«الهی خاطر ما را از خطور خطیئه نگه دار .
«الهی کامم را به حلاوت کلامت شیرین بدار »
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
#پست_شماره_۶۰ : ✨✨🌷🌷
🌱 در سیرِ انفسی و آفاقی عجیب تر از خود نیافتم .
🌱 هر چه پخته تر شوی ، از خامان نپخته تر شنوی .
🌱 علم ، تشریحِ دارِ وجود است .
🌱 موتِ اختیاری ، حیوة حقیقی است ، تا نچشی ندانی .
🌱 در لیالی قدر، قرآن به دل کن نه فقط قرآن به سَر ، که اوّلی جوهرِ ذاتِ تو گردد و دومی خارج از گوهر توست .
📗#کتاب_هزار_ویک_نکته_نکته ۵۲۱ و ۵۲۶ و ۵۲۷ و ۴۸۰ و ۴۹۰
#علامه_حسن_زاده_آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
💫شب و توحد نفس💫
حق تعالی فرموده است: اِنّ ناشئة الليل هى أشد وطأ و أقوم قيلا* اِنّ لک في النهار سبحا طویلا (مزمل (۸_۷)، روز بر اثر کسب معاش و تحصیل معاد و تزاول هر کس در حرفه و صنعت و شغلی که دارد فراغ بال داشتن دشوار است،مگر برای اوحدی از افراد که مظهر اسم شريف يا من لا يَشْغَلَهُ شأن عن شان می باشد که ضابط جميع حضراتست و او را حضرتی از حضرتی باز نمیدارد. به تحقیقی که در فص اسحاقی «فصوص الحکم» به منصه ظهور رسیده است . اما شب هنگام انزوای از خلق و انقطاع از مشاغل روز است که انسان را به خلوت و وحدت میکشاند و خلوت و وحدت به توحد میرسانند و تا انسان به توحد نرسیده است به ادراکات عقلی وسیر انفسی نائل نمیگردد که تعلق با تعقل جمع نمیشود. و ما هر چه را ادراک میکنیم از حیث احدیت وجودی خود ادراک میکنیم نه با تفرّغ بال.
رساله نور علی نور در ذکر و ذاکر و مذکور، ص ۵۶، حضرت علامه حسن زاده آملی( ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، همه در شهرالله عبادت می کنند و حسن تجارتِ سر به سر خسارت.
فراز ۴۲۱
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻رسول اللّه صلي الله عليه و آله :
ألا كُلُّكُم راعٍ و كُلُّكُم مَسؤولٌ عَن رَعِيَّتِه
بدانيد كه همه شما مسئوليد و همه شما نسبت به زيردستانش بازخواست مى شويد
#كليپ
#علامه_حسن_زاده_آملي
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
ازعلامه طباطبايي پرسيدند : آيا گناهان درموجودات نيزاثرمي گذارند ؟مثلا خسوف وكسوف نيز مربوط به اعمال بندگان است ؟فرمودند :هرپركأهي كه درته چاهي حركت ميكند،موج برميدارد و تا به آسمانها اثر دارد .
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
اشکُ...
نگاهُ...
حسرتُ...
تصویر کربلا ...
این است روزگارِ زیارت نرفته ها ...
الّلهُمَّ ارزُقنا کربلا
#التماس_دعا
▪️كانال شاخه طوبي ▪️
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
معلم الهی محیی نفوس
معلم اگر الهی باشد در حقیقت "نفخت فيه من روحي" شعار و عیسوی مشهد و مشرب است که نفوس را احیاء میکند و فرزندان روحانی میپروراند و از عقیم بودن به در میآید و تا آثار وجودی او باقی است از آنها بهرهمند است که ارتقای درجات نوری در نشئه ماورای طبیعت عائدش میگردد بدون اینکه از پاداش عاملان به آثارش چیزی کاسته گردد، چنانکه سیرت پلید و بد بدآموز سبب انحطاط و درکات ظلمانی او در ماورای این نشئه میگردد بدون اینکه از کیفر عاملان بدان سیرت سیئه چیزی کاسته گردد و اشارات قرآنی و روایات وسائط فیض الهی در این مسائل و مطالب بسیار است.
کتاب انسان و قرآن ، ص۴۱، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
👈 سرّ استجابت دعا 🤲
سرّ استجابت دعا را که به اذن الله تکوینی در نفوس انسانی تحقّق می یابد از اینجا دریاب که بر دعا و ذکر و ثواب و گناه تکویناً آثاری مترتب است و این امر مخالف با سنّت جاریه الهی نیست هر چند در فهم نسبت میان گناه مثلاً با آثار سوء آن در بسیاری از موارد عاجزیم و چون به روایات رجوع می کنیم میبینیم که سفرای الهی می فرمایند: حیوانات گوناگون صور ملکات انسانند و انسان منحرف مطابق ملکات زشتی که اکتساب کرده است در قیامت ، با صوری که از آن ملکان میباشند محشور میگردد و به صورتهای آن حیوانات در می آید، چنانکه انسان در صراط مستقیم نیز از ملکات حسنهای که کسب کرده است، صور ارواح طیبه و ملائکه عالین و مهیمین و سیماهای شیرین دلنشین در صقع ذات او متحقق میگردند و با آنها محشور خواهد بود، لذا بدن اخروی به مکسوب و مکتسب تقسیم میگردد که لها ما كسبت و عليها ما اكتسبت.
و این ابدان را انسان با خود از این نشاه می برد یعنی بذر و ریشه آنها در اینجا تحصیل شده است - فافهم.
رساله نور علی نور در ذکر و ذاکر و مذکور، ص ۱۰۲، حضرت علامه حسن زاده آملی( ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢