eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.3هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
60 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
19.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه حضرت علامه حسن زاده آملی با صدا و سیمای مازندران روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها یا فاطمه الزهرا @shakhehtoba
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 🌹🕊🌹🕊🌹 🌹🕊🌹 🌹 🟫🚩 حضرت فاطمه(س) وعاء اطلاقی ظهور قرآن 💢آیت‌الله صمدی آملی(حفظه‌الله): ✍《شما قرآن را در کجا می‌خواهید پیدا بفرمایید؟ غیر از این است که باید بروید از پیغمبر اکرم(ص) بگیرید؟!؟ پیغمبر اکرم(ص) می‌فرماید: من هم در است. لذا امام صادق فرمودند: الیل یعنی فاطمه و قدر یعنی الله و یعنی پس: 《انا انزلناه فی لیله‌القدر ما قرآن را در نازل نمودیم》 🚩 🚩
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حفظ ناموس خود و دیگران حفظ حرمت ناموس غیرمسلمان @shakhehtoba
🌷جناب رسول الله(ص) فرمودند: "فاطمة بضعة منّی" فاطمه پاره تن من است؛ 🔸 بفرما خود من است؛ بفرما حقیقت من است. ما با هم جمع می‌‌شویم، یکی هستیم. آمدیم این جا قالب ها متفرّق شده، آن هم این تفرّقِ در قالب، به اقتضای این نشئه‌‌ی طبیعت است، نه به اقتضای ماورای طبیعت. 🔹و لذا اگر در ماورای طبیعت حرف از عقول دارید، برگشتش به یک حقیقت است؛ اگر حرف از ملائکة الله دارید، برگشتش به همان یک حقیقتِ "الله نور السموات و الارض" است. این جا راه ، عینِ مطلوب و عینِ مقصود است. این جا شجر و ثمر ، حقیقت واحده می‌‌شوند. 💠 استاد صمدی آملی 📚 رساله" تبیین حقایق نوریّه پیرامون بقیّة النبوّه فاطمه‌ی زهرا(س)"
9.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهل سالگی رسول خدا (ص) می‌فرماید:هرگاه مرد به چهل سالگی رسید و خوبی او بر بدیش غلبه نکند، شیطان پیشانی او را می‌بوسد و می‌گوید این چهره‌ای است که روی سعادت را نخواهد دید. @shakhehtoba
نامه اي از حضرت آيت الله حسن زاده آملي: قطب و قلب عالَم امكان و امام الكل في الكل امروز ولي الله الاعظم قائم آل محمد(ص) حجةبن الحسن العسكري مهدي منتظر عجل الله تعالي فرجه الشريف است. منت خداي را كه فقير را همچون آفتاب روشن شده است كه؛ كيمياگر از اجزاي متفرقه اكسيري ساخته بر نقره طرح ميكند و آن نقره را طلاي احمر مي گرداند و حال آنكه نقره در اندك زمان پوسيده و ناچيز مي شود و طلا برعكس آن چندين هزارسال برقرار و بر يك حال و منوال است و نابود نمي شود. پس اگر وليّ خدا مانند آن كيمياگر از اكسير التفات خويشتن، بدن خود را همرنگ روح گرداند و باقي و دائم سازد بديع و بعيد نباشد بلكه برخلاف آن عجب باشد. آنانكه منكر وجود ذيجود آنحضرتند و لفظ مهدي و صاحب الزمان را تأويل مي نمايند از كوردلي ايشان است و إلّا به اندك شعور چه جاي انكار آنست والله يهدي مَن يشاء الي صراط مستقيم. اگر دل كه عرش رحمن است بسوي آسمان حقيقت دهن باز كند و خواهان شروق نور حق شود البته خداوندِ فياض، دهن باز را بي روزي نميگذارد بلكه روزي قلب كه آب حيات علم است همواره از آسمان حقيقت فرو ميريزد و حقيقةالحقايق فياض علي الاطلاق است، كوتاهي و قصور از اين سو است نه از آن سو. غرض اينكه ما نمي گيريم نه اينكه او نمي دهد. بتعبير باقر علوم النبيين(ع): قلب منكوس است كه دل سرنگون است، چون كاسه اي وارونه است كه دهن را بسوي زمين و پشت آن بسوي آسمان است باران كه ببارد قطره اي از آن نصيب چنين كاسه نمي شود. و ظرف ديگر دهن آن به سوي آسمان باز است و به اندازهء گنجايش خود از آب باران بهره مي گيرد، دلها با باران رحمت رحيميّه اينچنين اند. دلها سه گونه اند: دل سرنگون كه هيچ خيري را نگاه نمي دارد و آن دل كافر است و دلي كه در آن خَجَكي(نقطه اي) سياه است خير و شرّ درآن در كشتي و كشمكش اند پس هركدام از آندو شده است همان بروي چيره خواهد شد و دلي كه گشوده است در آن چراغهايي مي درخشد و تا روز رستاخيز خاموش نمي شود و آن دل مومن است.. قم _ حسن حسن زاده آملي.
💥 : 👈 خداوند متعال در قرآن كريم ارائه آيات خود را كه طرق شناسايى به او است در دو چيز قرار داده است يكى آفاق و يكى انفس، سَنُرِيهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ فِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّى‏ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ و آن هم كلمه آيات را در آيات قرآنى شأنى به خصوص است كه آيه، علامت و نشانه و نمايانگر است، و اين آيات نمايانگر حق تعالى در آفاق و انفس چيست و چگونه نمايان گرند؟ و اگر صحيفه مكرمه نفس قرائت نشود و آيات نهفته در كلمات اين صحيفه الهيه آشكار نگردد ارائه را چه معنى است؟ و باز هم از هر چيز نزديكتر و وابسته تر به رب مطلق كه حقيقت حق تعالى است خودمانيم وهو معكم اينما كنتم، و انا بدك اللازم يا موسى، و سير در آفاق از انفس آغاز مى گردد، پس چگونه معرفت نفس را محال بدانيم و حال اين كه اين معرفت باب الابواب است، و اگر بسته گردد تمام درهاى معارف به روى انسان بسته مى گردد. از اين قائل به محال مى پرسيم كه پس چگونه به معرفت رب خود راه پيدا كرده اى؟ تو كه از خود بيخبرى از ديگرى چه خبر دارى؟ و از كجا با خبرى؟ كدام معرفت تو را به اين پندار به محال كشانده است؟ هيچ معرفتى چون معرفت نفس بكار انسان نمى آيد و سرمايه همه سعادتها اين معرفت است و آنكه خود را نشناخت عاطل و باطل زيست و گوهر ذاتش را تباه كرد و براى هميشه بى بهره ماند. 📗 رساله أنّه الحق @shakhehtoba