eitaa logo
بصیرت افزایی
189 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
19 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رزمایش سپاه با شگفتانه‌ای تازه 🔹فرمانده نیروی دریایی سپاه:‌ قدرت‌های فرامنطقه‌ای از آمادگی‌ ما برای مقابله قاطع با هرگونه تهدیدی به‌عنوان یک حقیقت انکارناپذیر، آگاه هستند. Link
🌹۲۸ دی سالروزشهادت سردار شهید اسماعیل دقایقی (۱۳۳۳ - ۱۳۶۵) گرامیباد ♦️ اسماعیل دقایقی درسال ۱۳۳۳ در استان خوزستان و در شهر بهبهان در خانواده‌ای که به پاکدامنی و التزام به اصول و مبانی اسلام اشتهار داشت به دنیا آمد. ♦️وی در سال دوم هنرستان که با برپایی جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی مصادف بود ، در اعتصابی هماهنگ شرکت کرد و در همان سال با هدف منفجر کردن مجسمه رضاخان ملعون، که در خیابان 24 متری اهواز نصب شده بود، به اقدامی شجاعانه دست زد و قصد خود را عملی نمود، اما متاسفانه چاشنی مواد منفجره عمل نکرد. ♦️در سال 1353 دوبار به زندان افتاد و هربار پس از چند ماه که همراه با شکنجه بدنی و عذاب روحی بود، از زندان آزاد شد. ♦️پس از آزادی از زندان، از هنرستان نیز اخراج شد، اما در همان سال در رشته آبیاری دانشکده کشاورزی «دانشگاه اهواز» قبول شد و پس از دو سال تحصیل در این رشته، دوباره در کنکور شرکت کرد و به دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران که از لحاظ فضای مذهبی، سیاسی و علمی برای او مناسبتر از دیگر مراکز علمی و آموزشی بود ، وارد شد. ♦️در دانشگاه تهران برای مقابله با جریانات التقاطی و غیراسلامی موضع قاطعی داشت و در بحثهای آنان از مواضع اصلی اسلام دفاع می‌کرد و در جهت ملموس و عینی ساختن حقایق اسلامی برای همگان بسیار تلاش می‌کرد. ♦️وی در سال 1357 ازدواج کرد و با اوج‌گیری نهضت خروشان و توفنده مردم مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) همچنان به مبارزه ادامه داد و در اعتصابات کارگران شرکت نفت نقش موثر و ارزنده‌ای را عهده‌دار بود و در ترور دو تن از افسران شهربانی بهبهان به طور غیرمستقیم شرکت داشت. ♦️اسماعیل دقایقی قبل از 22 بهمن به اتفاق یکی از دوستانش طبق برنامه‌ای که داشتند به تهران آمد و با حضور در مبارزات مردمی، در فتح پادگانها نقش موثری ایفا نمود. پس از آن نیز با تلاش و جدیت تمام، در جلوگیری از غارتگری گروهکها و به هدر رفتن اسلحه‌ها نقش به‌سزایی داشت. ♦️وی علاقه وافری به ادامه تحصیل داشت، اما با توجه به ضرورتی که در عرصه انقلاب و دفاع احساس می‌کرد دانشگاه و تحصیل را ترک کرد و در سال 1358با یک نسخه از اساسنامه جهاد سازندگی(سابق) که دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه‌ها آن را تنظیم کرده بودند؛ به «آغاجری» رفت و به اتفاق عده‌ای از دوستان، جهاد سازندگی را راه اندازی کرد. ♦️هنوز چند ماه از فعالیت و تلاش همه جانبه او در این ارگان نگذشته بود که طی حکمی(در اوایل مردادماه 1358) مسئول تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه« آغاجری» شد. ♦️یک سال از فرماندهی‌اش در این منطقه می‌گذشت که به دلیل لیاقت و شایستگی زیاد، برای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان شتافت و با عهده‌دار شدن مسئولیت دفتر هماهنگی استان، شروع به تشکیل و راه‌اندازی سپاه در شهرستانهای استان نمود. ♦️قبل از تجاوز نظامی عراق، زمانی که از درگیری خرمشهر باخبر شد سریعا خود را به آنجا رساند و با انتقال سلاح و مهمات به اتفاق شهید جهان آرا نقش اساسی در آمادگی رزمی مردم منطقه ایفا کرد. ♦️به دنبال شروع جنگ تحمیلی، به عنوان نماینده سپاه در اتاق جنگ «لشکر92 زرهی اهواز» حضور یافت و در شرایطی که با کارشکنی‌های بنی‌صدر خائن مواجه بود در سازماندهی نیروها و تجهیز آنها تلاش گسترده‌ای را آغاز کرد. ♦️در جریان محاصره شهر سوسنگرد توسط عراقی‌ها، با مشکلات زیادی از محاصره خارج شد. بعدها به همراه شهید علم‌الهدی در شکستن محاصره سوسنگرد دلیرانه جنگید. ♦️در عملیات «فتح‌المبین» نیز در قرارگاه لشکر فجر با سردار شهید بقایی که در آن زمان فرماندهی قرارگاه فجر را به عهده داشت، همکاری کرد. ♦️در سال 1362، مسئول راه‌اندازی دوره عالی مالک اشتر (ویژه آموزش فرماندهان گردان) شد. در زمان اجرای طرح مالک اشتر، عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزایر مجنون انجام شد و شهید دقایقی نیز با حضور در این نبرد فراموش نشدنی، فرماندهی یکی از گردانهای خط مقدم را به عهده داشت. بعد از عملیات خیبر به پشت جبهه بازگشت و دوره یاد شده را در تابستان 1363 به پایان رسانید. ♦️پس از مدتی در لشکر 17 علی‌بن ابیطالب(ع) در کنار شهید دلاور «مهدی زین‌الدین» قرار گرفت و در نظم بخشیدن و سازماندهی لشکر، یار دیرینه خود را کمک کرد و با پذیرش مسئولیت طرح و عملیات لشکر، خدمات ارزنده‌ای را به جبهه و جنگ ارائه کرد. ♦️هنگامی که فرماندهی«تیپ 9بدر» را پذیرفت، با تلاشی شبانه‌روزی، تمامی قدرت و امکانات خود را وقف انجام وظیفه الهی کرد و با توکل به خدا و پشتکار و جدیت در مدت کوتاهی موفقشد یگان رزم منسجم و قدرتمندی را پایه‌گذاری کند. ♦️اسماعیل دقایقی گردان «احرار» را از میان اسیران عراقی تشکیل داد. آنها به رغم آنکه اسیر بودند، با علاقه و اشتیاق در این گردان با ارتشی که خودشان سال‌ها در آن ارتش بودند، می‌جنگیدند و بسیاری از آنها هم به شهادت رسیدند.
🖼 | رئیسعلی دلواری نماد مبارزه با انگلیس 🔹به بهانه لفاظی های مسئولین انگلیسی 🖌کاری از:محمد علی نادری
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 فرهاد ظریف چگونه از ارادت به امام رضا(ع) به هتاکی به حضرت زهرا رسید؟ 🔹عقیل رحمانی روزنامه نگار با انتشار فیلمی از ابراز ارادت فرهاد ظریف والیبالیست به امام رضا(ع) نوشت: او چگونه همه چیزش را از امام رضا (ع) گرفت و حالا بی شرمانه مادر ایشان را خطاب می‌کند!؟ 🔹این فرد در بیان خاطره اش نگفت زمانی که از حرم امام رضا (ع) خارج می شد و چشمش به یک ۲۰۶ آلبالویی افتاد چگونه رو‌کرد به گنبد این امام و گفت می شود روزی از این خودرو ها سوار شوم! 🔹چگونه همین نظام یک شاگرد پادو در مغازه را رشد داد و او نمکدان شکست؟ مسلما همسر بهایی و طراحی دشمن برای جذب این فرد موثر بوده و خودش نمی داند وارد چه بازی شده و شرایط ازدواج قرن ها پیش و فیزیک بدنی آن افراد را با حال مقایسه می کنه حتی مقایسه نه با خود عراق و عربستان و افراد آن مناطق بلکه با ایران و امروز ما
⭕️ شیر خدا؛ خورشید ولایت پرچم شیر و خورشید اولین بار توسط حکومت شیعه طراحی و ثبت شد؛ و شیر نماد «علی ابن ابوطالب» و شمشیر نماد «ذوالفقار» است و علامه مجلسی این پرچم رو پرچم جهان تشیع معرفی کرد.
1.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دیشب توی بازی لیورپول _ ولورهمپتون انگلیس وسط بازی کلا برق رفت ‌‌● اگر ایران بود اینترنشنال تیتر میزد: پاسداران انقلاب اسلامی دارن با قابلمه برق میبرن ونزوئلا به همین دلیل کشور با کمبود برق مواجه شده ؛ هم وطن به پا خیز ✊
‏رضا پهلوی ۵همسر.. محمد رضا پهلوی ۳همسر.. سید روح الله خمینی ۱ همسر.. سید علی خامنه ای ۱ همسر.. این آمار بمونه گوشه ذهنتون.. برا جماعتی که چند همسری را مختص روحانیون میدونن..
🔴روح الله زم : مجموعه ما تحلیل امنیتی داشت برای حمایت از آقای روحانی ! ‏📌 حسن روحانی ~ تحصیلکرده دانشگاه گلاسکو ‌⁩ 🇬🇧 ‏📌 نهاوندیان [ ‌⁩ ] ~ رئیس دفتر حسن روحانی اقتصاد دانشگاه جورج‌واشنگتن 🇺🇸 ‏📌 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه دکترای اقتصاد 🇬🇧 📌 علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دکترای اقتصاد از مدرسه اقتصاد لندن - انگلیس 🇬🇧 ‏📌 محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت یازدهم دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه لوئیزیانا 🇺🇲 ‏📌 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ~ فارغ‌التحصیل روابط بین‌الملل از دانشگاه‌های دنور و سانفرانسیسکو 🇺🇸 📌 محمدعلی نجفی مشاور حسن روحانی ~ کارشناس ارشد موسسه فناوری ماساچوست [ ام‌آی‌تی ] 🇺🇸 ‏📌 حسن هاشمی وزیر بهداشت ~ گذراندن دوره‌های تخصصی در خارج از کشور 🇺🇲🇬🇧 ‏📌 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ~ دکترای اقتصاد سیاسی از کالج هاووی 🇬🇧 📌 دانش آشتیانی وزیر آموزش وپرورش ~ تحصیلکرده امپریال کالج 🇬🇧 ‏📌 محمدرضا نعمت‌زاده وزیر ‌⁩ ~ فوق ‌لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه کالیفرنیا 🇺🇸 ‏📌 محمدرضا عارف ~ مهندسی برق از دانشگاه استنفورد 🇬🇧 ‏📌 عیسی کلانتری ~ دکترای کشاورزی دانشگاه ایالتی آیوا 🇺🇲 … ادامه 📌 صفدر حسینی [ نجومی بگیر معروف و ‌ ⁩ ] ~ تحصیلکرده دانشگاه ساسکا 🇨🇦 ☑️‏امام خمینی :« ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم ؛ لکن از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت ... اینها برپا دارندگان حقیقی ‌ ⁩ ابرقدرتها هستند ... ⚠️و نکته دیگر این که اگر قرار بود تفکر خارجی درد مردم مسلمان ‌ ⁩ را دواکند ! دلار از 3/000 تومان به 30/000 تومان ! افزایش نمی یافت و این مشکلات فرهنگی و اجتماعی هم رخ نمی داد ... ـــــــــــــــــــــــ
3.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥یک برادر عرب بحرینی در هنگام صحبت در بیت چه زیبا سلام داد به حضرت اقا
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 استاد اگه بچه زیاد داشته باشید بی کلاسیه...؟ خرجش زیاده...؟ تربیتش سخت می‌شه...؟ اولاد کم آسونتره...؟
🔻 ترجیح شبه‌مصالح عرفی بر حقایق شرعی: حرف‌ خدا یا هوس زمانه؟ 🖊 مهدی جمشیدی رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفتند: «دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.» در این باره باید به چند نکته اشاره کرد. ۱. مسأله و دغدغۀ فرهنگی ما، استقرار «حرف خدا» است؛ چنان‌که انقلاب در پی تحقّق «احکام فرهنگیِ دین» است و دین عبارت است از ارادۀ تشریعی الهی. سخن انقلاب، سلیقۀ فرهنگیِ برخاسته از یک گرایش نظری یا تمایل سیاسی نیست، بلکه پای حکم خدا در میان است. از سال‌های آغازین دهۀ هفتاد به این سو، لیبرال‌های وطنی همواره برای ملامت‌کردن خطّ فرهنگیِ انقلاب، تعبیر «تنگ‌نظری» را به کار می‌برند و بر این باور هستند که انقلاب در مسیر جامعه‌پردازی فرهنگی، گرفتار «انقباض» و «فروبستگی» شده است و حاکمیّت به دنبال تحمیل‌کردن «سلایق فرهنگیِ» خود به جامعه است. اینان مدّعی هستند که انقلاب، برداشت خود از دین را اصل قرار می‌دهد و در چهارچوب این برداشت محدود و بسته، می‌خواهد نسخۀ خاصی از دین‌داری را در جامعه برقرار کند. این روایت از تفکّر فرهنگی انقلاب، اغلب از این‌که به سراغ خودِ احکام فرهنگیِ اسلام برود و آشکارا آنها را تخطئه کند، پرهیز دارد. این در حالی است که سخن انقلاب، همان حرف خدا است و انقلاب در پی استقرار «قطعیّاتِ فرهنگیِ اسلام» است. در مقابل این چالش، روشنفکری سکولار و نیروهای سیاسی وابسته به آنها، کوشش کرده‌اند تا از طریق نظریۀ «تاریخیّت دین»، نظریۀ «تعدّد قرائت‌ها از دین»، نظریۀ «سکولاریسم» و نظریۀ «نسبیّت ارزشی»، راهی برای کنار نهادن حرف خدا بگشایند. ۲. این‌که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند به آن معنی است که نباید گرفتار «توجیه‌های اجتماعی» شد و به‌عنوان «مصلحت اجتماعی»، از ارزش‌ها و احکام دینی عبور کرد. آری، ارزش‌ها در مقام تحقّق خارجی، گاهی دچار «تزاحم» می‌شوند و همواره نمی‌توان همۀ ارزش‌ها را در کنار یکدیگر محقّق کرد و در اینجا باید جانب ارزش‌های اصلی و بنیادی را گرفت، امّا حتّی همین حالت نیز موقتی و گذرا است؛ یعنی این‌گونه نیست که برای همیشه، عنوان مصلحت برقرار بماند و ما توجیهی برای «اجرا نکردن ارزش‌ها» در اختیار داشته باشیم. تعارض‌ها، ماندگار نیستند و به‌هرحال، وضع به حال عادی بازمی‌گردد و باید به محض این تغییر، ارزش‌های فرعی را نیز مستقر کرد. پس اصل بر این است که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند و مصلحت‌ها، استثناهای موردی و موقتی هستند، نه قاعده‌ای برای «عبور تدریجی از ارزش‌های دینی». در مقابل، برخی همواره به دنبال «مقیّد کردن حرف خدا» هستند و برای این هدف، به «عرف» و «جامعه» ارجاع می‌دهند تا «امتناع امر دینی» را در تاریخ کنونی به اثبات برسانند، یا دست‌کم، صورتی از دین را بیافرینند که «دین اقلّی» و «دیانت بُرش‌خورده» است. امّا حکومت دینی نمی‌تواند حرف خدا را در هیچ زمینه‌ای رها کند و آن را با «معیارهای سکولار»، مقیّد سازد. تاریخ انقلاب، «تاریخ حقیقت» است نه «تاریخ مصلحت». باید هرچه که می‌توان از سهم مصلحت در این تاریخ کاست و مجال داد که حرف خدا، ظهور و حضور حداکثری داشته باشد و همچون گذشته، در لابلای صفحات کتاب‌ها مهجور نماند. اگر نیز در جایی احساس می‌شود که «کشش اجتماعی» برای تحقّق بخشی از دین در سطح مطلوب قرار ندارد، باید برای ایجاد میل اجتماعی، چاره‌ای اندیشید، نه این‌که «بی‌درنگ» و «منفعلانه»، جانب عرف را گرفت و حرف خدا را به حاشیه راند. ۳. دعوت به نهراسیدن از «جنجال» و «هوچی‌گری» و «اتهامات» به این معنی است که «اجرا کردن حرف خدا»، موجب واکنش منفیِ مخالفان خواهد شد و همواره کسانی هستند که حرف خدا را برنمی‌تابند و می‌کوشند با فضاپردازی و جوّسازی، انقلاب را از تحقّق حرف خدا، منصرف نمایند. دراین‌حال، انقلاب یا باید از این تهییج و تحریک بهراسد و منفعل و مرعوب شود و به‌عنوان این‌که مصلحت، اقتضای تحقّق این بخش از دین را ندارد، رأی به تعطیل و تعویق آن بدهد، یا باید مقتدر و مستحکم بایستد و فشارها را بکشند و در برابر کج‌روایت‌ها از حرف خدا، روایت راستین بیافریند. انتخاب عمل‌گرایانِ سست‌عنصری که نگران از دست دادن بدنۀ اجتماعی خویش هستند و به «تداوم قدرت خویش» می‌اندیشند نه «تحقّق حرف خدا»، مشخص است.