eitaa logo
شهید و شهدا
246 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رادار انقلاب
💢یکی از نسبت به شخصیت امام حسن(ع) این است که ایشان در برابر معاویه طی راضی شدند با دریافت از خلافت کنار بروند. آیا امام حسن مجتبی(ع) برای صلح با معاویه، چند مالی درخواست کرد؟ ✅در منابع تاریخی و حدیثی آمده است که در عهدنامه صلح امام حسن(ع) به چند مسئله مالی توجه شده است: 1. مبلغ پنج‌میلیون که در بیت المال کوفه موجود است، از تسلیم به حکومت معاویه مستثنا است و باید زیر نظر امام مجتبی(ع) مصرف شود. 2. معاویه باید در تعیین و بذل مال، بنی‌هاشم را بر بنی‌امیه ترجیح دهد. 3. باید از خراج «دارابگرد»،مبلغ یک‌میلیون درهم در میان بازماندگان شهدای جنگ جمل و که در رکاب امیرالمؤمنین علی(ع) کشته شدند تقسیم کند. درباره علت درج این مالی در صلح‌نامه می‌توان گفت: الف. از آن‌جا که شهر «دارابگرد» بدون جنگ تسلیم ارتش اسلام شد و مردم آن با مسلمانان پیمان صلح بستند،خراج آن طبق قوانین اسلام، به پیامبر اسلام(ص) و خاندان آن‌حضرت و یتیمان و تهیدستان و درماندگانِ راه دارد؛ از این‌رو امام مجتبی(ع) شرط کرد که خراج این شهر به بازماندگان شهدای جنگ جمل و صفین پرداخت شود؛ زیرا درآمد آن‌جا به خود آن‌حضرت تعلق داشت. به‌علاوه؛ نیازمند شهیدان این دو جنگ که بی‌سرپرست بودند، یکی از موارد مصرف این خراج به شمار می‌رفتند. ب. امام مجتبی(ع) بر اساس شیوه عقلانی خواستند هدف‌های خود را - بدون در نظر داشتن نفع شخصی - تا آن‌جا که مقدور است به طور نسبی تأمین نمایند؛ از این‌رو؛ هنگامی که ناگزیر شد با معاویه کنار آید، را با این شرط به وی واگذار کرد که در اداره امور جامعه اسلامی براساس قوانین قرآن، و طبق روش پیامبر(ص) رفتار نماید. بدیهی است هرچه که تا حدودی کنترل‌کننده معاویه بود، می‌توانست در کاهش ضرر و زیان به گروه حق تأثیرگذار باشد. 📚علل الشرائع، ج ‏1، ص 212، 📚فتوح ‏البلدان، ص 376، 📚بحار الانوار، ج ‏44، ص 10،  👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💞 رهبر انقلاب : 🔹 "بسیج" #جناحی نیست؛ یکی از دو جناح سیاسی ،یاسه جناح سیاسی ،یا چهار جناح سیاسی داخل کشور نیست؛ "بسیج #لشکر انقلاب است، بسیج مال #انقلاب است. @basijtv 🇮🇷پایگاه بسیج فضای مجازی
📝 سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در حسینیه‌ی ارشاد تهران؛ ۲۴ فروردین ۱۳۵۱ 👈 (علیه‌السلام) شجاع‌ترین چهره تاریخ اسلام است ◾ من معتقدم امام حسن مجتبى شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام است. می‌پرسید از على هم شجاع‌تر است، از برادرش حسین هم شجاع‌تر است که در میدان جنگ، آن جنگ خونین، با آن فداکارى عجیب خودش را به کشتن داد؟ ▫️ بله، شجاعت واقعى این است که انسان برطبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژى او است اقدام بکند، اگرچه کسى نفهمد. و امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه‌ى خود را و محبوبیّت خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند. ◾ آیا امام حسن میتوانست در جنگ با معاویه شهید باشد؟ نه، نمیتوانست. شهید کیست؟ شهید آن کسى است که جان خود را مایه می‌گذارد، خون خود را می‌ریزد، براى ابقای فکر و ایده‌اى که به آن احترام می‌گذارد؛ این شهید است. ▫️ امام حسن اگر در میدان جنگ کشته میشد، به این معنا بود که معاویه تنها منازع خود را، تنها کسى را که امکان دارد نقش افشاگرى و رسواگرى در برابر روشهاى پنهانى و ریاکارانه‌ى معاویه ایفا کند، یک چنین رقیبى را دیگر در مقابل راه خود نبیند. 📔 از کتاب دو امام مجاهد؛ انتشارات انقلاب اسلامی 🏴 سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام @basijtv 🇮🇷پایگاه بسیج فضای مجازی
●🌺 #رهبری : • امام حسن(ع)جنگ نظامی را با ان دشمنی که قبلا باید افشا بشود و سپس با ان مبارزه بشود. متوقف کرد تا جنگ سیاسی ؛جنگ فرهنگی ؛جنگ تبلیغاتی و جنگ اسلامی خود را با او شروع کند... امام حسن(ع) #زمینه_ساز_عاشورا و تداوم امامت در شیعه بود‌. ۶۴/۳/۱۷ 🏴سالروز شهادت امام حسن‌مجتبی(علیه‌السلام) @esteftaate_rahbar ●🌺●
💠سوال: روشی برای سپرده‌گذاری اموال در بانکها وجود دارد که براساس آن هیچ‌گاه پول به دست استفاده کننده نمیرسد، ولی به حساب او در بانک طبق شماره معیّنی واریز میشود، آیا به این اموال خمس تعلّق میگیرد یا خیر؟ ✅جواب: اگر مالی را که نزد بانک به ودیعه گذاشتهاید از منافع کسب شما باشد و هنگام رسیدن سال خمسی گرفتن آن مبلغ از بانک برای شما ممکن باشد، واجب است خمس آن در سر سال خمسی، پرداخت شود. 897  @esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
Shab03Moharram1393[004].mp3
5.69M
🏴 دلم از خرابه دیگه خونه امشب (زمینه) 🎤 #حاج_میثم_مطیعی 💢 شهادت حضرت رقیه ☑️ @Sh_Aviny
هدایت شده از شبکه ادیان
1_30389241.mp3
2.7M
🎤 حاج دیدنِ دستایِ بسته اومدی 😭 پیشِ کاروانِ خسته اومدی... حالا که دیگه نمیتونم پاشم حالا که پاهام شکسته اومدی..😪 🍂 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
1_30399519.mp3
4.82M
﷽ حضــرت رقیـــه(س) "غروبا تنها دمِ ویرونــه غریبونه" 🎤 🌐 @adyan8
💥 موضوع نزاعِ جبههٔ مؤمنین و جبههٔ استکبار چیست؟ نزاعِ بر سرِ خودِ «انسان» است؛ منازعه بر سرِ پذیرشِ «توحید و ولایت» است. ✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری: «موضوع اصلِ نزاعِ جبههٔ مؤمنین و جبههٔ استکبار بر سر چيست؟ بر سرِ توحيد است. بر سرِ امكانات طبيعي نيست. محور این نزاع، انبياء و شياطين هستند. مابِهِ‌النزاع چيست؟ اصلش انسان‌ها هستند. موسای كليم وقتی می‌آيد، نمی‌گويد: نيل را به من واگذار كن، نمی‌فرمايد: حكومت مصر را به من بده، می‌فرمايد: «أرسل معي بني اسرائيل». سلطه‌ٔ خود را از سر اين آدم‌ها بردار. آن خيمهٔ تاريكي‌ كه زدی، كه راه هدايت و فهم را بستی، آن را کنار بزن. وجود مقدس اميرالمؤمنين (عليه افضل صلوات المصلین) وقتی آن دوره‌ را در خطبه‌ شقشقيه تصوير می‌كنند، می‌‌گويند: دوره‌ٔ تاريكی كور بود. هم فضا ظلمانی است و هم بصيرت و بصر انسان‌ها گرفته شده است. دعوا سر اين است كه می‌خواهند فضا را روشن كنند، بصيرت‌ها و بصرها را هم برگردانند، انسان‌ها حقايق را بفهمند و راه بيفتند. مابِهِ‌النزاع در درجه‌ٔ اوّل، انسان است و البته در درجه‌ٔ بعد هم، اين امكانات و فاعل‌های تَبَعی و اين مقدوراتی كه خدا برای انسان آفريده است؛ اين‌ها در درجه‌ٔ بعد هستند. دعوا سر زمين و آب و خاك و امكانات طبيعی نيست، دعوا سر پرستش و كفر است، دعوا سر استكبار و خشوع است، موضوع اصلی‌اش هم انسان‌ها هستند. شياطين می‌خواهند انسان‌ها را به استكبار و تعزّز و لذّت نفس و خودپرستی دعوت كنند، كه در سايه‌ٔ اين دعوت به خودپرستي و لذّت نفس، ولايت و سلطه‌ٔ خودشان جاری بشود چون «إنّ عبادي ليس لك عليهم سلطان» از اول خدای متعال به شيطان فرموده است كه من دست تو را براي سلطه بر بندگانم باز نگذاشته‌ام، لذا او برای اين‌كه سلطه خودش را گسترش بدهد، اوّل دعوت به كفر می‌كند، اوّل دعوت به استكبار می‌كند، تا سلطه‌ٔ خودش تحقق پيدا بكند. دنيای مدرن هم همين‌طوری است، آرمان‌هايی را كه براي بشر مدرن بعد از جريان تجدد تعريف كرده‌اند ببينيد. اساسش بر اساس نفس‌پرستی است، خودپرستی است. چرا انسان به خودپرستی دعوت می‌كنند؟ چه كسانی دعوت می‌كنند؟ مصلحان؟ يا آن‌هايی كه دنبال سلطه‌جويی هستند؟ البته ممكن است يك جمعی هم باشند كه باور داشته باشند، اصلاح يعنی همين. اين‌ها خطرناك‌ترين جمعيّت هستند، خطرناك‌ترين جمعيّت آن كسانی هستند كه «وإذا قيل لهم لا تفسدوا في الأرض قالوا إنّما نحن مصلحون الا إنّهم هم المفسدون ولكن لا يشعرون». آن‌هايی هستند كه فساد خودشان را صلاح می‌دانند و شعور اين را هم ندارند. اين‌ها زيان‌بارترين مردم هستند. پس، اين هم موضوع درگيری است. موضوع درگيری، جامعه‌ٔ انساني است، اراده‌های انسانی است؛ انبياء می‌خواهند اراده‌های انساني را رشد بدهند تا مقام قرب و لقاء ببرند،‌ می‌خواهند عبادت را در جامعه گسترش بدهند، در ارواح انسان‌ها، در رفتارشان، در احساسشان، در عملشان، آن هم نه در خلوت و در زندگی فردي خودشان! در همه‌ٔ حوزه‌های حيات اجتماعی‌شان، می‌خواهند بشر به پرستش مشاع اجتماعی برسد. يك پرستش اجتماعی شكل بگيرد، زندگی اجتماعی بشر، همكاری بشر، همدلی بشر، همفكری بشر، در جهتِ قرب باشد، می‌خواهند كارآمدی جامعه در پرستش خدای متعال افزايش پيدا كند و البته قاعدتاً بايد امكانات طبيعی هم در اختيار جامعه‌ٔ مؤمنين قرار بگيرد؛ خدای متعال اين امكانات را هم برای بندگی خلق كرده است نه برای شيطنت. لذا وقتی بشر رو به بندگی می‌آورد همه‌ اين امكانات در اختيار او قرار می‌گيرد؛ عصر ظهور را ببينيد، فرمود: زمين خزائن خودش را بيرون می‌ريزد، آسمان، بركات خودش را نازل می‌كند؛ آن خيراتی كه در متن هستی بوده است و از كفار دريغ می‌شده است، آن‌ها در اختيار مؤمنين قرار می‌گيرد. اين موضوعِ اصلیِ نزاع نيست، موضوعِ فرعیِ نزاع است، بلکه موضوع تبعِ است. دعوا سر مقدورات نيست: اوّل، دعوا سر انسان است، دعوا سر توحيد و كفر است. در قدم بعد، موضوع دعوا سر چيست؟ بر سر خلافت الهی است، بر سر ولايت است. همه‌ٔ انبياء آمده‌اند ولايت الهی در عالم جاری بشود، و مؤمنين از اين ولايت نور برخوردار بشوند،‌ مجاری ولايت نور هستند. شيطان، نمی‌خواهد اين ولايت نور بر اراده‌ٔ مؤمنين جاری بشود و مؤمنين تحت اين سرپرستی نور قرار بگيرند، دعوا در قدم دوّم سر موضوع خلافت است. ملاحظه فرموديد: شيطان، وقتی به آدم سجده نكرد، به خدای متعال عرضه داشت «لأقعدن لهم صراطك المستقيم» من می‌نشينم بر سر راه مستقيم اين بندگان تو. راه مستقيم چيست؟ روايات متعدد را ببينيد كه می‌فرمايند: به‌خصوص در اينجا، راه مستقيم يعنی اميرالمؤمنين(علیه‌السلام)، يعنی ولايت حقّه، يعنی آن خلافت مطلقه‌ٔ الهي. من نمی‌گذارم مردم تحت ولايت ولی تو قرار بگيرند، من نمی‌گذارم انسان‌ها تحت هدايت خليفه‌ٔ تو قرار بگيرند، نمی‌گذارم خلافت الهی در اراده‌های انسانی جاری بشود.» ☑️ @mirbaqeri