eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
abufazael-Erfan-fossooss-113 (1)_۲۰۲۴_۰۶_۱۲_۰۵_۱۷_۳۷_۳۵۵.mp3
2.93M
فايل صوتي : حضرت علامه حسن زاده آملي 🔹راه یکی بیش نیست که احدی است و طریق همه انبیاء یکی است 🔹تا ما توحد وجودي پيدا نكرديم نمي توانيم به عالم اله و معارف و حقايق ارتباط پيدا كنيم 🎤 سلسله حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) لطفا در نشر حداکثری این مطالب ناب معرفتی و عرشی همراهی بفرمایید🙏 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️دستورالعمل خودسازی از حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) : ۱_ درآمدن از کدورات مادی و زنگارها و حجابها و تعلقات عالم مادی ۲_ نشاندن بذرهای علوم و معارف و طهارت در مزرعه جان ۳_ تاکید و دقت در انجام محاسبه اعمال ۴_ تشدید و رعایت حضور و مراقبه الهی در همه حالات ۵_ تمثل یافتن این صور ملکوتی در نفس انسان چه در خواب و بالاتر در بیداری ۶_ همنشین شدن و حشر و نشر با ملکوت عالم ، ملائکة الله و ماوراء عالم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید ذکر لینک 🙏💢
إلهی، دو، وجود ندارد و یکی را قُرب و بُعد نَبُوَد. فراز ۵۵ @shakhehtoba
ترجمه‌ جزء #آیه_۳_۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅️ الحجه 🍃در روز عزیز و گرانقدری قرار داریم که در روایات و ادعیه مربوط به این روز در آسمانها و در زمین نامیده شده است .در این روز سادات به همه ما فخر دارند که جد اعلی بزرگوارشان با انتصاب شایسته الهی به عنوان پیامبر گرامی اسلام زمینه شده است دینی که از شروع شد و تا زمان پیامبر گرامی اسلام به اوج عظمت خود رسید در این روز نورانی در مسیر اکمال خود قرار گرفته است. 🍃این نعمت الهی (امامت) که بزرگترین شی گرانبهای خداوند متعال است ، حضرت حق آن را از زبان همه انبیا و در مرتبه نهایی از سوی پیامبر گرامی اسلام به همگان القا کرد که در روز غدیر به وصایت امام علی(ع) رسیده است. 🍃روز در طول تاریخ بشریت،برنامه ای ارزنده برای است، این روز همان است از این رو ضرورت دارد در پاسداشت آن کوشا باشیم. پیامبر گرامی اسلام امر معرفی امام علی(ع) را نگه داشت تا در روز هجدهم ذی الحجه این کار را انجام دهد که اگر صورت نمی گرفت به مانند آن بود رسالت خود را انجام نداده است. 🍃اگر پیامبر گرامی اسلام می خواست کار ابلاغ را در ایام حج صورت دهد یکی از لطایفش به سبب آن سوی عالم است که مربوط به آسمانهاست و در سیر نزولی که است مربوط به این سوی عالم است. ✅️ ، گرامی اسلام بوده که این برادری از قبل و در آسمانها نیز بسته شده است. هر پیامبری می خواست برای خود، تعیین کند این کار را در صورت می داده که نشانگر نقش روز هجدهم ذی الحجه در تعیین وصایت است.هرکسی برادر پیامبر شود وصی ایشان است.ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه شود که مترتب بر است. 🔸️از این جهت، خودِ روز هجدهم ذی الحجه به عنوان ظرفِ ظهورِ یومِ عهدِ موعود در نشئه طبیعت، موضوعیت دارد که پیامبر گرامی اسلام فرمود همه زائران در منطقه غدیر حضور پیدا کنند تا ابلاغ پیام به امام علی(ع) داشته باشد. درحالیکه در چند روز پیش از آن در ایام حج همه مردم جمع بودند و به ظاهر شرایط آماده تر بود ولی باید آن در این نشئه فرا برسد که همان روز هجدهم ذی الحجه است 🔸️در بخشی از خطاب به جناب رسول الله آمده : "...وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ" یعنی خداوند تور را از گزند مردم( ناس) حفظ می کند. هر نقطه ای پای به میان آید خطرناک است و باید توجه و مراقبت شایسته ای صورت گیرد که آخرین کلمه قرآن کریم نیز به ناس ختم می شود. ✅️ استاد صمدی آملی در روز عید غدیر سال 1395 ( 30 شهریور) مسجد امام حسین (ع) آمل 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
1_5683369043.mp3
13.39M
🔰 فایل صوتی افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 👈 مراسم روز عید سعید غدیر خم 🔷 تاریخ: 1402/4/16 💠 مکان:شهر امامزاده عبدالله(ع) آمل 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
🏵 نسبتِ واقعه ی غدیر با حجّ تمتّعِ نبوی؛ نسبتِ کریمه ی اِنّي جَاعِلٌ فِی الْارضِ خلیفة است با واقعه دحوالارض! 🌺 گویا که پیغمبر اکرم در آن حجّ اوّل و آخر به تمامی مسلمان حاضر در مکّه مکّرمه اِنّی جَاعِلُ فِی الحَجِّ خلیفة را سر داده اند !! 🌸 و قصد و غرض اصلی خود را از انجام این واجب در قالب این کلام ابراز نموده اند. به تعبیر دیگر می توان گفت جَعل خلیفه ی اوّل حق متعال (آدم علیه السلام) و جَعل خلیفه ی بلافصل حضرت خاتم انبیاء(ص) (امیرالمومنین) هر دو در دامن یک حقیقت قرار گرفته اند 🌷 در این معنی بجوی سِرّ تولد حضرت وصی علی(ع) را در داخل خانه کعبه فافهم....🌷 🌻 به همین وِزان معنی اشارت دارد آنکه در زبان اهل بیت(ص) حضرت وصی را به آدم اولیاءالله می خوانند، چرا که بین آن خلیفه و این خلیفه مشابهت و مناسبت بسیاری برقرار است. 🌼 و این سنخیّت آنجا به نهایت می رسد که هر دو خلیفه پس از انتساب الهی، مبتلا به کبر وحسادت و شیطنت ابلیس وابلیس صفتان می شوند. پیرامون اسرار حج وتجلی اعظم ، ص ۱۴۵-۱۴۶ ✅ استاد صمدی آملی ✅️برگرفته از کانال طهورا 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
43.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
#بیانات_علامه_حسن_زاده_آملی_ره #غدیر 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat
بارها به عرض رساندم؛ و بر این حرف خودم متصلبم به این معنا که یک امر بیِّن و روشنی است و ما که سر جنگ با کسی نداریم، در بیان حقیقت و مثلا چیزی آدم عایدش شده، می‌داند، می‌فهمد که با بندگان خدا دعوا که نداریم. بنده بر این عقیدت‌ام که می‌گویم: اکر حضرات امامیه جوامع روایی‌شان را بگذارند کنار، کافی نباشد، بحار نباشد، این‌ها را بگذارید کنار، همان جوامع روایی حضرات عامه برای اثبات حقانیت مذهب امامیه کافی است. از آن اولش وصی را گرفته تا قائم آل محمد را (صلوات الله علیهم اجمعین) بله که (لولا) هیچ چی نباشد درباره‌ی حضرت وصی مگر یوم الغدیر. کافی است دیگر، مگر می‌خواهند،چه می‌خواهند؟ چه می‌خواهد انسان، انسان بی‌غرض و بی‌مرض که می‌خواهد رشد عقلی پیدا کند و انسان کامل می‌خواهد و یک حجت‌الله، خاتم انبیاء او را معرفی کند که هذا، چه می‌خواهد؟ مگر این‌که مثلا چه عرض کنم، یک آدم بی‌چاره‌ای باشد. لولا، ادله‌ی آن همه‌ای که نوشته شده، همین یک غدیر بوده باشد، کافی است، علاوه بر این‌که این‌همه هست. درباره‌ی تعیین وصی، و مَن اظلمُ علی الله و علی رسول الله به این‌که، یفتری علیهما، که رسول الله از این نشئه رخت بر بست بدون تعیین وصی، و مردم را به قول شیخ در شفا به تشاعب، به تشاهب به تشقق به دعوا به نزاع به فتنه، اصلا پیغمبر آمده فتنه برپا کند، بیندازد مردم را به جان هم‌دیگر. خب ایشان اگر وصی تعیین می‌کرد، قال و قیل نبود دیگر، دعوا و نزاع نبود دیگر، این‌همه به قول شهرستانی در "ملل و نحل‌"اش، می‌گوید: آن فتنه‌ای، آن خون‌ریزی، آن گرفتاری که در امامت پیش آمده، در هیچ مسئله‌ای پیش نیامد و این‌همه زیر سر این یک فتنه است که پیغمبر تعیین وصی نکرد. و به قول شیخ اگر تعیین وصی باشد، دیگر تشقب نیست، تشاقب نیست، کشمکش نیست، تشاجر نیست. و پیغمبر، این‌ها را نمی‌دانست؟ حالی‌اش نمی‌شد؟ نعوذ بالله و خداوند چنین کسی را به مقام ختمی فرستاد برای همه. امر روشن است، حرف، حرف دو دوتا چهارتا است، و اگر چنان‌چه امامیه حرف‌های‌شان را کتاب‌های‌شان را کنار بگذارند، کتاب حضرات عامه در اثبات مدعای امامیه، مطلقا در شئون اصول دین‌داری‌شان کافی و حجت است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور واقعه غدیر خم فراموش شد ؟! حجت الاسلام والمسلمین قرائتی
تاریخ مطلب: ۱۳۹۴/۰۷/۲۴ استاد صمدی آملی: ولایت علی (ع)، قبل از غدیر محقق شده بود مسئله خلافت علی (ع)قبل از  غدیر محقق شده بود حدیث منزلت، در جنگ تبوک صادر شد هنگامی که رسول الله  برای جنگ تبوک می­ رفتند و مدینه برای این جنگ خالی بود و احتمال حمله­ ی دشمن به مدینه بود. پیامبر،علی را به جای خود در مدینه به جانشینی گذاشت و صلاح دید که خود به جنگ برود. ایشان هنگامی که امام علی را جانشین قرار داد، فرمود:  یا علی! أنتَ مِنِّی‌ بمَنزِلَةِ هَارونَ مِن‌ مُوسَی‌ إلا أنَّه‌ لانَبیَّ بَعْدی‌ تو برای من  به منزله هارون برای موسی هستی، به جز آن که بعد از من پیامبری نیست. من هم اینک تو را به عنوان جانشین انتخاب کردم و تو باید در مدینه بمانی. مسئله­ ی خلافت امیرالمومنین، فقط مربوط به غدیر نیست. غدیر تنها، بیان ظهورش، نسبت به این خلافت است.  خلافت، قبل از غدیر محقق شده بود؛ برای این که جنگ تبوک مربوط به قبل از غدیر است.  غدیر مربوط به سال دهم هجری و دو ماه قبل از رحلت پیامبر بود. 18 ذی الحجه در غدیر، پیامبر علی را به عنوان جانشینش معرفی کرد و در 28ماه صفر وفات کرد. اما جنگ تبوک مربوط به سال­ های نخستین هجری است.در آن جا پیامبر به علی فرمود که تو بعد از من در مدینه بمان .من به جبهه می روم. شما جانشین من در مدینه باش.چرا؟ چون که  أنتَ مِنِّی‌ بمَنزِلَةِ هَارونَ مِن‌ مُوسَی‌ إلا أنَّه‌ لانَبیَّ بَعْدی‌،  برای این که نسبت تو به من، مانند نسبت هارون به موسی است؛ چرا که هارون به نص قرآن، خلیفه موسی شده بود در زمان حیاتش. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از خاموشى گفتار زايد و از انديشه كردار لذا در ديوان راقم آمده است كه:   مهر دهن كليد دل آمد بگفت پير         حاشا گمان رود كه ترا اين مقاله چيست‏ 📗 نکته 623 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
ترجمه‌ جزء #آیه_۱۲_۲۰
1_5650054830.mp3
21.52M
🔰 فایل صوتی افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 👈 مراسم عصر روز عید غدیر خم 🔷 تاریخ: 1402/4/16 💠 مکان: خوشواش 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
✅️ مخالفت و بهانه جویی در دلالت حدیث غدیر بر امامت ✍ جناب علامه‌ی شعرانی در ترجمه و شرح بر تجرید جناب خواجه می‌‌فرمایند: 🔹️ "حدیث غدیر، دلیل نصب امیرالمؤمنین علیه السّلام است به خلافت، و بر دیگر احادیث و روایات بر حسَب عادات و رسوم مردم از جهات بسیار رجحان دارد؛ 🔹 زیرا که احادیث دیگر، در حضور نمایندگان همه‌‌ی طوائف مسلمین نبود و این حدیث در جایی صادر گشت که از هر طائفه، گروهی به حجّ آمده بودند و حضرت پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) آن را به گوش همه رسانید. و آن، دلالت روشن دارد بر عنایت خدا و رسول (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به امری بسیار مهم و عظیم؛ 🔹️ و دیگر آن که، آن خطبه را هنگام جدا شدن قوافل از پیغمبر و حجّاج مدینه فرمود و سخنِ آخرین، بهتر در یاد شنونده می‌‌ماند و اگر در مکّه و مِنا به این امر تأکید می‌‌‌فرمود، مطلب ولایت با دیگر مطالب آمیخته می‌‌گشت و در ذهن‌‌ها مخلوط می‌‌‌شد. 🔹 دیگر آن که، مردم عادت دارند از هر کس، آخرین وصیّت او را فراگیرند. و آن که در طول عمر خود برای بعضی از دوستان گفته باشد اما هنگام مرگ چیزی نگفت، چندان در نظر آنان مؤکّد نیست و گاه در آن شک می‌‌کنند. 🔹️ ( مثلاً) مردم گویند: رأیَش برگشته یا آرزویی بوده است و قصد جدّی نداشت. (اگر هنگام مرگ آن قبلی‌‌ها را قبول داشت باز هم آن‌ها را تکرار می‌‌کرد.) اما هنگام مرگ سفارش کند مسجدی بسازید بی‌شبهه باید ساخت. 🔹 و دیگر آن که، مُرادِ پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در حدیث غدیر، روشن و صریح است. چون فرمود: آیا من به شما اُولی نیستم از خودتان؟ یعنی آن که می‌‌خواهم بگویم، شما باید بپذیرید، هر چند رغبت شما چیز دیگر باشد. 🔹️ آن‌‌ها گفتند تو اُولی هستی. فرمود: "مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ"؛ 🔹 یعنی هر کس، من اُولی به او هستم، علی هم به او اُولی است. و مولای بنده کسی است که به تصرّف و تدبیر امور او اُولی است. 🔹️ شارح (علامه حلی) فرمود: مسلمانان، همه، این حدیث را به تَواتُر نقل کردند، لکن در دلالت آن بر امامت اختلاف نمودند. اما حق آن است که اوّل، مخالفت کردند، آن‌‌گاه بهانه برای مخالفت جستند و اگر قصد طاعت داشتند، بهانه نمی‌‌جستند و لفظ صریح بود. 🔹 و ابن ابی الحدید در شرح خطبه که پیش از خطبه‌ی شقشقیه است، اشعار بسیار از صحابه و شعرای آن عهد آورده است، صریح در این است که علی (علیه السّلام) را وصیّ نامیدند، چون وصیّ بودن او مشهور بود، یکی از القاب خاص وی گشت. 📗/ص ۹ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a