eitaa logo
شجره طیبه🌳🌷
101 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
8.6هزار ویدیو
376 فایل
پیام های خود را برای اینجانب ارسال فرمایید https://eitaa.com/ma_najafi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
🔥تقدیس پزشک برده فروش در سیما❗️ 🔻دکتر غنی‌نژاد در مناظره با دکتر درخشان تاکید می کرد که اقتصاد، علم است و جایی نیست که فقهای برجسته اسلام درباره آن نظر بدهند و لیبرال‌های حقیقی دارای حق علمی برای اظهار نظر درباره اقتصاد هستند!! 🔻خب؛ از تاریخ می پرسیم کلاسیک کیست؟ می گوید «جان لاک». 🔻دوباره می پرسیم این آقا چه کاره بوده‌اند؟ می گوید آقای لاک، پزشک بود و از سرمایه گذاران اصلی تجارت در انگلستان در قرن هفده بود!! و البته او از اصلی ترین بنیان گذاران فکری مکتب فلسفی است برای آزادی انسانها!!! 🔻لاک رضایت مردم را مبنای مشروعیت سیاسی می داند اما مردم را صرفا سرمایه داران تعریف می کند و اقشار فرودست و فقیر را جزء مردم به حساب نمی آورد و خلاصه رضایت سرمایه داران را مبنای مشروعیت سیاسی می داند!! 🔻می پرسیم نتیجه اندیشه های او و همفکرانش چه قدر باعث آزادی مردم اروپا شد؟ تاریخ پاسخ می دهد: نظرات جان لاک ها موجب بسترسازی نظری وحشیانه‌ترین جنایات بر علیه کارگران در قرن هجده و نوزده میلادی در اروپا شد که موجب شکل گیری اعتراضات خشونت بار و فراگیر کارگران و فرودستان شد. 🔻اما دردناک اینجاست که همین ذهنیات که برخی شان حتی روشمند هم نیستند بخاطر ضعف فلسفی و شناخت شناسی در بخش بزرگی از جامعه نخبگانی، عنوان «علمی» بودن دریافت می کند و مدعیان اندیشمندی و رسانه‌های غربگرا، همین حرفها را ناف علم دانسته و کسی که اسمش اروپایی نباشد را نه عالم می دانند و نه دارای حق حرف زدن در موضوعاتی که به نظرات جماعت چشم آبی متبرک شده است! ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔴بیداری_ملت👇 @bidariymelat
خواهرانم! زهرا گونه زندگی کنید. برداشت من از زندگی، از آنچه خواندم و لمس کردم خلاصه اش این است که: تنها راه سعادت، رسیدن به کمال بندگی خداست. بندگیِ او در اطاعت از اوامرش و ترک نواهی او می باشد... @mahman11
🔻چگونه مردم را به یک عمل خوب متقاعد کنیم؟ با ذکر «مبانی اعتقادی»؟ یا با «نتایج دنیایی آن عمل»؟ 🔻توجه به نتیجۀ دنیایی یک عمل، انسان را راحت‌تر متقاعد و انگیزه‌مند می‌کند 📌انگیزه‌های دنیوی دین‌داری در آیات قرآن- ج۲ 🔘 کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن اکثراً در معنای «نتیجۀ اعمال ما در همین دنیا» است 🔘 در روایات وقتی می‌خواهند برای انجام یک کاری به انسان‌ها انگیزه بدهند، غالباً نتایج و آثارش را می‌گویند 🔘 اگر حوزۀ علمیه آثار حجاب و نتایج بی‌حجابی را برای مردم توضیح می‌داد، الان وضع حجاب در جامعه بهتر بود ✔️🇮🇷کانال‌‌محرمانه‌ عضو‌شوید @secret_ir
📌کدام روش مرسوم تبلیغ حجاب، نتیجۀ عکس می‌دهد؟ اولین وظیفۀ هر مبلّغ، شناخت صحیح دین و انسان است. وقتی یک مبلّغ نمی‌تواند تشخیص ‌دهد چگونه برای یک دستور یا آموزۀ دینی ایجاد انگیزه‌ کند، حتماً یا از دین شناخت درستی ندارد یا از مخاطب. مثلاً اگر بخواهیم بانوان را برای حجاب انگیزه‌مند کنیم، از کدام روحیه و گرایش آن‌ها به‌نفع حجاب باید استفاده کنیم؟ و کدام بخش دین پاسخگوی نیاز آنهاست؟ به عبارتی دیگر از کدام گرایش و علاقۀ آنها علیه گرایش به تبرج و بی‌حجابی باید استفاده کرد؟ برخی از «گرایش به مصونیت» برای حجاب استفاده می‌کنند که اتفاقاً در بسیاری اثر عکس می‌دهد، شاید استفاده از گرایش مهربانی و اینکه بی‌حجابی چه ضربه‌ای به دیگر خانواده‌ها می‌زند بیشتر بتواند آنها را برای حجاب و عدم تبرج انگیزه‌مند کند. ✔️🇮🇷کانال‌‌محرمانه‌ عضو‌شوید @secret_ir 📗 بخشی از کتاب «حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزه‌های علمیه» اثر علیرضا پناهیان
✍امام عصر (عج) فرمودند: براستى كه علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد و هيچ چيز از احوال شما بر ما پوشيده نيست و نسبت به لغزشهايى كه از شما سرمى زند شناخت داريم. 📗بحارالانوار ج 53 ص 175 °•کپی با ذکر آزاد است•° 🌿 🌿 @meeraj
🔴داغی صحرای محشر ✍روزی پیامبر اکرم(ص) یک درهم به سلمان و یک درهم به ابوذر داد. 1️⃣سلمان درهم خود را انفاق کرد و به بینوایی بخشید، 2️⃣ ولی ابوذر با آن لوازمی خرید. ⏺روز بعد پیامبر دستور داد آتشی افروختند. سنگی نیز روی آن گذاشتند. همین که سنگ گرم شد و حرارت و شعله‌های آتش در سنگ اثر کرد، سلمان و ابوذر را فراخواند و فرمود: 🌕«هر کدام باید بالای این سنگ بروید و حساب درهم دیروز را پس بدهید.» ◀️سلمان بدون درنگ و ترس، پای بر سنگ گذاشت و گفت: «در راه خدا انفاق کردم» و پایین آمد. ◀️وقتی که نوبت به ابوذر رسید، ترس او را فراگرفت. از اینکه پای برهنه روی سنگ داغ بگذارد و خرید خود را شرح دهد، وحشت داشت. 🌕پیامبر فرمود: « از تو گذشتم؛ زیرا حسابت به طول می‌انجامد، ‌ولی بدان که صحرای محشر از این سنگ داغ‌تر است». 📚پند تاریخ، ج 1، ص 190 °•کپی با ذکر آزاد است•° 🌿 🌿 @meeraj
🔴 دعای بعد از نماز برای امام زمان (عج) ✍آیت الله سید علی قاضی(ره): بعد از هر نماز حتما برای امام زمان (علیه‌السلام) دعا کنید وبدون دعا کردن برای آن حضرت از سجاده کنار نروید. °•کپی با ذکر آزاد است•° 🌿 🌿 @meeraj
✍آیت الله مجتهدی تهرانی «ره» : روزی در حرم امام رضا (علیه السلام) جوانی نزد من آمد و پرسید: اگر بخواهم زنگار دلم را پاک کنم ؛ باید چه کنم؟ گفتم دو کار : ① قرائت قرآن در سحر ② بسیار استغفار کردن °•کپی با ذکر آزاد است•° 🌿 🌿 @meeraj
✍پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : آدميزاد از زمانى كه خداوند او را آفريده است، هرگز با چيزى سخت تر از مرگ رو به رو نشده است. با اين همه، مرگ در قياس با بعد از آن، به مراتب آسانتر است. 📓 كنز العمّال :42209 °•کپی با ذکر آزاد است•° 🌿 🌿 @meeraj
هدایت شده از بصیر
🇮🇷 📝(۸) | دروغگویی های کم هزینه؟! 🍃🌹🍃 🔻سال گذشته یکی از نمایندگان مجلس در قالب ارائه گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، ادعا کرد ۹۴ هزار میلیارد تومان اختلاس شده ولی بعد از ارسال پرونده به قوه قضاییه، یکی از مسئولان قضایی اعلام کرد تخلف بوده، اما مبلغ اعلام شده برای اختلاس دروغ است. 🔸دیروز یکی دیگر از نماینده های مجلس اعلام کرد وزارت صمت به ۷۰ تا ۷۵ نماینده مجلس حواله شاسی بلند داده تا استیضاح وزیر منتفی شود و امروز روزنامه های زرد سیاسی به صف شدند برای پوشش آن و تسویه حساب‌های سیاسی مد نظر خود، البته یکی هم عکس پینوکیو را چاپ کرد! و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز خبر را تکذیب کرد. 🔹اما افکار عمومی چه؟ دروغ هایی از این دست توسط برخی نمایندگان مجلس، آیا اعتباری باقی می‌گذارد تا افکار عمومی به آنها اعتماد کنند؟ چرا دروغگویی در جامعه ما کم هزینه یا بی هزینه است؟ چرا از این دروغ پردازان سند مطالبه نمی‌شود؟ و اگر مطالبه شد و مدعی سندی ارائه نداد، چرا او رها می شود؟ چرا سارق مقداری پول را مجازات می‌کنیم، اما سارق اعتبار نظام و دزد اعتماد ۸۰ میلیون ایرانی را رها می کنیم؟ 🔺باید هزینه دروغگویان، خصوصاً آنانی که در لباس کارگزاری حکومت قرار دارند را بالا ببریم و رهایشان نکنیم. |
⛔️ سخن کیلویی 1⃣یکم. فکرکنید؛ در شرایطی که داد مردم از بیداد قیمت خودرو بلند است، خبر برسد دولت به مجلس خودروی شاسی بلند داده است تا در ازای این رشوه از خطای دولت چشم پوشی کند. حالا خشم اجتماعی را تخمین بزنید. فرض کنید بلافاصله هم خبر تکذیب شود؛ آیا فایده دارد؟ اساسا تکذیب دیده می شود؟  2⃣دوم. سخن کیلویی شنیدید؟ غرض خدای ناکرده طعنه و حرف گوشه دار نیست. کلام کیلوئی یک پرده زشت تر از کلام بی حساب و دیمی است.  سخن دیمی و بی حساب چیست؟ سخنی که مبنا ندارد و بدون سند است. اما کیلویی سخن گفتن، همان سخن بی حسابی است که گوینده به عواقب آن نیز بی اعتناست. نگاه نمی کند این حرف چه عوارضی دارد و چطور می شود آنرا جبران کرد. 3⃣سوم. این روزها حرف بی حساب و کیلویی در شبکه های اجتماعی فراوان است و وبالی است دامنگیر. چپ و راست هم نمی شناسد. اشتباه نشود؛ منظور رسانه های شیطانی نیست؛ آنها که کذاب اند و با دروغ جیره می گیرند. غرض آدم هایی اند که صفت کذاب بر آنها صدق نمی کند اما حرف بی حساب می زنند و کیلویی سخن می گویند. هرچه می شنوند و می بینند، بی درنگ توزیع می کنند. مثل آب خوردن آبرو می برند و ندیده و نشنیده قضاوت می کنند. چه بسیار روایت های بی حساب و کیلویی که در چرخه توزیع هیجانی، تبدیل به ابرروایتی ماندگار شده است. 4⃣چهارم. حرف بی حساب را می شود تکذیب و اصلاح کرد اما کیلویی سخن گفتن، الزاما با تکذیبیه جبران نمی شود. ضرر کیلوئی سخن گفتن تنها در نادرستی سخن نیست، در عوارض جبران ناپذیر آنست. یک وقت حرف غلط و بی سند می زنیم اما یک وقت با این حرف غلط آبرو می بریم. تکذیبیه مگر جبران بی آبرویی می کند؟ با این توضیح  حرف بی حساب از هیچ کس پذیرفته نیست اما خدا نکند آن هیچ کس، مسوول باشد. چرا؟ چون حرف بی حساب مسوول برخلاف افراد عادی، مصداق کیلوئی سخن گفتن است. 5⃣پنجم. حرف بی حساب را باید متناسب با "نادرستی سخن" برخورد کرد اما سخن کیلوئی را باید متناسب با "آثار نادرستی سخن" برخورد کنند. آثار کلام مهمتر از خود کلامست. اتهام گوینده اولی خبر غلط است و اتهام گوینده دوم تشویش اذهان عمومی و بهم زدن امنیت روانی. این مردم چه گناهی کردند که در دعوای سیاسی آقایان اینطور با روح و روان شان بازی شود؟  با این توضیح تکذیب ادعای نماینده مجلس در خصوص رشوه دولت کافی نیست، باید ذیل اتهام تشویش اذهان عمومی قهریه ورود کند. ✍محسن مهدیان