نهایتا مرد... بنجامین فرانکلین می گوید: دنیا چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ! پس آنکه به نوشیدن مقدار کمی از آن اکتفا کرد نجات می یابد، و آنکه در شیرینی آن غرق شد هلاک میشود... این است حکایت دنیا
4.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴استدلال فوق‌العاده زیبا و محکم استاد قرائتی در مقابل جمعی از اهل سنت بر امامت امیرالمؤمنین(ع) ✅استاد قرائتی: امیدورام این حرفم در موبایل‌ها برود! لطفا نشر دهید. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
هر کس امروز بگونه ای به بزرگان اهل سنت توهین کند که مستندات آن به دست وهابی ها و اسرائیلی ها برسد تا اهل سنت را تحریک کنند و برادر کشی را موجب شوند، در خون شیعیان مظلومی که در سراسر جهان توسط تکفیری ها به شهادت می رسند شریک است. تاریخ مرگ عمر بن خطاب به هیچ وجه ۹ربیع نیست. بر اساس فتوای همه مراجع تقلید شیعه، توهین به بزرگان اهل سنت حرام است. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: چرا اسلام در سوره نسای حکم به جواز به همسری گرفتن زنان شوهر دار اسیر شده در جنگ می دهد؟ پاسخ شبهه : 1⃣اسلام نکاح زن اسیر شده از کفار را برای مسلمانان بعد از طاهر شدن رحمش‌ به گذشت مدت زنانی از شوهر اولش حلال نموده است؛ 📚وسائل الشیعه ج21 ص104 📚مستدرک الوسائل ج15 ص12 🔹گفته شده است که این حکم مشروط به این است که زن و شوهرش در یک مکان نباشند و بین آن ها فاصله باشد و اگر آن زن و شوهر هر دو با هم اسیر شوند برای غیر شوهرش حلال نخواهد بود. 2⃣این حکم تنها مربوط به زنان کفار است و در جنگ میان دو ملت مسلمان جاری نمیشود 📚وسائل الشیعه ج15 ص76 3⃣حکم جهاد در اسلام تنها جنبه دفاعی دارد.حکم بردگی گرفتن تنها مربوط به جنگی است که کافران و مشرکان برای نابود کردن جامعه اسلامی به کشور اسلامی حمله کنند و یا در صدد تهیه مقدمات آن باشند. 🔹در این صورت مسلمانان تنها حق دارند که مردان و زنان حاضر در میدان جنگ را به بردگی بگیرند نه غیر آنان را آن هم تنها در صورت صلاحدید امام و جانشین امام 📚وسائل الشیعه ج15 ص64 باب18 4⃣جواز به همسر گرفتن زنان کافری که به دست مسلمانان اسیر می شدند بر اساس یک واقعیت حاکم بر جوامع آن روز بوده است؛ زیرا این زنان بخشی از نیروهای جبهه دشمن بودند که اگر آزاد می شدند، تقویت جبهه دشمن را در پی داشت. کشتن همه آنان کار بسیار بیرحمانه ای بود. هچنین به کار گرفتن آن ها در معادن و مزارع، بدون این که از حق استفاده از غرایز جنسی برخوردار باشند عواقب خطرناکی از جمله رواج فحشا در بین آن ها را به دنبال داشت . به همین دلیل اسلام به مسلمانان اجازه داده تا با شرایطی آنان را در منازل و مزارع و ... به کار بگیرند و ضمن رد و ممنوع کردن هر گونه تجاوز و سوء استفاده جنسی ، به مسلمانان اجازه داده است در صورت تمایل با شرایط خاصی با آنان روابط زناشویی مشروع داشته باشند و با رسمیت بخشیدن به این نحوه روابط زناشویی ، تعهدات متقابلی را در طرفین ایجاد کرده است که در سلامت اخلاقی طرفین و جامعه اثرات مثبت بسیار دارد. 🔮در تفسیر نمونه چنین آمده است؛ «اسلام تنها دریک مورد اجازه برده گیری میدهد وآن هم در مورد اسیران جنگی است آن هم هرگز جنبه الزامی ندارد. 🔹در آن روز زندانهایی نبود که بتوان اسیران جنگی را تا روشن شدن وضعشان در زندان نگهداشت وراهی جز تقسیم کردن آنها در میان خانواده ها ونگه داری به صورت برده نداشت. 🔹بدیهی است هنگامی که چنین شرایطی تغییر کند هیچ دلیلی ندارد که امام مسلمین حکم بردگی را درباره اسیران بپذیرد می تواند آنها را از طریق منت یا فدیه آزاد کند .زیرا اسلام پیشوای مسلمین را دراین امر مخیر ساخته تا با در نظر گرفتن مصالح اقدام کند 📚تفسیر نمونه،ج21 ص412 🔮علامه طباطبایی چنین می آورد: «عمده اسباب برده گیری سه چیز بود 1 جنگ 2 زور وقلدری3 داشتن ولایت ابوت وشوهری وامثال ان 🔹اسلام تنها برده گیری در جنگ را امضا کرد آن هم تنها در جنگ هایی معتبر دانست که بین مسلمین و کفار اتفاق افتد که در این صورت مسلمین می توانند اسیر کافر را استرقاق نمایند نه جنگهایی که بین خود مسلمین رخ می دهد 🔹جهت این امضا کردن ومعتبر شمردن برده گیری اسرای جنگی این است که به طور کلی دشمن محارب هدفی جز نابودی انسانیت واز بین بردن نسل بشری و ویران ساختن ابادی ها ندارد وفطرت بشر بدون هیچ تردیدی چنین کسی را محکوم به زوال دانسته وبر هر کسی واجب می داند که اینگونه دشمن های بشریت را جزو مجتمع بشری به شمار نیاورده وانان را مستحق تمتع از مزایای حیات وتنعم به حقوق اجتماعی نداند ونیز حکم می کند بوجوب از بین بردن انان ویا دست کم اسیر کردنشان » 📚ترجمه تفسیر المیزان ج6 ص498 5⃣این اجازه محدود را هم اسلام به آن جهت داد تا مشرکان به حمله بر کشورهای اسلامی ترغیب نشوند و در صدد از بین بردن اسلام نباشند و این حکم به نوعی عامل بازدارنده برای آنها بوده است. 6⃣فتوحاتی که در زمان خلفا صورت گرفت و اسارت هایی که توسط انان محقق شد به هیچ وجه بر اساس تعالیم اسلامی نبوده است و کارهای انان را نباید معیار اسلام دانست. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
💥 قدرت یک کشور را با توان عملیاتی کردن سیاستهایش می سنجند اگر امروز عمق راهبردی ایران از شرق تا باب المندب در غرب تا مدیترانه در جنوب تا دریای سرخ و در شمال تا قفقاز گسترش یافته به این علت است که تحولات منطقه نه در دستان رهبران که در دستان رهبری است که توان عملیاتی کردن سیاستهایش را دارد! ✅ در تمام سالیانی که واشنگتن با تهدید و اعمال خواستار تهی کردن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی بود تا با نظام اسلامی هویت انقلابی نظام را در بین ملل مستضعف بشکند و در قالب اراده خود را بر منطقه قالب کند این اما بود که در پرونده های مهمی چون ، سوریه،عراق، لبنان و یمن تغییر را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم زد انهم در شرایطی که #۷تریلیون دلار خرج منطقه کرده بودند با انبوهی از تروریستهای اجاره ای.... 💠 سیاستهای ایشان چه در منطقه و نظام بین الملل و چه در حوزه های دفاعی و نظامی که ناشی از افق دید بلند و زاویه نگاه عمیق ایشان است به دستان پرتوان و جهادی در نیروهای مسلح تحقق یافته و عملیاتی میشود که در سلول سلول بدنشان به ایشان اعتقاد و به کلام نافذش اعتقاد دارند! اما بالعکس در حوزه اقتصادی و اجرایی در دو دهه اخیر و بخصوص در دو دولت و عموما در مناصب اجرایی کشور در راس کار بودند که در برابر غرب، اقتصاد نفتی و رانتی، بی اعتنایی به در تمام عرصه های اقتصادی ، لزوم شدن در نظام حاکم جهانی و سیاستهای اقتصاد چنان با پوست و خونشان عجین شده بود که وقتی رهبری در دهه ۷۰ بحث را بیان کردند به او با تمسخر لبخند انکار زدند! 👈 ایشان در این سالها مکرارا و در بیانیه مهم‌ترین عیوب کشور را اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه‌ وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی، استفاده‌ اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور، بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن، و سرانجام عدم ثبات سیاست‌های اجرائی اقتصاد و عدم رعایت اولویّت‌ها و وجود و حتّی مسرفانه در بخش‌هایی از دستگاه‌های حکومتی میداند که نتیجه‌ این‌ها زندگی مردم از قبیل: بی‌کاری جوانها، فقر درآمدی در طبقه‌ ضعیف و امثال آن است با اینحال دولت با بی اعتنایی به این مقوله کلید حل مشکلات کشور را در و و جستجو میکند! ❌ متاسفانه در این چند سالی که از عمر دولت روحانی میگذرد دولت او به وزارت خارجه و وزارت خارجه نیز به خلاصه شده که نتیجه این کوچک شدن سفره مردم است ..این مسئله مهم یعنی اقتصاد درونزا و را که با عمل به فرامین رهبری محقق میشود را فوتبالیستی که ربطی به عالم سیاست ندارد فهمیده و با در مستطیل سبز فریاد میزند که این رفتار درخور تقدیر عصبانیت را هم برانگیخته ولی پیران عالم سیاست چه و چه برخی اصولگرایان ابن الوقتش هنوز نفهمیده اند و همچنان با و تعامل یکطرفه با قلدرهای پرمدعای جهان خواهان حل مشکلات کشورند. امثال مهدی تراپی را اتفاقا باید جزء جامعه نامید برخی از همین را عوام! که اتفاقا رهبری در این باب(عوام و خواص) توضیح مبسوطی دارند که اگر خوانده شود خالی از لطف نیست... کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
سخنرانی حاج آقا دانشمند موضوع: اموات را دریابیم کوتاه و شنیدنی 💠 @ostad_daneshmaand
✨﷽✨ 🌻‍ چرا دو سجده در نماز 🌻‍ ✍حضرت امام موسي بن جعفر علیه السلام فرمود: "در شب معراج خداوند به رسول خود امر كرد كه وضو بگيرد و نماز بخواند. پيامبر وضو گرفت و تكبيرة الاحرام گفت و حمد و سوره را خواند و ركوع رفت و به دستور خداوند سر به سجده گذاشت و تسبيح خدا كرد پس از سر برداشتن بدون اينكه خداوند مجدداً دستور سجده بدهد نبي گرامي اسلام به خاطر عظمت و جلالت پروردگار سر به سجده گذاشت و خدا را تسبيح نمود. به همين خاطر خداوند امر فرمود همه در نماز در هر ركعتي دو سجده نمايند. 📚‍ صدوق، علل الشرايع، ج ۲، ص ۳۱، حديث۳ امام صادق علیه السلام فرمود: "معنا و تأويل سجده اول در واقع اين است كه نماز گذار مي‏گويد: منها، خلقني؛ يعني از زمين مرا آفريدي. وقتي سر بلند مي‏كند، مي‏گويد: منها اخرجتنا؛ از خاك خارجم كردي، وقتي سجده دوم مي‏رود مي‏گويد: و اليها تعيدنا؛ به سوي زمين ما را برگرداندي و وقتي سر بلند مي‏كند، در واقع مي‏گويد: و از زمين بيرون مان مي‏سازی (و منها تخرجنا) 📚‍ صدوق، علل الشرايع، ج ۲، ص ۳۱، ‌‌‌‌✅ کانال استاد دانشمند ┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅ http://eitaa.com/joinchat/592117774Cb596248863
♨️ گردهمایی #راه_رسیدن_به_تمدن_اسلامی 🔸جایگاه روایات در ایجاد تمدن اسلامی 🎙حضرت آیت الله تبریزیان #مهمان_ویژه 🗓 22 تا 24 آبان ماه 📌مشهد مقدس برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با آیدی زیر ارتباط بگیرید: @nrt1398 Rahetamaddon.ir @maktab_eslami