🌸 نشان سال ۱۴۰۰🌸
🔺سال ۱۴۰۰، سال "تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها"
☑ @Khamenei_ir
🔴 سال 1400 و تعیین وظیفه ای برای همه!
♦️نام امسال تقسیم کار و تعیین وظیفه عمومی است:
🔺اگر میتوانی در مسیر تولید قدم بگذار؛
🔺اگر نمیتوانی، از تولید داخل پشتیبانی کن؛
🔺اگر آن هم نمیتوانی، حداقل با رأی درست در خرداد از مسیر تولید مانع زدایی کن!
✅در این جهاد همه(مردم و مسئولین) باید تلاش کنیم...
#تولید_پشتیبانی_مانع_زدایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕آقای ما دست از سر تولید بر نمی دارد!
حق هم دارد. شاه کلید رفع همه مشکلات و تحقق همه اهداف اقتصادی تولید است. رفاه با تولید، اشتغال با تولید، کنترل تورم با تولید، رفع فقر و محرومیت با تولید، پیشرفت اقتصادی با تولید، خنثیسازی تحریمها با تولید، اقتدار اقتصادی با تولید ...
در حقیقت یکی از مقدمات مهم شکل گیری تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان علیهالسلام «تولید» است ...
مانع پشتیبانی از تولید هم ساختار، مقررات و فرهنگ اقتصادی ناصحیح حاکم بر کشور است و شعار تولید محقق نخواهد شد مگر با یک انقلاب اقتصادی
انقلاب اقتصادی ۱۴۰۰
*♦️جمود بدتر از جهالت*
*🔸عالم واقعى هميشه به نادانى و جهل خود اعتراف دارد.*
*عالم واقعى بدون دليل چيزى را انكار نمى كند*
*و بدون دليل چيزى را نمى پذيرد.*
*عالم اگر جامد و مغرور بود عالم نيست.*
*🔹عالم اگر بى دليل چيزى را پذيرفت يا بى دليل چيزى را انكار كرد روح علمى ندارد،*
*او خزانه و انبارى است از يك سلسله فرمولها و اطّلاعات،*
*هر چه به او داده شده ياد گرفته و ضبط كرده است،*
*اما در روح خودش يك روشنايى و يك مقياس براى قبول و انكار وجود ندارد،*
*پس روحش روح علمى نيست.*
*🔸جمود كه بدتر از جهالت است عبارت است از روح ضدّ تحقيق،*
*عبارت است از حالتى كه مقدّسترين روحيّه را كه روحيّه تحقيق و كاوشگرى است از بشر مى گيرد.*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (امدادهاى غيبى در زندگى بشر، ج3، ص: 335-334- با تلخیص و ویرایش جزئی -*
@shajare_tayebe
🔰 مرور پیام نوروزی رهبر انقـلاب بـه مناسبت سـال ۱۴۰۰
🔺️ حضرت آیتالله خامنهای در پیام نوروزی، ضمن مرور حوادث سـال گذشته، سـال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها» نامگذاری کردند.
🔺️ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR نکات مهمِ پیام رهبر انقلاب را در این اطلاعنگاشت مرور میکند.
هدایت شده از حجت الاسلام دکتر هدایی تبریزی
✅حکایتی زیبا و خواندنی
✍مردی به نزد حلوا فروشی رفت و گفت: مقداری حلوای نسيه به من بده حلوا فروش قدری حلوا برايش در کفه ترازو گذاشت و گفت : امتحان کن ببين خوب است يا نه. مرد گفت:روزه ام، باشد موقع افطار حلوا فروش گفت: هنوز ۱۰ روز به ماه رمضان مانده ؛ چطور است که حالا روزه گرفته ای .مرد گفت: قضای روزه پارسال است.
حلوا فروش حلوايش را از کفه ترازو برداشت و گفت : تو قرض خدا را به يک سال بعد می اندازی قرض من را به اين زودی ها نخواهی داد . من به تو حلوا نمی دهم...!
✍ استاد فاطمی نیا:
گناهکار چند نوع است. عدهای گناه میکنند، بعد ناراحت و پشیمان میشوند. سوز و گداز دارند. توبه میکنند و هرگز فکر نمیکنند که روزی این توبه را بشکنند؛ اما دوباره میشکنند. دوباره، سه باره، ده باره. در حدیث داریم که این فرد اگر در تمام توبه شکستنها سوز و گداز واقعی داشته باشد، در نهایت بر شیطان پیروز میشود. اما اگر نه؛ دفعه اول سوز و گداز داشت، دفعه دوم کمتر، دفعه سوم کمتر و اگر برایش معمولی شد؛ او طعمه شیطان میشود. شدیدترین گناه، گناهی است که صاحب آن، آن را کوچک بشمارد.
◈
✍ #سخــــن_بــــزرگان
🌿 آیت الله بهـجت(ره) :
اولاً #عـلم تو اســتاد توست!
ثانیاً گناه نکن هرچه کهمیدانے
#عـــمل ڪن آنچه که نمیدانے
خـــداوند به تو مــےآموزد.
🌱[شفاعت حضرت ابوطالب علیه السلام ]🌱
🍃امام علی علیه السلام می فرمایند:
👈و اَلَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِيّاً، لَوْ شَفَعَ أَبِي فِي كُلِّ مُذْنِبٍ عَلَى وَجْهِ اَلْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اَللَّهُ
🍃قسم به کسی که محمد را به حق به پیامبری برگزید ، اگر پدرم ( حضرت ابوطالب ) در حق همه گناهکاران روی زمین شفاعت کند، خداوند میپذیرد.....🖇
📚الأمالي (للطوسی) ، جلد1 ،صفحه305
#عکسنوشته
#شفاعتحضرتابوطالب
#گنهکاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن هایی که عذاب قبر ندارند
به بهانه ی بعثت پیامبر مهربان مرور کنیم سیره اخلاقی ایشان را :
💚🍃
۱-هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت
۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد.
۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود.
۴-هرکه را می ديد مبادرت به سلام می کرد و کسی نتوانست در سلام بر او سبقت بگیرد
۵-وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمی کشيد.
۶-با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است.
۷-هرگاه به کسی مي نگريست به روش ارباب ها با گوشه چشم نظر نمی کرد.
۸-هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خيره نگاه نمی کرد.
۹-چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو.
۱۰-سکوتی طولانی داشت و تا نياز نمی شد لب به سخن نمی گشود.
۱۱-هرگاه با کسی، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد.
۱۲-چون با کسی سخن می گفت کاملا برمی گشت و رو به او می نشست.
۱۳-با هرکه می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت برنمی خاست.
۱۴-در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با ياد خدا.
۱۵-هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزديک درب می نشست نه در صدر آن.
۱۶-در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی مي کرد.
۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمی زد.
۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
۱۹-اگر در محضر او چيزی رخ مي داد که ناپسند وی بود ناديده مي گرفت.
۲۰-اگر از کسی خطايی صادر می گشت آن را نقل نمي کرد.