eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
این رو ببین: افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) - مسجد و کانون فاطمیه اصفهان https://lahzenegar.com/tajallieazam_live/live
نرم افزار جامع آثار علامه حسن زاده آملی به صورت رایگان. هزینه نرم افزار دادن ۵ ستاره و نظر می باشد... اجبار نیست اما باعث ایجاد انگیزه برای ارتقاء آن است. فیلم محیط برنامه: https://www.aparat.com/v/yBIiR آدرس دریافت برنامه 👇 http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.seer.ganjine&ref=share
بخشی از بیانات حضرت آیت الله صمدی آملی در مسجد فاطمیه رزمندگان اصفهان در غروب۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۷: بی‌شک امواج خروشان ملت ما به زعامت و محوریت رهبری انقلاب "جریان سهم خواهی" از انقلاب را به حاشیه خواهد راند. انشاءالله خواهید دید که مردم ما فردا برای راهپیمایی تشریف می‌آورند. چرا؟ زیرا مدام جانشان، حقیقتشان، این حقیقت انقلاب را خواهان است، این ملت پشتیبان انقلاب است و در صحنه حضور دارد اما نه برای حمایت از کسانی که دزدی می‌کنند. بی‌شک حساب انقلاب، حساب نظام، حساب امام، حساب رهبری، حساب محوریت واحد این مردم جدا از حساب سهم‌خواهان از بیت المال است. این تجمع ۲۲ بهمن برای پیامبر و اهل بیت است، برای امام زمان(عج) است. اگر ما و مدیران نظام آبرویی داریم برای امام زمان(عج) است، ۲۲ بهمن برای امام زمان(عج) است، برای حضرت فاطمه(س) است، نه برای اصلاح‌طلب است و نه برای اصول‌گرا. نه برای هیئت خواص. همه نخبگان سیاسی سهم‌خواه از کاروان انقلاب عقب افتاده‌اند. کاروان انقلاب بدون توقف دارد می‌رود، خود را باید برسانید، کاروان انقلاب در ایران یعنی کاروان محمد صلی الله علیه و آله. ایران یعنی ایرانِ فاطمه(س)، ایران یعنی ایرانِ حسین بن علی(ع)، ایران یعنی ایرانِ امام زمان(عج). این کاروان انقلاب اسلامی در حرکت است و در محضر حضرت بقیه الله(عج) است، هر شخصی عقب افتاده است خودش را باید برساند. انشاءالله! و همه بدانند تا مطهر نباشند به این کاروان راهشان نمی‌دهند. فردا ۲۲ بهمن است و کاروان انقلاب می‌خواهد برود، و این مسیر انقلاب به شخصی خاص وابسته نیست. فردا به عنوان مثال مردم اصفهان در این مراسم حضور می‌یابند، این حضور برای اصفهان و شهرشان نیست، بلکه برای ایرانِ محمدی(ص) می‌آیند، برای ایرانِ فاطمی(س) می‌آیند، برای ایرانِ حسینی(ع) می‌آیند، برای ایرانِ خمینی(ره) می‌آیند، که خودش را فدای ملت کرده بود، هرچه آبرو داشته است برای این انقلاب گذاشته و همه سختی‌ها را متحمل شده بوده، لذا در اواخر عمر خود در وصیت‌نامه فرمودند: من با دلی آرام، قلبی مطمئن، روحی شاد و ضمیری امیدوار از بین شما می‌روم. امام چرا چنین آرام سخن می‌گوید؟ چون مردم ایران را می‌شناسند، این کاروانی که ملت و امام به راه انداخته‌اند، کاروان حقیقت است، کاروان فهم است، کاروان شعور است، کاروان انسانیت است؛ و لذا کسانی که به دور امام راحل بوده‌اند و عقب مانده‌اند خود را برسانند، اصول‌گراها، اصلاح‌طلب‌ها و هر شخصی و گروهی که از این کاروان عقب مانده است، خود را برساند، هر شخصی که آلودگی مالی و هر دسته از این امثال آلودگی را دارد خود را تطهیر کند و به انقلاب برساند، این انقلاب، انقلاب طهارت و پاک شدن است.
💠 حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم 🇮🇷 راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷
الهی، دل چگونه کالایی است که شکسته ی آن را خریداری و فرموده ای: «پیش دلْ شکسته ام» . الهی نامه @shakhehtoba
انسان موجود ممتدي است که یک سویش بر فرق فرش و جانب دیگرش در بطنان عرش است در هر عالم پا بر فرق آن عالم می گذارد و تا ماورای عقل پيش میرود و تمام عالم بسان بدن او می شوند و او به منزله نفس ناطقه و روح عالم است که:حق جان جهان است وجهان جمله بدن و این عبارت معناي آیه(انا لله و انا الیه راجعون)را تامين میکند حقیقت انسان در قوس نزول از حق متعال تنزل يافته است و نطفه انسان در قوس نزول عصاره و زبده عالم است که در قوس صعود می تواند آنچنان عروج وجودي وصعود تکاملی یابد که عالم صورت عيني او و قرآن صورت کتبی او شود (بخشي از کتاب شریف عصاره ی عالم) @shakhehtoba
علامه حسن زاده آملی : اگر جان همت داشته باشد، کار برای بدن دشوار نمی شود. اگر بدن تنبلی میکند، بخاطر آن است که روح نشاط ندارد. @shakhehtoba
هرکسی سفره خود و مهمان سفره خود است.و بعبارة اخری: هر کس زارع و مزرعه خودش است و نیّات و علوم و اعمالش بذرهایش . بنگر تا در مزرعه خویش چه کاشته ای، که علی التحقیق علم و عالم و معلوم و عمل و عامل و معمول اتحاد وجودی دارند و آن تویی.در قول حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم: الدنیا مزرعة الآخرة و در کلام جناب وصیّ علیه السلام به حارث همدانی: با کسی همنشین هستی که او را دوست داری حضرت علامه حسن زاده آملی روحی فداه /هزار و یک نکته/ نکته 566/ ص318 @shakhehtoba
حضرت آیت‌‌الله صمدی آملی (رزمنده هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در عراق و سوریه) در گرامیداشت شهدای والفجر هشت- شهرستان آمل: " مردم ما قدر برکاتی که از ناحیه رزمندگان ما ایجاد شده است را باید بدانند و الحمدالله می‌دانند. ما به شما مردم ایران تبریک می‌گوییم که در سراسر کشور برای ۲۲ بهمن امسال، واقعاً خلوص و صفای همان ۲۲ بهمن سال ۵۷ را به ظهور رساندید، مردم ایران انصافاً قدر دان خون شهدا، زحمات امام راحل، و زحمات مقام عزیز رهبری هستند. جناب رهبری منشور و بیانیه‌ای جهانی را در روز قبل منتشر کردند و توسط صدا وسیما قرائت شد. به لطف الهی، ما آماده می‌شویم برای فتوحات در سطوح بالاتر، البته که دشمن آرام نمی‌نشیند، چنان که در شب قبل دشمن خبیث به اتوبوس رزمندگان اسلام لشکر امام حسین اصفهان، با یک دستگاه ماشین مملو از مواد منفجره در جاده خاش به زاهدان حمله می‌کند و ۲۷ نفر از عزیزان رزمنده به درجه رفیع شهادت می‌رسند، که این انتقام دشمن، از روز حضور حماسی مردم عزیز ما در ۲۲ بهمن ماه بوده است. این منشور و بیانیه جهانی، به نظر اینجانب هم متن است و هم شرح. لذا اصلا نیازی به تفسیر دیگران نخواهد داشت، چرا که تفسیر مفسران همیشه مصادر کننده بوده و غالباً مفسرین هرگاه بخواهند بیانات حضرت امام ره و جناب رهبری را تفسیر بنمایند، معمولا مصادره به فهم یا مطلوب خویش می‌کنند. لذا متن به لطف الهی گویا و جامع است، در متن هم از چهل سال گذشته گفته شده و هم از طاغوت و ریشه‌های طاغوتی و هم از آینده کشور. خطاب جناب رهبری در متن منتشر یافته، به جوان‌های کشور بوده است، مبنی بر این که جوانان، وارث چهل سال گذشته و انشاالله مُوَرِّث چهل سال آینده هستند. بنا بر این متن گویا است و نیاز به شرح و تفسیر ندارد، لذا پیشنهادی به صدا و سیما می‌دهیم این است که: "نیایند متن را تفسیر کنند، زیرا که در متن از عبارات سنگین فلسفی، عرفانی و کلامی استفاده نشده است و عبارات، عباراتی هستند که در عین حالی که وزین هستند، قابل فهم هم هستند. صدا و سیما باید بیاید جمله به جمله متن آقا را در این بیانیه جهانی با مستنداتی که در نیم قرن جنایات دوره پهلوی وجود دارد نشان دهند، تا مشخص شود که چگونه در عصر پهلوی وطن‌فروشی و ناموس‌فروشی و ده‌ها خیانت دیگر صورت گرفته است. با یک مقایسه مستند دوره پنجاه ساله پهلوی و چهل ساله انقلاب نشان دهند که وقتی دست اجانب کوتاه شد و جنایات مصیبت‌بار پهلوی پایان یافت مردم چه رشدی در این کشور ایجاد کردند و علیرغم تمام کارشکنی‌های طاقت‌فرسای چهل ساله دشمنان علیه انقلاب، این مردم بسیار موفقیت داشتند. نکته اساسی در ساخت این مستند محوریت قرار دادن ذائقه نسل جوان به عنوان مخاطب اصلی منشور جهانی رهبری انقلاب است. چرا که این نسل نه شاهد جنایات پهلوی بوده و نه شاهد سیر مشکلات و توطئه‌های دشمنان علیه ملت و نه شاهد تلاش و رنج پدرانشان در ایجاد و خلق موفقیت‌های دو دهه نخست تا حال. جوانان عزیز این همه توفیقات و عبور از خطرات چهل ساله از توسلات مردم به وجود مقدس حضرت زهرا (س) و عنایات ایشان به مردم است. جوانان نسل نوظهور ایران عزیز ! به لطف الهی و عنایات امام عصر(عج) سرنوشت چهل ساله دوم کشور، منطقه و هسته مرکزی مقاومت را بایست شما برای سلطه‌گران دیکته نمائید. به فضل الهی آینده از آن شماست
 عظمت دفتر وجود علم و عمل انسان سازند، هر یک از ما باید مراقب و مواظب خود بوده باشد، که چگونه دارد در شب و روز خود را می سازد.  جناب برهان الموحدین و قدوة العارفین علی امیر المومنین، در کوفه جوانی را می بیند که به خواندن تصنیف های هرزه و آلوده سرگرم و دل خوش است، امام به او فرمود:داری به چه چیزهایی دفتر وجودت را پر می کنی؟ 245) مجموعه مقالات، ص 36. @shakhehtoba
سوالات ناکر و نکیر شیخ اجل مفید در اوائل المقالات گفته است:اخبار صحیح از پیامبر آمده است که ملائکه بر کسانی که در گورند نازل می شوند، پس از ادیان ایشان می پرسند، و الفاظ اخبار در این باره متقاربند. در برخی از آنها آمده که دو فرشته خدای تعالی هبه نامناکر و نکیر بر میت فرود می آیند و از پروردگارش و پیامبر و امامش می پرسند، پس اگر به درستی جواب داد وی را به فرشتگان نعیم می سپرند، و اگر پاسخ درست نداد به فرشتگان عذاب تسلیمش می کنند. در برخی اخبار فرمودند:اسم آن دو فرشته ای که بر مومن فرود می آیند، مبشر و بشیر است. و در برخی فرمودند:دو فرشته ای که بر کافر فرود می آیند ناکر و نکیرند؛ زیرا وی انکار حق کرده و آنچه را آن دو فرشته آوردند انکار می کند و از آن بدش می آید. و علت این که دو فرشته مومن مبشر و بشیر نامیده شده اند، این است که آنها از خدای تعالی به رضا و ثواب دائم بشارت می دهند، و این دو اسم لقب آنها نیست، بلکه عبارت از کار آنهاست. عیون مسائل نفس و شرح آن، ج 2، ص 514 و 515. @shakhehtoba