eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰🔰اطلاعیه مهم🔰🔰 بارگزاری صوت های استاد صمدی آملی از سال 1376 تا کنون در بزرگترین بانک صوت دهر ♨️♨️♨️در این کانال پیگیر باشید🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌به مناسبت وفات حضرت خدیجه؛ بیانات آ. جوادی، سال گذشته، همایش بزرگداشت #حضرت_خدیجه ⚠️ در ماه خدا بیشتر به مظلومیت خدا بیاندیشیم خدا، وما ادراک ماالخدا!
32.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدار آیت الله محمدی به همراه علامه حسن زاده از آیت الله آقا نجفی قسمت دوم @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدار آیت الله محمدی به همراه علامه حسن زاده از آیت الله آقا نجفی قسمت اول @shakhehtoba
🖇 ثواب افطار دادن به مؤمنین در ماه مبارک رمضان ✿ حضرت رضا علیه السلام از پدران گرامی خود از امیرالمؤمنین علیهم السلام نقل می کند که رسول خدا در خطبه ای چنین فرمود: ❗️ اى مردم! هر كس از شما در اين ماه روزه دار مؤمنى را افطار دهد در پيشگاه خداوند پاداش آزاد كردن بنده ای براى او خواهد بود و موجب آمرزش گناهان گذشته اش مى شود عرض شد: اى رسول خدا! همه ما بر اين كار توانا نيستيم! فرمود: از آتش جهنّم خود را نگاه داريد، هر چند با افطار دادن نيم خرمايى. از آتش جهنّم خود را نگاه داريد، هر چند با افطار دادن يك جرعه آب باشد. 📚 بحارالأنوار ، ج۹۶ ، ص 357 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 @shakhehtoba ‍✨﷽✨ ✍یکی از سرمایه داران مدینه وصیت کرد که انبار خرمای او را پیامبر اسلام (ص) به بینوایان انفاق کند. پس از مرگ او، رسول خدا تمام خرماها را به فقرا داد، آن گاه یک عدد خرمای خشکیده و کم مغز برداشت و به مسلمانان فرمود: سوگند به خدا که اگر خود این مرد، این یک دانه خرما را به بدبخت و گرسنه ای می داد، پاداش آن نزد پروردگار بیش از همه این انبار خرما بود که من به دست خود که پیامبر خدا هستم، به فقرا و بینوایان دادم. 💥لذا در یک حدیث دیگری پیغمبر اکرم(ص) می فرماید: اگر مرد در زمان حیات خود یک درهم صدقه بدهد، بهتر از یکصد درهم صدقه در موقع مردنش است 📚نمونه معارف اسلامی، ص ۴۱۹ 📚جامع احادیث شیعه، ج ۸ ‌‌ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
You: نکته ۶۱ هزار و یک نکته الهی آفریدی رایگان، روزی دادی رایگان، بیامرز رایگان، تو خدایی نه بازرگان. خدا یعنی رئوف ، رحمان ،رحیم ، کریم ، غفور @shakhehtoba
4_5976319354545899325.mp3
21.46M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 تهران - مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) ✅ جلسه دهم 💠 25 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 59:07 دقیقه
4_5976319354545899324.mp3
21.27M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 تهران - مسجد جامع حضرت قاسم بن الحس ن(ع) ✅ جلسه نهم 💠 24 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 58:37 دقیقه
4_5976319354545899334.mp3
23.63M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 تهران - مسجد جامع قلهک ✅ جلسه هشتم 💠 25 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 65:37 دقیقه
4_5976319354545899328.mp3
27.25M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 تهران - مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) ✅ جلسه یازدهم 💠 26 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 75:13 دقیقه
4_5976319354545899338.mp3
26.49M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 🕌 تهران - مسجد جامع قلهک ✅ جلسه نهم 💠 26 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 63:34 دقیقه
بحقیقت برو و بگو آمدم، اگر گفتند اینجا چرا آمدی؟ بگو به کجا روم و به کدام در رو کنم این ره است و دیگر دوم ره نیست این درست و دیگر دوم در نیست اگر گفتند: به اذن کی آمدی؟ بگو شنیدم بر ضیافتخانه فیض نوالت منع نیست در گشاده است و صلا در داده خوان انداخته اگر گفتند تا بحال کجا بودی؟ بگو راه گم کرده بودم اگر گفتند چی آوردی؟ بگو: اولا: دل شکسته که از شما نقل است: در کوی ما شکسته دلی می خرند و بس بازار خود فروشی از آن سوی دیگر است و ثانیا: جز نداری نبود مایه دارائی من طمع بخششم از درگه سلطان من است و ثالثا: الهی آفریدی رایگان، روزی دادی رایگان، بیامرز رایگان، تو خدایی نه بازرگان. اگر گفتند برونش کنید بگو: نمی روم ز دیار شما به کشور دیگر برون کنید از این در در آیم از در دیگر اگر گفتند این جرئت را از که آموختی بگو از حلم شما. اگر گفتند قابلیت استفاضه نداری بگو قابلیت را هم شما افاضه می فرمایید. باز اگر از تو اعراض نمودند بگو: به و الله و به بالله و به تالله بحق آیه نصر من الله که مو از دامنت دست بر ندیرم اگر کشته شوم الحکم لله اگر گفتند: مذنبی بگو: شنیدم شما غفارید. ثانیا: ملک نیستم. آدم زاده ام. ثالثا: نا کرده گنه در این جهان کیست بگو آن کس که گنه نکرده و زیست بگو من بد کنم و تو بد مکافات کنی پس فرق میان من و تو چیست بگو اگر گفتند: اینحرفها را از کجا یاد گرفتی بگو: بلبل از فیض گل آموخت سخن ور نه نبود اینهمه قول و غزل تعبیه در منقارش اگر گفتند: چه می خواهی بگو: جز تو مارا هوای دیگر نیست جز لقای تو هیچ در سر نیست @shakhehtoba
.🌸. ‍✍امام صادق عليه السلام: هر يك از شما كه مى خواهد دعايش مستجاب شود درآمد خود را پاك كند و حقّ مردم را بپردازد. دعاى هيچ بنده اى كه مال حرامى در شكمش باشد يا مظلمه كسى به گردنش باشد، به درگاه خدا بالا نمى رود 📚ميزان الحكمه جلد 4 صفحه 31 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 @shakhehtoba
حضرت‌آیت‌‌الله صمدی آملی: ✍جناب مختار ثقفی در ۱۴ رمضان سال۶۷(ق) در غربت‌گاه کوفه، تنها، با دهان روزه و تشنه‌لب، با تنی خسته و دلی شکسته و بدنی غرقه به خون، به دیدار مولایش امام حسین(ع) شتافت. هر گاه در محضر مولای عظیم‌الشّأنم علامه‌حسن‌زاده‌آملی روحی‌فداه یادی از مختار می‌شد می‌فرمودند: 《هر چه دلم را می‌شکافم می‌بینم که مختار "اهل‌‌ولایت" بود.》 این کلام مولایم مرا بدین فکر برد که به چه جهت مختار "اهل‌ولایت" بود؟ آیا بجهت قیام علیه حکومت فاسد اموی بود؟ یا بجهت جهاد و قیام به شمشیر برای احیای سیره علوی بود؟ بجهت شهادتش در راه خونخواهی شهدای کربلا بود؟ آیا چون مختار توانست جنایتکارانی همچون شمر، حرمله، سنان، عمرسعد، خولی، عبیدالله بن زیاد و ... را مجازات نماید در لسان رضوی‌مشهد حضرت مولایم علامه روحی‌فداه "اهل ولایت" شد؟ .... قرآن -- که "تبیان لکلّ شیء" است --پاسخ به هر مسأله‌ای را که در آن غور نمایید می‌دهد. عزیزان می‌دانید که قرآن "کتاب‌ولایت" و عصاره علم تمام هستی و جامع تمام کتب آسمانی است. در وسط این "کتاب‌ولایت" سوره کهف است که به "سوره‌ولایت" معروف است. در قلب "کتاب‌ولایت" و در دل "سوره‌ولایت"(کهف) کلمه 《وَلیتلطّف》تجلّی نموده است و این یعنی ولایت با 《تَلطیف سِر》 همراه است. قرآن که کتاب‌ولایت است در واقع کتاب "تلطیف‌سر" است. این یعنی تمام هستی به تلطیف‌سر ظهور و تجلّی نموده است. پس هر که "اهل‌ِقرآن" و "اَهل‌ُالله" و "اهل‌ولایت" است 《اهل تَلطیف سِرّ》است. معنای "اهل‌‌ولایت" بودن مختار رجعت به 《تلطیف‌سِر》 داشتن اوست. اینکه مختار "اهل‌ولایت" است به جهت خون‌خواهی قاتلان مولایش یا به تشکیل حکومت و... نبوده است بلكه تمام هنر مختار از روز بعد از شهادت امام حسین(ع) تا روز شهادت خودش این بوده كه در تمام فراز و نشیب‌ها و تعقیب و گریزها، زندان رفتن‌ها، شکنجه‌ها، تبعیدها، اختلاط و نزدیکی به آل زبیر، نزدیکی به خوارج مکه و حضور در جلسات خصوصی، علنی و مخفیانه با سران احزاب، گروه‌های اعتقادی، رؤسای قبایل و طوایف، در مذاکره با فقها و روحانیون و خوانین متنفّذ و در نشست‌های عمومی با مردم و ...، در تمام این شش سال، اوّلین همت و تمام توجه مختار این بوده است که به اندازه سر سوزنی برای مولایش و ولی‌نعمتش و اربابش-- امام سجاد(ع) و خاندان رسالت-- حاشیه‌سازی، مخاطره و دردسرساز نشود. یعنی مختار به حدّی بایست جان به لب می‌‌آورد و به گونه‌‌ای زیرکانه، کَیّس‌گونه و با تلطیف عجیبی این همه اقدامات نظامی و تحرکات سیاسی در حد و اندازه‌های کل جهان اسلام را به عمل می‌آورد كه ذرهّ‌ای امویان جنایتکار و آل‌زبیر خبیث و سران خوارج و اشراف عرب و فُقهای جهان اسلام را به سمت و سوی امام سجاد(ع) تحریک و متوجه نکند! هنر بزرگ مختار این بود که تمام کارهای بزرگ این شش سال را با 《تلطیف‌سر》 انجام داد بدون اینکه در ذهن مخالفین مختار و دشمنان قیام مختار اندک سوء ظنّی نسبت به امام ایجاد شود. "اهل‌ولایت" بودن مختار به این اصل باز می‌گردد که تمام توفیقات او در حالی انجام شد که اندک مخاطره‌‌ای به مولایش وارد نیامد. اما در این سالها چه بر مختار گذشت... !! به نظر می‌رسد بزرگترین عامل مظلومیّت مختار، عده‌ای از《شیعیان بی‌بصیرت مدعی بصیرت و مدعی فهم و فقاهت》بودند. چرا که مختار به هرحال برای این قیام نیاز به همراهی شیعیان داشت و از سویی ناصیه شیعیان بلاد در دست عده‌ای رؤسای قبایل و فقهای ساده‌لوح و مقدس‌مآبی بود که اندک کیاست و زیرکی نداشتند و با اندک مذاکره با مختار سریع به امام نامه نوشته و یا حضوری رجوع نموده و تاییدیه حرکت مختار را به دست‌خط امام می‌خواستند. و به دفعات در میانه راه، مختار را بدین جهت که تاییدیه لسانی یا حکم و اجازه مکتوب از امام ندارد، قیام او را دچار شک و شبهه و مخاطره می‌نمودند. این در حالی بود که مختار نمی‌خواست قیام خویش را منتسب به امام سجاد نماید. کُتل و طوفان سهمگین مختار این بود که عده‌ای شیعه《مقدّس ِبی‌عقل》 که گویا نمی‌دیدند مختار در آنِ واحد بایست در چندین جبهه مجاهده نماید و مدیریت کند: ۱) بنی‌امیه در شام ۲) آل زبیر در حجاز ۳) عثمانی‌مذهبيون بصره ۴) اشراف منافق و ثروتمند عرب در کوفه ۵) مهار دعوای پوسیده جاهلی عرب و عجم. و لذا چه تهمت‌ها و افترائات و دشنام‌ها و کارشکنی‌ها و خیانت‌ها به سوی مختار سرازیر شد؛ آن هم از سوی شیعیان و حتی برخی از بنی‌هاشم --که میل ندارم نامی از آنان ببرم_. مصیبت‌هایی که مختار از دوستان جاهل دید، کم از بلای امویان و زبیریان نبود. آل‌زبیر و اُمویان مختار را به وادی موت احمر و شهادت کشاندند امّا،《شیعیان مقدّس جاهل》بلایی بر سر مختار در آوردند که زهر "موت اسود" را جرعه جرعه در کامش ریختند و در نهایت همین جهله مقدّس مدّعی‌فهم کمر قیام را شکستند. مختار می‌گفت: ثمره قیام این شدکه سایه‌ای از دردهای علی را دیدم.
ای آفریدگارم ! دستم را بگیر تا تنها تو را ببینم و سخن تو را بشنوم و دل به تو بازم و زبان را به یاد تو گویا سازم. هزار و یک کلمه @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت آیت الله صمدی آملی: ✍امام حسن(ع) در برهه‌ا‌ی از تاریخ قرار گرفت که مانند پیامبر جهت دفاع از کیان اسلام بایست به تقابل با جبهه کفر می‌پرداخت. منتهی پیامبر با "کفار به تنزیل" تقابل نمود و امام حسن با "کفار به تاویل". به تعبیر پیامبر: ای علی ! کفار با من برای "تنزیل قرآن" می‌جنگند و با تو برای "تاویل به قرآن". برای من جهاد با کفار به《تنزیل‌قرآن》رخ داده و برای تو سه جنگ با کفار به《تاویل‌قرآن》(قاسطین، مارقین, ناکثین) در پیش است‌. 🔶یک نکته در روش امام حسن(ع) اینکه امام با معاویه قرارداد "صلح" ننوشت؛ آنچه صورت گرفت قرارداد 《ترک معارضه》بود که به غلط به 《صلح حسنی》شهرت یافت. امام به عنوان مظهر توحید، حق و عقلانیت هیچ مصالحه‌ای با جهل و باطل و کفر ننمودند. چون خلاف ناموس و قاعده هستی است که توحید و عقل و علم، تابع و همراه جهل و کفر و باطل باشد. و لذا بر اساس مقتضیات زمان، همانگونه که پیامبر در واقعه حدیبیه(بیعت رضوان) با "کفارتنزیلی" قرار داد و پیمان《ترک معارضه》 امضا نمودند، امام حسن(ع) هم با "کفار تأویلی" جهت حفظ اصل سلام و حفظ جان شیعیان به این امر عقلانی 《ترک معارضه》ورود نمودند. 🔰🔰🔰🔰🔰