♨️ شکر بیپایان خدایی را که محبت شهدا و امام شهدا را در دلم انداخت و به بنده توفیق داد تا در بسیج خادم باشم. خدایا از تو ممنونم بیاندازه که در دل ما محبت سید علیخامنهای را انداختی تا بیاموزد درس ایستادگی را درس اینکه یزیدهای دوران را بشناسیم و جلوی آنها سر خم نکنیم.
📌 فرازی از #وصیت_نامه شهید مصطفی صدرزاده
🇮🇷#کانال_سیاسی
🇮🇷@siyasichanel
چرا در زیارت عاشورا لعن وجود دارد؟
یکی از گروههایی که در زیارت عاشورا مورد لعنت قرار گرفتهاند، کسانی هستند که نسبت به ظلمی که به امام حسین (ع) روا شد، سکوت کردند.
یکی از بخشهای مهم در زیارت عاشورا به لعن قاتلان، دشمنان و غاصبان حق امام حسین (ع) میپردازد و در این میان از بنیامیه به عنوان گروهی که مورد نفرین الهی قرار میگیرند، یاد میکنیم. در اینجا امکان دارد این شبهه برای عدهای ایجاد شود که چرا ما اجازه داریم انسانهای دیگری که به دلیل ظلمهای بزرگشان لعن کنیم؟ و یا آیا در میان بنیامیه افراد خوبی نبودهاند که ما در مجموع همه آنها را مورد لعن قرار میدهیم؟ پیدا کردن پاسخ سؤالاتی از این دست مستلزم آن است که مروری دقیق بر روایات رسیده از اهل بیت علیهم السلام داشته باشیم و همچنین آیات قرآن کریم را نیز مورد توجه قرار بدهیم تا بدانیم چرا با وجود گناه یک یا چند نفر از خانواده یا قبیله و شهری، همه افراد آن خانواده یا شهر مورد لعنت الهی قرار میگیرند.
چرا مردم راضی به ظلم لعن میشوند؟
میدانیم که ممکن است در هر گروه و قوم و خویشاوندانی، افرادی خوب و بد در کنار هم زندگی کنند و با این وجود ما در زیارت عاشورا وقتی دشمنان امام حسین علیه السلام را لعنت میکنیم، بر همه مردم بنیامیه لعنت میفرستیم و میگوییم «لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَیَّهَ قاطِبَهً». آیا این نوع لعن کردن به مفهوم لعن همه افراد بنیامیه، حتی افراد خوب آنها نیست؟
برای جواب دادن به این سؤال باید توجه داشته باشیم که خدای متعال در قرآن کریم وعده داده و فرموده است که: «وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى» به این مفهوم که هیچ کسی بار گناه دیگری را به دوش نمیکشد و هر کسی به دلیل گناهان خودش عقاب میشود، همان طور که پاداش اعمال هر کسی به خود او تعلق میگیرد.
پس خداوند هیچ کسی را به دلیل اینکه پدر یا برادر یا اقوامش گناهکار بودهاند، مورد توبیخ قرار نمیدهد و نه در این دنیا و نه در آخرت عذاب نمیشود. مگر اینکه انسان به نوعی در گناه دیگری شریک باشد یا از کار او راضی باشد و یا در برابر او سکوت کند و نهی از منکر را انجام ندهد.
نکته دیگر در این مورد این است که ما، انسانها تا زمانی که روی زمین زندگی میکنیم، خودمان را با اقوام و خویشاوندان خود میشناسیم و نسبت قبیلهای و فامیلی داریم. اما این در حالی است که در عالم معنوی هر کدام از ما به گروهی تعلق داریم که با آنها تشابه فکری، عقیدتی و عملی داریم. این مفهوم از آیات قرآن کریم و روایتها مشخص میشود. همان طور که در مورد ماجرای طوفان زمان حضرت نوح علیه السلام مشاهده میکنیم که خدای متعال به آن حضرت فرمود که این پسرت از اهل تو نیست. یعنی هرچند که او در عالم دنیا پسر حضرت نوح علیه السلام بود، ولی در حقیقت از اهل پدر خود نبود، چراکه تشابه فکری و عملی با آن حضرت نداشت.
بر این اساس منظور از اینکه بنیامیه را لعن میکنیم، افرادی هستند که از لحاظ فکری و رفتاری هماهنگ با قاتلان و ظالمان در حق امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا هستند. در این میان هر کسی که در طول تاریخ با آنها همراه شده و یا آنها را هم تأیید کرده، مورد لعنت قرار میگیرند. پس افراد خوب و نیکوکار و محبان حضرت سیدالشهدا علیه السلام به هیچ عنوان تحت این عبارت قرار نمیگیرند، چون آنها جزء گروه و اصحاب امام حسین علیه السلام قرار میگیرند.
لعن در قرآن کریم
آیا این نوع لعن کردن در قرآن کریم هم عنوان شده است؟
بله. نمونه آن را در ماجرای حضرت صالح علیه السلام مشاهده میکنیم. جایی که درواقع یک نفر از مردم قوم ثمود، شتر حضرت صالح علیه السلام را پی کرده بود، اما قرآن کریم همان گناه یک نفر را به همه آن مردم نسبت میدهد و میفرماید: «فَعَقَرُواْ النَّاقَةَ وَعَتَوْاْ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ وَقَالُواْ یا صَالِحُ ائْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِن کنتَ مِنَ الْمُرْسَلِینَ؛ فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُواْ فِی دَارِهِمْ جَاثِمِینَ؛ سپس ناقه را پى کردند و از فرمان پروردگارشان سر پیچیدند و گفتند: اى صالح! اگر تو از فرستادگان (خدا) هستى، آنچه ما را با آن تهدید میکنى، بیاور! سرانجام زمینلرزه آنها را فرا گرفت و صبحگاهان جسم بیجانشان در خانههایشان باقى مانده بود.»
در حقیقت، چون همه مردم ثمود به کار آن کسی که شتر حضرت صالح علیه السلام را پی کرد و به این کار راضی بودند و حتی در برابر آن نایستاده و نهی کردند، همه آنها خود را لایق عذاب کردند. به تعبیر حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام رضایت همه آنها بر گناه مشترک، همه آنها را مشمول عذاب و سرنوشت شوم مشترک کرد.
همچنین خدای متعال در قران کریم یهودیان دوران پیغمبر اکرم صلیالله علیه و آله را به خاطر گناه نسلهای قبل از آنها و پدران و اجدادشان مورد سرزنش قرار داده است، چون آنها به کارهایی مانند بتپرستی،
ظ
لم، تحر
یف کلام الهی و کشتن پیامبران خدا مشغول بودند. این افراد از عمل پدران خود اظهار پشیمانی نمیکردند بلکه به کار آنها راضی بوده و به آن افتخار میکردند. به همین علت خداوند متعال آنها را سرزنش فرموده است.
به همین علت است که همه بنیامیه را در زیارت عاشورا لعن میکنیم؟
همین طور است. چون در میان مردم بنیامیه گروهی بودند که به عمل گناه و ظلم یاران و خویشاوندان خود نسبت به حق امام حسین علیه السلام راضی بودند. حتی اگر آنها خودشان در روز عاشورا مقابل امام حسین علیه السلام نایستاده باشند، ولی چون نهی از منکر نکردند، اعلام برائت نکردند و یا به عمل آن افراد رضایت دادند، پس خود را مستوجب لعن کردند.
دقت کنید که در روایتی نوشته شده که در دوران امام محمد باقر علیه السلام فردی به نام سعد که از نسل عبدالعزیز بن مروان بود، به خدمت امام باقر علیه السلام رفت. در حالی که با صدای بلند گریه میکرد.
امام دلیل گریه او را پرسیدند و او عرض کرد: «چطور گریه نکنم وقتی من از نسل و باقیمانده همان درخت ملعون در قرآن هستم.» امام محمد باقر علیه السلام به او فرمودند: «تو از آنها نیستی، تو از ما و شیعیان ما هستی. آیا نشنیدهای کلام خدای تعالی را که فرمود: پس هر کسی که از من تبعیت کند، از من خواهد بود.»
با این وجود آیا پسر یزید در زیارت عاشورا لعن شده است؟
لعنهای زیارت عاشورا حتی شامل فرزند یزید، یعنی معاویه دوم، هم میشود. این در حالی است که در بعضی منابع نوشته شده او انسان خوبی بود و از اعمال پدر و اجداد خود اظهار برائت کرد.
این مورد هم جزء همان افرادی هستند که در از نظر اعمال و افکار خود در گروهی قرار میگیرد. البته در مورد اینکه معاویه دوم، فرزند یزید، لعن شده یا نه باید زندگی او را شناخت، چون خدای متعال هم به اعمال هر کسی جدا از حضور در خانواده و شهری نگاه میکند. این که پسر یزید بعد از مرگ پدرش به حکومت رسید، اما خیلی زود از حکومت کناره گرفت و آن را حق خودش ندانست، رفتار خوبی بود.
چون او به درستی متوجه شده بود که این حکومت غصب حق ائمه اطهار علیهم السلام است. اما در هر صورت ما نمیدانیم که آیا او تمام شرایط توبه را به جا آورده بود یا خیر. یعنی حکومت را به صاحبان آن یعنی امام سجاد علیه السلام تسلیم کرد یا نه.
نتیجه تشابه فکری با ظالمان
در مجموع لعنهای زیارت عاشورا به افرادی میرسد که از لحاظ فکری جزء دشمنان اهل بیت علیهم السلام هستند و خدا به حال افراد آگاه است که هر کسی لایق لعن است یا خیر.
اما ما در مجموع آنها را لعن میکنیم
درست است؛ ولی منظور لعن عمل و عاملان ظلم است، نه لعن خوبان. گروهی از بنیامیه واقعاً خوب و شیعه خالص بودند. افرادی مثل سعدالخیر، ابوالعاص بن ربیع یا خالد بن سعید بن عاص شیعه بودند. اما سران و بزرگان این قوم ظالمان بزرگی بودند. به همین دلیل از آنها با نفرین یاد شده است.
وقتی شرحهای نوشته شده بر زیارت عاشورا را میخوانیم به این نکته پی میبریم. به عنوان مثال میرزا ابوالفضل تهرانی شرحی بر زیارت عاشورا نوشته و در آن ثبت کرده که منظور از بنیامیه، آن گروه از فرزندان بنیامیه هستند که با ائمه اطهار علیهم السلام دشمنی و از ایشان نفرت داشتند. همچنین وقتی امام باقر علیه السلام در زیارت عاشورا واژه بنیامیه را به کار بردهاند، بعد از آن به افرادی مثل ابوسفیان، معاویه و آل مروان اشاره کردهاند تا معلوم شود منظور چه کسانی با چه افکاری هستند.
منبع: تسنیم
🔴 موج دوم جنبش فواحش دنبال چیست؟
⏪در موج اول که روسری رو کَندن
،در موج دوم چی رو میخوان بکَنَن ⁉️
اینکه فکر کنیم در موج دوم فقط دنبال خرابکاری و آشوب خیابانی هستند اشتباه است ، هدف اینها براندازی اجتماعی و فرهنگی است. وقتی در موج اول توانستند با ترساندن مسئولان خیابان ها را جولانگاه مشتی زن و دختر بیحجاب کنند ، حتما در موج دوم دنبال ترویج منکرات و گناهان کبیره بدتر ازین هستند...
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🛑شاید باور نکنید ولی مولا علی بزرگترین فعال محیط زیست در تاریخ بودند !
🔻امام علی(ع) 100 هزار هسته خرما معادل 60 صاع (اندازه یک بار شتر و حدود 180 کیلوگرم) را به صحرا برد.
حضرت فرمود: این هستههای خرما، 100 هزار درخت نخل هستند.
امیرالمؤمنین(ع) تمام هسته ها را کاشت
و از یک نخل آنها هم استفاده نکرد
امام محمد باقر علیه السلام (ر.ک: کلینی، کافی، ج5، ص 74):
🔻 بر اساس حدیثی دیگر (ر.ک: محدث نوری، مستدرک الوسائل، ج 14، ص 62):
امام علی(ع) در اطراف مدینه قناتها، چشمهسارها و باغهای متعددى احیا و احداث و وقف کرد.
چشمهسار «ابونیزر» و چاه «بغیبغه» از آن جملهاند.
وقف حضرت بر فقرای مدینه و در راه ماندگان بود.
✅ درسها:
1⃣ تا حد امکان بذرها و دانهها و هستههای در دسترس را به گیاه و درخت مبدّل کنیم نه به زباله.🌴
2⃣ کاشت انبوه و کلان باید در دستور کار مردم و حکومت باشد.🌳🎄🌾
3⃣ در کاشت درخت، اولویت با کاشت درختان میوه و مثمر است.🍇
4⃣ نوع درخت را متناسب با اقلیم منطقه انتخاب کنیم.🏝
5⃣ کشاورزی، همراه عدالتورزی باشد تا به مستضعفان و نیازهای واقعی جامعه، توجه عملی و بنیادی شود.👌
6⃣ امید به آیندهای بهتر، با مراعات حقوق زیستیِ نسلهای آینده و تلاشی مناسب و متناسب، حاصل میشود.🇮🇷
✏️سلمان بهجتی اردکانی
@feghhemohitezist
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ویژه نامه از کوفه تا شام !
🎙مصاحبه با زنی که پیکر دختر حسین بن علی را غسل داد:
❌️در حین غسل دادن، کبودیهای عجیبی روی بدن این دختر دیدم؛ ابتدا فکر کردم که او به مریضی خاصی مبتلا بوده؛ اما بعدا فهمیدم که این کبودیها، آثار تازیانهها و ضربههاي دشمنان است.
🎬 #بیداری_مدیا برای بیداری وجدانها👇
https://eitaa.com/joinchat/1631191141C7748daa5f6
🔴 از «ایستاده در قم» تا «ایستاده در اتاق»
🔹 یادم هست در اوایل شیوع ویروس منحوس کرونا در اواخر سال ۹۸، با اینکه این ویروس زودتر در شهرهای مختلف شیوع پیدا کرده بود ولی به دلیل اینکه پزشکان متدین قمی جرات به خرج دادند و بدون تعارف این شیوع را اعلام کردند باعث شد دشمنان و ضد انقلاب، به این بهانه قم هراسی شدیدی راه بیندازند.. چند روز بعد وقتی این طلبه جهادگر، همسر باردارش به همراه فرزند داخل شکمش در همان بیمارستانی که مشغول خدمت جهادی بود به رحمت خدا رفتند تراژدی عجیبی رقم خورد و عکسی از او منتشر شد که برای اینکه روحیه بقیه جهادگران به هم نریزد به گوشه ای رفت و مشغول گریه شد و بسبار پخش شد... فردای آن روز با اینکه وضعیت اصلا مناسبی نداشت برای تهیه مصاحبه پیش او رفتم و مصاحبه کوتاهی انجام دادم ولی عظمت کار و صبری که انجام شد باعث شد به این تیتر برسیم: ایستاده در قم...
🔹 حالا امروز کسی که رسماً ایام اغتشاشات برای جنبش نجس مهسا کوموله توییت می زد و دارای فساد مالی است و وزارت اطلاعات هم صلاحیت اش را تایید نکرده است به عنوان رییس اتاق بازرگانی و و یکی از ارکان گلوگاه اقتصاد کشور بر صندلی نشسته است و با این همه اعتراض هنوز کسی نتوانسته او را عزل کند و امروز روزنامه حامی جنبش ززآ برایش رپورتاژ می رود و تیتر می زند: ایستاده در اتاق...
🔹 آنکه «ایستاده در قم» بود با اینکه همه عزیزان زندگی اش را از دست داد ولی پابرجا در همان بیمارستان مشغول ادامه کمک به بیماران کرونایی شد ولی دیگری که حامی جنبش فواحش است و فساد مالی دارد همچنان با گردن کلفتی «ایستاده در اتاق» بازرگانی است ...
حجت احسان بخش
اشـــعـــار نــغـز از صــاحـبــان مـغــز
http://toghoz.blogfa.com/category/1/11-%D8%A7%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%BA%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%BA%D8%B2
پيامبر صلي الله عليه و آله:اِنَّ الغَضَبَ مِنَ الشَّيطانِ وَاِنَّ الشَّيطانَ خُلِقَ مِنَ النّارِ وَاِنَّما تُطفَأُ النّارُبِالماءِ فَاِذا غَضِبَ اَحَدُكُم فَليَتَوَضَّاْ؛
خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود،پس هرگاه يكى از شما به خشم آمد، وضو بگيرد.
[نهج الفصاحه، ح۶۶۰
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فاز جدید فتنه سوریه با میدان داری زنان
پیاده کردن سناریوی زن زندگی آزادی اینبار در سوریه
🔹یک زن معترض در السویداء می گوید ما برای برق و گاز اینجا تجمع نکردیم ، تجمع ما امتداد خیزش مردم کل سوریه از ۱۲ سال قبل تاکنون برای رسیدن به آزادی و رهایی از دیکتاتوری بشار اسد است!