طرح دوستی با قاتل فرزند؛ از عبیدالله بن عباس تا حسینعلی منتظری
🔻🔻🔻
🔹مرداد ماه سال ۱۳۶۷ بود که آقای منتظری با چهار نفر از مسئولان وقت قوه قضائیه دیدار نمود، همان دیداری که انتشار صوت آن قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ سهم بسزایی را در رای آوری دوباره حسن روحانی داشت.
🔸در آن دیدار منتظری علی رغم حکم امام خمینی بر محاکمه و اعدام منافقین زندانیِ سر موضع، بکلی برخورد با منافقین را زیر سوال برد، آن هم با استدلال هایی که به فرموده حضرت امام خمینی دیکته شده خود منافقین بود؛ درباره این دیدار و مطالبی که در آن بیان شده است حرف برای گفتن بسیار است و پرداختن به آن در توان این مجال نیست، ولی بخاطر حسن مناسبت نکته ای کوچک از آن را بیان می کنیم.
🔹آقای منتظری در آن دیدار خطاب به آن چهار نفر از مسئولان قضایی می گوید:
«من بیش از شما از منافقین ضربه خوردم، چه در زندان و چه در خارج از زندان
فرزند مرا آنان به شهادت رساندند، اگر بنابر انتقام جویی باشد من بیشتر باید دنبال کنم...»
🔸این جملات از آقای منتظری یعنی اینکه اگر من با اعدام منافقین سر موضع، مخالف هستم، بخاطر غیر عادلانه بودن آن است و گرنه من بخاطر خون فرزندم هم که شده است هیچ گاه نمی توانم نسبت به آنها مسامحه داشته باشم.
🔹در وهله اول شاید این نکته فوق با توجه به شهادت شهید محمد منتظری بدست منافقین درست بنظر بیاید ولی قطعا کلیت نداشته و در مواردی قابل نقض می باشد؛ عبیدالله بن عباس پسر عموی پیامبر اکرم و امیرالمومنین و از یاران حضرت یکی از این موارد نقض است.
🔸عبیدالله بن عباس در زمان حکومت امیرالمومنین و از طرف ایشان والی یمن بود؛ در آن زمان معاویه برای نا امن سازی سرزمین های تحت حاکمیت حضرت گروه های تقریبا کوچکی از سربازان خود را به سمت این مناطق گسیل می داشت.
🔹در یکی از این حملات که در اواخر حکومت حضرت و به سرکردگی بسر بن ارطاه به یمن صورت گرفت، دو پسر عبیدالله در زمانی که خود او در یمن حضور نداشت به دست بسر بن ارطاه به قتل رسیدند.(ترجمه مروج الذهب، ج۲، ص۲۵)
🔸پس از شهادت امیرالمومنین، زمانی که امام مجتبی لشکر خود را برای مقابله با معاویه در نخیله گردآورده بود، همین عبیدالله را به فرماندهی سپاه منصوب کرد، اما عبیدالله با آنکه دو فرزندش توسط سربازان معاویه به قتل رسیده بودند، بسمت معاویه رفت و لشگر امام از هم گسسته شد؛ فوقع ما وقع.
🔹قطعا آقای منتظری بالاتر از آن زمانی که عبیدالله در رکاب امیرالمومنین مجاهده می کرد، نیست، پس اگر عبیدالله بن عباس با آن سابقه و جایگاه بر خون فرزندان خود پای نهاد و طرح دوستی با قاتل آنها ریخت؛پس، از منتظری هم بعید نبود که پای بر خون فرزند خود بگذارد و جانب منافقینِ قاتل را بگیرد.
🔸البته این سیاهه دیگر فایده ای بحال منتظری ندارد و حساب اعمال او امروز با خداوند است؛ ولی برای مدعیان دفاع از جبهه حق (همچون نگارنده این سطور) باید عبرتی باشد تا متوجه باشند که، انحراف از مسیر حق کاری به سابقه و جهاد گذشته افراد نداشته و ندارد.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
@shajare_tooba 🌿
به این میگن معجزه جهاد فی سبیل الله،
که کم کاری و خیانت برخی از هم لباسی ها
و نیز تبلیغات روانی دشمن رو می شوره می بره....
#کرونا
#جهادی
@shajare_tooba 🌿
غدیر است و به لب جز ذکر یا حیدر نمی آید
فراوانی انگور است و مستی سر نمی آید
غدیر است و به جز آوای ” اکملت ” نمی جوشد
غدیر است و به لب جز سوره ی کوثر نمی آید
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب
@shajare_tooba 🌿
سلام آقا محسن
سومین سال آسمانی شدنت مبارک...
خوشا به سعادتت قهرمان
از سه سال پیش تا به امروز ما از تو بسیار درس گرفتیم
اینکه می توان در چنگال شمر صفتان داعشی بود ولی صلابت خود را از دست نداد و حسرت ترس از مرگ را به دل قاتل خود گذاشت.
اینکه می توان به عنوان یک پاسدار گمنام با رسته زرهی در لشگر نجف اشرف بود ولی طوری مخلصانه عمل کرد، که شهادتت، کل ایران را متحول گرداند و رهبرت تو را حجت خدا بخواند.
اینکه می توان در هر حال انقلابی بود و از مسامحه و مجامله پرهیز داشت حتی اگر در اطراف خود برخی کسانی باشند که مخالف این نظر را داشته باشند و در وصیت نامه خود قاطعانه نوشت:
من به یقین رسیدم که امام خامنه ای نائب بر حق امام زمان است.
آقا محسن
تا قبل از شهادتت نجف آبادمان به نام دیگری معروف بود ولی خون تو آن را تغییر داد و نشان داد که انقلاب اگر ریزش دارد رویش هم خواهد داشت.
آقا محسن
شهادت تو به خوبی ثابت کرد که ملاک رستگاری سابقه و جایگاه نیست،
چرا که می توان آیت الله بود و برای انقلاب کتک هم خورد و سال ها درس ولایت فقیه داد ولی در آخر رهبرت با دلی پر خون برایت نامه بنویسد،
و می توان همچون تو طوری زیست و شهید شد، که رهبرت با بوسه بر تابوت، بدرقه ات نماید.
البته همه شهدا در محضر پرودگار عزیزند و نگاه ما و گمنامی یا شهرت در بین زمینیان، برای آنها تعیین جایگاه الهی نخواهد کرد
ولی تو برای ما مردم ایران بسیار خاص بودی
پس
«ای شهید، ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود بر نشستهای، دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز، از این منجلاب بیرون کش»
۱۸ مرداد ۹۹
@shajare_tooba 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج فیروز خدانگهدار
چقدر با این شعرت گریه کردیم.....
هرکه هستم م هرکه بودم بر کسی مربوط نیست
ور امام مهربانی چون رضا آورده ام
#حاج_فیروز_زیرک_کار
@shajare_tooba 🌿
و اینک بازگشت به عصر #استعمار....
🔹۵۷ هزار لبنانی از #فرانسه درخواست بدست گرفتن کنترل #لبنان را میکنند.
(یعنی بازگشت به مفاد قرارداد #سایس_پیکو بعد از #جنگ_جهانی_اول و فروپاشی عثمانی و اعطای قیومیت لبنان به فرانسه)
🔸کشتی جنگی انگلیسی برای کمک به مردم لبنان!؟ در #بیروت پهلو می گیرد.
پ ن: حالا می توان معنای #اصلاحات مورد نظر #مکرون را فهمید...
الهی
أَیْنَ فَرَجُکَ الْقَرِیبُ...
@shajare_tooba 🌿
کاریکاتوری که #شارلی_ابدو هرگز نخواهد کشید..
#اختصاصی
اقتباسی از کاریکاتور #مازیار_بیژنی
#لبیک_یا_رسول_الله
@shajare_tooba 🌿
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | حقه بازی
🔻رهبر انقلاب اسلامی: «بهانهی آزادی بیان برای محکوم نکردن جرم بزرگ اهانت به چهرهی قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است.» ۹۹/۶/۱۸
💻 @khamenei_ir
همین مونده بود که سینه چاکان #هاشمی_رفسنجانی #عدالتخواه بشن، که خدا رو شکر اونها هم شدند.
#بازی_عدالتخواهی
#سازندگی
@shajare_tooba 🌿
⁉️چند نکته ای درباره پیام امام خامنه ای برای مرحوم صانعی:
🔹اولا سیره حضرت آقا این بوده است که برای هر شخصیتی بالاخص اگر روحانی باشند و در انقلاب سابقه داشته باشند؛ پیام بدهند و جایگاه رهبری اقتضای این را دارد که برای چنین شخصیت هایی پیام صادر کنند و برای آنها طلب مغفرت کنند.
🔸ثانیا کمی دقت در عبارات حضرت آقا برای آقای صانعی این را روشن می سازد که این پیام اصلا عجیب نمی باشد
نیمه اول پیام فقط تسلیت به بازماندگان و شاگردان است و در نیمه دوم صرف بیان سوابق و مسئولیت های ایشان در دهه 60 است
در پایان هم عبارت
((امید است این همه مقبول درگاه احدیّت و موجب اعتلای مقامات اخروی ایشان باشد))
آمده است؛ بیان سوابق ایشان کاملا خنثی و بدون بار ارزشی است و عبارت آخر هم تشکیکی بیان شده است؛ حتی در قالب دعا هم بیان نشده است و حتی عبارت (این همه) به خوبی روشن می سازد که حضرت آقا درباره سوابق ایشان در زمانی که حتی در خط انقلاب بوده اند از لفظ خدمات استفاده نکرده اند؛ عبارتی(خدمت) که حضرت آقا حداقل برای سوابق قبل از انقلاب آقای منتظری در پیام تسلیت خود بکار برده اند.
البته آقا در پیام برای آقای منتظری در آخر به بیان اشتباهات وی پرداخته اند که با عبارت:
((در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفارهی آن قرار دهد.)) آمده است.
🔹حال کافی است که پیام امام خامنه ای برای آقای صانعی و منتظری را با پیام برای دیگر شخصیت ها و شاگردان حضرت امام و انقلابیون مقایسه کنید، بطور مثال آیت الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خوشوقت و آقای منتظری و صانعی؛ هر چهار نفر شاگرد امام خمینی بودند؛ با این تفاوت که دو نفر آخر هردو در کسوت مرجع تقلید(در بیان عامه) و صاحب رساله بودن از دنیا رفتند و از لحاظ مبارزاتی دارای سابقه سنگین تری بودند ولی پیام حضرت آقا برای آنها بطور واضح و علنی با پیام برای آقای خوشوقت و آقا مجتبی تهرانی تفاوت دارد.
پ ن: مرور چند مورد از پیام های سابق آقا برای شخصیت های مختلف خالی از لطف نیست:
حضرت آیتالله حاج شیخ محمد تقی بهجت
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=6915
آیتالله محمد مؤمن
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41753
حضرت حجتالاسلام والمسلمین حائری شیرازی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=38503
آیتالله حاج شیخ عزیزالله خوشوقت
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22070
حجتالاسلاموالمسلمین سیدمجتبی موسوی لاری
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22155
حجتالاسلام والمسلمین تسخیری
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=46270
آیتالله ابراهیم امینی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=45408
آیتالله حاج آقا مجتبی تهرانی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=21848
آیتالله حسین راستی کاشانی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=37733
آیتالله منتظری
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=8534
آیتالله طاهری اصفهانی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=22756
آیتالله حاج شیخ یوسف صانعی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=46459
نکته: تعابیر و القاب هرکدام از شخصیت های فوق برگرفته از سایت khamenei.ir می باشد.
@shajare_tooba 🌿
هدایت شده از روزنه
کروناز و #برجامیان!
گذری بر یک بام و دو هوای مدعیان #نواندیشی_دینی!
احمد هاشمی
[صفحه 1 از 2]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸از ابتدای شیوع کرونا در کشور رعایت کردن پروتکل های بهداشتی به یکی از چالشی ترین مباحث در بین حوزویان و مجامع دینی تبدیل شد، که علی رغم آنکه بنوعی همه گروه ها بر رعایت پروتکل ها تاکید داشتند، ولی در حدود و ثغور آن دچار اختلافات جدی بودند که نمونه بارز در بحث هایی که درباره برگزاری هیئت ها و عزاداری های محرم انجام گرفت، قابل مشاهده بود.
▪️بدون شک یکی از گروه های حوزوی که از ابتدای کرونا و در هر مناسبتی بطور موکد و تا حدودی افراطی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشتند، مرحوم صانعی، شاگردان و همفکران وی بودند که در کوچکترین تعارض ها بین مناسک دینی و مذهبی رعایت پروتکل ها را قاطعانه ترجیح می دادند، که مرور برخی از این مواضع، خالی از لطف نیست:
-اولین اقدام آقای صانعی در نیمه بهمن ماه 98 و قبل از ورود کرونا به کشور بود که در تذکری قبل از درس خود اینطور بیان می کند:
اضرار و تلف خود و غیر معصیت است و احتمال مریض کردن دیگران منجز است و عدم رعایت آن معصیت می باشد، پس لهذا کسانی که علائمی همچون سرماخودگی ویا تب و... دارند باید به دکتر مراجعه کنند و از حضور در مجامع خودداری نمایند.
در ادامه در تاریخ 5 اسفند هم ضمن اطلاعیه ای تاکید کردند که:
«بر همگان لازم شرعی و عقلی است که از حضور در اماکن و مجامع عمومی و مذهبی خودداری نمایند»
همچنین او در تاریخ 15 فروردین 99 هم ضمن استفتائی درباره روزه گرفتن در شرایط کرونایی این طور جواب داده اند که:
«چنانچه مکلف احتمال عقلایی بدهد روزه گرفتن موجب تشدید بیماری و یا احتمال بیمار شدن می گردد، روزه بر او واجب نمی باشد.»
در تاریخ 19 مرداد هم در استفتائی درباره عزاداری محرم با بیانی انکاری چنین می گوید که:
«آیا چنانچه شرکت در عزاداری ابی عبدالله و ائمه معصومین موجبات گسترش بیماری یا خطرات جانی برای خود شخص یا سایر افراد و یا ایجاد ضرر و مشقت برای کادر درمان گردد، آیا این گونه مراسمات تعظیم شعائر حسینی حسینی است و مرضی امام حسین می باشد، به نظر اینجانب رعایت هرچه که موجب پیشگیری از بیماری مذکور گردد واجب و لازم است.»
◽️علاوه بر مرحوم صانعی، مریدان و پیروان حوزوی ایشان هم در این ماجرا بسیار فعال بودند، و تندترین واکنش را #مسیح_مهاجری سردبیر روزنامه جمهوری انجام داد که در واکنش به صحبت های حسن روحانی درباره لزوم برگزاری مراسمات عزاداری در سرمقاله روزنامه جمهوری در تاریخ 5 مردادماه چنین نوشت:
«اگر جمع کردن میان عزاداریهای محرم و رعایت پروتکلهای بهداشتی امکانپذیر باشد، این تصمیم را باید ستود، ولی متأسفانه چنین چیزی امکانپذیر نیست....در چنین وضعیتی معلوم نیست چرا آقای رئیسجمهور توصیه اکید میکند عزاداریهای محرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود. پروتکلها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دستها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداریها وجود ندارد.»
🔸در همین راستا محمدتقی #فاضل_میبدی هم در 11 مرداد در توئیتی خطاب به روحانی چنین نوشت:
«از رئیس جمهور محترم تقاضا می شود، اینقدر بر برگزاری مراسم محرم اصرار نورزند، حرف خود را دست آویز متعصبان نکنند، پروتکل ها رعایت نمی شود...»
▫️محمد سروش محلاتی هم از دیگر مروجان مرحوم صانعی در سخنرانی شب اول محرم با موضوع «خطرپذیری و خطرگریزی در انجام مناسک مذهبی» به شدت با برگزاری مراسمات عزاداری به شکل سابق مخالفت کرد.
◽️حال با توجه به این مواضع صریح و علیرغم اعلام اولیه مبنی بر وصیت مرحوم صانعی مبنی بر عدم برگزاری هرنوع مراسم ختم و اجتماع مرتبط با فوت وی، سوال اینجاست که چرا مراسم خاکسپاری ایشان آن گونه برگزار شد؟
آیا حضور این حجم از جمعیت، در شرایط بحرانی کرونا، و در وضعیت قرمز قم، و آنهم بدون مراعات اولیات بهداشتی، باعث شیوع بیماری نمی شد؟ نکند کرونا در مواجهه با این حضرات، به #کروناز تبدیل می شود و یا اینکه این جماعت، به واسطه برخورداری از کرامت خاص، در مقابل این قبیل بیماری های مرگبار مصونیت دارند!؟!
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
کروناز و #برجامیان!
گذری بر یک بام و دو هوای مدعیان #نواندیشی_دینی!
[صفحه 2 از 2]
◾️وقتی طبق فتوای مرحوم صانعی وجوب روزه بخاطر احتمال عقلایی تشدید کرونا از میان می رود، یا مریدان ایشان برای تعطیلی مجالس حسینی بنهایت تلاش خویش را به کار می گیرند، چرا خود عامل نیستند و به برگزاری مراسم تشییع آنچنانی با وجود احتمال قاطع شیوع بیماری،اقدام می کنند؟
مریدان وی که بخاطر عزاداری محرم آنچنان نسبت به رعایت شدن پروتکل ها حساس بودند؛ چرا در روز تشییع استادشان این دغدغه را نداشتند؟
جناب مهاجری که در مردادماه آن سر مقاله را نوشتند چرا ادعاهای ماه گذشته خود را فراموش کرده و برخلاف آنچه که قبلا ادعا کرده بود در مراسم تشییع شرکت کردند؟
▫️البته در روز فوت مرحوم صانعی پسر ایشان رسما اعلام کرده بود هیچ گونه مراسمی برگزار نخواهد شد اما همزمان دفتر مرحوم صانعی محل آمد و شد و متراکم همفکران آنان شده بود.
مجلس ترحیم مرحوم صانعی در دفتر ایشان در فضای مسقف و محدود، در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید و حتی از حضار مختصر پذیرایی هم صورت می گرفت؛ با این حال اگر پروتکل های ستاد ملی کرونا را برای مراسمات عزاداری محرم را ملاک قرار دهیم؛ مسقف بودن مجلس ترحیم و پذیرایی در مجلس ترحیم و عدم مراعات فاصله گذاری و... بر خلاف این پروتکل ها بوده است.
از سوی دیگر اگر واقعا قصد بر عدم برگزاری هر گونه مراسمی داشتند، نبایست خاکسپاری ایشان به این شکل برگزار می گردید، چرا که برگزاری نماز ایشان در مسجد امام حسن عسگری با اعلام قبلی زمان و مکان آن در فضای مجازی و همچنین بدون هیچ محدودیتی در ورود به مسجد نشان از قصد دیگری دارد و آوردن آیت الله شبیری زنجانی(حفظه الله) در آن ازدحام خطر ابتلای ایشان به بیماری را برای دوستداران ایشان بشدت تقویت می کرد.
🔹طبق ادعای پسر ایشان که در روز فوت مطرح شد، احتمال داده می شد که مراسم اقامه نماز نهایتا در بیت ایشان بصورت محدود برگزار شود و پیکر مستقیما به قبرستان شیخان منتقل گردد؛ نه اینکه پیکر را قبل از اقامه نماز به حرم حضرت معصومه منتقل کرده و توسط جمع کثیری در حرم تشییع نمایند و تا کنار ضریح که چندین ماه است که نزدیک شدن به آن برای زائران ممنوع است، برده و پس از آن مراسم اقامه نماز و تدفین با آن تراکم انجام دهند.
◾️جالب اینجاست که برخی رسانه های همسو مانند روزنامه آرمان ملی برای توجیه ازدحام شرکت کنندگان در تشییع، تیتر زده: «با وجود تاکید بر عدم برگزاری مراسم بدلیل کرونا؛ سیل مردمی برای تشییع فقیه نواندیش»
روزی نامه آرمان در حالی چنین تیتر زده و ازدحام جمعیت را به گردن مردم انداخته، که اسامی چهره های مشهور اصلاحاتی و اعتدالی به طور گسترده در رسانه ها منتشر شده که نسبت نزدیک با متوفی نداشتند، و حضور گسترده و متراکم آنان در مراسم نشان از نوعی تصمیم جمعی برای برگزاری اجتماعی شلوغ در تشییع دارد.
به نظر می رسد این قبیل اقدامات و استفاده ابزاری از مجالس ختم و...، ریشه در ریزش پایگاه مردمی این جریان به دلیل ناکارآمدی شدید دولت روحانی دارد و لذا آنان با این قبیل صف آرائی ها، به دنبال القای برخورداری از محبوبیت اجتماعی هستند. امری که با ذات این قبیل مراسمات همخوانی ندارد و استفاده ابزاری محسوب می شود. با این وجود آنان نباید ازدحام غیرقابل دفاع روز تشییع، آنهم بدون مراعات پروتکل ها را به گردن مردم بیاندازند و این اقدامات با تاکید اولیه بر وصیت مرحوم صانعی مبنی بر عدم برگزاری مراسم نیز همخوانی ندارد.
▪️آقایان حسن خمینی، یاسر خمینی، احمد منتظری، مسیح مهاجری، قدرت الله علیخانی، سید ضیا مرتضوی، محمد سروش محلاتی، محمدتقی فاضل میبدی، سید سراج الدین موسوی، سید حسین موسوی تبریزی، هادی قابل، حسین عرب، مصطفی کواکبیان و محمد اسماعیل صلاحی(سرکرده فرقه دارویش که به دلیل نزاع داخلی هنوز نتوانسته خود را تثبیت کند) وو تعداد زیادی از حلقه مریدان آقایان منتظری و صانعی در مراسم تشییع حاضر بودند.
◽️روز بیست و سوم شهریورماه برای حامیان و پیروان مرحوم صانعی آزمونی سرنوشت ساز بود که تا صداقت خود را به اثبات رسانند، که البته عملکرد آنان در این روز خط بطلانی بر ادعا های پر طمطراق سابق بود؛ افرادی که با شعار نواندیشی دینی دور مرحوم صانعی گرد آمده بودند و در این راستا تلاش داشتند که در موضوعات مختلف خود را به روز نشان داده و همگام با یافته های علمی معرفی نمایند، اینبار نتوانستند انگاره های واقعی خویش را مخفی سازند و با پشت پا زدن به پروتکل ها، ازدحام کردند. این اتفاق نشان داد که وقتی چیزی بر طبق میل حضرات باشد دیگر ادعاهای سابق رنگ می بازد و چندان اهمیتی نخواهد داشت.
@rozaneebefarda
پرده اول:
سرمقاله روزی نامه جمهوری اسلامی(۵ مرداد ۹۹) بقلم #مسیح_مهاجری:
چرا آقای رئیسجمهور توصیه اکید میکند عزاداریهای #محرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود. پروتکلها طبق توصیه #وزارت_بهداشت عبارتند از زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دستها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداریها وجود ندارد....
پرده دوم:
جناب مسیح مهاجری در حال رعایت پروتکل های بهداشتی در تشییع جنازه شیخ یوسف #صانعی(۲۳ شهریور ۹۹)
#آزمون_صداقت
#تناقض
@shajare_tooba 🌿
جناب #صدرالساداتی هستند
هفته های گذشته دغدغه عدالتخواهی شون حکم می کرد که به آقای #پناهیان هجمه کنند
امروز هم احساس تکلیف کردند نسبت به اعدام #نوید_افکاری و هجمه به قوه قضائیه
قدیما میگفتند: اگر راست میگی پس چرا فقط طرف زن ها غش میکنی؛ حالا شده حکایت ما و این آخوند عدالتخواه که همه دغدغه هاش شده در راستای بی بی سی و امثال آن....
#بازی_عدالتخواهی
@shajare_tooba 🌿
هدایت شده از روزنه
💥 #حمله_به_حجاب؛ از #شبکه۴ تا #bbc!
🔹 شبکه ۴ به مدیریت #مسعود_معینی_پور از مسئولان پیشین #دفتر_تبلیغات و عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، رویکرد انتقادبرانگیزی را پیرامون برخی مسائل فکری و سیاسی و مذهبی درپیش گرفته است.
🔹 این شبکه خیرا با طرح مجدد موضوع چالش برانگیز #حجاب_اجباری که کلیدواژه ابداعی بیگانه است، موجبات هجمه ضدانقلاب به حجاب را فراهم آورده است.
معلوم نیست بعد از نهی صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون پرهیز از طرح این موضوع، متولیان شبکه با چه هدفی به طرح مجدد بحث پرداخته اند.
🔸پیشتر در دوران سردبیری معینی پور در نشریه #رسائل نیز طرح مناقشه برانگیز موضوع حجاب انتقاداتی را به دنبال داشت.
🔹گذشته از اصل طرح بحث، انتخاب میهمانان برنامه های شبکه۴ نیز قابل نقد و بررسی جدی است.
جناب آقای #مهدی_نصیری که اخیرا به واسطه کتاب #عصر_حیرت در محافل مخالفان داخلی(از تاجزاده تا فیرحی) مورد اقبال قرار گرفته، حتما گزینه مناسبی برای طرح بحث پیرامون موضوع حساس حجاب نیست.
@rozaneebefarda
السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ ، السَّلامُ عَلَیٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ
سپاهیان عمر بن سعد در روز عاشورا، همزمان با شهدای کربلا به درک واصل شدند.
قطعا همزمانی مرگ با ایام پر شرافت مذهبی و دینی، بنفسه برای کسی شرافتی ندارد.
در ثانی
برای کسی که در مصاحبه های مختلف به عنوان یک موسیقیدان به تقابل و دشمنی مذهب با موسیقی اشاره کرده است و به مذهب تاخته است، قطعا مردن در اربعین شرافتی نخواهد داشت....
#مرگ_شجریان
@shajare_tooba 🌿