یحیی سنوار، نویسنده، رمان نویس، مترجم و مجاهد فلسطینی، بعد از ۴۵ سال مبارزه، در سرزمین مادریاش آرام گرفت.
او طی ۲۲سال اسارت، در درون زندان رمان "خار و میخک" را به زبان عبری نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد و در صدر پرکارترین زندانیان نویسنده تاریخ قرار گرفت.
#اللَّهُمَّ_عَجِّـلْ_لِوَلِيِّكَ_الفـَـرَجْ
شیاطین جن انس در زمین👇
@shaitinjen
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کامل درگیری
«یحیی السنوار» رئیس شهید دفتر سیاسی حماس با رژیم صهیونیستی، ترجمه فارسی
@shaitinjen
👇👇👇👇
👆👆👆👆👆
فیلم کامل
کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل تصاویری از آخرین نبرد رئیس شهید دفتر سیاسی حماس با نظامیان اسرائیلی در جنوب نوار غزه منتشر کرد.
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که این فیلم را شامگاه یکشنبه منتشر کرده، میگوید این تصاویر مربوط به دوربین روی کلاهخود یکی از نظامیان اسرائیلی بوده که در آخرین درگیری با «یحیی السنوار» رئیس شهید دفتر سیاسی حماس در منطقه «تلالسلطان» حضور داشت.
کانال ۱۲ گزارش داد حدود ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه هفته گذشته یک نظامی گردان ۴۵۰ ارتش رژیم صهیونیستی متوجه تحرکات مشکوک در محله تلالسلطان در شرق شهر رفح (جنوب غزه) میشود و این گزارش را به فرمانده خود منتقل میکند.
طبق این گزارش، گروهی از نیروهای گردان ۴۵۰ بلافاصله به محل موردنظر اعزام میشوند و ۳ نفر را شناسایی میکنند که دو نفر از آنها پارچهای بهشکل پتو به دور خود پیچیده بودند و نفر سوم نیز که پشت سر آنها حرکت میکرد، چهرهاش پوشیده شده بود، لباس رزم به تن داشت و یک کلت در دستان او بود.
کانال ۱۲ میگوید نظامیان اسرائیلی تصورش را هم نمیکردند که فرد نقابدار یحیی السنوار باشد.
بر اساس این گزارش، یکی از نیروهای رژیم صهیونیستی دست رئیس شهید حماس را هدف قرار میدهد و او را مجروح میکند و سپس نظامیان اعزامشده به دو گروه تقسیم میشوند و ۲ نفر وارد خانه مجاور میشوند و شهید السنوار نیز به خانهای دیگر میرود.
تصاویر جدید از لحظه شلیک تانک به یحیی سنوار | ویدئویی که ارتش اسرائیل منتشر کرد
یکی از نظامیان در بیسیم اعلام میکند که نفر سوم را در ساختمانی دیده و در همین حین، شهید یحیی السنوار د به نظامیان اسرائیلی تیراندازی میکند و موفق میشود یکی از نیروهای اسرائیلی را بهشدت مجروح کند.
کانال ۱۲ میگوید یحیی السنوار در حالی که قصد داشت به سمت نظامیان اسرائیلی نارنجک پرتاب کند، تانکهای مستقر در محل ساختمان را نشانه میگیرند.
ارتش رژیم صهیونیستی ریزپرندهای را به داخل ساختمان میفرستد تا از وضعیت فردی که با نظامیان اسرائیلی درگیر شده بود، باخبر شود.
بر اساس گزارش کانال ۱۲، همزمان با تیراندازی چندین نظامی اسرائیلی، تانکها ساختمان را هدف قرار میدهند و یحیی السنوار را به شهادت میرسانند.
ساعاتها طول میکشد تا نظامیان اسرائیلی به خود جرأت ورود به خانه را بدهند و متوجه شوند فردی که با او میجنگیدهاند، یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس بوده است.
#اللَّهُمَّ_عَجِّـلْ_لِوَلِيِّكَ_الفـَـرَجْ
شیاطین جن انس در زمین👇
https://eitaa.com/shaitinjen
از آتش درونم دود از کفن برآید
گذری بر کتاب «خار و میخک» یحیی سینوار
@shaitinjen
قسمت اول
انسان شیفته کاستن از ارتفاع دیوارهای بلند کم دانی و محدود نمودن دریا به جامی نیم شکسته است تا رنج و دشواری اندیشه و جستن را بر تن فربه و در غلبه بدیهی انگاری را بر جان خویش هموار نسازد. برای همین آدمها را با تمام روایت های گوناگون و ظرف های بزرگی که گاه بحری در کوزه اند فرومی نهد و آخرین روایت یا پرتکرارترین و نیز سهل ترین را گزین می نماید تا بگوید دانستم و با برچسب تمام، پرونده را در بایگانی ذهن فراموشکار و ناخاکسار بایگانی کند.
نام شهید یحیی سینوار مرادف مرد جنگ و رزم و نیز عملیات مهیب طوفان الاقصی درهفتم اکتبر است که معادلات و باورهای ذهنی را درهم کوفت و نشان داد انسان حتی بیمدد ابزار برتر گاه چنان میانه میدان می خرامد و می درخشد که باز ایمان می آورند به آنکه تنها انسان انسان است و ابزار گاه هست و گاه نیست
@shaitinjen
ادامه
👇👇👇👇
عکس جوانی یحیی سینوار
قسمت دوم
به باورم سینوار تداوم مردان یگانه و قهرمان قرن بیستم در این روزگار نسبیت و عصبیت است. از روزگاری می گویم که انسان در دلش امیدها جوانه زده بود و باور داشت برای رسالتی به دنیا امده است. زمانه ای که ماندن در دست تقدیر و صاحب سریر بسر شده و انسان برای برابری و عدالت بپا خواست تا تن هر دانه ی گندم زآن همگان باشد و نیز سقف و پناه برای امیر و عامی،برای همین برپاخواست و جهان را میان دو سوی خیر و شر تعبیر نمود و برای هر کدام مصداق و تمامیتی یافت و بود خویش را در ماندن یک سوی دیوار وجانبازی و پیروزی یا جان دادن و جاودانگی در یک سوی داستان روایت می کرد.
@shaitinjen
ادامه
👇👇👇👇
قسمت سوم
..اندیشمندی گفته بود می اندیشم پس هستم و شاعری انسان را تجسم و تجسد وظیفه خواند و اهل کلمه ای هم برای انسان نوشت "بمیران یا بمیر" و در تمام این روایتها صرف بودن و صرف شام و چاشت معنای زندگی نبود، حقیقت امری سیال و شامل این هم می تواند باشد تفسیر نمی شد.
در این احوال کسانی برپاخواستند تا زخم درختان بی ثمر و پرخطر را با تبر وظیفه برکنند و رسیدن به نان و آزادی و نیز آزادگی را پیشه خود ساختند.
اسطوره ها حاصل نیاز و نیز هراسهای انسان اند. رویای پرواز و بی مرگی و نیز دادگستری و بی هراسی در برابر دشنه و دشنام و نیز مرگ در آنان راهی ندارد و تا ناکجای برخورداری و امن می تازند تا دگر آدمیان به آنان بنازند و درتن بی سرشان هم رویای خود را بجویند و بشوند لالایی شب مادران برای طفلان بی پناه، اسطوره نمی هراسد و مرگش نه چون همگان با ترس و زوال پیری که سیاووش گون و پاکدامن در آتش است و همراه با هیبت و مقداری رازآلودی.
چگوارا پس از انقلاب کوبا در هاوانا نماند تا پیر و درگیر روزمره و اداره شود و رفت تا بستیزد و تمثال جاودان جان بیقراری شود که یک عمر سرود خواند و رزمید و با مرگ غریبش تصویر بر تن پوش جوانان به تنگ آمده از نظم مستقر و نیز ملول از عادت و ابتلائات تن و روزگار شد و سیاووش از پی پاکدانی در آتش شد و جلال الدین خوارزمشاه با امواج سند جاودانگی و آسوگی یافت.
یحیی سینوار انگار بازگشت روح جاودانه همان مردان محصور در قرن پیشتر است که در خیالات رویای پایان تاریخ و پیروزی لیرال دموکراسی و نیز ترجیح بودن و زیستن و کام جستن با و به هر بهایی راهی، روح بیقرار انسان با تمام انکار و تردیدها باز امر بالاو والا را می جوید که "ما ز بالاییم و بالا می رویم".
سینوار سیمای تمام عیار مرد ایستاده بر آرمان با مرگی یگانه و لبریز لحظات ناب، نامعمول و درامی از پایانی یگانه بود که تا دم آخر و به گاه سرخ شدن گونه از خون رزمید و انسان را تجسم وظیفه یافت. و نیز نوای اناالحق را با دستان بریده خواند...
اما زیست و زمانه او تنها در رزم و الزاماتش خلاصه نشد و در سالهای اسارت در زندان های رژیم اشغالگر عبری آموخت و "خار و میخک" را نگاشت. با خواندن کتاب از حجم احساس و نیز نگرش دقیق و عمیق سینوار غرق تامل و حیرت می شوید. چگونه می توان در تعقیب و کمین و نیز درفتادن با خصمی چون رژیم صهیونیستی بود در عین آن به سان قلم به دستی ژرف و احساسی کلمه بر تن کاغذ رقم زد.
"خار و میخک"
کتاب در سی فصل تنظیم گشته و حکایت روزگار یک کودک فلسطینی متولد در اردوگاه آوارگان است که از لحظه دریافتن خویش درگیر رنج آوارگی و اجحاف و نیز انتخابی میان تمام تردیدهای حاکم بر دل انسان است.
کتاب به مبارزه با تصویر انسانیت زدایی شده از مردمان فلسطین برمی خیزد و با روایت رنج کودکی آغاز می شود که در اردوگاه در می یابد با بارش نخستین باران همه دارایی فقیرانه خانواده اش زیر آب می رود و مادری که روزی در الخلیل خانه و خانمان داشت با رنج و بی سرزمینی از هستی ناچیزش صیانت می کند.
کودکِ داستان روایت از روزهایی می کند که اشغالگران تمام مردان تا شصت سال اردوگاه را در مدرسه جمع می کنند و پس از تحقیر، توهین و شتم روانهشان می کنند و می پرسد "یک روز زیستن و بنده خدا بودن بهتر از یک عمر آسفالت زیر گلیم سربازان اشغالگر بودن نیست؟"
و این پرسش نخستین کودک انگار از یک جهان بینی است که زندگی و زیبایی را در می یابد و با تمام جان دوست دارد اما برای زندگی و عشق ناگزیر از ستیز و میان آتش رفتن است. کتاب در قالب داستان از اجتماع فلسطینی ها هم روایتی به غایت متنوع و باورپذیر می دهد.
از اهالی الخلیل که مادی ترند و عموما در کار چرتکه و تجارت و مبارزه را کم ثمر می شمارند تا جوانانی که عاشقانه چریک و فدایی شدن اند و گاه تا سالها کسی از انجام و سرنوشتشان اطلاعی ندارد و پدر و عموی قهرمان داستان از همین دسته اند.
از روزگار و زمانه اردوگاه نشینان در کتاب خار و میخک می خوانیم . این که هر کدام انتخاب می کنند و به راه و سرنوشتی می روند،کسانی با اشتیاق و مرارات برای تحصیل راهی مصر می شوند و شوق و انتظار مادران برای رد شدن از ایست و بازرسی اشغالگران قلب را در تمام سطور کتاب خار و میخک به تپش تندتر و همدلی با اهالی داستان می کشاند.
حکایت برخی فلسطینیان که برای کار و تامین مایحتاج راهی سرزمین های اشغالی می شوند هم جالب توجه است.
نویسنده از بیداد اشغالگران می گوید و در عیت حال ناگزیری معاش برای کارگران فلسطینی و اینکه این رفتن ها گاه با تغییر ذائقه و درآمیختن با شیوه دگر زیستن و نیز ارتقا کیفیت زندگی خانواده افراد مواجه است و جریان چریکی با شماتت و سرزنش اینان را عامل دشمن اشغالگر می داند.
@shaitinjen
ادامه
👇👇👇👇
قسمت چهارم
در این بزنگاه نویسنده موضعی میانه دارد و هم کارگر ناگزیری را درک می کند که هشت فرزند گرسنه دارد و هم مردم مقاومی که کار برای اشغالگر را خطا و گناه می دانند و این کلمات حکایت از نگاه جامعه شناسانه و انسانی شهید سینوار دارد ....
فصل دانشگاه رفتن قهرمان داستان ما جذاب تر است. آنجا که از مهرآوردن و تماشای یکی از همکلاسی هایش می گوید و به این اشاره می کند که هرگز بیش از آن که او را در دل دوست داشته باشد نخواسته و قائل به حدود دیانت و سنت است و می خواهد در پایان دانشگاه به خواستگاری دختر برود.
دریافتم از کتاب آن بود که نویسنده با قلم روان و روایت انسانی و واقعی اش خواسته تا نشان بدهد چرا یک ملت عاشق زندگی بر اثر اشغال و اجحاف سلاح برمی دارد و می جنگد و از انجام کار پروا و ابایی ندارد.
کتاب نگاه ژرف نگر،انسانی، اینجایی و این جهانی نویسنده اش را هویدا می کند و به مخاطب می فهماند که به روایت شاعر "مردگان این سال، عاشق ترین زندگان بودند". زندگی برای اهالی سرزمین زیتون انگار حکایت و روایت خار و میخک است.
✍احسان اقبال سعید
انتشار بدون لینک کانال جایز نمیباشد
#اللَّهُمَّ_عَجِّـلْ_لِوَلِيِّكَ_الفـَـرَجْ
شیاطین جن انس در زمین👇
https://eitaa.com/shaitinjen
از آتش درونم دود از کفن برآید
گذری بر کتاب «خار و میخک» یحیی سینوار
در کانال مطالعه بفرمایید
#اللَّهُمَّ_عَجِّـلْ_لِوَلِيِّكَ_الفـَـرَجْ
شیاطین جن انس در زمین👇
https://eitaa.com/shaitinjen
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #ببینید | سگ هار
🔴انتشار برای نخستینبار
⬅️نحوهٔ مواجهه با رژیم صهیونیستی از زبان شهید حاج قاسم سلیمانی
▫️«ما دشمنمان را میشناسیم. اگر ترسیدیم، مثل سگ هار تعقیب میکند...»
💠 کانال معرفت شناسی
@sh_marefat
@sh_marefat
هدایت شده از آنتی بیـوتروریـسم
از هوش مصنوعی راجع به کتاب خار میخک پرسیدم.
جوابش جالب بود👇
خار و میخک نوشته یحیی سینوار، یکی از رهبران برجسته جنبش حماس و رئیس کنونی شاخه نظامی این گروه در نوار غزه است. این کتاب که در سال ۱۹۸۵ نوشته شده است، به نوعی زندگینامه شخصی و سیاسی او محسوب میشود و تجربههایش از دوران زندانهای اسرائیل و مبارزات فلسطینیها علیه اشغالگری را روایت میکند.
سینوار در این کتاب بهطور مفصل به خاطرات خود از دوران اسارت در زندانهای اسرائیلی، سختیهایی که در این دوره تحمل کرده و چگونگی شکلگیری و تقویت دیدگاههای سیاسی و ایدئولوژیک خود میپردازد. عنوان خار و میخک به نوعی نمادی از تضاد و مبارزهای است که او در طول زندگی خود با آن مواجه بوده: "خار" به معنای رنجها و دشواریهای مبارزه و "میخک" به معنای امید و اراده برای رهایی و پیروزی.
این کتاب به خاطر شخصیت و نقش یحیی سینوار در حماس و نیز تأثیرگذاری او بر تحولات منطقهای و مبارزات فلسطینیها مورد توجه بسیاری از محققان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته است
#اللّٰھـُــم_؏ـجِّل_لِوَلیڪ_الفَࢪج
آنتـی بـیوتروریـسم 👇
@bioteroris
🔴🐷نتانیاهو گفته اسم عملیات حمله به ایران را شکار اختاپوس گذاشته است ... از لحاظ ابجد بررسی کنیم ؟
‼️ابجد جمل اختاپوس به صورت «الف خ ت الف پ واو سین» نوشته میشه که عدد آن 1357 خواهد شد
‼️عدد 1357 با ابجد این بخش از قرآن یعنی عین ف ر ی ت میم نون الف لام جیم نون ( عِفْرِيتٌ مِنَ الْجِنِّ -سوره نمل) که همان 1357 می باشد برابر است
‼️این یعنی احتمالا اونها در این عملیاتشون از عفریت بزرگ جن ها استفاده خواهند کرد احتمالا یا برای شناسایی یا برای خرابکاری یا ربایش افراد
‼️نتانیاهو اخیرا در دیدار با عده ای از خاخام های شیطانی صهیونیست: جنگ ما طولانی است، ما به قدرت، حیله گری و دعا و طلسم و جادوی سیاه وسیاست های شما نیاز داریم!
#مادی_شدن_جن
#اخرالزمان
#جدال_انس_و_جن