فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشدار رهبر انقلاب نسبت به انگیزههایی که میخواهند یاد شهدا از بین برود
🔴 جناب #شهردار_تهران
آقای #پیروز_حناچی:
- تنها تا قبل از آغاز #هفته_دفاع_مقدس فرصت دارید تا زینت نام شهید را به خیابانهای شهر بازگردانید. در غیر این صورت #خادمان_شهدا، خودجوش و انقلابی وارد عمل خواهند شد.
- انتصاب شما به عنوان شهردارتهران هنوز مانند نمکی است بر زخم خانوادههای ۱۷هزار شهید ترور شده توسط گروهکی که برادر شما عضو آن است و اقدامات شما یاداور جنایاتی مشابه آن گروهک است مادامی که اصلاح نشود.
#کوچه_شهید
@basijtv پایگاه بسیج🇮🇷
📜نامه به معاويه در سال٣٧ هجری، پیش از آغاز نبرد صفین
🔹افشای ادعای دروغين معاويه
♦️پس خدای را سپاس! معاويه! تو چه سخت به هوس های بدعت زا، و سرگردانی پايدار، وابسته ای! حقيقت ها را تباه كرده، و پيمانها را شكسته ای، پيمانهایی كه خواسته خدا و حجت خدا بر بندگان او بود. اما پرگویی تو نسبت به عثمان و كشندگان او را جواب آن است كه: تو عثمان را هنگامی ياری دادی كه انتظار پيروزی او را داشتی، و آنگاه كه ياری تو به سود او بود او را خوار گذاشتی ، با درود.
📜 #نهج_البلاغه، #نامه37
╔═.🍂🍂.══════╗
🆔 @nahjolbalagheeiha
╚══════.🍂.🍂═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ| یمن با آرامکو چه کرد؟
یمنیها باهدف قرار دادن ۱۹ نقطه، تواناییهایشان را به رخ سعودیها کشیدند
@Bisimchimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب: باز مسئله مذاکره را امریکایی ها دنبال می کنند و این یک ترفندست
ما راهمان روشن است و می دانیم داریم چه می کنیم
مقصود امریکایی ها از مذاکره این است که هرچه می گویند ایران هم قبول کند
@Bisimchimedia
✍
عابد و تواب
روزی حضرت عیسی (ع) از صحرایی می گذشت. در راه به عبادت گاهی رسید که عابدی در آنجا زندگی می کرد. حضرت با او مشغول سخن گفتن شد.
در این هنگام جوانی که به کارهای زشت و ناروا مشهور بود، از آنجا گذشت. وقتی چشمش به حضرت عیسی (ع) و مرد عابد افتاد، پایش سست شد و از رفتن باز ماند. همان جا ایستاد و گفت:
خدایا من از کردار زشت خویش شرمنده ام. اکنون اگر پیامبرت مرا ببیند و سرزنش کند، چه کنم؟! خدایا عذرم را بپذیر و آبرویم را مبر
مرد عابد تا آن جوان را دید سر به آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! مرا در قیامت با این جوان گناه کار محشور نکن. در این هنگام خداوند به پیامبرش وحی فرمود که به این عابد بگو:
ما دعایت را مستجاب کردیم و تو را با این جوان محشور نمی کنیم، چرا که او به دلیل توبه و پشیمانی اهل بهشت است و تو به دلیل غرور و خودبینی، اهل دوزخ!
محمد غزالی، کیمیای سعادت، ج1
https://eitaa.com/alihidar
☝️☝️☝️☝️☝️☝️
سوال:
اگر بگوييم #عقل حجّت است. پس چرا عقل من مرا به سمت خداوند سوق مي دهد و عقل يك لائيك او را به سمت بي خدايي؟
پاسخ:
حجّت عقل نه تنها امري فطري بوده بلكه در روايات نيز به اين مسئله تاكيد شده است. اما توجّه داشته باشيد كه مراد از عقل در كلام الهي، ادراكي است كه با سلامت فطرت براي انسان دست دهد(1) در نتيجه هر نوع رفتار و جهت گيري انسان ناشي از هدايت عقل نيست و به علاوه بسياري از جهت گيري هاي به ظاهر عقلي نتيجه هدايت گري مطلق عقل نبوده، بلكه مسير به واسطه گرايش هاي غير عقلي تنظيم شده يا به عقل تحميل شده است.
🔹در برخي موارد انسان در اثر غلبه شهوت، غضب و در مجموع وابسته شدن به امور دنيوی از اعتدال خارج شده و سلامت عقل و فطرت را از دست ميدهد و در اين صورت قضاوت صحيح انجام نمیدهد. لذا قرآن عقل را به نجات دهندگي از جهنم معرفي كرده است و از قول كافران در قيامت مي فرمايد" لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا فِي أَصْحابِ السَّعِيرِ"(2) و ميگويند: اگر ما گوش شنوا داشتيم يا تعقّل ميكرديم، در ميان دوزخيان نبوديم!"
در متون روائي نيز عقل به عنوان ابزاري براي شناخت و اطاعت خداوند معرفي شده است در روايت آمده است شخصي از امام صادق(ع) درباره ماهيت عقل سوال كرد و امام فرمود: الْعَقْلُ قَالَ مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَان..."(3) چيزي است كه به وسيله آن خدا بپرستند و بهشت به دست آرند."
🔸بر اين اساس عقل، نيرويي سالم و به دور از شهوت و غضب است كه با درك حقايق و نيكيها و زشتيها، انسان را به سوي نجات از جهنم و نيل به عبوديت و بهشت هدايت ميكند. لذا حجت دانستن عقل بدان معنا نيست همه افراد به نتيجه اي واحد برسند در واقع به اعتقاد ما هرگاه انسان عقل واقعي خود را به دور از هرگونه تعصب به كار گيرد، ممكن نيست براي جهان خدائي قائل نباشد و متجلي نشدن آثار عقل براي فرد لائيك يا ....به خاطر عوامل گوناگوني است كه به برخي از آنها اشاره مي كنيم.
1. گرايش انسان به راحت طلبي، هوسراني، بي بندوباري، فرار از مسؤوليت و....وي از مسير عقلاني صحيح خارج كرده كه در نهايت عقل كارآيي خود را دست مي دهد لذا در بسياري از موارد ميل به بي خدائي ، نه معلول تحقيق و تفكر است. بلكه اساساً خداباوري با تبعاتي مانند تكليف و...همراه است كه شخص مادي، انگيزه اي براي رسيدن به آن ندارد.
2. برخي از منكران خدا و كساني كه در آثار خود، دين و آموزه هاي آن را نقد و انكار كرده اند، به اين جهت بوده كه از نظر فكري و علمي اقناع نشده اند و براي آنها شبهاتي پديد آمده است كه پاسخ آنها را نيافته اند؛ بدين سبب، همان شبهات منشأ اين شده كه دين و خداگرايي را غيرعلمي و غيرعقلاني دانسته، منكر آن باشند، نظير شبهاتي كه حس گرايان به آن دچار شده اند و مي گويند: هر چه را با حواس ادارك نكنيم، وجود ندارد يا اگر هر چيزي علتي و خالقي دارد، علت و خالق خدا كيست.
3. يكي ديگر از علل خمود عقل، عوامل محيطي و اجتماعي است. تاثير محيط و اوضاع اجتماعي چه در هدايت و رشد و شكوفايي عقل و چه در سركوب آن غير قابل ترديد است و بسياري از مردم به سمت و سويي گرايش دارند و ميروند كه دستگاههاي تبليغاتي و فرهنگ اجتماعي و عوامل محيطي براي آنها تعيين و ترسيم كرده اند و دنباله رو خواص و نخبگان خود هستند و بديهي است كه اگر نخبگان و كارگردانان عوامل محيطي و اجتماعي منافع و موقعيت خويش را در دين ستيزي و فاصله مردم از مذهب و دين بدانند، با بهره گيري از همه امكانات كاري مي كنند كه آنها از خداپرستي فاصله بگيرند.
نكته مهم در همه اين موارد آن است كه گرايش بي خدائي در افراد لائيك نه آنكه معلول عقل به عنوان حجت باطني باشد، بلكه دور از عقل به معناي مطرح شده، ثمره بي خدائي است.
البته هيچگاه در صدد نفي صد در صدي نيستيم چه بسا فردي كه واقعاً به اعتقاد خود عقلش را به كار گرفته، اما به وجود خداوند پي نبرده است، حكم عقل براي چنين شخص حجت بوده و وي نزد خداوند معذور است.
پي نوشت ها:
1. ر.ك سيد محمد باقر، موسوي همداني، ترجمه، تفسير الميزان، دفتر انتشارات اسلامي جامعهي مدرسين حوزه علميه قم 1374 ش، ج 2، ص 376.
2. ملك(67)آيه 10.
3. كليني، الكافي، چ دارالكتب الاسلاميه، تهران 1365ه ش، ج 1، ص 11.
#تحلیل
🌐 eitaa.com/adyan8
دو نوع انحراف داریم گاهی مردم فاسد میشوند اما احکام اسلامی از بین نمیرود، گاهی نیز علاوه بر مردم حکومتها، گویندگان و علمای دین هم فاسد میشوند و قرآن و حقایق تحریف میشوند. اگر جامعه و نظام اسلامی به چنین چیزی دچار شد، تکلیف چیست؟ قیام البته در صورتی که موقعیت مناسب باشد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۷۷
╔═.🍂🍂.══════╗
🆔 @nahjolbalagheeiha
╚══════.🍂.🍂═╝
🔰 انقلاب اسلامی، آغازگرِ عصر جدید
🌀 امام خامنهای در «بیانیهٔ گام دوم»، ۱۳۹۷/۱۱/۲۲:
«آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوبها را شکست؛ کهنگی کلیشهها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد 👈 و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.
طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونهگون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیکتر شدند.»
🌀 امام خامنهای در «پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)»، ۱۳۶۹/۳/۱۰:
«با پیروزی این انقلاب عظیم، عصر جدیدی در مناسبات عالم پدید آمده است. این عصر را باید «عصر امام خمینی» نامید و ویژگی آن، عبارت است از بیداری و جرأت و اعتماد به نفس ملتها در برابر زورگویی ابرقدرتها و شکستن بتهای قدرت ظالمانه و بالندگی نهال قدرت واقعی انسانها و سربرآوردن ارزشهای معنوی و الهی.»
📒 📕 📗 📘 📙
💥 نشر «تمدن نوین اسلامی» بهزودی منتشر میکند:
📚 «عصر جدید» (خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیۀ گام دوم)
حدود ۲۰۰ صفحه
🌀 استاد میرباقری در کتاب «عصر جدید»:
«بر اساس بیانیۀ گام دوم، انقلاب اسلامی عصر جدیدی راآغاز کرده و انسداد تاریخی بعد از رنسانس را شکسته است.
انقلاب اسلامی یک انفتاح تاریخی و گشایش جدیدی بهسوی پیشرفت است که در آن، «دین و دنیا» و «زندگی و بندگی» توأمان دیده میشوند.»
☑️ @mirbaqer_ir