eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿سوال از محضر حضرت استاد محمود امامی حفظه الله🌿 📜 جهت ایمنی از بیماری تب کرونا چه دعایی موثّر است؟ 🖊 پاسخ : دعای نور حضرت صدیقۀ طاهره سلام الله علیها هر روز صبح و شب قرائت شود، ان شا الله در امان خواهید بود. 🗓 تاریخ پرسش: 1398/12/4 🌿دعا و رعایت نکات بهداشتی برای ایمنی از تب 🔶نکتۀ مهمی که باید توجّه داشت این است که در کنار قرائت دعای شریف نور حضرت زهرا(س) رعایت نکات بهداشتی و در صورت نیاز مراجعه به طبیب لازم و ضروری است؛ چرا که هر کدام از اینها از اسماء خداوند تبارک و تعالی هستند و خداوند همه را بر اساس حکمت خلق کرده است. ، ، @shakhehtoba
🌸🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂 🍂🍃 🍂 ⭕️" ياعلى(ع) "⭕️ ✍سروده حضرت علّامه، ابوالفضائل آیت‌الله حسن‌زاده‌ آملی(مدظله) 🔶قلم از نعمت سخندانى‏ 🔶آمده بر سر سخنرانى‏ 🔰زآب كوثر بشست صورت لوح‏ 🔰بهر تحرير وصف انسانى‏ ♦️كه پس از ختم انبيا احمد ♦️مى نيابى بسان او ثانى‏ ⭕️شويم از مشك و از گلاب دهن‏ ⭕️گويم اى نور پاك يزدانى‏ 🔵محور دائرات ادوارى‏ 🔵مركز حكمت و جهانبانى‏ 🔴لنگر كشتى جهانهايى‏ 🔴كهكشان سپهر امكانى‏ ⚫️بحر لطف و سخا و ايثارى‏ ⚫️ابر نيسان جود و احسانى‏ 🔷كوه حلم و وقار و تمكينى‏ 🔷سد طوفان جور و طغيانى‏ ✳️روح شهر ولايت رجبى‏ ✳️سر ماه رسول شعبانى‏ ✴️هم كه شهر الله مبارك را ✴️ليلة القدر با همه شانى‏ ☪أب اكوان و امّ امكانى‏ ☪طوبى و سدره‌اى و رضوانى‏ 🌈رق منشور ماسوى اللهى‏ 🌈نور مرشوش عين اعيانى‏ 🌗بر همه كائنات مولايى‏ 🌗كه ولى خداى سبحانى‏ ⛔️همت عارفان رهوارى‏ ⛔️حجت اهل كشف و برهانى‏ ⚛ديده ام من گداى كويت را ⚛زگدايى شده است كمپانى‏ 🛑صورت از خويشتن كنى انشا 🛑به چهل خانه بهر مهمانى‏ ✅بر كنى در ز قلعه خيبر ✅نه بزور غذاى جسمانى‏ 🔶دست پاكت نكرد مس او را 🔶دور اندازيش به آسانى‏ 🔷تا چهل ارش قذف كرد او را 🔷همت و عزم نفس نورانى‏ 🔲كامل آنست اما ته و احيا 🔲يا كه قذفى نمايد اين سانى‏ 📗او خليفه است همچو مستخلف‏ 📗بايدش بود آنچه زو دانى‏ 📕تا قيامت كم است ار گويد 📕كاملى شرح فعل نفسانى‏ 📙مصطفى مرتضى شناس بود 📙نه چو من طفل ابجدى خوانى‏ 📘به ملاحت مليحتر از صد 📘يوسف مصر ماه كنعانى‏ 📒به فصاحت هزار بار افزون‏ 📒از هزاران هزار سحبانى‏ 🅾تو لسان اللهى كه قرآن را 🅾بدرستى لسان فرقانى‏ 🅿️قلب يس و سر طاهايى‏ 🅿️هل اتى را عطاى رحمانى‏ ✡حلقه باب جنت از حلقش‏ ✡يا على آيد از ثنا خوانى‏ 🕌سوره نسبت است با قرآن‏ 🕌نسبت تو به جمع روحانى‏ 🌅در ميان صحابه خاتم‏ 🌅همه جسم و تو جسم را جانى‏ 💟فص انگشتر ولايت را 💟نقش نام تو داشت ارزانى‏ 🔰مصطفى را وصى يكتايى‏ 🔰كه به عصمت وعاى قرآنى‏ ♦️فاطمه آن كه بود بنت اسد ♦️كيست فرزندش شير ربانى‏ ⭕️به قضا و قدر غديرت داد ⭕️حشمت و شوكت سليمانى‏ 🔵كيست جز تو كه مُوْلِدش كعبه است‏ 🔵جز خدا كيست باعث و بانى‏ 🔴باز در خانه خدا بينى‏ 🔴آنچنان ضربتى به پيشانى‏ ⚫️اولت مسجد آخرت مسجد ⚫️مُوْلِد آن، اين محلّ قربانى‏ 🔷گاه توزين وزن انسانها 🔷آن تو مكيال و آن تو ميزانى‏ 🔶تثنيت در امامت است غلط 🔶داند آن را ز عالى و دانى ✳️شد خلافت به ظاهر و باطن‏ ✳️قسمت از رسم و راه شيطانى‏ ✴️بهر اسكات خلق نادانى‏ ✴️گفته آمد ز حلق نادانى‏ ⚛تجزيت را چگونه ره باشد ⚛در صفاياى خاص سلطانى‏ ✅شرط نسبت تجانس است و كجا ✅آن تو و با فلان و بهمانى‏ ☪صاحب عصمت و امامت با ☪دو سه اعرابى بيابانى‏ 🌗آنچه گفتند و آنچه مى گويند 🌗برتر از اين و برتر از آنى‏ 🌏در حقيقت وراى تعبيرى‏ 🌏در عبارت على عمرانى‏ 🕌حسن از فيض قدس مرتضوى‏ 🕌نيك بنموده است در افشانى‏ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀بسم الله الرحمن الرحیم‌‌ 📖آیات۵۵و۵۶ سوره پنجم(مائده) 🎙‌قاری؛عبدالباسط ‌@@shakhehtoba
💠 گلچینی از "پند پدر" دیوان استاد علامه حسن زاده آملی؛ 🔹 تن همی زنده ز آب و نان باشد علم، آب حیات جان باشد در چنین روزگار آلوده با خدا باش و باش آسوده سخنی نیست اندر این درگاه بهتر از "لا اله الا الله" در ره حق هر آنچه خواهی کوش سخن از حق زن و دگر خاموش آن که را جان باصفا باشد در همه حال، با خدا باشد با خدا از هوای خود دور است با حضور است و نور در نور است در سرانجام کار خویشتن است فارغ از قال و قیل ما و من است سخن ناروا نمی گوید قدمی نابجا نمی پوید.... @shakhehtoba
در لغت قرآنى كه عربى مبين است , والد و والده آن كسى است كه فرزند از آنها متكون و متولد است كه در حقيقت پدر و مادرند نه آب كه به معنى اصل به وجه اعم و متكفل امور شخص و معانى ديگر قريب بدانها است . مثلا[ ( الوالد سر أبيه]( اين اب , والدين هر دو را شامل است . و اذ قال ابراهيم لابيه آزر ( 1 ) , اين أب والد نيست و ابراهيم مولود او نيست . اين نكته از فص محمدى فصوص الحكم و شرح قيصرى بر آن استفاده شده است , و شواهد آيات و روايات در اين مطلب بسيار است . جناب استاد علامه طباطبائى - رضوان الله تعالى عليه - در الميزان در تفسير كريمه : و اذ قال ابراهيم لابيه آزر . . . ( 2 ) به تفصيل در اين مطلب شريف اعنى فرق ميان أب و والد بحث فرموده است و بدين نتيجه رسيده است كه[ ( الوالد لا يطلق الا على الاب الصلبى و هو الذى يلد و يولد الانسان]( . . . ( 3 ) . و مانند كلمات ياد شده كلمه[ ( بروج]( است كه بروج در قرآن كريم به معنى ستاره هاى بزرگ است نه بروج اصطلاح هيوى به تفصيلى كه در درس بيستم دروس معرفة الوقت و القبله تقرير كرده ايم ( 4 ) . @shakhehtoba
┅─ه💥《هو》💥ه─┅ 🕌جهت دفع بلای کرونا و هر بلای دیگر🕌 ✍هر عزیزی《بسم الله الرحمن الرحیم》 را به نیت بسمله‌ی سوره حمد با مداد بر روی کاغذ سفید بی‌خط بنویسد و با خودش داشته باشد. ♦️ ضمن اینکه تمام دستورات بهداشتی و سلامتی را مراعات می‌کند.♦️ بقای نسل پاک شیعه‌ی علی علیه السلام و محبین آن حضرت و حضرت فاطمه البتول ۱۳ رجب المرجب۱۴۴۱ ق. یوم الولاده حضرت امیرالمومنین علیه السلام الاحقر داود صمدی آملی ┅─────ه💥✡💥ه──────┅ 🔰نکته: تعداد کتابت بسم‌الله الرحمن الرحیم سوره حمد به عدد ۱۹ یعنی به عدد حروف بسم الله الرحمن الرحیم باید باشد. ♦️علمای اصیل در فن برای کتابت رو به قبله بودن و باوضو و دو زانو کتابت کردن را توصیه نموده و اینکه با مداد باشد نه با قلمی که نوک فلزی دارد. چرا که در کریمه قرآن مجید فرمودند: 《و انزالنا الحدید فیه باس شدید》 🔶در کتابت بسم الله الرحمن الرحیم حتما شکل و نحوه کتابت حروف را به مانند دستخط رعایت کنید. ❌توجه تام به نفس مقام صاحب ولایت (ع) که سِرّ و حقیقت بسم‌الله است در ترتب برکات این کتابت بر جان و نفس کاتب از اهم این کتابت است.فتدبر جیدا 🌹 @sHakhehtoba
باب هشتم دفتر دل @shakhehtoba
در یک جلسه برای قضای جمیع حاجات، ۴۳۲ مرتبه سَلامٌ قولاً مِن رَبِّ رَحیم بِحَقِّ سِرِّ امیرالمومنین مجرب است. رساله رموز کنوز.ص۴۶ علیه السلام @shakhehtoba
حالات و اطوار انسان و دستوری از حضرت علامه حسن زاده آملی @shakhehtoba
(تطهیر یَد) در بخش تطهیر قوه لامسه به ذکر دستورالعملی که در باب تطهیر یَد وارد شده و به عمل مَسِّ ید معروف گشته ومستفاد از کلمه 24 کتاب عرشی هزار و یک کلمه از آثار گرانسنگ حضرت استاد علامه حسن زاده آملی است تبرک می جوییم. صورت دستورالعمل چنین است که در بین الطلوعین روز چهارشنبه و پنجشنیه و جمعه با وضو و طهارت مصحف عزیز یعنی قرآن را می گشایی و با بسم الله الرحمن الرحیم و چهارده بار اللهم صلّ علی محمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم افتتاح می نمایی، پس از آن انگشتان دست راست را بر سطر سطرِ سوره مبارکه حمد که  بسم الله الرحمن الرحیم نیز جزء آن است میکشی، و در هر سطر هنگام مدّ ید بر آن آیه    «لَا یَمَسُّهّ إِلِّا المُطَهَّروُنَ»1 را قرائت می کنی؛ و پس از اتمام سوره حمد، از اول سوره نبأ یعنی – عَمَّ یتسائَلُون- که   بسم الله الرحمن الرحیمنیز جزء آن است تا آخر قرآن که یک جزء کامل است همین دستور را بجا می آوری، وپس از اتمام باز چهارده بار صلوات به صورت فوق می فرستی، و پس از آن آیه « نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحَمهٌ لِلمُومِنِینَ وَ لَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إلَّا خَسَاراً»2 را تلاوت می کنی . و اگر با یک دوره قرآن کامل همین دستورالعمل را بجا آوری تاثیر عجیبی خواهد داشت، بدین معنی که در هر روز از روزهای نام برده یک دوره قرآن کامل بدانسان تمام شود نه اینکه قرآن را در سه روز یاد شده تقسیم کنی. و اگر مدت بین الطلوعین وفا نکند یعنی وقت کم آید و آفتاب مقداری بر آید باکی نیست. و اگر با چند جزء قرآن بدین دستور عمل شود هم صحیح است بشرط این که اول آن سوره حمد و آخر آن سوره ناس باشد. و نیز بدان اگر این ریاضت را پس از هر چند مدتی تکرار کنی تجدید عهدی بوده و فعل نیکی بشمار می آید. و دیگر بدان در اثنای ریاضت انگشتان دست سخت درد می گیرد به طوری که گاهی دست را رمق حرکت نخواهد بود. به تعبیر شریف حضرت استاد علامه در کلمه مذکور، گاه چنان می شد که مدت مدید دست را بر روی قران نگاه می داشتم تا درد آرام گیرد، و گاهی انگشتانم علاوه بر درد ورم می کرد تا پس از چند روزی درد و ورم آرام می شد ولی این درد بسیار مزه دارد، وگاهی این درد به دست چپ و دیگر اعضاء سرایت می کند. اما آنچه اهمیت دارد آن است که درد مذکور نه تنها موجب طهارت ید است بلکه تمامی اعضا به درد آمده را مطهر می کند. و نیز گفته اند عمل مزبور را تاثیری خاص در مطلق رشته های ارثماطیقی و نیز عزائم و علاج و درمان و استخارت با قرآن و غیر قرآن بوده و موجب گشایش است. @shakhehtoba
دستور العملی برای حاجات بزرگ در اينجا شايسته است  دستورى بسيار بسيار گرانقدر و ارزشمند به رسم بهترين تحفه و عطيه به حضور گوهر شناس قدردان تقديم بدارم . و آن اين كه قاضى قضاعى در ( دستور معالم الحكم و مأثور مكارم الشيم من كلام اميرالمؤمنين على بن ابى طالب  عليه الصلوه و السلام) بدين صورت  نقل روايت  كرده است  كه : البراء بن عازب  قال : دخلت  على على عليه السلام فقلت  : يا اميرالمؤمنين سألتك  بالله الا خصصتنى باعظم ما خصك  به رسول الله صلى الله عليه و سلم مما خصه به جبريل مما ارسله به الرحمن عزوجل . فقال :  لولا ما سألت  ما نشرت  ذكر ما اريد ان استره حتى اضمن لحدى اذا اردت  ان تدعو باسم الله الاعظم فاقرا من اول الحديد ست  آيات  , و آخر الحشر  هو الله الذى لا اله الا هو  , الى آخرها . فاذا فرغت فتكلمت  فقل : يا من هو كذلك  افعل بى كذا و كذا . فوالله لو دعوت  به على شقى لسعد  . قال البراء : فوالله لا ادعو بها لدنيا ابدا . قال على عليه السلام : اصبت  , كذا اوصانى رسول الله صلى الله عليه و سلم غير انه امرنى ان ادعو بها فى الامور الفادحه  . براء بن عازب  گويد : بر اميرالمؤمنين عليه السلام وارد شدم و آن جناب  را به خدا سوگند دادم كه مرا به اعظم اسمايى كه خداوند رحمن جبرئيل را به ارسال آن مخصوص داشت و وى رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم را و آن حضرت  شمارا, مخصوص گردان . فرمود : اگر سئوال تو نمى بود من اراده داشتم كه آنرا تا در لحدم نهاده شوم پوشيده بدارم . هرگاه خواهى خدا را به اسم اعظم وى بخوانى , شش آيه اول حديد ( بعد از بسم الله الرحمن الرحيم  تا  و هو عليم بذات  الصدور  ) و آخر حشر از  هو الله الذى لا اله الا هو  تا آخر سوره را بخوان , و پس از آن بگو اى كسى كه چنانى با من چنين كن ( يعنى حاجت  خود را بخواه ) كه سوگند به خداوند اگر بر شقى بخوانى سعيد مى گردد . براء گفت  : قسم به خدا من آنرا براى دنيا نمى خوانم . امام عليه السلام فرمود : همين صواب  است  , رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم مرا هم اينچنين وصيت  فرمود جز اينكه مرا امر كرد كه خدا را بدان در كارهاى بزرگ  و دشوار روزگار بخوانم]( و بدانكه هيچ حاجتى براى انسان شريف تر و عزيزتر از قرب  الى الله نيست  كه لقاء الله است  و ( رساله لقاء الله)  ما در وصول بدان زاد راه است  . منبع: نور علی نور @shakhehtoba