eitaa logo
شهید شو 🌷
4.5هزار دنبال‌کننده
20.6هزار عکس
4.1هزار ویدیو
72 فایل
مطالبی کمتر روایت شده از شهدا🌷 #به‌قلم‌ادمین✎ پست های برجسته به قلم ادمینِ اونقدراینجاازشهدامیگیم تاخریدنےبشیم اصل‌مطالب،سنجاق‌شدھ😉 کپی بلامانعه!فقط بدون تغییر درعکسها☝ تبادل: 📱@Shahiidsho_pv زیلینک https://zil.ink/Shahiidsho
مشاهده در ایتا
دانلود
💔 را هم نشینی با آقامجتبی عزیز کرد. عزت و احترام به پدر و مادرش جواد را بزرگ کرد. .... ✍بله رفیق! سعادت و عزت دو دنیا را مےخواهی استادی انتخاب کن و چراغ راهت قرار بده و در مقابل پدر و مادرت، خاضع باش!☝️ جواد، تمام قد خم می شد دست مادرش را می بوسید 📚 ، ص۲۹ ... 💞 @aah3noghte💞
💔 ‏شما در حال تماشای بهشتِ دنیا هستید. ‏صلی‌الله علیک یا اباعبدالله ... 💞 @aah3noghte💞
💔 دعا گوی همه‌ی اعضای کانال بودم😇 ... 💞 @aah3noghte💞
💔 [نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيد] ‏ما تنها نیستیم همه‌مون "خدا" رو داریم ... ... 💕 @aah3noghte💕
💔 ‏از نسیم صبح بوی یار می‌باید کشید ... سلامٌ‌مِن‌قلوبٍ‌أَنتَ‌فیها ... 💕 @aah3noghte💕
💔 سلام جمعه مون بخیر
💔 یادتونه؟؟.. مرد میدان یعنی این... ... 💕 @aah3noghte💕
شهید شو 🌷
💔 #شرح_خطبه_فدکیه #قسمت_پنجم در اينجا سؤالی قابل طرح است كه آيا همين سخنگو يعنی حضرت زهرا علیها
💔  وَ ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُوْلَهٰا و دربردارد همۀ دلها وابستگی به خدا را. در اينجا هم در مورد موصولها احتمالات مختلفی مطرح شده است. بعضی گفته‏اند مراد اين است كه ادراك افراد از كلمۀ توحيد يعنی لا اله الا اللّه متفاوت است مثلاً آن لااله الا الله كه پيغمبر اكرم(ص) می‏گويد با ادراكی است كه تفاوت دارد با ادراك حضرت عيسی(ع) يا حضرت موسی(ع) همين‏طور تا برسد به ادراك يك روستايی و... اما مطلب بسيار زيبايی كه در اين جملۀ حضرت زهرا(س) به ذهن می‏آيد ارتباط مستقيم آن است با جملۀ قبل. در عبارت قبل فرمود اخلاص نتيجه و تأويل كلمۀ توحيد است و ثمرۀ توحيد را اخلاص معرفی كرد. اخلاص هم يك امر قلبی است يعنی عمل ريشه از قلب و دل می‏گيرد. پس اگر عمل بخواهد خالص باشد بايد دل خالص باشد. حال اگر سؤال شود چگونه اين دلمان را توحيدی كنيم؟ پاسخ اين است كه اين توحيد را خدا در دلها جاسازی كرده و معنی عبارت وَ ضَمَّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَهٰا اين می‏شود كه دربردارد تمام دلها اين وابستگی به حق را. و اين همان معنايی است كه در معارف و روايات ما وجود دارد كه: كُلُّ مولِودٍ يُولَدُ عَلَی الفِطْرَة و در روايت ديگر آمده است كه: ألْفِطرَةُ هِی التّوحيد يعنی خدا همه دلها را مفطور به توحيد كرده است حتی دل مشرك و ملحد و كافر به معنای اخصش را. امّا مطلب اين است كه وقتی ما پا به عرصۀ دنيا می‏گذاريم شيطان دل ما را از آن توحيد جاسازی شدۀ الهی تخليه می‏كند. پس توحيد در دل من و تو وجود دارد نه اينكه بخواهيم آن را وارد كنيم. يعنی خدا دلت را موحّد كرده اما می‏روی تابع شيطان می‏شوی يعنی آدمی خود دل را مشرك می‏كند و الا دل موحّد است. * وَ أنٰارَ فِی التَّفَكُّرِ مَعْقُولَها خداوند نورانی كرده است فكرها را به همان اندازه كه از كلمه توحيد تعقل می‏كنند. در اينجا توجه كنيد كه ما يك قلبی داريم و يك عقلی، در باب قلب گفتيم كه اگر توحيد در قلب كسی وارد شد ثمره‏اش اخلاص در عمل است و خداوند هم توحيد را در قلب همۀ انسانها جاسازی كرده است و هيچ انسانی نيست كه فاقد آن باشد و جملۀ قبلی حضرت زهرا(س) هم دلالت بر اين داشت امّا در مورد عقل چه؟ حضرت در اينجا از بحث قلب به بحث عقل وارد می‏شود و می‏فرمايد همين كلمۀ توحيد كه در قلب است تفكر معقول تو را نورانی كرده است. ببينيد چقدر مطلب زيباست فكر نورانی می‏شود. فكر هم كه مربوط به عقل است.   اَلْفِكْرُ حَرْكَةٌ إلَی الْمَبادِی وَ مِنْ مَبادِی إلَی الْمُرادِ امّا كدام تفكر، نورانی و صحيح است و به خطا نمی‏رود؟ آن تفكری كه كلمۀ توحيد پشتوانۀ آن باشد. يعنی آن تفكّری كه از كلمۀ توحيد نورانيت گرفته باشد. پس صاحب آن دلی كه توحيد در آن راه يافته دارای فكر نورانی است و خطا نمی‏كند. البته اين معنا هم به حسب افراد و مراتب، مختلف می‏شود و هر چه كلمۀ توحيد در دل فرد قوی‏تر باشد تفكر هم نورانی‏تر است. * اَلْمُمْتَنَعُ مِنَ الأبْصارِ رُؤْيَتُهُ وَ مِنَ الْألْسُنِ صِفَتُهُ ديدگان ممتنع است ـ يعنی قادر نيست ـ كه خداوند را رؤيت كند و زبانها قادر نيست كه او را آنچنان كه هست توصيف كند. مطلب واضح است. چرا ديده‏ها نمی‏تواند؟ زيرا او جسم نيست و چرا زبانها نمی‏تواند او را آنچنان كه هست توصيف كند؟ زيرا او نامحدود است و لذا با ابزار محدود نمی‏توان اوصاف كمالات نامحدود را توصيف كرد. * وَ مِنَ الأوْهامِ كِيْفِيتَّهُ و اوهام هم نمی‏تواند حقيقت او را دريافت كند. چقدر زيبا اين معانی دنبال هم رديف شده است. ابتدا بحث قلب و عقل و بعد بصر، زبان، وهم. قلب ادراك دارد، عقل ادراك دارد، ديده هم ادراك دارد. اما آدمی وهم هم دارد. حضرت می‏فرمايد حتی وهم هم نمی‏تواند كيفيت او را كه در اينجا به معنی حقيقت است درك كند. البته با عقل و قلب كه هر يك راهی دارند هر كس می‏تواند به اندازه‏ای و اجمالاً او را درك كند.   ادامه دارد... ... 💕 @aah3noghte💕
16.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 و ذکری که مداومت بر آن 《عاقبت بخیری》 را میکند چیست❓ در میان ستایشها بهتر از تسبیحات حضرت زهراء نیست و اگر بود رسول خدا(ص) به فاطمه(س) تعلیم میداد 🌷در ثواب نشر این کلیپ شریک شوید🙏