4_5900203441615012501.mp3
895.1K
🔸ترتیل(خالص بدون ترجمه) صفحه ۱۴۳ با صدای استاد حامدولیزاده
🔸مقام: صبا
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
4_5900203441615012502.mp3
1.64M
🔸ترتیل صفحه ۱۴۳ با صدای استاد حامد ولیزاده
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای استاد عباس سلیمی
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
قرآن ترجمه المیزان
سوره 6
سوره مبارکه الانعام
صفحه 143
وَمَا لَكُمْ أَلَّا تَأْكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَقَدْ فَصَّلَ لَكُمْ مَا حَرَّمَ عَلَيْكُمْ إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ ۗ وَإِنَّ كَثِيرًا لَيُضِلُّونَ بِأَهْوَائِهِمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِينَ (119)
و چيست شما را که از آنچه [وقت ذبح ]نام خدا بر آن برده شده است نمى خوريد در حالى که او آنچه را بر شما حرام کرده ـ جز آنچه بدان ناچار شويد ـ براى شما بيان کرده است؟ و همانا بسيارى [از مردم، ديگران را ]از روى هوس هاى خود جاهلانه گمراه مى کنند. بى شک پروردگار تو به تجاوزکاران داناتر است. (119)
وَذَرُوا ظَاهِرَ الْإِثْمِ وَبَاطِنَهُ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَكْسِبُونَ الْإِثْمَ سَيُجْزَوْنَ بِمَا كَانُوا يَقْتَرِفُونَ (120)
و گناه ظاهر و پنهان را رها کنيد. همانا کسانى که مرتکب گناه مى شوند به زودى در برابر آنچه انجام مى دادند جزا خواهند ديد. (120)
وَلَا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَإِنَّهُ لَفِسْقٌ ۗ وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَىٰ أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ ۖ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ (121)
و از [گوشت ]آنچه نام خدا [وقت ذبح ]بر آن برده نشده است نخوريد، و اين قطعاً نافرمانى [خدا ]است. و همانا شياطين به دوستانشان القا مى کنند تا با شما به مجادله برخيزند، و اگر از آنان اطاعت کنيد قطعاً مشرک خواهيد بود. (121)
أَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (122)
آيا کسى که مرده بود و ما زنده اش کرديم و براى او نورى قرار داديم که به وسيله آن در ميام مردم راه مى روند مانند کسى است که در تاريکى ها قرار دارد و از آن بيرون آمدنى نيست؟ اينگونه براى کافران آنچه انجام مى دهند زينت داده شده است. (122)
وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ (123)
و بدينگونه در هر شهرى بزرگان مجرمش را [امکانات در اختيارشان ]قرار داديم تا سرانجام در آن به مکر بپردازند، و آنان جز به خود مکر نمى کنند و در نمى يابند. (123)
وَإِذَا جَاءَتْهُمْ آيَةٌ قَالُوا لَنْ نُؤْمِنَ حَتَّىٰ نُؤْتَىٰ مِثْلَ مَا أُوتِيَ رُسُلُ اللَّهِ ۘ اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ ۗ سَيُصِيبُ الَّذِينَ أَجْرَمُوا صَغَارٌ عِنْدَ اللَّهِ وَعَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا كَانُوا يَمْكُرُونَ (124)
و هنگامى که آيتى برايشان مى آيد مى گويند: هرگز ايمان نمى آوريم تا اينکه مانند آنچه به رسولان خدا داده شده است به ما نيز داده شود. خدا بهتر مى داند که رسالتش را کجا قرار دهد. به زودى به کسانى که مرتکب جرم شده اند به سبب آن که مکر مى کردند ذلّتى در نزد خدا و عذابى سخت خواهد رسيد. (124)
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
🌷«رشد و سقوط بینهایت» 🌷
🔉 #حجت_الاسلام_قرائتی
✍ گل سرسبد هستی یعنی انسان، به خاطر پشت پا زدن به منطق و بیّنه، بدترین مخلوقات میشود.
یعنی انسان با انتخاب خود جایگاه خود را تعیین میکند، یا شرّ البریّه و جهنمی، یا خیر البریّه و بهشتی.
رشد یا سقوط دیگر موجودات، محدود است ولی رشد و سقوط انسان، بینهایت است.
«شَرُّ الْبَرِيَّةِ» ﴿بینه/٦﴾ «خَيْرُ الْبَرِيَّةِ» ﴿بینه/7﴾
✅ کانال استاد قرائتی
┄┄┅┅┅❅✾❅┅┅┅┄┄
http://eitaa.com/joinchat/2491154450C71ab7f9bd5
02.Baqara.057.mp3
1.35M
📚تفسیر سوره بقره آیه 57
✅کانال استاد قرائتی
⇨ @Gharaati_ir
🔴 هرم جامعه مبتنی بر پارادايم امانيسم، جامعهی مدنی را برمیتابد. در چنين جامعهای ملتچينی، بر اساس سرمايههای انسانی صورت میپذيرد. در جامعهسازی مدرن، سرمايهی انسانی، سه بخش عمده دارد:
1. سرمایهی مادی (Financial Capital): مردم در جامعهی مدنی نسبت به ثروتی كه دارا هستند و يا نسبت به ثروتی كه توليد میكنند، سرمايهی مادی را ايجاد میكنند، اين سرمايه زيربناي سرمايههای انسانی است، و معيار سنجش و اندازهگيری ساير سرمايهها محسوب میشود.
2. سرمایهی علمی (Scientific Capital): سرمايهی علمی در جامعهی مدنی عموماً نسبت به توليد سرمايهی مادی ارزشيابی میشود.
3. سرمایهی اجتماعی (Social Capital): سرمايهی اجتماعی روبنای سرمايههای انسانی است. غرب به دليل فروپاشی مناسبات خانواده از يكسو و رشد تفرّد از سوی ديگر، در ساختار اجتماعی خود در نيم قرن اخير با بحران سرمايهی اجتماعی روبهروست.
🔵 ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربي در « مهاجر » بودن است، و پيامبر اكرم (ص) فرمودهاند كه: مهاجر كسی است كه از گناهان هجرت كند.
🔹بناي مردم، يا چينش مردم، در جامعهی هجری نيز بر مبنای سرمايهی انسانی است. از مردمچينی، معماران انقلاب اسلامی به « امتسازی » و ايجاد بنای امت ياد كردند. لايههای سرمايهداری برای ايجاد بنای امت واجد چهار بخش است:
1. سرمايهی ايمان: انسانها بر مبنای ايمانی كه دارند و توليد ايمانی كه میتوانند صورت دهند سرمايهی ايمان را در جامعه ايجاد میكنند. انسان طراز در چنين جامعهای انسانی است كه سرشار از سرمايهی ايمان باشد و بتواند ايمان را در ساير انسانها به وجود آورده و تقويت كند. سرمايهی ايمانی، زيربنای سرمايههای انسانی است و ملاك سنجش ساير سرمايهها محسوب میشود.
2. سرمايهی علمی: توليد سرمايهی علمی مبتنی بر سرمايهی ايمان، لايهی بعدی سرمايه در امتسازی را تشكيل میدهد.
3. سرمايهی اجتماعی: تعامل و روابط اجتماعی انسانها نيز با هدف توليد ايمان و نه به قصد توليد مادی، سرمايه محسوب میشوند.
4. سرمايهی مادی: روبنايیترين سرمايه در جامعهی هجری سرمايهی مادی است.
🔹انسان مهاجر كسی است كه از آنچه خدا حرام نموده است، هجرت میكند. جامعهی هجری، جامعهی آرمانی مهدوی است كه پروژهی انبياء و ائمه عليهم السلام به شمار میرود.
🔹کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ترسیم پایههای فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بر مبنای آیات قرآن کریم است که در سال 1353 توسط امام خامنهای مطرح شده است. مطالعه این کتاب جهت آشنایی با جامعهی مدنظر قرآن و رؤیای رهبر انقلاب در سنین جوانی، برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
🎥جهت آشنایی بیشتر با ابعاد جامعهی هجری و تمایز آن با جامعهی مدنی ابتدا جلسه 49 کلبه کرامت با عنوان روند طرحریزی جامعه را مشاهده کنید سپس کتاب طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن را مطالعه نمایید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/466
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🔷موسیقی در ادبیات غربی، به خنیا در زبان فارسی تعبیر میشود و کسی که موسیقی را اجرا میکند خنیاگر است.
🔷در بررسی موسیقی چهار وجه قابل مطالعه است:
ابزارمحوری (اصالت با دستگاههای موسیقی است)
عاملمحوری (اصالت با کسی که موسیقی را اجرا میکند)
محتوامحوری (اصالت با شعر است)
شنوندهمحوری (اصالت با مخاطب است)
🔹در بررسی موسیقی و خنیا در مکتب چهارم یعنی شنوندهمحور تاثیر این موسیقی بر لایههای وجود مخاطب یعنی صدر، شغاف، قلب و فؤاد انسان مورد مداقه قرار میگیرد.
yon.ir/cTrux
🔶گوش انسان بر اساس آیه ۳۶ سورهٔ اسراء (وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا) در قبال شنیدههای خود و اینکه سمع خود را به چه چیزی میسپارد، مسئول است.
🔸رویکرد اسلام و روایات معصومین در باب موسیقی و غناء بیشتر مبتنی بر مکتب چهارم یعنی تاثیر موسیقی بر روح و فطرت انسان است.
✅ کتاب غناء، متن درس خارج فقه رهبر انقلاب اسلامی امام خامنهای (مدظلهالعالی) در موضوع غناء و موسیقی است. مطالعه این کتاب برای آشنایی با فقه موسیقی و نگاه اسلام به این مسئله برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
🎥 برای این منظور ابتدا دو جلسهی ۴۷۸ و ۴۸۰ کلبه کرامت با عنوان خنیای مخاطب را مطالعه کنید:
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/309
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/310
📘سپس کتاب غناء را مطالعه نمایید.
🎥 برای مطالعه بیشتر به سرفصل درآمدی بر دکترین سینما مراجعه نمایید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh