گریه برامام حسین-قم ج ۵.mp3
22.23M
#گریه_بر_امام_حسین_قم
جلسه ۵
✳️ افاضات استاد صمدی آملی
__
@shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم ج ۶.mp3
22.86M
#گریه_بر_امام_حسین_قم
جلسه ۶
✳️ افاضات استاد صمدی آملی
__
@shakhehtoba
حرم الله
هر اثرى نمودار دارائى مؤثر خود است، همانطور كه حق سبحانه غير متناهى است كتاب او نيز غير متناهى است. قوله سبحانه: قل كل يعمل على شاكلته.
عارف بسطامى گويد: اگر ارض با آنچه كه حاوى آنست هزار هزار برابر يعنى يك ميليون برابر گردد و در گوشه اى از گوشه هاى قلب عارف بالله قرار گيرد، احساس بدان نمى كند. صاحب فصوص گويد بلكه سعه قلب فوق آنست كه قد ثبت ان القلب وسع الحق و اين كلامش اشارت به اين حديث شريف قدسى دارد كه لايسعنى ارضى و لاسمائى ولكن يسعنى قلب عبدى المؤمن.
گفت پيغمبر كه حق فرموده است
من نگنجم هيچ در بالا و پست
در زمين و آسمان و عرش نيز
من نگنجم اين يقين دان اى عزيز
در دل مؤمن بگنجم اى عجب
گر مرا جوئى در آن دلها طلب
منبع: ولایت تکوینی
@shakhehtoba
38.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔲🚩 تشنه لبا به آب مهر تو سرشته شد گلم
🔲🚩 چونبکنمدلازتو و چون زتومهربگسلم
💢تقدیم به سه دخت شهیده گمنام امام حسین(ع) در کربلا
حضرت طهورا(س)،
صفورا(س) و
صبورا(س) بنات الحسین(ع)
✍مرثیه از : دیوان مرحوم علامه محقق اصفهانی (کمپانی)
با نوای سوزناک : حضرت آیتالله صمدی آملی
@shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم ج ۷.mp3
20.8M
#گریه_بر_امام_حسین_قم
جلسه ۷
✳️ افاضات استاد صمدی آملی
__
@shakhehtoba
قرآن بکر است
صاحب فصوص و فتوحات در يكى ديگر از كتاب هايش به نام الدرالمكنون و الجوهر المصون فى علم الحروف نكته اى لطيف درباره قرآن مجيد دارد كه يأتى يوم القيامة بكرا (لا يعلم تأويله الاالله) وقتى قيامت شما قيام كرده است، قرآن مجيد را با اينكه آن همه كتب تفاسير انفسى و غير انفسى در تفسير آن نوشته اند، مى بينيد كه بكر است.هنوز قرآن دست نخورده است و خود محيى الدين عربى نود و پنج جلد كتاب در تفسير انفسى قرآن نوشت. نوع تفسير اهل عرفان تفسير انفسى است لذا به حسب ظاهر هضم مطالب آنان براى افكار اكثرى سنگين است، در قبول آن استنكاف دارند و چنين گمان دارند كه با ظواهر امور مطابقت ندارد ولى حقيقت أمر اين است كه:
چون به چشمت داشتى شيشه كبود
زين سبب عالم كبودت مى نمود
منبع: ولایت تکوینی
@shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم ج۸.mp3
20.01M
#گریه_بر_امام_حسین_قم
جلسه ۸
✳️ افاضات استاد صمدی آملی
__
@shakhehtoba
تفاسیر قرآن
اين شهر آشوب در معالم العلماء در ترجمه حسن بن خالد برقى گويد: كه وى يكصد و بيست مجلد كتاب در تفسير قرآن به املاى حضرت امام حسن عسكرى عليه السلام نوشته است. الحسن بن خالد البرقى اخو محمد بن خالد من كتبه تفسير العسكرى من املاء الامام عليه السلام مائة و عشرون مجلدة.
ناصر خسرو علوى در 434 هق. وفات نموده است، هدايت در رياض العارفين گويد كه ناصر خسرو در رساله اى كه در بيان حالاتش نگاشته ميگويد قريب به هفتصد تفسير مطالعه كردم. اين حرف ناصر خسرو است در هزار سال پيش از اين، و امروز در الذريعه فقط از تفاسير شيعه حدود هفتصد تفسير را نام مى برد، و با اين همه حق همانست كه بايد گفت: القرآن يأتى يوم القيامة بكرا.
منبع: ولایت تکوینی
@shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩آلبویهمهندسانفرهنگعزاداریعلنی و
🚩عمومیمحرمحسینیدرجهاناسلام
✍سه برادر آلبویه دیلمی(علی، حسن، احمد)
برخاسته از غرب مازندران که در دستگاه فرهنگی و مدیریتی حکومت علویان مازندران(۳۱۶_۲۵۰ق) ظهور، تربیت اعتقادی و علمی و به مقام سرداری رسیده و در ادامه در قرن چهارم و پنجم بزرگترین حکومت شیعی امامی(۳۲۱_۴۴۸ق) را در جهان بنا نهادند.
بغداد را از دست خلفای غاصب عباسی آزاد نمودند و بسیاری از شعائر شیعی را در فرهنگ مسلمانان مهندسی، تولید و احیا نمودند.
از جمله نخستینهای آلبویه در هندسه تمدنی تشیع:
1⃣نخستین حوزه علمیه باشکوه نجف،
2⃣نخستین موزه نجف،
3⃣ نخستین کتابخانه حرم مطهر علوی،
4⃣ نخستین بارگاه ائمه در مدینه، کربلا، مشهد، سامرا، قم، نجف، کاظمین و ... به شکل باشکوه کنونی،
5⃣نخستین ساختن مهر و تسبیح از تربت امام حسین(ع) به عنوان سوغات معنوی کربلا،
6⃣نخستین عزاداری علنی محرم و برقراری فرهنگ تعطیلی رسمی تاسوعا و عاشورا با عزاداری علنی و دستهروی،
7⃣نخستین برپایی فرهنگ موکبداری در اربعین حسینی در هزار و یکصد سال قبل.
📚منبع: تجلی مودت، فصل نخست.
@shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم ج ۹.mp3
21.69M
#گریه_بر_امام_حسین_قم
جلسه ۹
✳️ افاضات استاد صمدی آملی
__
@shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم ج ۱۰.mp3
22.25M
#گریه_بر_امام_حسین_قم
جلسه ۱۰
حریم قبر امام حسین علیه السلام
✳️ افاضات استاد صمدی آملی
__
@shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم ج ١١.mp3
19.51M
#گریه_بر_امام_حسین_قم
جلسه ۱۱
✳️ افاضات استاد صمدی آملی
__
@shakhehtoba
تکلم به قدر عقول
اما آنكه فرمود: انا معاشر الانبياء أمرنا ان نكلم الناس على قدر عقولهم. حضرت امام صادق عليه السلام فرمود: ما تكلم رسول الله صلى الله عليه و آله العباد بكنه عقله قط. بديهى است كه حضرت وصى عليه السلام از اين نفى مستثنى است چه آن جناب نفس پيغمبر و از زبان رسول الله صلى الله عليه و آله مخاطب است بخطاب انك تسمع ما اسمع و ترى ما أرى الا انك لست بنبى. جز وصى عليه السلام چه كسى ميتوانست كه اسرار معارف نبى ختم را فهم كند، و آن قول ثقيلى را كه خداوند عالم فرمود: انا سنلقى عليك قولا ثقيلا، حمل نمايد. چون در روايات، كلمات وسائط فيض الهى در حد فهم و عقل مردم به آنان القاء مى شد، لذا از روايات مرتبه درايت روات به دست مىآيد كه هر يك در چه حدى از مقامات معنوى بوده اند. مثلا آنچه را كه اميرالمؤمنين عليه السلام به كميل رضوان الله عليه القاء فرموده همه از غرر كلمات حضرت وصى و از اسرار ولايت اند.
منبع: ولایت تکوینی
@shakhehtoba
🚩سالروز شهادت رئیس مکتب بکاء،
🚩حضرت سیدالساجدین(ع) تسلیت
✍بنابر قاطبه روایاتمشهور۲۵محرم شهادتامامسجاد
💢حضرت آیت الله صمدی آملی:
✍《اُمت در واقعه کربلا چنان ددمنشانه و البته خبیثانه و بابرنامه به قطع رحم و محو آل علی اقدام نمود که امام سجاد(ع) دردمندانه از عمق فاجعه کربلا پرده برداشته و فرمودند:
《اگر خداوند در قرآن به اُمت بجای
امر به "مودت به عترت"
امر به "عداوت به عترت" مینمود
این اّمت از اینهمه جنایت، نامردی،
بیشرفی و ظلمی که در حق عترت مرتکب شدند نمیتوانستند بیشتر مرتکب شوند.
چرا که بعد از نبی(ص) جنایتی نبود
که این امت در حق عترت رسول(ص)
مرتکب نشده باشند.》
لذا امام سیدالساجدین سیسال آب میدید میگریست، طفل نوزاد میدید میگریست،
حیوان ذبح شده میدید میگریست.
این چشمه عبره امام سجاد تا لحظه شهادت خشک نشد.
بعد از شهادت امام سجاد، امام باقر(ع) در حین غسل ایشان بعد از گذشت ۳۰ سال شاهد جای غل و زنجیر بر اعضای بدن امام سجاد(ع) بودند و گریستند.
جناب مختار ثقفی خدا رحمتت کند که بحق اهل ولایت بودی》
@shakhehtoba
گریه برامام حسین-قم ج ۱۲.mp3
21.85M
#گریه_بر_امام_حسین_قم
جلسه ۱٢
✳️ افاضات استاد صمدی آملی
__
@shakhehtoba
حدیث حقیقت
آن حديث سؤال از حقيقت كه كميل از امام سؤال كرد ما الحقيقه؟ امام در جواب فرمود: ما لك والحقيقة. و كميل عرض كرد: اولست صاحب سرك؟ امام فرمود: بلى ولكن يرشح عليك ما يطفح منى. كه كميل چند بار زدنى فيه بيانا گفت و التماس بيان حقيقت نمود، در اين حديث امام امضاء فرمود كه كميل صاحب سر او بود. علاوه اين كه سؤال كميل از چنان موضوعى عظيم، خود دليل بر عظمت مقام بينش او است كه حسن السؤال نصف العلم.
حديث حقيقت را سيد حيدرآملى در جامع الاسرار، و شيخ بهائى، در كشكول، و قاضى نورالله در مجالس، و عبدالرزاق لاهيجى در شرح گلشن راز، و خوانسارى در روضات، و محدث قمى در سفينه نقل كرده اند و بسيارى از اساطين حكمت و عرفان نظما و نثرا آن را شرح كرده اند.
منبع: ولایت تکوینی
@shakhehtoba